Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)

Bericht door vegan-revolution » 04 jun 2018 23:34

Wat mensen kunnen doen en verzinnen om toch maar krampachtig uit alle macht zichzelf (en anderen) voor de gek te kunnen blijven (en laten) houden :

Islam, Free Speech, and the Self-Hatred of the "Lunatic Left" - Anne Marie Waters in Stockholm 2016

Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 09 jun 2018 00:07

Een aanklacht ten aanzien van de hoe de Britse overheid andere maatstaven aanlegt voor moslims door moslims meer te ontzien wanneer zij crimineel gedrag vertonen dan niet-moslims wanneer die vergelijkbaar crimineel gedrag vertonen :

Paul Weston - Tommy Robinson & The Traitor Class

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 jun 2018 04:15

Voor zover ik weet heeft de recente opsluiting van Robinson niets te maken met het beschermen van de Islam, maar met het beschermen van de rechtspraak. Persoonlijk vind ik 13 maanden wel veel voor wat hij feitelijk deed. Maar de man heeft al vaker de wet overtreden.Stel je voor dat de verdachten door zijn toedoen (onterecht) vrij zouden komen.
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 09 jun 2018 13:15

Voor zover ik het begrepen heb zijn anderen die op soortgelijke wijze verslag deden als Tommy Robinson (maar dan behorend tot de gevestigde mainstrem-media) niet daarvoor gevangen gezet.

Het heeft er meer de schijn van dat het Britse establishment met een enorme hoeveelheid boter op het hoofd uit alle macht allen die haar falen aan de kaak willen stellen in het gedrang wil brengen.

Dit druist ernstig tegen vrije nieuwsgaring in, mijns inziens. Iets dat je (als je niet beter wist) meer in het Turkije van Erdogan zou verwachten dan in Engeland.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 10 jun 2018 03:00

Maajid Nawaz's Unique View On Tommy Robinson's Arrest

In Engeland is het misschien extreem, maar ik denk niet dat het uniek is voor Engeland in Europa dat het overgrote deel der bevolking gewoon dom papegaaiend achter politici aanloopt die er ongestraft een grof wanbeleid op na houden. Tevens sluit ik niet uit dat het elders in Europa ergens ongeveer net zo extreem is als in Engeland.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 10 jun 2018 04:32

vegan-revolution schreef:
09 jun 2018 13:15
Voor zover ik het begrepen heb zijn anderen die op soortgelijke wijze verslag deden als Tommy Robinson (maar dan behorend tot de gevestigde mainstrem-media) niet daarvoor gevangen gezet.

Het heeft er meer de schijn van dat het Britse establishment met een enorme hoeveelheid boter op het hoofd uit alle macht allen die haar falen aan de kaak willen stellen in het gedrang wil brengen.

Dit druist ernstig tegen vrije nieuwsgaring in, mijns inziens. Iets dat je (als je niet beter wist) meer in het Turkije van Erdogan zou verwachten dan in Engeland.
Kun jij een voorbeeld noemen waar de mainstream-media dat gedaan hebben?
Het heeft overigens niets te maken met het aan de kaak stellen van het establishment, Daarvoor hoef je geen opname ste maken van het bij de rechtbank arriveren van verdachten. (tenzij die verdachten ten onrechte worden voorgeleid, maar ik denk niet dat Robinson dat vond).
Je laatste allinea is overigens wel waar. Zo heeft een Britse rechtbank ooit bepaalt dat zaken die algemeen bekend waren in het buitenland, niet aan het Britse publiek mochten worden verteld omdat het staatgeheimen betrof. Volslagen krankzinnig. Robinsons veroordeling is wellicht ook onzin, maar zeker niet zo baarlijk als dat.
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 10 jun 2018 10:58

Peter van Velzen schreef:
10 jun 2018 04:32
Kun jij een voorbeeld noemen waar de mainstream-media dat gedaan hebben?
Dit is uit 2011 :

BBC Covering Up Muslim Sexual Grooming Paedophile Rackets

Daaruit :
As we have reported several times in the past (and indeed, as the BBC website’s colleagues on the venerable TV documentary series ‘Panorama’ have demonstrated – perhaps before some politically-correct clampdown); there is overwhelming evidence of rife organised sexual grooming of usually white, vulnerable non-Muslim girls by Muslims in England.

But, as part of its abiding mission to ‘sell’ Islam to the British public (whether they like it or not), the BBC news website is concealing the truth about this repulsive organised criminal enterprise and the Muslim gangs who are raping and pimping their daughters.

It clearly thinks we are not fit to know the facts.
Pas later toen niemand er meer onderuit kon werd de berichtgeving anders. Van diezelfde BBC in 2014 :

Rotherham child abuse scandal: 1,400 children exploited, report finds

Daaruit :
At least 1,400 children were subjected to appalling sexual exploitation in Rotherham between 1997 and 2013, a report has found.

Children as young as 11 were raped by multiple perpetrators, abducted, trafficked to other cities in England, beaten and intimidated, it said.
Er zijn daarna buiten Rotherham nog meer van soortgelijke schandalen in heel Engeland boven tafel gekomen uit dezelfde periode (en daarná).

Maar je kunt wel nagaan : hoe slecht moeten journalisten van mainstream media al die decennia te werk zijn gegaan om pas in 2014 op de proppen te komen met wat blijkbaar al sinds 1997 speelde? Om nog maar te zwijgen over wat er zich mogelijk al vóór 1997 zou kunnen hebben afgespeeld.

En dat allemaal in het kader van in weerzinwekkend extreme vorm proberen te vermijden om het etiket "racist", "xenofoob", "islamofoob" of wat dies meer zij opgeplakt te krijgen. Hoe ziek moet je als samenleving dán zijn!

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 10 jun 2018 12:33

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 10 jun 2018 23:02

Vegan,
Je geeft antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb. Dat de mainstream media niet alltijd de godsdienst van verdachten noemen was niet het onderwerp, maar of ze zich schuldig maakten aan het maken van niet toegestane opnames!
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 jun 2018 02:47

10 jun 2018 23:02
Vegan,
Je geeft antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb. Dat de mainstream media niet alltijd de godsdienst van verdachten noemen was niet het onderwerp, maar of ze zich schuldig maakten aan het maken van niet toegestane opnames!
OK. Als antwoord op die vraag kan ik melden dat ze wel opnames hebben gemaakt, maar waarschijnlijk toch wel onvergelijkbaar met die van Tommy Robinson. Het lijkt erop dat Tommy Robinson als provocatie bewust bepaalde restricties getrotseerd heeft omdat hij die onrechtvaardig vindt, als ik tenminste afga op wat ik zie in deze video :

Tommy Robinson Streams Outside Court Of Muslim Grooming Gang Case

Aan de andere kant is alles wel gefilmd buiten het gerechtsgebouw.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 nov 2018 17:38

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 nov 2018 11:35

HIer valt een hoop over te zeggen: Allereerst het plaatje,. Dat is belachelijk. 6% van de beovlking kan geen Sharia invoeren, REn tweede het onderwerp, Beweren dat een an die (misschien) 1400 jaar geleden leefde verslaafd was aan sex, is lekker relefant heden ten dagen.
Maar volsta er mee met te zeggen dat eenieder het volste rechts dient te hebben wat dan ook over zo iemand te zeggen.
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 04 nov 2018 06:29

03 nov 2018 11:35
HIer valt een hoop over te zeggen: Allereerst het plaatje,. Dat is belachelijk. 6% van de bevolking kan geen Sharia invoeren,
Waar het hier om gaat is niet wat die 6% vermag, maar wat sommigen die de overige 94% (ook) parlementair representeren aan shariaconforme maatregelen wensen in te voeren. M.a.w. hoe niet-moslims buigen voor de sharia.
En tweede het onderwerp, Beweren dat een aan die (misschien) 1400 jaar geleden leefde verslaafd was aan sex, is lekker relevant heden ten dagen.
Wat heden ten dage vooral relevant is, is hoe in de huidige tijd levende mannelijke moslims het praktische voorbeeld willen volgen van hoe beschreven staat hoe iemand handelde die 1400 jaar geleden geleefd zou hebben en hoe ze diens vermeende kindverachtende en vrouwverachtende mentaliteit wensen over te nemen en uit te dragen.
Maar volsta er mee met te zeggen dat eenieder het volste rechts dient te hebben wat dan ook over zo iemand te zeggen.
En dat is de essentie van het betoog. Parlementaire vertegenwoordigers die dat strafbaar willen stellen moeten zeer kritisch gevolgd worden en (mijns inziens) ook bestreden worden.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 05 nov 2018 09:49

Ik ben akkoord dat er serieuze problemen zijn met dat oordeel van EHRM maar het is IMO belachelijk om dit te proberen te kaderen als het aanvaarden van islamitische wetgeving.

Het EHRM heeft namelijk een lange traditie om redelijk ver mee te gaan in de manier waarop de staten de limieten van de mensenrechten bepalen. Daarmee heeft het hof heel wat wetgeving met theocratische aspecten bekrachtigt. Aleen was tot voor kort het christendom zowat de enige begunstigde. Want de wetgeving in Oostenrijk waarop het Hof zijn uitspraak baseert was oorspronkelijk natuurlijk bedoeld om de gevoelige zieltjes van christenen te beschermen. Maar ja eens zo'n wet er is, is die natuurlijk ook van toepassing op andere religies, zoals de islam.

Dus als je kritiek hebt op deze uitspraak, geen probleem, maar richt je kritiek dan op het feit dat het EHVR veel te gemakkelijk de kant van de staat kiest en bv ook Italië in het gelijk heeft gesteld, toen iemand aankloeg dat in het openbaar onderwijs in Italië overal kruisbeelden hangen.

Dit proberen te kaderen als het invoeren van Jihad, enkel omdat ook de moslims eens de zelfde bescherming krijgen die de christenen al tientallen jaren krijgen, lijkt me intellectueel oneerlijk.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 nov 2018 13:19

axxyanus schreef:
05 nov 2018 09:49
Dit proberen te kaderen als het invoeren van Jihad, enkel omdat ook de moslims eens de zelfde bescherming krijgen die de christenen al tientallen jaren krijgen, lijkt me intellectueel oneerlijk.
Ik ben met je eens dat het probleem breder is dan enkel zwichten voor islamitische normen. Zwichten voor christelijke normen is evenzeer laakbaar. Wel is het opmerkelijk dat met zwichten voor islamitische normen tegemoet gekomen wordt aan een minderheid daar waar christenen in Europa nog steeds een meerderheid in Europa vormen volgens Christianity in Europe.

Op zichzelf is het uiteraard goed dat meerderheden en minderheden een gelijke behandeling krijgen in de rechtspraak.

Interessant wordt het wat dat aangaat als normen van verschillende religies met elkaar botsen. Daarbij kun je je tevens afvragen hoe het zit met andere religies dan louter christendom en islam.

Soms lijkt het erop dat pas aan religieuze normen tegemoet wordt gekomen wanneer de aanhang van de betreffende religie een bepaalde procentuele drempel heeft overschreden.

Ik waardeer je kritiek op het EHRM trouwens zeer, axxyanus.

Plaats reactie