Onderzoek thuisvoelen moslimjongeren

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
moksel

Onderzoek thuisvoelen moslimjongeren

Bericht door moksel » 25 jun 2017 16:11

Beste leden van Freethinker - Islam

Voor een bachelorscriptieonderzoek van de Universiteit voor Humanistiek wordt onderzocht hoe moslimjongeren tot de 35 jaar zich thuisvoelen in Nederland. Daarom zou de onderzoeker het heel erg fijn vinden als jullie deze enquête willen invullen:
https://goo.gl/forms/0a0z35cAmJ935tSc2" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle data wordt volledig geanonimiseerd en zal niet terug te herleiden zijn.
Alvast hartelijk dank namens de onderzoeker, je kan via de enquête contact met hem opnemen en vragen stellen!

Eid mubarak!

Socratoteles
Diehard

Re: Onderzoek thuisvoelen moslimjongeren

Bericht door Socratoteles » 25 jun 2017 16:27

Actueel onderwerp. Heb je je enquete-formulier beveiligd tegen geenstijl-trollen? Of kan iedereen honderd keer invullen dat ze klaar staan om gewapenderwijs de theocratie uit te roepen?

moksel

Bericht door moksel » 25 jun 2017 19:05

Tot nu toe nog geen last gehad van geenstijl-trollen, maar ik heb regelmatig back-ups staan die de data bijhouden. Dus mocht het mis gaan kan ik dat nog herstellen.
Het is helaas alleen mogelijk eenvoudige invullingen te garanderen als ze hun google-account invullen, maar daar verdwijnt de anonimiteit gelijk van. In goede hoop dus maar :).

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 26 jun 2017 15:12

Ik denk dat je hier weinig moslim jongeren zal vinden. Misschien een enkele meelezer.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 29 jun 2017 08:33

Enquêtes via het internet zijn alles behalve wetenschappelijk.

Vreemd dat met dat op die faculteit accepteert.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 29 jun 2017 11:46

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Enquêtes via het internet zijn alles behalve wetenschappelijk.

Vreemd dat met dat op die faculteit accepteert.
Misschien omdat élke enquête het probleem oplevert dat je alleen deelnemers kunt ondervragen die bereid zijn te antwoorden? Door slimme vragen te stellen kun je de antwoorden overigens herleiden tot die van de gemiddelde (moslimjongere in dit geval) althans als je van elke relevante (maar wat is relevant?) subcategorie voldoende respondenten hebt. Heb je teveel "Turkse" jongeren dan ken je aan de "Marokkaanse" gewoon meer gewicht toe. Uiteraard doe je er verstandig aan gevonden verschillen tussen subcategorieën ook te publiceren. Die kunnen soms belangrijker zijn dan de overeenkomsten. Maar je blijft zitten met de groep die niet of nauwelijks reageert. Wat denken die?!?
Als oefening is zo'n enquête leuk, maar voor het serieuzere werk moet je een beter plan maken,
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 29 jun 2017 11:58

Een bachelorscriptieonderzoek lijkt me niet bepaald een oefenopgave.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 29 jun 2017 12:27

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Een bachelorscriptieonderzoek lijkt me niet bepaald een oefenopgave.
Het is een vorm van examen meen ik. Dat het weinig wetenschappelijke waarde heeft, is niet zó belangrijk. Wél of de bachelor dat beseft. Of vergis ik me en zijn dit echte onderzoeken die je ook in een wetenschappelijk tijdschrift moet kunnen publiceren?
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 29 jun 2017 12:49

Peter van Velzen schreef:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Een bachelorscriptieonderzoek lijkt me niet bepaald een oefenopgave.
Het is een vorm van examen meen ik. Dat het weinig wetenschappelijke waarde heeft, is niet zó belangrijk. Wél of de bachelor dat beseft. Of vergis ik me en zijn dit echte onderzoeken die je ook in een wetenschappelijk tijdschrift moet kunnen publiceren?
Nee dat nu ook weer niet.

Maar het blijft vreemd, want men leert toch een onwetenschappelijke methode aan.

Plaats reactie