discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door dikkemick » 04 sep 2016 11:31

Peter van Velzen: Leuke foto's
Maar wat wil je er mee zeggen?
Volgens mij dat mensen in hoog zomer luchtiger gekleed gaan als in het najaar.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 06 sep 2016 21:19

Ik wou aantonen dat we in sneltempo verloederen.
Alsof dat nodig was?

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 06 sep 2016 22:52

Volgens mij dienen we de godsdienstvrijheid af te schaffen en te vervangen met individuele mensenrechten. Door de godsdienstvrijheid, waaruit cultuurrelativisme verder spruit, worden net de individuele mensenrechten geschonden. Een vereniging is vrij haar geloof te beleven en uit te dragen. Maar wat als het geloof vrouwonvriendelijk is? Tegen onze normen en waarden ingaat, is de godsdienstvrijheid dan geen hypocriet inconsequent vertoon?
Volgens mij heeft de islam geen thuishaven in Europa en zal het dat nooit hebben. Het is maar een kleine elite die daar voordelen in zag, die onze populatie met moslims op peil wou houden. Maar ze beseffen niet dat ze een oorlog veroorzaakt hebben. Je kan mensen die haaks op elkaar staan niet in vrede doen samenleven. Een Westerling islamofobie verwijten is hetzelfde als een Jood nazifobisme verwijten.
Wij zijn te vrijvochten om deze achterlijkheid te respecteren als normaal. Wij zijn de tijd van religie voorbij gestreefd en dat maakte ons de verlichte maatschappij.

Plaats reactie