Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: Filmpjes met een boodschap

Bericht door Peter van Velzen » 13 jul 2017 04:27

Lijkt me best een goed idee. Zeg maar wat je er zelf van vindt Vegan. . .
Als je het er mee eens ben, dan splitst ik wel
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jul 2017 08:03

Ik heb geen bezwaar tegen splitsen.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jul 2017 10:05

Dit onderwerp wordt momenteel afgesplitst van filmpjes met een boodschap
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omga

Bericht door vegan-revolution » 13 jul 2017 12:06

Het is een lange zit, maar het hierna volgende interview van Theodor Holman met Dennis Honing is wat mij betreft in meerdere opzichten interessant.

Je kunt er op meerdere manieren tegenaan kijken. Bijvoorbeeld dat het een totaal onzinnig interview is met een ernstig geestelijk gestoorde. Aspecten die ik interessant vind zijn de volgende :
  1. De karakters van interviewer en geïnterviewde lopen in bepaalde opzichten zeer uiteen (in psychologisch opzicht interessant)
  2. Er worden een aantal zaken aangeroerd met betrekking tot godsdienstig gedoe in het algemeen en islamitisch gedoe in het bijzonder in maatschappelijke/politieke/pychologische context.
  3. De wijze van communiceren in het interview.

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 13 jul 2017 13:41

@vegan-revolution: nog even een korte reactie op deze post in het filmpjestopic.

Ik ben geen fan welke religie dan ook, maar ik ben ook tegen Gedachtenpolitie. Binnen iedere religie heb je gematigde en fundamentalistische stromingen. Het gaat er dus vooral om hoe iemand daar in de praktijk invulling aan geeft, en of die invulling botst met wat hier juridisch aanvaardbaar is. Een blanco immigratieverbod voor moslims maakt dat onderscheid niet en is per definitie discriminerend.

Verder valt het me op dat als het over mensen met 'onwenselijke ideologieën' gaat, men zich steevast blind staart op religieuze overtuigingen. Ik maak me zelf veel meer zorgen over de maatschappelijke ravage die onze blanke Nederlandse politici aanrichten uit naam van hun economische geloofsovertuiging. Die schade is een stuk groter, maar gek genoeg horen we daar vrij weinig over. Laat staan dat we ze het land uitzetten. Zolang Nederland veiliger is dan ooit, zou ik niet weten waarom ik mee zou moeten gaan in die islamhysterische volksmennerij die ons al jaren door de strot wordt geduwd.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 jul 2017 14:22

onze blanke Nederlandse politici nze blanke Nederlandse politici
Ik ben benieuwd waar je eigenlijk op doelt, en wat het verband is met het ras van deze politici.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jul 2017 15:43

Doppelgänger schreef:@vegan-revolution: nog even een korte reactie op deze post in het filmpjestopic.
Het gaat in die post over Mexicaanse drugsmaffiakartels, maar ala. Ik wacht het antwoord daar van jou op de door mij gestelde vraag nog wel af.
Doppelgänger schreef:Ik ben geen fan welke religie dan ook, maar ik ben ook tegen Gedachtenpolitie. Binnen iedere religie heb je gematigde en fundamentalistische stromingen. Het gaat er dus vooral om hoe iemand daar in de praktijk invulling aan geeft, en of die invulling botst met wat hier juridisch aanvaardbaar is. Een blanco immigratieverbod voor moslims maakt dat onderscheid niet en is per definitie discriminerend.
Dat kan wel zo zijn, maar je ontkomt er in het spectrum van zaken waar je mee te maken krijgt (of kán krijgen) niet aan om temidden daarvan een afweging te maken. Wat vind je het zwaarste wegen en wáár zie jij de grootste gevaren. Voor de één is die afweging anders dan voor de ander. Als die afweging er niet was dan zouden we slechts één politieke kleur hebben waar iedereen van de bevolking het mee eens is (en blijft).

Natuurlijk is er diversiteit en wil je idealiter de goede appels niet met de rotte appels weggooien. Maar als het te moeilijk is (of wordt) om te beoordelen welke appels rot zijn en welke niet dan kun je er voor kiezen om te zeggen van : "Hou die hele lading appels maar, want er zitten relatief wel erg veel rotte tussen en er is daarbij bovendien ook nog eens het risico dat dat relatief grote aandeel rotte appels de goede appels in die lading ook nog eens gaat besmetten en zeker als het om goede appels gaat met een relatief grote kans om met rotheid besmet te worden.". Dat kun je zien als een extreme opvatting of zelfs ook als een opvatting die gespeend is van realiteitszin, maar het is mijns inziens wel een opvatting waar ruimte voor moet zijn en serieus in discussies moet kunnen worden meegenomen. Het is immers niet uitgesloten dat als het aandeel rotte appels in een samenleving maar voldoende groot wordt (en dan kan het zelfs alleen nog maar gaan om een kleine minderheid in het geheel) dat dit een ernstig ontwrichtende invloed op de maatschappij heeft waar honderdduizenden het slachtoffer van (kunnen) worden.
Doppelgänger schreef:Verder valt het me op dat als het over mensen met 'onwenselijke ideologieën' gaat, men zich steevast blind staart op religieuze overtuigingen.
Ik heb niet de indruk dat het gros hier op dit forum zo blind is. In ieder geval herken ik mijzelf daar niet in.
Doppelgänger schreef:Ik maak me zelf veel meer zorgen over de maatschappelijke ravage die onze blanke Nederlandse politici aanrichten uit naam van hun economische geloofsovertuiging. Die schade is een stuk groter, maar gek genoeg horen we daar vrij weinig over.
Waarom denk je dat ik steevast op de Partij van de Dieren stem? Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er af en toe sterk aan twijfel of mijn afweging waar (of waarmee) de grootste schade aangericht wordt (of vermoedelijk gáát worden) wel een juiste is. Want als je niets doet aan een ontwikkeling die op langere termijn een grote kudde op kan leveren waarvoor het worst zal wezen wat er met de aarde gebeurt aangezien voor die kudde toch alleen maar alles draait om een hiernamaals kan dat op die langere termijn (niet alleen in milieu-opzicht maar ook in maatschappelijk opzicht) mogelijk een veel grotere schade aanrichten.
Doppelgänger schreef:Zolang Nederland veiliger is dan ooit, zou ik niet weten waarom ik mee zou moeten gaan in die islamhysterische volksmennerij die ons al jaren door de strot wordt geduwd.
Criminaliteitscijfers is uiteraard een belangrijke monitor, alhoewel het in grote steden nog niet echt mee schijnt te vallen, zie bijvoorbeeld :

'Criminelen hebben vrij spel door agententekort in grote steden'

Maar waar je mijns inziens ook zicht op moet proberen te krijgen is onderhuidse ontwikkelingen en het mogelijke effect daarvan op langere termijn. Bijvoorbeeld : is de heersende trend een toename van radicalisering of juist een afname (niet alleen qua gedrag, maar ook qua opvatting)? En hoe verhoudt de binnenlandse radicaliseringstrend zich tot de buitenlandse? Enzovoort. Dat hoeft niet persé direct tot uiting te komen in algemene criminaliteitscijfers in Nederland.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 17 jul 2017 03:36

Over het ontstaan en de consequenties van een parallelle islamitische samenleving :

"Integratie vindt plaats onder de lakens!"; Sid Lukkassen en Theo Hiddema

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 17 jul 2017 05:38

vegan-revolution schreef:Het is een lange zit, maar het hierna volgende interview van Theodor Holman met Dennis Honing is wat mij betreft in meerdere opzichten interessant.

Je kunt er op meerdere manieren tegenaan kijken. Bijvoorbeeld dat het een totaal onzinnig interview is met een ernstig geestelijk gestoorde. Aspecten die ik interessant vind zijn de volgende :
  1. De karakters van interviewer en geïnterviewde lopen in bepaalde opzichten zeer uiteen (in psychologisch opzicht interessant)
  2. Er worden een aantal zaken aangeroerd met betrekking tot godsdienstig gedoe in het algemeen en islamitisch gedoe in het bijzonder in maatschappelijke/politieke/pychologische context.
  3. De wijze van communiceren in het interview.

Nou.. je vroeg me specifiek hiernaar te kijken. Ik begon al met tegenzin, ja.. veeeel te lange zit.
Ben bij het likken aan de zweefkut afgehaakt.
Mocht je het idee hebben dat er ergens iets gezegd wordt wat interessant zou kunnen zijn...
dan typ je het maar.
Heb zo het vermoeden dat je vrij vlot uitgetypt bent.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 17 jul 2017 11:35

Petra schreef: Nou.. je vroeg me specifiek hiernaar te kijken. Ik begon al met tegenzin, ja.. veeeel te lange zit.
Moet je ook niet doen, als het hier in dit topic staat.
Alleen als je echt geïnteresseerd bent.
Dit topic is bedoeld voor alleen video's
Een enkele opmerking als commentaar is geen probleem.

Als discussie onderwerp is het plaatsen van alleen een filmpje zwaar onder de maat.
Wil iemand hierover discussiëren, dan zijn daar de discussie fora, met de zwaarder tellende regels, dat er een stelling moet zijn, die ook onderbouwd is.
Minstens een regeltje, wat aangeeft wat een topic starter wil zeggen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 17 jul 2017 13:29

Petra schreef:Nou.. je vroeg me specifiek hiernaar te kijken. Ik begon al met tegenzin, ja.. veeeel te lange zit.
Dennis drukt zich af en toe inderdaad wat plastisch (zeg maar grof) uit. Ik denk dat tot zover je gekeken hebt genoeg is om er een indruk van te krijgen. Het gaat verder vooral om de vorm (waar hier en daar ook een humoristische kant aan zit als je dat zo kunt zien) en de confrontatie van een atheïst die gruwt van de islam met een gederadicaliseerde moslim die uitlegt op welke wijze de islam voor hem nog steeds als een warm bad voelt en waarom.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 18 jul 2017 01:20

vegan-revolution schreef:
Petra schreef:Nou.. je vroeg me specifiek hiernaar te kijken. Ik begon al met tegenzin, ja.. veeeel te lange zit.
Dennis drukt zich af en toe inderdaad wat plastisch (zeg maar grof) uit. Ik denk dat tot zover je gekeken hebt genoeg is om er een indruk van te krijgen. Het gaat verder vooral om de vorm (waar hier en daar ook een humoristische kant aan zit als je dat zo kunt zien) en de confrontatie van een atheïst die gruwt van de islam met een gederadicaliseerde moslim die uitlegt op welke wijze de islam voor hem nog steeds als een warm bad voelt en waarom.
'K heb de 5 min. niet gehaald. Dus neuh, geen idee.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 18 jul 2017 01:22

Maria schreef:
Petra schreef: Nou.. je vroeg me specifiek hiernaar te kijken. Ik begon al met tegenzin, ja.. veeeel te lange zit.
Moet je ook niet doen, als het hier in dit topic staat.
Alleen als je echt geïnteresseerd bent.
Dit topic is bedoeld voor alleen video's .
Waarom alleen voor video's?
Het is toch afgesplitst. Ik dacht juist omdat er dan ruimte voor discussie is.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 02 sep 2017 21:16

Een verfrissende kijk op islam en moslims! Een zeer gedreven Irshad Manji
https://topdocumentaryfilms.com/what-is ... ay-debate/
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 03 sep 2017 05:55

Verfrissend? Ik wens Irshad Manji veel succes met haar missie, maar ik vermoed sterk dat ze maar door weinig moslims serieus wordt genomen.

Als zelfs niet-moslims, zoals David Wood dat in onderstaande video doet, haar argumentaties zo gemakkelijk onderuit kunnen halen, dan is het zelfs de vraag in hoeverre Irshad Manji buiten moslimgemeenschappen serieus wordt genomen :

To Irshad Manji, 72 Virgins ?

Plaats reactie