Islamisten & naïvisten

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

fbs33
Bevlogen

Re: Re prophet

Bericht door fbs33 » 18 mei 2007 16:51

Atli schreef:Paniek gebral, anti islamisten zijn net zo naïef. Het ergste wat Mohammed B. het Nederlandse volk heeft aangedaan is een vette zeug vermoorden en een hoop gezeik veroorzaken. Mochten er nog eens nieuwe meningen over de islam en samenleving geventileerd hoor ik het wel.
Ter informatie: Een mannetjes-varken heet in Nederland een beer. (blijf lezen :lol:)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 18 mei 2007 17:00

Atli,

Ik meen enig ongenoegen bij jou te bespeuren. Ik heb alleen niet de indruk dat jij een Moslim bent.
Kun jij eens uitleggen waarom volgens jou van Gogh een genadige dood heeft gekrregen?
Wat is er genadig aan om doelbewust van het leven beroofd te worden?
Welke bedreigingen heeft van Gogh eigenlijk geuit dat hij deze afslachting 'verdiend' zou hebben?

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 18 mei 2007 17:35

Als we eerlijk zijn dan ging Van Gogh soms echt veel en veel te ver. Niet dat ie daarmee de dood verdient, maar we hoeven ook niet te zwijgen over bepaalde uitspraken.

“Het ruikt hier naar caramel. Vandaag verbranden ze zeker alleen suikerzieke joden.”
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli » 18 mei 2007 19:54

Moet je goed luisteren, ik bedien mij enkel en alleen van dezelfde retoriek als ons vette zeugje. Kennelijk heb ik een heiligheid geschonden, terwijl het een ondermaatse lul was die z'n centjes moest verdienen met show en spektakel en het beledigen van mensen. Nou ik zie een foto verschijnen als en heilige icoon, oh nee, dit mocht ik niet zeggen.

T.a.v. van de anti islamisten heb ik zeker m'n bedenkingen, en wel de volgende. De afgelopen jaren heb ik niets anders gezien dan een stroom hetzelfde van hetzelfde van hetzelfde. De islam, en met name het islam fundamentalisten worden slechts door enkelen echt serieus genomen. Rede, het niet willen terugvallen in retoriek maar daadwerkelijk oplossingen zoeken!

Dat is waar ik met tot op het bot aan ben gaan ergeren. Dit debat gaande op vrijwel alle internet fora kent geen goede deconstructieve / constructieve momenten maar alleen geblaat van iedereen die maar die denkt dat ie wat zinnigs heeft te zeggen.

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 18 mei 2007 20:11

Atli schreef: Dit debat gaande op vrijwel alle internet fora kent geen goede deconstructieve / constructieve momenten maar alleen geblaat van iedereen die maar die denkt dat ie wat zinnigs heeft te zeggen.
Dus als "tegenaanval" heb je geschreven dat je blij bent dat het "vette zeugje" is afgeslacht ?? als een soort protest ??
Fuck met alles.

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli » 18 mei 2007 21:35

Waarom niet?

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 18 mei 2007 22:09

Atli,

Besef wel dat het verschil is dat van Gogh nog nooit iemand enig kwaad heeft aan gedaan noch gedreigd met geestelijke of fysieke marteling.

In dit land heb je het recht om elke ideologie tot op het bot af te kraken.
En van Gogh was daar, op zijn geheel eigen wijze, bijzonder goed in.

Ook ik maak me geen zorgen om die enkele terrorist en de 100 of wat geindentificeerde religieuze verdwaasden (in Nederland).
Ok, ze blazen af en toe een vliegtuig of gebouw op maar dat soort idioten heb je altijd en in alle lagen van de bevolking gehad. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Timothy McVeigh.

Maar los van deze marginale dwazen stel ik wel dat de fundamenten van de Islam onverenigbaar zijn met de democratie.
De Islam dient zich derhalve aan te passen of...wel...op te rotten uit onze maatschappij.
Eén van de absolute voorwaarde is dat de Islam, als de zoveelste ideologie, bestand moet zijn tegen de botste satire die we er tegenaan kunnen gooien. En de Moslim gemeenschap dient hier voor respect te hebben. Ik hoef absoluut geen respect te hebben tegen een ideologie. Vele Moslims menen te denken en te kunnen eisen dat ik per se respect moet hebben voor hun ideologie en dat is de hardnekkigste gedachtefout die nog leeft onder vele Moslims.

Vanzelfspreekend respecteer ik alle mensen en mag verder iedereen geloven wat hij wilt en dit vrijelijk uitdragen. Maar nooit of te nimmer mag een ideologie mijn respect eisen.
Dat is zeer ondemocratisch.

MvG, Wim Ahlers.

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 18 mei 2007 22:28

wahlers schreef:Vele Moslims menen te denken en te kunnen eisen dat ik per se respect moet hebben voor hun ideologie en dat is de hardnekkigste gedachtefout die nog leeft onder vele Moslims.
Dat gaat nog moeilijk worden. Veel moslim weten moeilijk onderscheid te maken tussen hun religie, cultuur en persoonlijke voorkeur. Voor hen is moslim zijn hun indentiteit, niet een persoonlijke religeuze keuze.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 18 mei 2007 22:40

Sebastiaan schreef:
wahlers schreef:Vele Moslims menen te denken en te kunnen eisen dat ik per se respect moet hebben voor hun ideologie en dat is de hardnekkigste gedachtefout die nog leeft onder vele Moslims.
Dat gaat nog moeilijk worden. Veel moslim weten moeilijk onderscheid te maken tussen hun religie, cultuur en persoonlijke voorkeur. Voor hen is moslim zijn hun indentiteit, niet een persoonlijke religeuze keuze.
Dan hebben ze pech gehad!
Dit soort Moslims kunnen in alle vrijheid verhuizen naar Iran, Afghanistan, Pakistan, Yemen, Saoedi Arabië en soortgelijke bestemmingen. Niemand zal ze een strobreed in de weg leggen.

Het tragische van Samir Azzouz is dat hij inderdaad Nederland wil verlaten!
Het ware beter geweest dat hij het land al had verlaten i.p.v. zijn ongenoegen met een machine pistool, wat mislukte bommen en een uitgelekte aanslag te moeten uiten.
Nu kost hij eerst geld op kosten van de staat voordat hij over een jaar of 10 het land als nog verlaat.

Maar wie weet...mischien komt hij in de gevangenis nog tot inkeer een sluit hij zich (weer) aan bij de mensheid en menselijkheid.

MvG, Wim.
Laatst gewijzigd door wahlers op 19 mei 2007 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 18 mei 2007 22:47

wahlers schreef: Dan hebben ze pech gehad!
Dit soort Moslims kunnen in alle vrijheid verhuizen naar Iran, Afghanistan, Pakistan, Yemen, Saoedi Arabië en soortgelijke bestemmingen. Niemand zal ze een strobreed in de weg leggen.
Idd, ik heb ook nooit begrepen dat je verhuisd naar een land waar je eigenlijk een afkeer van hebt en je eigen land zie je als een heilig land ???
Fuck met alles.

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 18 mei 2007 22:58

Atli schreef:Waarom niet?
Van mij mag je maar ik vraag me af is het een protest of meende je iedere woord wat je hebt geschreven ?

Ter verduidelijking ik vond Theo vaak ook een irritant ventje maar dat hij zo'n dood heeft verdiend.......nee dat niet wat hij wel nodig had was iemand die hem ook een keer flink van repliek gaf.
Fuck met alles.

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 19 mei 2007 08:08

Plons schreef:
Atli schreef:Waarom niet?
Van mij mag je maar ik vraag me af is het een protest of meende je iedere woord wat je hebt geschreven ?

Ter verduidelijking ik vond Theo vaak ook een irritant ventje maar dat hij zo'n dood heeft verdiend.......nee dat niet wat hij wel nodig had was iemand die hem ook een keer flink van repliek gaf.
Hij heeft de meerdere keren zijn woorden herhaald, het lijkt me nu wel duidelijk :wink:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli » 19 mei 2007 09:07

Sebastiaan schreef:Hij heeft de meerdere keren zijn woorden herhaald, het lijkt me nu wel duidelijk :wink:
Wat je nog niet duidelijk is is dat ik precies dezelfde goedkope en platvloerse retoriek als "de strijder voor vrije mening uiting" gebruikte, grappig om te zien hoe mensen alles maar vanuit één perspectief kunnen zien.....

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli » 19 mei 2007 09:18

wahlers schreef:Besef wel dat het verschil is dat van Gogh nog nooit iemand enig kwaad heeft aan gedaan noch gedreigd met geestelijke of fysieke marteling.
Nee, constitent voor geiten neuker worden aangezien is leuk?
In dit land heb je het recht om elke ideologie tot op het bot af te kraken.
Zeker, waarom gin ie niet langs het hoofdkwartier van de hell's angels rijden op z'n fietsje?
En van Gogh was daar, op zijn geheel eigen wijze, bijzonder goed in.

Kritiek geven of gewoon geld verdienen aan het plebs dat graag schuttintaal hoort, Jensen is daar ook heel goed in.
Ook ik maak me geen zorgen om die enkele terrorist en de 100 of wat geindentificeerde religieuze verdwaasden (in Nederland)
.

Sterker nog, 4 jaar gelden zouden er meer dan 150 terroristische cellen in NL zijn, en ik maar wachten op een bom of zo.........als dat de terroristen zijn hebben we weinig te vrezen.

Ok, ze blazen af en toe een vliegtuig of gebouw op maar dat soort idioten heb je altijd en in alle lagen van de bevolking gehad. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Timothy McVeigh.
De laatste bom in Nederland was van RaRa, en waaorm geen grootschalige paniek over de veganisten, kan me herrinneren dat een slagersfanilie bijna de dood vond na een aanslag. Is Devious nu een verdachte?
Maar los van deze marginale dwazen stel ik wel dat de fundamenten van de Islam onverenigbaar zijn met de democratie.
Er zijn wel meer ideologieën onverenigbaar met de Islam?
De Islam dient zich derhalve aan te passen of...wel...op te rotten uit onze maatschappij.
Goeie opossing, maar dan zullen we dit beleid consistent moeten doorvoeren.
Eén van de absolute voorwaarde is dat de Islam, als de zoveelste ideologie, bestand moet zijn tegen de botste satire die we er tegenaan kunnen gooien.
Men heeft in dit land ook recht op weerwoord, geweldloos dus. Maar het vereiste voor een goede burger hoeft zeker niet te zijn dat "je maar bestandben tegen alles dat tegen je wordt gezegd".

En de Moslim gemeenschap dient hier voor respect te hebben.
Van geen enkel persoon hoef je respect te verlangen wanneer de botste satire tegen je wordt geuit, onzin.

Ik hoef absoluut geen respect te hebben tegen een ideologie. Vele Moslims menen te denken en te kunnen eisen dat ik per se respect moet hebben voor hun ideologie en dat is de hardnekkigste gedachtefout die nog leeft onder vele Moslims.
een andere hardnekkige gedachte fout schets jij in bovenstane
Vanzelfspreekend respecteer ik alle mensen en mag verder iedereen geloven wat hij wilt en dit vrijelijk uitdragen. Maar nooit of te nimmer mag een ideologie mijn respect eisen.
Dat is zeer ondemocratisch.
En daarmee mag je ook niet eisen dat iedereen maar respect moet tonen voor de grofste opmerkingen die naar hem of haar worden geuit!

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 19 mei 2007 10:19

Atli. Theo van Gogh mag dan soms smakeloos zijn geweest in zijn boeken en columns, maar met jouw bijdragen in deze draad laat je zien dat je geen haar beter bent.
Is het hierom?
Moet je goed luisteren, ik bedien mij enkel en alleen van dezelfde retoriek als ons vette zeugje. Kennelijk heb ik een heiligheid geschonden, terwijl het een ondermaatse lul was die z'n centjes moest verdienen met show en spektakel en het beledigen van mensen.
Heb jij nooit mensen beledigd Atli? Op al die fora waar jij actief bent geweest; heb jij daar niet mensen beledigd? Soms op hele grove wijze? Net als Van Gogh? Als Van Gogh het verdient (niet mijn mening) om hierom vermoord te worden, wat voor gevolgtrekkingen moeten we daaruit halen?

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Plaats reactie