De opmars van de radicale islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: De opmars van de radicale islam

Bericht door Labyrint » 21 jun 2018 20:37

Boerenverstand schreef:
21 jun 2018 20:01
Zouden de acties, die jij in jouw onderschrift laat zien, misschien invloed hebben op de de "radicalisering" van de islam? Dat brengt dan een heel ander licht op deze zaak.Zie jij een relatie tussen hetgeen in jouw onderschrift staat en 'de opmars van de radicale islam'? Zoja, zou je dit verband kunnen beschrijven en motiveren? Zo niet, waarom niet?

Even kort niet veel tijd .. 8-[

Absoluut. Dat heb ik hier al meerdere keren aangedragen. Zoiets had toch voorpagina nieuws moeten zijn? Wij hebben inderdaad als westerse wereld schuld aan de radicalisatie en groeiend antisemitisme in Europa. Vanaf de eerste golfoorlog al. Na 9/11 gingen spontaan bij de jeugd de hoofddoeken om. Voorheen was er een tendens qua integratie dat de puberende meisjes liever zonder liepen met alle problemen die dat thuis bij ouders gaf. Nu is het een teken van afzondering en "trots op islam"
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 jun 2018 04:21

gerard_m schreef:
21 jun 2018 18:06
Als meer moslims de radicale islam zouden aanhangen, zou dit probleem kleiner worden.
Niet als zij hem slecht met de mond aanhangen maar met de rest van hun lichaam negeren. Zoals we al hebben geconstateert gaat het er om wat men in de praktijk doet.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jun 2018 09:23

maria schreef:Ik vind dat het met 44 blz. herhaling van alleen slecht nieuws voor wat betreft incidenten en anekdotes en in kaart brengen van welke terreuracties er allemaal op je lijstje staan, het best eens mag gaan over hoe dat nu allemaal zo zou kunnen komen.
Het zou elkaar hier moeten aanvullen lijkt mij ipv gecensureerd en onder het tapijt geveegd alsof het niet bestaat. De problemen met de radicale Islam verdwijnen niet als je net doet alsof het niet gebeurd is. Al moet ik toegeven dat de kranten hun werk steeds beter doen sinds enkele maanden. Nog even en mijn avatar kan weer weg. Kranten worden weer wat betrouwbaarder.

Maar ik zal niet het bericht van gisterenavond plaatsen over de 2 mannen die zijn opgepakt in Rotterdam omdat ze mogelijk een aanslag voorbereidden. Die realiteit geeft hier maar paniek en ergernis. Kennelijk.
maria schreef:Hoe het komt dat dit zo structureel lijkt op veel plaatsen en op andere plaatsen helemaal niet. Een beginnen bij de wortel lijkt me dan ook hoogst nuttig.
Klinkt goed. Heb je al een passende topic titel voor dat onderwerp?
gerard_m schreef:Je reactie bevestigt mijn oproep om je te verdiepen in het onderwerp. Een vrome moslim mag geen seks buiten het huwelijk hebben, dus deze verschijnselen zijn niet direct gerelateerd aan de radicale islam.
Een ander soort radicale en vredelievende vorm wil je hier vanaf nu bespreken begrijp ik. De “echte radicale Islam is vrede” versie. Ik kreeg begin jaren 80 nog wel eens reclame blaadjes van de Ahmadiya beweging in mijn post. Als je het hele onderwerp in dit topic verder tot hen zou beperken dan krijg je inderdaad een topic over radicaal vriendelijke moslims.
gerard_m schreef:Bovendien horen bij de radicale islam keiharde straffen (overigens helaas ook voor de slachtoffers van aanranding). In streng islamitische landen bestaan dan ook nagenoeg geen problemen met aanranding van vrouwen. Als meer moslims de radicale islam zouden aanhangen, zou dit probleem kleiner worden.
Wat te zeggen. Alles bij elkaar vinden zij zelf waarschijnlijk dat ze een maatschappelijk succes hebben geboekt.
gerard_m schreef:Als meer moslims de radicale islam zouden aanhangen, zou dit probleem kleiner worden.
En tegelijk nog iets om naar te verlangen.

O jee. Ik lees zojuist weer wat realistisch.

Telegraaf van vanmorgen over radicalisatie.

Van Aartsen onderzoekt samenwerking met salafisten

Raadsleden botsen hard met waarnemend burgemeester Van Aartsen over diens voorgestelde aanpak voor het de-radicaliseringsbeleid.

Alleen: Salafisten willen dat nu juist pertinent helemaal niet heb ik begrepen.

Puur voor de vorm en de beleefde objectiviteit: ------ Ik kan het mis hebben. Want misschien boekt van Aartsen wel een enorm succes.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 22 jun 2018 10:35

Labyrint schreef:
22 jun 2018 09:23

Maar ik zal niet het bericht van gisterenavond plaatsen over de 2 mannen die zijn opgepakt in Rotterdam omdat ze mogelijk een aanslag voorbereidden. Die realiteit geeft hier maar paniek en ergernis. Kennelijk.

Er is hier volgens mij niemand die ontkend dat er terrorisme is in de wereld en dus ook hier? Of heb jij een voorbeeld van wel?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 22 jun 2018 10:47

Labyrint schreef:
gerard_m schreef:Je reactie bevestigt mijn oproep om je te verdiepen in het onderwerp. Een vrome moslim mag geen seks buiten het huwelijk hebben, dus deze verschijnselen zijn niet direct gerelateerd aan de radicale islam.
Een ander soort radicale en vredelievende vorm wil je hier vanaf nu bespreken begrijp ik. De “echte radicale Islam is vrede” versie. Ik kreeg begin jaren 80 nog wel eens reclame blaadjes van de Ahmadiya beweging in mijn post. Als je het hele onderwerp in dit topic verder tot hen zou beperken dan krijg je inderdaad een topic over radicaal vriendelijke moslims.
Het is nu eenmaal een feit: in een radicaal islamitische samenleving worden nauwelijks vrouwen lastig gevallen. Überhaupt is daar nauwelijks criminaliteit.

Er zijn meer dan genoeg problemen die je in mijn ogen kunt toeschrijven aan deze ideologie, maar laten we niet doen alsof dat álle problemen zijn.

Volgens mij verwar je immigratie problemen met islam problemen.
Zet een paar honderd jonge mannen uit Ijsland of Canada in een opvangcentrum en grote kans dat er hier en daar problemen ontstaan. Dat is niet anders met Syriërs of Irakezen. Maar dat heeft weinig met de radicale islam te maken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 jun 2018 15:44

Labyrint schreef:
maria schreef:Ik vind dat het met 44 blz. herhaling van alleen slecht nieuws voor wat betreft incidenten en anekdotes en in kaart brengen van welke terreuracties er allemaal op je lijstje staan, het best eens mag gaan over hoe dat nu allemaal zo zou kunnen komen.
Het zou elkaar hier moeten aanvullen lijkt mij ................... ipv gecensureerd en onder het tapijt geveegd alsof het niet bestaat.
Het eerste klopt.
Het tweede klinkt lijkt me niet dat dit een logische reactie is op wat hier is geschreven.
Alsof je niet echt goed hebt gelezen.
De problemen met de radicale Islam verdwijnen niet als je net doet alsof het niet gebeurd is. Al moet ik toegeven dat de kranten hun werk steeds beter doen sinds enkele maanden. Nog even en mijn avatar kan weer weg. Kranten worden weer wat betrouwbaarder.
Lijkt me logisch.
Ook niet door steeds weet dezelfde riedel af te draaien.
Dan zal ik net doen alsof je het niet ondertussen toch geschreven hebt. :angel12:
maria schreef:Hoe het komt dat dit zo structureel lijkt op veel plaatsen en op andere plaatsen helemaal niet. Een beginnen bij de wortel lijkt me dan ook hoogst nuttig.
Klinkt goed. Heb je al een passende topic titel voor dat onderwerp?
Wat dacht je van "de opmars van de radicale islam" en dan ook daarbij aandacht geven aan de oorzaken.
En het verloop ervan en eventuele mogelijkheden om het af te remmen?
Maar daarvoor zul je toch meer echte kennis van zaken moeten hebben over het waarom.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie