Halal in de cel.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

wahlers
Bevlogen

Re: Wildersreflex

Bericht door wahlers » 20 jul 2009 07:37

Fenomeen schreef:
Geert Jeuring schreef: Hier wordt een logistiek probleem verdraaid tot een populistisch argument voor de Wildersfraktie.
Tot die conclusie kom ik ook.
Het is de beslissing van justitie, niet van islamitische gedetineerden. (de centen)
Maar ik ben er nog niet helemaal uit, ga er nog eens over nadenken.

Zijn er hier mensen die vlees eten en weigeren halal/kosher vlees te eten?
Nee! Het is juist de regering die geen religieus precedent mag scheppen! Nooit!
Daarbij is een kostenargument geen argument.

Als het kostenargument wel opgevoerd wordt als argument dan moet men in Nederland ook de mensonterende maatregelen invoeren zoals deze in vele gevangenissen in de USA zijn ingevoerd.
Of beter nog, allemaal voor het vuurpeleton - een kogel kost vijf cent en met een mitrailleur schiet je 50 gevangenen tegelijk in 10 seconden neer. Daarna de lijken naar de vuilverbranding voor recycling. Heel efficiënt en kostenverantwoord.

Als je denkt dat ik nu te ver doordraaf, en dat doe ik natuurlijk ook, dat verwijs ik weer naar de zin en essentie:
"Het is juist de regering die geen religieus precedent mag scheppen! Nooit!"

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Sebastiaan
Bevlogen

Re: Halal in de cel.

Bericht door Sebastiaan » 10 aug 2009 10:05

Ik stel voor het probleem op te lossen door gevaniswezen grotendeels te outsoursen door marokaanse gevangen hun gevanisstraf in hun geliefde vaderland uit ziten. Op die manier krijgen moslims het voedsel en behandeling die islamitisch verantwoord is en bespaart de nederlandse staat vele miljarden aan belasting geld doorrdat de meeste gevangenisen dan geloten kunnen worden. :lol:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

siger

Bericht door siger » 10 aug 2009 10:15

Sebastiaan schreef:Ik stel voor het probleem op te lossen door gevaniswezen grotendeels te outsoursen door marokaanse gevangen hun gevanisstraf in hun geliefde vaderland uit ziten. Op die manier krijgen moslims het voedsel en behandeling die islamitisch verantwoord is en bespaart de nederlandse staat vele miljarden aan belasting geld doorrdat de meeste gevangenisen dan geloten kunnen worden. :lol:
Zou de Marokkaanse regering dat gratis willen doen?

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 10 aug 2009 10:36

siger schreef:
Sebastiaan schreef:Ik stel voor het probleem op te lossen door gevaniswezen grotendeels te outsoursen door marokaanse gevangen hun gevanisstraf in hun geliefde vaderland uit ziten. Op die manier krijgen moslims het voedsel en behandeling die islamitisch verantwoord is en bespaart de nederlandse staat vele miljarden aan belasting geld doorrdat de meeste gevangenisen dan geloten kunnen worden. :lol:
Zou de Marokkaanse regering dat gratis willen doen?
Je moet dat goed aanpakken natuurlijk. Officieel zijn die gevangenen ontsnapt en naar Marokko gevlucht. Hier in België heeft dat gewerkt. :wink:
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

joaddan

Bericht door joaddan » 13 aug 2009 12:32

In heel Nederland wordt er in openbare gelegenheden rekening gehouden met de 'anders etende'. In het ziekenhuis hadden we een moslim-, hinoe-, koosjerdieet. Gelukkig hebben ze het aangepast en in een twee keuze menu teruggebracht. Laat ze het zelf meenemen ...
Ik ben het met velen eens, dat wij ( en europa) ons veel te veel aanpassen. Wij moeten ons in het buitenland ook aanpassen. In het buitenland krijgen onze gevangenen ook geen snert, pindakaas of aangepaste Hollandse kost.
Overal waar een moskee staat is wel door de islam veroverd gebied! Waar staan ze nog niet?
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver

Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi » 13 aug 2009 13:04

joaddan schreef:In heel Nederland wordt er in openbare gelegenheden rekening gehouden met de 'anders etende'. In het ziekenhuis hadden we een moslim-, hinoe-, koosjerdieet. Gelukkig hebben ze het aangepast en in een twee keuze menu teruggebracht. Laat ze het zelf meenemen ...
Dat vind ik eigenlijk gewoon service, je aanbod afstemmen op je klanten. Een ander verhaal dan bij een gevangenis, waar de regels meer worden voorgeschreven in de vorm van een tuchtmaatregel, waarbij er geen rekening gehouden hoeft te worden met de wensen, maar met de vorming van de deelnemers.$
Ik ben het met velen eens, dat wij ( en europa) ons veel te veel aanpassen. Wij moeten ons in het buitenland ook aanpassen. In het buitenland krijgen onze gevangenen ook geen snert, pindakaas of aangepaste Hollandse kost.
Dat is een "jij ook!" argument. Het gaat erom wat het beleid in Nederland is en niet hoe we het buitenland zouden moeten volgen.
Overal waar een [s]moskee[/s] kerk staat is wel door [s]de islam[/s] het christendom veroverd gebied! Waar staan ze nog niet?
En dat is in deze discussie van belang omdat...?

Ik zie meer in een kale basismaaltijd (groente en een zetmeel/graan/peulvrucht component) waar niemand zich aan kan storen, met indien gewenst daarbij een wisselende luxe component in de vorm van vlees/vis/gevogelte of vega. Dan komt er in een week vanzelf wel iets voorbij wat je wél mag eten, onafhankelijk van je levensovertuiging.

Plaats reactie