999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

maartje
Forum fan

Re: 999 redenen om wel een moslim(a) te worden

Bericht door maartje » 03 jul 2011 22:59

Hallo, niet zielig doen zeg, dit is een discussieforum.
Er is verschil tussen fundamentalistische en geradicaliseerde moslims
geradicaliseerde moslims zijn gevaarlijk, fundamentalistische moslims niet.
Van de 900000 moslims bezoekt hooguit een kwart regelmatig een moskee, die zou ik fundamentalistisch kunnen noemen, maar zelfs die groep zal voor het overgrote deel ook niet naar wapens of bomgordels grijpen.[/quote]

Ik zou het zeer op prijs stellen als je ophoudt met op de man te spelen door mij zielig te noemen. Alsof ik de slachtofferrol zou kruipen. Ik behandel jou met hetzelfde rescpect waar ik van mijn kant ook alle recht op heb. Bovendien is een constatering. Niet meer en niet minder dan dat.

Je hebt mijn wedervraag nog niet beantwoord hoeveel moslims jij persoonlijk en heel intiem kent of gekend hebt waarmee jij je bewering kunt onderbouwen, want daar ging het wat jou betreft om.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 15 mar 2012 05:34

Een verkrachting in een moslimland.
Ik heb me even afgevraagd waar ik dit bericht het beste kon plaatsen.
Uiteindelijk heb ik voor dit topic gekozen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 jun 2012 05:26

kiks schreef:8. Je mag ongestraft je kinderen mishandelen.

Groet

kiks
Dit bericht kwam ik enige dagen geleden tegen.
Zware mishandeling 11 kinderen.
Het is even afwachten hoe zwaar de ouders gestraft zullen worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 27 jun 2012 14:18

Cluny schreef:
kiks schreef:8. Je mag ongestraft je kinderen mishandelen.

Groet

kiks
Dit bericht kwam ik enige dagen geleden tegen.
Zware mishandeling 11 kinderen.
Het is even afwachten hoe zwaar de ouders gestraft zullen worden.

Besnijden jongens ook zware midaad.

http://www.nu.nl/buitenland/2845099/dui ... ling-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat heeft een Duitse rechter gezegd. Volgens de rechter is het recht van een kind op lichamelijke bescherming belangrijker dan vrijheid van religie en de rechten van ouders, meldde het Duitse persbureau dpad.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 27 jun 2012 15:23

Naar Pakistaans model: Je kunt van je lastige buurman afkomen, door hem te beschuldigen van blasfemie.
(Idem buurvrouw).
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh » 28 jun 2012 22:00

194. Je behoort tot de beste aller mensen en iedereen is natuurlijk jaloers op je.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 aug 2012 13:38

Watermeloen uit de koelkast.
Je mag lekker veel watermeloen eten na de ramadan.
Afbeelding

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 20 aug 2012 14:43

meloen met Serranoham is een beproefde combinatie om zulks te weren
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 20 aug 2012 22:33

Ik zie toch duidelijk de Pieta in de meloen.
it remains popular.

MariekeV

Bericht door MariekeV » 19 okt 2012 09:28

999. :flower:
Godzijdank hebben we Kuitert

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 19 okt 2012 12:17

195 (?)

Je kunt de "Great Prophet World Prize" winnen!
it remains popular.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 okt 2012 14:28

196!
Je mag dit machtig interessant boek lezen.
De onmisbare gids voor een geslaagd huwelijk volgens de koran en soennah.
En het kost maar € 10,-
.
Afbeelding

Het is wellicht wel vuile kafirenroddelpraat, maar toch vindt niet iedereen dit boek even mooi.
http://ejbron.wordpress.com/2012/03/26/ ... ntroleren/" onclick="window.open(this.href);return false;

MariekeV

Bericht door MariekeV » 20 okt 2012 08:35

Cluny schreef: Je mag dit machtig interessant boek lezen.
De onmisbare gids voor een geslaagd huwelijk volgens de koran en soennah.
Bedankt voor je boekentip, Cluny. Ga hem zeker bestuderen. Maar je begrijpt dat ik als kersverse bekeerlinge toch echt de ambitie heb om eerst de Koran uit mijn hoofd te leren voor dat ik andere boeken tot me ga nemen.
heb geduld ! Het babbelen over ingepakte diamanten bevalt me trouwens erg goed.

met vriendelijke groeten mariekeV
Godzijdank hebben we Kuitert

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 20 okt 2012 08:54

MariekeV schreef:Maar je begrijpt dat ik als kersverse bekeerlinge toch echt de ambitie heb om eerst de Koran uit mijn hoofd te leren voor dat ik andere boeken tot me ga nemen.
Ik raad je aan de Koran zo snel mogelijk van voor naar achter grondig te bestuderen. En verder raad ik je aan daarna direct zo snel mogelijk aan de Hadith's te beginnen en ook om deze grondig te bestuderen.

Ik vraag me trouwens af hoe je erbij komt om je te bekeren zonder dat je veel af weet van waartot je je eigenlijk bekeert.

Ik heb alvast wel een aantal verwijzingen naar Koran-citaten voor je:

Cruelty in the Quran en Women in the Quran

In het Nederlands is er http://www.koranonline.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor je. Daaruit enkele soera-fragmenten:

Uit soera 2:282
En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken.
Dus een vrouw vergist zich sneller dan een man volgens de Koran. Volgens de Koran kan een vrouw intellectueel in haar eentje dus minder dan een man en zijn er twee vrouwen nodig voor wat een man in zijn eentje af kan.

Uit soera 4:11
Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen
Bij een erfenis is in de Koran een man dus blijkbaar twee keer zoveel waard als een vrouw.

Soera 4:34
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Dus een vrouw hoeft volgens de Koran niet eens ongehoorzaam te zijn om voor in aanmerking te komen voor tuchtiging door haar man. De man hoeft slechts ongehoorzaamheid van zijn vrouw te vrezen.

Dit betekent volgens de Koran dus blijkbaar ook dat een vrouw altijd gehoorzaam aan haar man dient te zijn.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 20 okt 2012 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 okt 2012 09:19

Mogelijkheid 1: MariekeV is daadwerkelijk een moslimmutsje geworden.
Mogelijkheid 2: MariekV is aan het plagen.
Mogelijkheid 3: 1 en 2.

Plaats reactie