Moet ik mijn ouders hierin gehoorzamen?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 mei 2008 10:08

Tsja, je puberende dochter krijgt last van godsdienstwanen en kickt op de wanhoop van degenen die van haar houden.
Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 20 mei 2008 10:20

Geen idee, ik werp me ook niet op als deskundoloog.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 20 mei 2008 11:39

Aan Elberfeld; Haar 'dilemma's gaan niet over wel of niet geloven etc. (want die staan vast, zo heb ik de indruk!) maar liggen op het daaropvolgende vlak van je zo goed mogelijk houden aan de voorschriften (kleding etc. etc.)
De adviezen en argumenten van FT zullen daarom als niet (meer) ter zake doende opzij gegooid worden (zijn)
En beraadt zij zich op de technisch beste verdediging (zonder emoties, want de teerling is allang geworpen) of poetst de plaat terwijl zij zich optrekt aan haar eigen cirkelredenering.
Zij is (m.i.) de hardleerse variant die over 40 jaar de kans loopt te mijmeren over de stupiditeiten in haar jeugd begaan (zoals XcsM het zo mooi beschreef) maar nu met haar eigen hoofd wil uitproberen hoe hard de muur des levens is!
Het is precies datgene waar ouders hun kinderen voor willen behoeden in de jaren van onverstand, opdat zij hun leven zo gladjes mogelijk kunnen verderleven (als achterliggende wens van die ouders)en niet met een hoofd vol builen!
Overigens heb ik van 'ziel' blootleggen niets gelezen in haar verhaal dat te oppervlakkig was om haar 'ziel' te raken.
Niets over de dromen en fantasieën die haar sterken in haar obstinate gedrag en het 'gevoel' beheersen dat haar verstand op nul zet (en er nog vreugde in vindt dat haar gevoel het ruimschoots van haar verstand [en dát van FT forummers] overwint!
De halstarrige rots in de woelige baren onaangeraakt tot de aanstaande beklimming door haar geliefde!
Ik ben het met Cluny eens! maar geef toe dat het e.e.a. in mooier Nederlands geschreven had kunnen worden.

Destinesia

Bericht door Destinesia » 20 mei 2008 12:10

cluny schreef:Wat niet met rede is aangeleerd, kan ook niet met rede worden afgeleerd.
Dit spreukje vind ik wel aardig :) Die gaat in mijn archiefje.

Wat Vera betreft ..... Ze heeft zo veel reacties gekregen dat ik zelf ook niet meer precies zou weten hoe te antwoorden als ik in haar schoenen stond.

Ik hoop dat ze alles in ieder geval rustig op haar gemak leest en overdenkt. En onthoudt. :!:

Esther12

Bericht door Esther12 » 20 mei 2008 13:23

Ik las het linkje dat Kitty gaf over een Duitse die met een gematigde moslim trouwde.
Ik had vroeger een vriendin die na haar universitaire studie met een Egyptenaar (gematigd moslim en universitair geschoold) trouwde. Hij bleek achteraf nogal fundamentalistisch te zijn. Ze moest moslim worden, kreeg een kindje, moest het hele huishouden alleen doen en daarnaast voor het inkomen zorgen terwijl manlief de hele dag niets deed. Ze droeg op een gegeven moment de oude kleding van haar moeder terwijl meneer op nikes liep en in de duurste jeans. En dan kon ze nog klappen krijgen ook. Uiteindelijk is ze met haar kind bij hem gevlucht en leeft nu al jaren onder een schuilnaam met de altijd durende angst dat hij hen zal vinden.

Bezint eer ge begint!

ps ik vind dat jouw ouders het zo slecht nog niet doen. Ze geven om je en maken zich zorgen over je. In mijn ogen terecht, zeker gezien bovenstaand verhaal.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 20 mei 2008 13:55

Zo gauw je trouwt met een moslim wordt je gezien als 'familiebezit' en broedmachine voor nieuwe moslims.

Vera:
De Islam is erop ingericht om (net als het christendom) te groeien. Daarvoor hebben ze regeltjes als:
Een moslim mag wel trouwen met iemand die geen moslim is.
Maar een moslima mag niet trouwen met iemand die geen moslim is.
Waarom niet?
In het eerste geval wordt een niet-gelovige 'ingelijfd' door de Islam en moet ze moslima worden. Een man heeft meer te vertellen dan een vrouw binnen de Islam (daar gaat je 'vrije' leventje!) en bijkomend voordeel is dat deze vrouw niet meer kan trouwen met een christen, jood of atheïst en dat scheelt in het nageslacht en dus het aantal moslims ter wereld.
In het tweede geval zou dat bijzonder nadelig zijn voor de Islam; immers de moslima trouwt met een christen, jood of atheïst en daarmee gaat het nageslacht verloren voor de Islam. Niet de bedoeling natuurlijk, dus daarom zal de familie er alles aan doen om te verhinderen dat dit gebeurt. Je kun dan ook wel nagaan hoe moeilijk het zal zijn om later nog van een moslim te willen scheiden.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 20 mei 2008 14:14

lanier schreef: Je kun dan ook wel nagaan hoe moeilijk het zal zijn om later nog van een moslim te willen scheiden.
En Vera, hij kan heel makkelijk van jou scheiden, maar jij ontzettend moeilijk van hem.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 20 mei 2008 14:37

En als je op de Islamitische manier trouwt, dus in een moskee onder leiding van een imam buiten de Nederlandse wet, dan kan jouw man ook nog besluiten om er later, als dat hem goeddunkt, nog drie vrouwen op die manier bij te nemen. Het komt zo vaak voor dat moslims de meest aardige en geweldige echtgenoten lijken als ze nog aan het veroveren zijn, en ze spiegelen je dan ook nog de meest milde vorm van Islam voor, waar vrouwen 'zogenaamd' alle rechten hebben en gelijkwaardig zijn. Ik heb het idee dat je je niet echt in de Islam hebt verdiept als je spreekt van 'meest feministische religie voor vrouwen' want deze benaming is zo ontzettend 'niet' van toepassing op de Islam, dat hier van indoctrinatie en misleiding gesproken kan worden.

Ook kan een moslim besluiten om 'even' te trouwen op de Islamitische manier, om sex te kunnen hebben met een vrouw. Indien na de sex dat huwelijk weer wordt ontbonden doet hij het niet fout volgens de Koran. Jij echter bent dan een meisje dat geen maagd meer is, en dus waardeloos voor een moslim die zijn geloof serieus neemt, mocht hij van je scheiden na 'gebruik' of liever gezegd 'misbruik' van je gemaakt te hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Vera
Forum fan

Bericht door Vera » 21 mei 2008 12:40

collegavanerik schreef:vera (grappige naam voor een moslima)

Dus jij bent er nu van overtuigd dat er een grote tovenaar bestaat die 1400 jaar geleden tegen een woestijnbewoner heeft verteld dat alle vrouwen die geen textiel op hun hoofd dragen voor eeuwig in de hel zullen branden.

En wij moeten je helpen? :D

God bestaat niet, daar kom je nog wel achter, dat warme gevoel heb ik ook gehad hoor.
Vera komt van veritas en betekent iets als "de ware". Wat daar grappig aan is zie ik niet...

Nee. Ik ben ervan overtuigd dat meer dan 1400 jaar geleden Allah Subhana Wa T'ala een Profeet en Boodschapper heeft gestuurd voor de gehele mensheid. Aan deze man, Mohammed ibn Abdullah, heeft Hij, door middel van de engel Gabriel, het Heilige boek de Koran geopenbaard.

En ik ben ervan overtuigd dat vrouwen zich moeten bedekken, zoals tegen iedere Profeet en/of Boodschapper van Allah Subhana Wa T'ala is gezegd.
dochter van Henk

Vera
Forum fan

Bericht door Vera » 21 mei 2008 12:47

a.r. schreef:Maar ja, Vera is wel vreselijk verliefd op een jongen die moslim is hé? En dus is de koran een heel mooi boek en past zij zich steeds meer aan, aan dat boek, aan die knul, aan die cultuur, steeds langere rokken, steeds langer en donkerder doeken op haar haar mooie blonde jonge koppie, de ogen zedig neergeslagen, dromend dat ze nog lang en gelukkig zal leven met die jongen............sprookjes uit duizend en één nacht is er niets bij!

Kom op Vera, je bent een intelligente meid van 17 jaar, twee benen op de grond en kritisch na gaan denken over jezelf, je geloof, je relaties. Je ouders en de mensen op dit forum proberen je wakker te schudden, want de mooie droom die je nu hebt, zal langzaamaan veranderen in de vreselijkste nachtmerrie! Ga de links lezen, die je door mij en andere forumleden gegeven zijn, houd jezelf een spiegel voor en/of laat anderen je een spiegel voorhouden....heb lef en durf er in te kijken, pak jezelf aan, toon karakter en hou op zielig te doen over de dingen die je van je ouders niet mag.....kortom wordt volwassen! Je wilt niet aan de leiband van je ouders lopen, maar wel aan de leiband van de koran/vriend/andere cultuur en dat begrijp ik als vrijdenker echt niet!
Ik was al Moslim voordat ik hem kende. Ik was zo'n 6 jaar bezig met de Islaam voordat ik hem ontmoette. De Koran was ook al een prachtig boek (en meer dan dat) voordat ik hem ontmoette. Hij vind het niets dat ik steeds bedekter ga hoor, hij vind dat een niqaab niet verplicht is. Ik wel.
En hij is niet mijn vriend.

Ik houd niet van cultuur. Ik leef volgens de Islaam, vrijgemaakt van cultuur en andere dingen, ik houd me aan de regels van God.

Hmm je bedoeld:

Een wijs man hecht meer waarde aan boosaardige dan vriendschappelijke kritiek en gebruikt de verwijten van zijn tegenstanders als een spiegel. Hij vindt dit de beste manier om fouten te voorkomen of te herstellen. Men is namelijk meer op zijn hoede als men mededingers of vijanden tot buren heeft.
dochter van Henk

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 21 mei 2008 12:52

Vera schreef: Nee. Ik ben ervan overtuigd dat meer dan 1400 jaar geleden Allah Subhana Wa T'ala een Profeet en Boodschapper heeft gestuurd voor de gehele mensheid. Aan deze man, Mohammed ibn Abdullah, heeft Hij, door middel van de engel Gabriel, het Heilige boek de Koran geopenbaard.
Ga je indachtig deze overtuiging nog even in op de door mij gestelde vragen over de historische bronnen van de islam?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

a.r.

Bericht door a.r. » 21 mei 2008 13:18

Vera schreef:
Ik houd niet van cultuur. Ik leef volgens de Islaam, vrijgemaakt van cultuur en andere dingen, ik houd me aan de regels van God.
Ik denk dat je gelijk hebt :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: je hebt je voor het leven afgesloten, omdat de realiteit niet aan kunt.

Hmm je bedoeld:
Een wijs man hecht meer waarde aan boosaardige dan vriendschappelijke kritiek en gebruikt de verwijten van zijn tegenstanders als een spiegel. Hij vindt dit de beste manier om fouten te voorkomen of te herstellen. Men is namelijk meer op zijn hoede als men mededingers of vijanden tot buren heeft
.

Ik bedoel: Een intelligent en onderzoekend mensm/v hecht veel waarde aan vriendschappelijke kritiek en omdat die mens m/v onderzoekend is heeft hij of zij een gezonde zelfkritiek, maar ook zelfliefde. Ook een waarlijk onderzoekend mens maakt fouten en heeft gebreken, maar is in staat tot zelfreflectie en zelfcorrectie!

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 21 mei 2008 13:47

Gehoorzaamt ten allen tijde uwen ouders, opdat het u goed gaat.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 21 mei 2008 15:37

Vera schreef: Ik was al Moslim voordat ik hem kende. Ik was zo'n 6 jaar bezig met de Islaam voordat ik hem ontmoette.
Ik wil niet moeilijk doen maar de wiskunde klopt niet.
je bent 17. stel dat je je vriend vorig jaar ontmoet hebt toen je 16 was. Het is absurd om aan te nemen dat een kind van 10 zich eens gaat bezig houden met de theologische verschillen tussen religies.
Vera schreef: De Koran was ook al een prachtig boek (en meer dan dat) voordat ik hem ontmoette. Hij vind het niets dat ik steeds bedekter ga hoor, hij vind dat een niqaab niet verplicht is. Ik wel.
dus de koran is onduidelijk. wat zegt de koran LETTERLIJK ovder kledij.

inhoudelijk raad ik je aan de koran toch nog eens te lezen.
http://www.answering-islam.org/Quran/Co ... muslim.htm
de Koran kan ons niet duidelijk vertellen wie de eerste moslim was.
Vera schreef: Ik houd niet van cultuur. Ik leef volgens de Islaam, vrijgemaakt van cultuur en andere dingen, ik houd me aan de regels van God.
maar je weet niet eens zeker wat de regels van god zijn.
je moet er maar naar gissen zoals wel/geen niqaab. wat zegt je dit?

Vera schreef: Een wijs man hecht meer waarde aan boosaardige dan vriendschappelijke kritiek en gebruikt de verwijten van zijn tegenstanders als een spiegel.
waarom creëer je een vijandbeeld?

Samante

Bericht door Samante » 21 mei 2008 15:56

Samante schreef:
Vera schreef:
Samante schreef: Welk vuur bedoel je hier?
De Hel
Waarom zou je je moeten beschermen tegen De Hel?
Geloof je omdat Allah je anders naar de hel stuurt?
Even mijn vraagjes herhalen, ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen.

Waarom zou je je moeten beschermen tegen de hel?
Geloof je omdat Allah je, als je niet gelooft, naar de hel stuurt?
En zo ja, wat is dan zo liefdevol aan Allah en wat is er dan zo mooi aan de Islam?

Plaats reactie