Moet ik mijn ouders hierin gehoorzamen?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 » 18 mei 2008 21:38

..
Eerste voorbeeld: Ik mag van mijn ouders niet mee op vakantie, behalve wanneer ik tuniekjes draag en met mijn hoofddoek niet mijn schouders bedek.
Normaliter draag ik lange rokken tot de grond en een ghimaar (lange hoofddoek tot de dij), ik ben overtuigd van de niqaab (gezichtsbedekkende sluier). Voor mij is dus het overstappen naar tuniekjes een enorme stap. Ik mag ook niet niet mee op vakantie, dus ik zal wel moeten. Maar is dit eerlijk, dat mijn zusjes wel mini rokjes aan mogen en ik geen lange rok?
Volgens mij kiiezen je zusjes er zelf voor om mini rokjes te dragen. Het lijkt er op dat jij met het dragen van een langer(e) rok een statement wil maken, wellicht naar je ouders, zusjes en omgeving. Dus eerlijk zijn is blijkbaar erg subjectief, je projectie van dit begrip om een argument te maken klinkt bijna zielig. En trouwens je familie is ook op vakantie, is het dan eerlijk om die te verpesten door het rondhangen in je niqaab. Respect is een lastig begrip. Moet je volgens je heilige boekje dan niet je ouders respecteren? Oppassen misschien is je eigen houding ook wel het probleem, oeps, smoff.. slecht voor de score in je puntenboekje.
Tweede voorbeeld: Ik pas bijna elke week op bij de buren. Ik mag dat van mijn ouders alleen zonder hoofddoek, wat ik verder aan heb maakt ze niet uit. Met een beetje geluk zie ik alleen de buurvrouw bij aankomst en wanneer ik weer weg ga, maar af en toe ook de buurman. Moet ik gewoon hoofddoek gaan dragen, of stoppen met oppassen of iets dergelijks? Want ik wil natuurlijk niet zonder hoofddoek gezien worden.
Oppassen bij de buren. Er zijn daar toch geen volwassen mensen als je bezig bent met oppassen. waarom moet je dan een hoofddoek dragen, terwijl er enkel kinderen aanwezig zijn? Voor mij is dit in raadsel. Staan er dan teksten in dat boek die zulk gedrag verplichten op dat soort momenten. Mijn advies hoofddoek af en enkel onderweg van huis naar je buren je doekje om. Wel eerst je haar kammen staat wat beter.
Derde voorbeeld: Mijn ouders verbieden mij om contact te hebben met zusters, via internet of in de moskee. Ook andere dingen met zusters hebben ze liever niet, niet dat ze me verbieden om het huis uit te gaan, maar meer dat ze kwaad op me worden als ik een dagje bij een zuster ben geweest.
Doet iedere ouder dit, is dit uit bescherming of mag ik hier tegen in opstand komen?
Je "zusters" je mede nonnen. Waarom noem je jezelf dan telkens moslim en geen moslima, jullie zijn toch vrouwen, of laten we voorlopig maar aannemen, meisjes. Want niets is voorlopig zeker. Wat is het trouwens met die groene kleur, moet dit mensen kalmeren of is het puur een verkleuring van je argumenten.
Vierde voorbeeld: Ik mag maar 1 keer per maand naar de moskee.
Toen ik nog Christelijk was, mocht ik wel zo vaak als ik wilde naar de kerk. Hoort naar de moskee gaan bij vrijheid van geloof en heb ik er dus recht op?
Ik zag toch ergens in een andere eerdere posting dat je af en toe, met je moeder meeging naar de kerk. Dus zo vaak als je wilde was blijkbaar, enkel af en toe. Hoevaak is af en toe in nummers. Elke week, maand, twee weken...getallen..etc. Hoevaak ging je dan met moeders mee, cijfers graag.
Vijfde voorbeeld: Ik moet mannen een hand geven.
Ik geef normaliter mannen geen hand, omdat ik ervan overtuigd ben dat dat verboden is voor een Moslim.
Ook niet met verjaardagen, dus ook je vader geef je geen hand. Is dat waar het op neerkomt? En in het geval dat je ergens loopt en er roept iemand om hulp. Er is een persoon, een man, in een kuil gevallen. Dan stek je dus geen hand uit ...om te helpen. Vreemde gewoonte, denk je nu echt dat dit normaal gedrag is? Waar komt dan die overtuiging vandaan, zijn er teksten die dit verplichten. Gaarne bronnen, overtuiging is immers geen waarheid, het is subjectief. En daarom misschien ook niet zo belangrijk voor normale mensen, die leven tenslotte zonder de denkbeeldige ketens van een religie.
Zesde voorbeeld: Mijn ouders drinken wijn tijdens het eten, terwijl ik naast hen zit. Ik heb ooit gelezen dat dat verboden is, maar dat weet ik niet zeker. Ook gooien ze af en toe wijn door het eten "om het lekkerder te maken" en zeggen ze het niet wanneer er gelatine in het eten zit.
Ik wil leven volgens de regels van de Islaam en ook de eetregels. Ik eet bepaalde E-nummers niet, eet gestampte varkensbotten/huid (want dat is wat gelatine is). Hebben mijn ouders hier het recht om me voor te liegen en om me rare dingen te laten eten.
Voedsel, eten. Moeilijk te zeggen, E-nummers zijn soms inderdaad beter om te vermijden. Al zijn er verschillende redenen voor. Allemaal afhankelijk van een ieders persoonlijke, subjectieve beleving. Er zijn wel uitzonderingen maar die zijn over het algemeen medisch van aard. Over de leugens van je ouders kan ik, nog enig ander op dit forum geen oordeel hebben. Is ook niet nodig want niemand kent de feiten, het is dus gewoon niet mogelijk om die vraag te beantwoorden. Of komt je vader dan later ook zijn kant van het verhaal vertellen?
Zevende voorbeeld: Ik mag geen kennis opdoen door middel van boeken lezen of het journaal kijken, omdat ze vinden dat ik er teveel mee bezig ben. Met andere woorden, af en toe het journaal kijken over een overstroming in China mag wel, iedere dag het journaal kijken waar in sommige uitzendingen iets over het Midden-Oosten komt, mag niet.
Wat voor kennis wil je dan opdoen. En ga nu niet weer zielig doen. Moet het dan toch maar vragen..Je weet wel dat je vergelijking van China versus Midden-Oosten volledig mank gaat. Hoe wil je dit vergelijken? Mijn raad zal moeten zijn dat je beter een meer oprechte posting kan schrijven. Dit was voorbeeld 7. Voorbeeld van wat. Je bent jezelf aan het verliezen in dit hele Islaam (dubbel a (?) gebeuren en bent gewoon of de weg kwijt. Of en dat lijkt me toch meer wat er aan de hand is, het is een spelletje. Tot er iets beters komt vergeet ik maar even de laatste voorbeelden en ga me inlezen op je oude forum.

8, 9 10 11, 12...
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.

collegavanerik
Superposter

Re: Moet ik mijn ouders hierin gehoorzamen?

Bericht door collegavanerik » 18 mei 2008 22:06

Vera schreef:Hey allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij mijn onderstaande 12 problemen. Zijn ze volgens jullie echt problemen of moet ik niet zeuren? Ik verwacht wel opbouwende kritiek, ik ben hier niet om me te laten vertellen dat alles waar ik in geloof onzin is.

Eerst wat achtergrond informatie: Mijn vader is een atheist, mijn moeder is een Christen. Beide zijn Nederlands, net als ik. Ik ben Moslim geworden, 2 jaar geleden. Ik had niet anders verwacht dat dit voor spanningen zou zorgen. Maar soms gaat het hier wel erg oneerlijk aan toe.
God bestaat niet. Heeft je vader je dat nooit goed uitgelegd?

kleurtjes hoeven ook niet.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician » 18 mei 2008 22:08

Grappig, ik moet denken aan Joris Luyendijk die in zijn eerste boekie schrijft dat hij juist bij moslima's die zich helemaal inpakken er helemaal op gespitst is om stukjes huid te zien en de contouren van het lichaam als de wind alle kleding strak blaast. Dat heeft ie juist niet bij vrouwen met 'normale' kleding. Ik denk dat dit voor meer mannen geldt.
Shut up Murdock, crazy fool!

C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. » 18 mei 2008 22:46

Hee C.M.H,

Hmm ja op zich begrijp ik je punt. Maar ik zie twee grote verschillen.
Aanpassen en respecteren is iets heel anders. Ik respecteer dat mijn ouders anders denken, ik respecteer dat heel veel mensen op de wereld anders denken. Maar daarom hoef ik me nog niet aan te passen aan hen, alleen omdat ik het respecteer.
Andersom is dat ook zo. Als mijn ouders me zouden respecteren, ze hoeven me niet eens te steunen in mn keuzes.
Ik moest ook mee naar de kerk etc etc. Je ouders kunnen je niet vragen je aan te passen omdat ze dat graag willen. Maar ik heb herhaaldelijk te horen gekregen: Zolang je in dit huis woont is God de baas, en die heeft graag dat je s'zondags in de kerk zit en niet naar nachtclubs gaat.
En dan krijg je een beetje van: Of ik heb de vrijheid voor mezelf, maar dan zit de rest ermee in zijn maag (die namen namelijk aanstoot aan sommige dingen die ik doodnormaal vind) Of die anderen hebben de vrijheid en ik bind in. De derde optie is dan: we zorgen dat we niet in confrontatie komen, door een verhuizing oid en we zijn allemaal blij.

Als er voor een godsdienst 5x op een dag gebeden moet worden, heb ik daar respect voor! Als ik een moslim in huis heb die dit constant voor mijn neus doet, wordt het voor mij al moeilijker, omdat het gedrag van deze persoon mijn leven ook beïnvloed.
Ik hoop dat je de illustratie begrijpt :wink:

Noem het maar een Social Footstep ofzo (als variatie op Ecological Footstep :lol: )

Overigens vind ik respect een vaak misbruikt woord... Kijk maar eens hoeveel "respect" Nederland heeft voor homo's. Je zult je naar schrikken als je hoort hoeveel discriminerende opmerkingen er dagelijks gemaakt worden door deze tolerante Nederlanders.

Cluny
Banned

Re: Moet ik mijn ouders hierin gehoorzamen?

Bericht door Cluny » 19 mei 2008 06:15

Vera schreef: Tiende voorbeeld: Ik mag niet trouwen met wie ik wil. Volgens de universele verklaring van de rechten van de mens mag dat wel, maar volgens mijn ouders telt dat niet omdat ik nog geen 18 ben (en dus geen mens?). Volgens Islamitische regels mag ik alleen met een Moslim trouwen, van mijn ouders mag ik sowieso niet met een Moslim trouwen.

Groetjes,
Vera
En ik maar denken dat vanwege afwezigheid op andere fora dat je allang getrouwd was.
Hoe is het trouwens met je vriendschap en/of verkering en/of verloving met die marokkaanse moslimjongen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Vera
Forum fan

Bericht door Vera » 19 mei 2008 11:26

appelfflap schreef:er zijn volgens mij 2 mogelijkheden.
,
1) Je pubert. voor een meisje is er momenteel niets beters dan zogezegd bekeren om je af te zetten tegen je ouders.
have fun en straks zul je wel tot verstand komen

2) je hebt een moslimvriendje die je al ten dele heeft bekeerd. je ziet die graag en wil die niet verliezen.
ook goed, maar let op in hoever je je laat chanteren.
voor je het weet zitten je kinderne in 1 of ander moslimland en wordt je dochter op haar 12e uitgewuhelijkt zonder dat je iets in de pap te brokken hebt

laat het ook achterwege om domme vragen te stellen.
een 17 jarige in het normale onderwijs WEET waarom er een leeftijdsgrens op huwelijk is.
een 17 jarige in het normale onderwijs WEET dat ouders wel degelijk zeggenschap hebben en die weet ook dat ouders nog verantwoordelijk zijn.

vraagje
heb je de koran zelf onderzocht of slik je zomaar alles van moslimvrienden/innen.
neem hoofddoek. hoe heb je ontdekt dat het
a) verplicht is
B) welke vd vele versies doeken juist verplicht
C) wat de achterliggende reden van de bedekking is.

Miljoenen moslimvrouwen dragen geen hoofddoek en baseren zich, net als jij, op koran die het plots niet verplicht.
Ik zou zeggen, lees mijn bekeringsverhaal een pagina terug.
dochter van Henk

Vera
Forum fan

Bericht door Vera » 19 mei 2008 11:43

af87 schreef:Volgens mij kiiezen je zusjes er zelf voor om mini rokjes te dragen. Het lijkt er op dat jij met het dragen van een langer(e) rok een statement wil maken, wellicht naar je ouders, zusjes en omgeving. Dus eerlijk zijn is blijkbaar erg subjectief, je projectie van dit begrip om een argument te maken klinkt bijna zielig. En trouwens je familie is ook op vakantie, is het dan eerlijk om die te verpesten door het rondhangen in je niqaab. Respect is een lastig begrip. Moet je volgens je heilige boekje dan niet je ouders respecteren? Oppassen misschien is je eigen houding ook wel het probleem, oeps, smoff.. slecht voor de score in je puntenboekje.
Nee hier ben ik het niet mee eens. Ik draag mijn kleding omdat het lekker zit. Natuurlijk ook omdat ik geloof dat het beter is voor de vrouw om zich te bedekken. Omdat het goed is voor een Moslim om zich aan de geboden van zijn Heer te houden. Maar een statement? Nee dat is niet mijn bedoeling.

Ik verpest hun vakantie omdat zij wel mogen zijn zoals ze zijn en ik niet?

Ja respecteren, maar ik hoef hen niet te gehoorzamen wanneer hun eisen tegen de Islamitische regels in gaan.

Oppassen bij de buren. Er zijn daar toch geen volwassen mensen als je bezig bent met oppassen. waarom moet je dan een hoofddoek dragen, terwijl er enkel kinderen aanwezig zijn? Voor mij is dit in raadsel. Staan er dan teksten in dat boek die zulk gedrag verplichten op dat soort momenten. Mijn advies hoofddoek af en enkel onderweg van huis naar je buren je doekje om. Wel eerst je haar kammen staat wat beter.
Wanneer ik daar aan kom wel en wanneer ik weer weg gaan zijn de buren er toch? En ook dan mag ik mijn hoofddoek niet dragen van mijn ouders, omdat ze zich schamen tegenover de buren. Ze doen nog alsof mijn buren niet weten dat ik Moslima ben.
Je "zusters" je mede nonnen. Waarom noem je jezelf dan telkens moslim en geen moslima, jullie zijn toch vrouwen, of laten we voorlopig maar aannemen, meisjes. Want niets is voorlopig zeker. Wat is het trouwens met die groene kleur, moet dit mensen kalmeren of is het puur een verkleuring van je argumenten.
Met het woord non ben ik het niet eens. In de Islaam zien ze onthouding als iets onmenselijks. Ook zijn er vele ahadith waaruit blijkt dat mensen die ook het wereldse leven leven, meer beloond worden dan mensen die 24/7 in de moskee zitten.

Hmm ja, Moslima, Moslim. Het woord Moslim komt voor in de Koran en is dus door God gegeven aan de gelovigen. Moslima niet.
Ik zag toch ergens in een andere eerdere posting dat je af en toe, met je moeder meeging naar de kerk. Dus zo vaak als je wilde was blijkbaar, enkel af en toe. Hoevaak is af en toe in nummers. Elke week, maand, twee weken...getallen..etc. Hoevaak ging je dan met moeders mee, cijfers graag.
Er is maar 1 keer in de maand kerk, dan ging ik. En eens in de drie weken naar jeugd bijeenkomsten. Mijn moeder ging ongeveer eens in de 3 maanden naar de kerk (ik ging dan dus alleen). Nu gaat ze niet meer naar de kerk, omdat ze boos is op God dat ik Moslima ben geworden.
Ook niet met verjaardagen, dus ook je vader geef je geen hand. Is dat waar het op neerkomt? En in het geval dat je ergens loopt en er roept iemand om hulp. Er is een persoon, een man, in een kuil gevallen. Dan stek je dus geen hand uit ...om te helpen. Vreemde gewoonte, denk je nu echt dat dit normaal gedrag is? Waar komt dan die overtuiging vandaan, zijn er teksten die dit verplichten. Gaarne bronnen, overtuiging is immers geen waarheid, het is subjectief. En daarom misschien ook niet zo belangrijk voor normale mensen, die leven tenslotte zonder de denkbeeldige ketens van een religie.
Ik geef wel mijn mahram een hand. Dat zijn de mensen waar mee je niet mag trouwen. Je zoon, vader, broer, oom, opa, man, dat soort mannen.
Nood breekt wet.
Ja er zijn teksten waaruit blijkt dat het verplicht is, misschien kan deze discussie in een andere topic voortgezet worden?

Wat voor kennis wil je dan opdoen. En ga nu niet weer zielig doen. Moet het dan toch maar vragen..Je weet wel dat je vergelijking van China versus Midden-Oosten volledig mank gaat. Hoe wil je dit vergelijken? Mijn raad zal moeten zijn dat je beter een meer oprechte posting kan schrijven. Dit was voorbeeld 7. Voorbeeld van wat. Je bent jezelf aan het verliezen in dit hele Islaam (dubbel a (?) gebeuren en bent gewoon of de weg kwijt. Of en dat lijkt me toch meer wat er aan de hand is, het is een spelletje. Tot er iets beters komt vergeet ik maar even de laatste voorbeelden en ga me inlezen op je oude forum.

8, 9 10 11, 12...
[color=green[Ik wil leren. Over dingen die mij interesseren, zoals politiek, het Midden-Oosten, religie (niet alleen Islaam), over allerlei dingen.

Hmm ik moet nu weer naar de les, zal misschien deze post later aanpassen.
dochter van Henk

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 mei 2008 11:50

Respect kan je niet afdwingen door lullige kledij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes » 19 mei 2008 11:59

Mijn ouders waren er niet blij mee, werden zelfs woest toen ik een hijaab ging dragen. Het dragen van mijn hijaab is erg belangrijk voor me geweest. Hoewel het maar een doekje is, geeft het mij een super gevoel. Ik voel me gelukkig als ik mijn hijaab draag. Natuurlijk is het af en toe moeilijk, op school hadden ze het niet verwacht, maar steeds vaker komen leraren op me af om te zeggen dat ze het dapper van me vinden. Ik merk wel dat ze ook bezorgd zijn, nu mijn kleding steeds donkerder wordt, mijn hijaab steeds langer en steeds meer van mijn lichaam bedekt.
Als een doek je een goed gevoel geeft, waarom begin je dan met het dragen van steeds donkerdere en langere doeken? Wat is er mis met kleurrijke doeken? Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je aandoet, maar de essentie gaat toch niet om het uiterlijke vertoon, maar om je innerlijke beleving?
Maar ze kunnen mij nu niet meer los zien van de Islaam en ze zien dat dit niet zomaar een bevlieging is.
Het (blijven) dragen van een hoofdoek draait dus voor jou om het uitdragen van het Moslimzijn. Waarom is dit nodig? Waarom maak je je zo druk om hoe je overkomt? Religieuse beleving is iets innerlijks, en of je er nu ongesluierd of volledig gesluierd bijloopt zegt niets over hoe jij innerlijk omgaat met je geloof. Een groot bord om de nek met "ik ben moslim" maakt je geen moslim. Zwaar gesluierd zijn maakt je niet een betere moslima dan de miljoenen moslima's die er ongesluierd of met een hoofddoekje rondlopen. Het ware geloof komt van overtuiging en van binnenin, niet van buitenaf en door uiterlijk vertoon.

Wat je ook doet, zorg altijd dat je autonoom blijft. Blijf kritisch bij alles wat je doet en realiseer je dat geloven in eerste instantie iets persoonlijks is. Als je oprecht geloofd is er geen noodzaak steeds een statement te geven naar je omgeving. Laat je niet door anderen wijsmaken dat iets per sé moet om een goede gelovige te zijn, en besef je dat er niet één enkele juiste weg is. Als je kijkt naar hoe over heel de wereld verschillend invulling wordt gegeven aan het moslim zijn, zou dit duidelijk moeten zijn.

Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn » 19 mei 2008 12:24

Nogmaals mijn vraag ;
joe schreef: Heb je jezelf weleens afgevraagd waarom je bepaalde dingen niet mag doen vanuit een bepaalde autoriteit (overheid, ouders, religie) ?
Heb je hier weleens over nagedacht?

Zo ja, waarom denk je dat verschillende autoriteiten verschillende geboden en verboden aan jouw willen opleggen ... ?
Zo niet ... waarom in allahgodshemelsnaam niet ?!!
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 19 mei 2008 12:56

Vera schreef: Ik zou zeggen, lees mijn bekeringsverhaal een pagina terug.[/color]

bedoel je die 12 punten? ok

vraag eens aan je vriend of hij zou tolereren moesten jullie kinderen de islam zomaar laten vallen? zou je accepteren dat je kinderen ongelovig worden?

voorbeeld 1
wees blij dat je ouders zo tolerant zijn. mijn dochter zou nooit met het symbool van vrouwenonderdrukking (lees: hoofddoek) binnen mogen rondlopen (hooguit over mijn lijk :)) respect werkt in 2 richtingen.

voorbeeld 2
weten de ouders, waar je babysit, dat je je hoofddoek aanhoudt of doe je het achter hun rug. uit respect voor die ouders MOET je toestemming vragen om met zo'n ding op je kop rond te mogen lopen.
moest mijn babysit , heb er geen, achter mijn rug om zo'n ding in het bijzijn van mijn kinderen opzetten dan zou ik behoorlijk ontstemd zijn.

voorbeeld 3
je ouders hebben overduidelijk schrik vd islam en zijn bezorgd. zolang je je niet laat uitbuiten, chanteren en zelf niet de criminele tour opgaat kun je zo ongeveer gaan en staan waar je wil.

voorbeeld 4
wat bedoel je hiermee? je ouders geven toestemming dat je de moskee mag bezoeken.
wees blij dat ze, ondanks hun afkeer en angst, zo tolerant zijn.

voorbeeld 5
het is de verdomde plicht dat ouders hun kinderen manieren bijbrengen (omgang- tafelmanieren en andere beleefdheidsvormen).
dat de islam andere regels hanteert is pech voor hen. JE zult je hele leven met mannen in contact komen. er zal zelfs een man al eens de deur voor je open houden.
wat ga je doen? hem kwaad bezien omdat hij de koran niet kent of de koranregels voor Europese waarden opzij schuiven?
dit is dus wel een keuze die je zult moeten maken. Kies je voor de islamitische regels en ben je hierin consequent dan kies je voor levenslange isolatie (geen werk, geen verdere studies, geen uitgaansleven, geen vriendenkring die losstaat van je echtgenoot).
Je zult zelfs moeten breken met je familie aangezien zij, net als ik, ongelovige honden zijn

voorbeeld 6
waar je ouders wel/geen recht toe hebben weet ik niet. Je kunt ze natuurlijk aanklagen omdat ze af en toe een varkenslapje met wijn durven eten :D
het is simpel. eten wat de pot schaft of geen eten hebben. thuis vertrekken is de enige optie mi.

voorbeeld 7
geloof ik niet

voorbeeld 8
schrik van je ouders om je te verliezen. arabisch leren is geen probleem maar je zit in een spiraal.
eerst kledij, dan taal en uiteindelijk is het een kwestie van tijd vooraleer je vertrekt. misschien vind je nu al dat EUropa het meest verderfelijke deel van de wereld is.
het enige dat nog ontbreekt is dat je dan onder volledige controle van eventuele schoonouders valt.
Je ouders zijn jou kwijt en eventueel hun kleinkinderen. snap je dit???

voorbeeld 9
logisch. opnieuw moet jij de keuze maken. je kunt niet verlangen dat iedereen zich naar jou schikt. je kunt bidden en wassen als je tijd hebt.
is die er niet , om welke reden ook, dan moet jij je naar de huisregels schikken. j

voorbeeld 10
je ouders hebben gelijk. geen 18 is geen huwelijk. ze kunnen je nadien nooit juridisch verbieden met wie je wel/niet trouwt maar ze zullen je wel op een andere manier tonen dat ze er niet mee opgezet zijn.
er is geen dwang in de islam maar vd islam mag je wel niet met een ongelovige trouwen.
zie je de paradox???

voorbeeld 11
uit respect voor je zusje ga je inderdaad mee. als je haar echt graag ziet dan moedig je ze aan. logisch toch???
Normaal gezien moeten je ouders niet verplichten maar doe je zoiets uit je eigen.
Nu doe je het niet omwille vd islam. zie je het probleem niet dat je ouders hebben?

voorbeeld 12
yeps, in Europa vieren we verjaardagen :)
krijg jij een verjaardagskaartje of telefoon dan moet je dat respecteren.
nodigt men familie uit om te feesten dan is het logisch dat je erbij bent. zoiets doe je normaal gezien uit je eigen als je je familie graag ziet.
ook hier laat je de islam een wig drijven en wil je dat iedereen je volgt.
Dit is een bijzonder egoïstische houding

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 19 mei 2008 13:06

Het gedrag van je ouders is vergelijkbaar met dat van ouders wier kinderen lid worden van een sekte. Ik vind het begrijpelijk, vooral als het om iemand gaat die nog niet de volwassen leeftijd heeft bereikt, dat men op een dergelijke manier reageert.
Ik ga niet al die punten bij langs, want ik ben geen moslim. Je kunt het aan imams vragen, of op een moslim forum, maar ik vermoed dat je tegenstrijdige antwoorden zult krijgen, simpelweg omdat de Koran een tegenstrijdig boek is. Schriftgeleerden zijn het al bijna 1500 jaar oneens over wat nu de ware islamitische leefwijze is. Sommigen zullen wellicht zeggen dat jij je ouders moet gehoorzamen, en je eigen leven kunt voeren als je het ouderlijke huis verlaat, en misschien zullen er zelfs mensen zijn die zeggen dat je zo snel mogelijk je ouders moet verlaten, en met een islamitische man moet gaan trouwen.

Mijn mening is dat de Islam (net als veel andere godsdiensten en sekten) een middeleeuws bijgeloof is, en dat de Koran geschreven is door barbaren. Zo'n pad bewandelen is naar mijn mening een heilloze weg, en het zou beter zijn om zo'n weg te verlaten. Maar dat is natuurlijk niet wat je wilt horen. Ik wens je alle wijsheid in je zoektocht, en ik hoop dat je uiteindelijk de antwoorden krijgt waar je wat mee kunt.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 19 mei 2008 13:51

vera (grappige naam voor een moslima)

Dus jij bent er nu van overtuigd dat er een grote tovenaar bestaat die 1400 jaar geleden tegen een woestijnbewoner heeft verteld dat alle vrouwen die geen textiel op hun hoofd dragen voor eeuwig in de hel zullen branden.

En wij moeten je helpen? :D

God bestaat niet, daar kom je nog wel achter, dat warme gevoel heb ik ook gehad hoor.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 19 mei 2008 13:59

appelfflap schreef:
voorbeeld 1
wees blij dat je ouders zo tolerant zijn. mijn dochter zou nooit met het symbool van vrouwenonderdrukking (lees: hoofddoek) binnen mogen rondlopen (hooguit over mijn lijk :)) respect werkt in 2 richtingen.
voor je familie hoef je niet eens je hoofd te bedekken hoor.
Afbeelding Hebr 6:

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 19 mei 2008 14:08

Wat ik je in ieder geval sterk aanraad, is onderstaande getuigenis te lezen van een westerse vrouw die moslima werd vanwege haar Islamitische vriend.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1789
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Plaats reactie