Imam claimt middel tegen HIV gevonden te hebben in hadith

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 02 feb 2007 16:08

ja, zo ziet u maar weer, de leugen regeert
de ouden spraken reeds: POPVLVS VVLT MVNDI of zoiets
het volk wil bedrogen worden
Laatst gewijzigd door mustafa op 02 feb 2007 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 02 feb 2007 16:09

waarom lezen we er niets meer over ?
omdat jij niet goed zoekt
er zijn wel degelijk reviews gebeurt en er zijn aanbevelingen gegeven .....
To ensure that evidence is reliable, there need to be larger and more rigorously-designed trials
zo .... afwachten maar ...
wellicht gebeurt er nog iets ?

of misschien eens een aftreksel ervan verdunnen ? zou ook kunnen .... wellicht
.... doen ....
Eens uittesten zonder de verdere hulp van retrovirale middelen , bijvoorbeeld op gevangenen met aids ?
of gratis in afrika waar ze doodgewoon geen geld hebben voor die retrovirale dure medicijnen en therapieen ?
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 02 feb 2007 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 02 feb 2007 16:20

ja, zo ziet u maar weer, de leugen regeert
Gelukkig is het nog niet zover
Zou je graag willen hé , dat de islam de wereld regeert ?
en terugkeren naar de "ouden" in de " goede oude tijd " . .. wellicht
Ni dieu , Ni maitre

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 03 feb 2007 07:52

mustafa schreef:ja, zo ziet u maar weer, de leugen regeert
de ouden spraken reeds: POPVLVS VVLT MVNDI of zoiets
het volk wil bedrogen worden
Mustafa zelf heeft een totaal onvermogen in het herkennen van 'spirituele en religieuze' leugens.
Als de leugen zou regeren dan is Mustafa de inquisiterende regeringsleider.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 03 feb 2007 11:41

zou ik liever aan al gore overlaten
dan komt alles wel weer goed

:lol:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 03 feb 2007 23:08

Overigens het zou natuurlijk best kunnen dat de goede man inderdaad het medicijn tegen HIV gevonden heeft, al acht ik die kans zeer klein. En in dat geval kan zo'n ontdekking ongetwijfeld wel aan de één of andere religieuze tekst gekoppeld worden, aangezien er zovéél van die teksten zijn en deze vaak nog al algemeen en voor ontelbare uitleggingen vatbaar zijn.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 04 feb 2007 00:04

Overigens het zou natuurlijk best kunnen dat de goede man inderdaad het medicijn tegen HIV gevonden heeft
Ik hoop het ; immers het aids probleem ____ alhoewel het tot nu toe meestal werd genegeerd ____ is ook een probleem in de arabische wereld (tsja in zwarte moslim landen natuurlijk al "langer " ....) en waar ze niet meer omheen kunnen door wat simpele kwezelarijen
al acht ik die kans zeer klein.
Ja pech dan ,hé .... zal dan wel het verkeerde vers zijn geweest ..... :wink:
Ni dieu , Ni maitre

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 04 feb 2007 00:13

Tsjok45 schreef:
Overigens het zou natuurlijk best kunnen dat de goede man inderdaad het medicijn tegen HIV gevonden heeft
Ik hoop het ; immers het aids probleem ____ alhoewel het tot nu toe meestal werd genegeerd ____ is ook een probleem in de arabische wereld (tsja in zwarte moslim landen natuurlijk al "langer " ....) en waar ze niet meer omheen kunnen door wat simpele kwezelarijen
Persoonlijk zou ik meer onder de indruk zijn van een algemeen medicijn tegen kanker. HIV is heel makkelijk te voorkomen.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 04 feb 2007 12:50

Kanker is een verzamelnaam voor vele verschillende verschijningsvormen, zowel goedaardig (bijvoorbeeld een wrat) als mede kwaadaardig.

Van de kwaadaardige kankervormen zijn inmiddels een aantal medisch succevol te bestrijden en een aantal niet. Er wordt voortdurend geëxperimenteerd dus er is, naar mijn mening, nog wel het één en ander te verwachten...

HIV is er inmiddels ook in verschillende verschijningsvormen en een enkeling is immuun voor aids...met name de afstammelingen van personen die in de middeleeuwen de plaag hebben gekregen en het overleefd hebben. Deze personen bezitten een zeldzaam gen die hen immun maakt. Het is dus een geruststellende gedachte dat de mensheid het wel zal overleven zelfs als iedereen HIV besmet raakt...hoewel de kans in de orde van 99% is dat jij en ik daar niet bij horen. Aannemende dat dit ongeveer de 'killing rate' is (een hoge schatting!) dan nog zouden zo'n 60.000.000 mensen de ziekte overleven...genoeg voor een nieuwe evolutionaire start :wink:

...overigens ben ik zelf geen doemdenker en impliceer ik zeker niet dat we iedereen maar moeten besmetten. Het is gewoon wat harteloos relativisme.

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 04 feb 2007 14:42

genoeg voor een nieuwe evolutionaire start
Juist

Er bestaan ( wordt vermoed ) verschillende ( rasgebonden ? ) genmutaties die bescherming bieden tegen ( verschillende )Hiv besmetting
Het bekendste is de mutatie ccr5 bij mensen van Europese origine ( ongeveer voorkomend bij 10 procent van die europese afstammelingen ___schijnt het .... )

Maar voor zover ik het heb begrepen gaat het in dit topic over een claim van een imam,
en
niet om de "preventie " van besmettingen met Hiv ( en zijn varianten ) noch om de overleefnaarheidskansen van de mensheid onder de aidsbedreiging .... noch om de pandemie ....
maar om het daadwerkelijk ( helpen ) genezen van aidspatienten ( het gevolg van hiv besmettingen ) dmv medicatie ....
Het gaat om een claim die deze immam maakt ; nml een geneesmiddel te hebben ontwikkeld ...

(En ook wel zijdelings )
dat in moslim landen het voorkomen van aids ( in hun eigen achtertuin )lange tijd hypocriet werd genegeerd ....

Dat soort ontkennen van een "binnenlands aidsprobleem " is bijvoorbeeld voldoende geillustreerd door die schandalige politieke manoeuvers rond en met de ter dood veroordelingen van buitenlandse medici en paramedici in llibye ....Zoals eltijd is het weer de schuld van de sympathisanten van de westerse levensstijl en wetenschap , de vuile complotten van de chanteerbare westerlingen
ipv de onkunde , lamentabele toestanden en het bijgeloof van de eigen bevolking en de onverschilligheid , harteloosheid , het fatalisme , de lijnrtrekkerij , de corruptie , de onkunde , de ongedisciplineerde klunzerij en gemakszucht en de verre staat van verwaarlozing ( minderwaardig gerecycleerd en onvoldoende ontsmette en herbruikte injectiespuiten bijvoorbeeld ) van en binnen de instellingen van die landen ..... op zoek naar een goedkope groep zondebokken en naar vergroting der eigen winsten ....

-------( ter herinnering ) ------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Ashraf al-Hajuj
Valya Chervenyashka
Snezhana Dimitrova
Nasya Nenova
Valentina Siropulo
Kristiyana Valtcheva

Deze zes mensen (5 Bulgaarse verpleegsters en een Palestijnse arts, op de foto drie van hen samen met
een bewaakster) werkten in het al-Fateh kinderziekenhuis in Banghazi in Libie aan het eind van de 90’er jaren.
In die tijd werd bij 400 kinderen HIV geconstateerd en deze arts en 5 verpleegsters werden ervan beschuldigd om
met hulp van Israel en de VS met opzet deze kinderen te hebben besmet. Ze werden meteen in de gevangenis gegooid.
in 2007 werden ze ten tweede male in beroep ter dood veroordeeld ....
Het vonnis is opgeschort

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het gaat om een "binnenlandse" endemie en ook wel om het feit dat mensen het in die landen ook beginnen door hebben dat er niets wordt gedaan aan hun situatie ...

Bovendien ;
De billen toeknijpen helpt niet . en is totaal wereldvreemd ..( zo " dom " zijn de meeste mensen nu ook weer niet .... ondanks het debiliserende van hun diverse "geloven" )
Maar
Condooms zijn niet eens gemakkelikjk te verkrijgen of staan in een kwaad daglicht of de efficientie ervan wordt betwist ....of ze worden doodeenvoudig niet gebruikt door macho's ...
Er wordt beweerd dat "onbesneden honden " ( of zelfs niet-islamieten= bijvoorbeeld plaatselijke christenen )een groter risico vertegenwoordigen ....
Tsja , bijvoorbeeld het " christelijke " Beiroet , hé ... Dé bekendste sex-toerisme bestemming van al die rijkere gasten uit bkijvoorbeeld de emiraten en omstreken ....

Wat rest er : ophokplicht ? preventief ruimen ? quarantaine ?
of een "genees"middel ?
( Of zoals altijd ; zondebokkken zoeken )

Volgens mij ___ suggereert die imman toch een (genees)" middel" of een soort preventieve bescherming ( inenting / vaccin/ blokkering van virusduplicatie in de parient )? te hebben ontwikkeld ?( God is groot )
Ik meen zelfs te kunnen opmaken uit zijn woorden dat hij wil vermijden dat de ingredienten van zijn middel door buitenlanders worden gestolen en geimiteerd (of zelfs maar onderzocht ...)
we moeten hem dus doodgewoon VERTROUWEN .... :D :D :D

MAAR ZEKER WETEN DOEN WE HET NATUURLIJK NOOIT .....
DIE KEREL LOST NIETS EN ZIT GEWOON WAT TE POSEREN EN TE LACHEN IN ZIJN BAARD ....
VEEL PLEZIER ERMEE ...
ISLAMITISCHE WETENSCHAP NATUURLIJK ....
OF GEWOON JEMENITISCHE POPPENKAST ?
Broodnodig , nu westerse wetenschap -gerichte hulpverleners worden ter dood veroordeeld ...
of Iets voor ervaren " artsen zonder grenzen" allicht ? .....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 04 feb 2007 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 04 feb 2007 16:12

Tsjok45,

Je merkte terecht op dat ik afdwaalde...dus weer terug naar de Imam...

Door jouw betoog besefte ik plotseling weer dat het verderfelijke en corrupte Westen geregeerd wordt door het onderdrukkende kapitalisme. En dit is de reden dat verderfelijke westerse bedrijven bedrijfsgeheimen hebben. Ze houden het geheim om winst te maken!

MAAR!!

Maar deze Imam, die het enige waardige en nobele geloof vertegenwoordigt, is natuurlijk geen corrupte, amorele, aan sex verslaafde ahteïst of Christenhond!

Waarom dan houdt hij zijn onderzoek geheim???
Je zou toch verwachten dat hij door deze op de Koran gebaseerde en dus door God geschonken levensreddende kennis onmiddelijk heel nobel en prijzendswaardig deelt met de rest van de mensheid! Bovendien valt hem eeuwige en wel verdiende roem ten goede, los van een gegarandeerde Nobel prijs voor geneeskunde!
Waarom dan houdt deze geloofsverdediger de medisch verifieerbare details van deze 'medische doorbraak' voor zich?

Ik kan me nog herinneren dat Nederlandse wetenschappers (Sleutelwoorden HIV/AIDS/Goudsmit) over elkaar heen liepen om zo snel mogelijk hun resultaten te publiceren, vaak veel te vroeg! Wat houdt deze Imam tegen! Zijn excuus houdt geen stand!

Maar ja...het kan natuurlijk ook zijn dat ik nogal naïef ben om te denken dat deze Imam überhaupt iets zinnig te zeggen heeft! :wink:

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 09 feb 2007 00:55

Afbeelding

Soms vraag je je af hoe goedgelovig een mens kan zijn. Interessant is ook om te luisteren naar 'smans wereldbeeld als hij het heeft over genezing voor de Arabische wereld Het komt zichtbaar niet in de man op om ook even de rest van de wereld te benoemen als het om nood aan genezing gaat.

Gezien er echter geen cijfers, geen wetenschappelijke rapporten en nog geen wonderverhalen van volledig genezen mensen klinken vrees ik dat de arme goedgelovigen weer een behoorlijk belazerde ervaring zullen gaan opdoen.

Fujaro
Contacteer:

Bericht door Fujaro » 09 feb 2007 22:08

Interessanter vind ik de vraag of er al een middel tegen onzin van imams is. Je zou denken dat rationaliteit een kanshebber daarvoor is, maar dan kom je in deze wereld bedrogen uit.
Skeptisch van nature

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 24 feb 2007 11:54

In het Afrikaanse staatje Gambia, helemaal ingeklemd door Senegal en tegenwoordig ook een bescheiden toeristische bestemming, gaat het ook lekker in de naam van Allah.

Daar zou president Yahya Jammeh hoogstpersoonlijk een kruidendrankje tegen aids uitgevonden hebben dat binnen 30 dagen zou genezen. Voorwaarde is dat patienten niet langer conventionele aidsremmers mogen slikken.

Sterker nog, wie kritiek heeft op deze aanpak wordt uitgewezen. VN-functionaris Gwaradzimba ,die aan het hoofd staat van alle activiteiten van de Verenigde Naties in Gambia, kreeg gisteren 48 uur om het land te verlaten. Zij had in een gesprek met Sky News haar skepsis uitgesproken over het middel. Ook sprak ze de vrees uit dat de president aidspatiënten de illusie geeft dat ze zijn genezen. Dat kan leiden tot 'riskant gedrag' en het aidsprobleem verergeren, niet alleen in Gambia, maar in heel Afrika. Experts aarzelen de volgens hen onzinnige aidstherapie van de president openlijk af te vallen, uit vrees dat Yahya Jammeh dan helemaal niet meer naar hen luistert.

President Jammeh is een 41-jarige voormalige kolonel die in 1994 aan de macht kwam bij een staatsgreep. Hij heeft tot nu toe geweigerd de bestanddelen te noemen van zijn kruidendrank, behalve dat daarvoor zeven planten nodig zijn 'waarvan er drie niet in Gambia te vinden zijn'. Na het drinken van het brouwsel moet de patiënt twee bananen eten. Alcohol, koffie, thee en het hebben van seks zijn streng verboden tijdens de behandeling.

Bron: Het Parool 24.2.2007

Dit doet mij herinneren aan Zuid-Afrika: daar wordt al een tijd geëxperimenteerd met een kruidendrankje tegen aids gebaseerd op knoflooken citroensap, op advies van de Nederlandse daar woonachtige verpleegkundig Tine van der Maas die tevens wil dat alle conventionele aidsremmers zo spoedig mogelijk dat land uitgaan. Over de resultaten wordt flink gelogen.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 24 feb 2007 23:26

een middel tegen onzin
Velen zijn daarvoor geimmuumiseerd door hun "geloof" ; het is een slechte gewoonte geworden , ahahahahaha
Goedgelovigheid gekombineerd met wensdenken is eigen aan alle soorten "gelovigen " ....Deze ondeugd wordt door die religioten voortdurend gepropageerd als deugd ....

Overigens kunnen dat ook "ongelovigen " zijn , die graag zichzelf iets wijsmaken ....
De beroemde Nigeriaanse afro-beat muzikant en dialectisch marxistische "intellectueel " en dokterszoon Fela Kuti beweerde dat aids en hiv een kapitalistisch en westers complot /strategie waren om de derde wereld te onderdrukken, kunstmatig te besmetten en te decimeren ... Hij stierf na het propageren van zijn politieke boodschap aan zijn " natuurlijk" opgelopen aids ...

En wat de pauselijke boodschap is voor de derde wereld weten we ondertussen allemaal ....Oeganda is bijvoorbeeld ondertusen een" trouw verdediger " van soortgelijk geloof geworden ....

Een imman kan er dus gerust ook nog bij ...Inchallah

Welkom in de club

P.S.
Ik vraag me af of er soms geen homeopathisch middel bestaat tegen aids ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 24 feb 2007 23:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

Plaats reactie