discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door kiks » 18 aug 2016 19:36

Peter van Velzen schreef:Dat zegt MachineElf niet.
Dat is juist. Het is mijn conclusie, gebaseerd op de aangedragen "oplossing" van MachineElf. Die oplossing houd ik het liefst zo ver mogelijk van me. Mijn uitgangspunt is dat geen enkel mens rechten kan ontlenen aan het toeval geboren te zijn op welke plek op deze aarde ook.

Groet

kiks

edit.
Artikel 13
Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.

Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.
https://www.amnesty.nl/mensenrechten/en ... dige-tekst
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2016 19:51

Red star line

Volgens mij zijn de werkloosheidscijfers in Belgie inmiddels gedaald tot de helft van wat jij beweert. Uiteraard kan het zijn dat er nog heel veel niet vergoede werklozen zijn. Maar de trend is net als in Nederland een daling van de werkloosheid.

De denkfout die veel tegenstanders van Immigratie maken is dat ze denken dat wanneer er migranten binnenkomen, het aanbod van werkzoekenden stijgt terwijl het aanbod van werk gelijk blijft. In werkelijkheid is dat slechts in beperkte mate het geval. De migranten consumeren ook, en dat leidt tot meer werk. UIteraard was de reden waarom gastarbeiders werden binnengehaald niet zozeer dat er geen werkzoekenden genoeg waren, maar omdat daarmee de looneisen konden worden gematigd. Door Turken en Marokkanen binnen te halen, die dolgraag kwamen werken voor het laagste loon in de Benelux, frustreerde men de salariseisen van de autochtonen.

Wat de Olympische spelen betreft. De meeste medailles gaan naar de verenigde staten. En daar zijn vrijwel geen Native Americans bij. Dus de nazaten van migranten zijn de meest succesvolle Olympiers. NIet dat er veel moslims bij zitten, uiteraard.

Dat zelfde kan gezegd worden van de door jou genoemde landen die weinig moslimterrorisme kennen. Ik weet niet hoe open of dicht de grenzen van die landen zijn, maar de voornaamste reden waarom er weinig moslims wonen, is dat er weinig moslims zijn die er heen willen. Japan is te ver weg. Canadais te koud, en hun zuiderburen zijn nog steeds het meest aantrekkelijke land. Australie weert niet zozeer moslims als wel niet-westerlingen. Hun immigratiebeleid heeft verdacht veel weg van racisme. De visigrad landen zijn uiterst onaantrekkelijk en vormen slechts een route naar Duitsland (dat wel degelijk migranten kon gebruiken: "Liebling die Deutschen sterben aus")

Om dezelde reden worden de meeste aanslagen in de VS niet door moslims gepleegd. Er zijn er gewoon nog niet zoveel. Dat er vooeal onder de kinderen van moslim-immigranten nogal wat zijn die zich tot de terroristische groepen aangetrokken voelen is helaas wel waar. Dat hadden de bedrijven die hun vaders binnenhalden uiteraard niet voorzien. Je mag het de toenmalige overheid ook niet verwijten. Nu we weten dat dit het geval is, kunnen we er iets tegen bedenken. En daar is men ook mee bezig. Maar het tegenhouden van vluchtelingen is niet de oplossing. Vluchtelingen zijn de minst gevaarlijke lieden die er zijn. Tenzij ze uiteraard desperaat worden. Dat moeten we ook voorkomen.

Al met al een ingewikkelde materie. Waar geen ei van Columbus voor is. We moeten trachten onze morele waarden hoog te houden. Dat is meen ik het enige wat buiten kijf staat. Want als we dat niet meer doen, dan worden we zelf het gevaar.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2016 19:59

appelfflap schreef:
Peter van Velzen schreef: Maar hij heeft nooit gezegd dat we enig mensenrecht moeten afschaffen. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
communicatie is 90% non-verbaal en ook op een forum is het vaak tussen de regels door

we zitten momenteel met heel veel oorlogsvluchtelingen en ME wil ze deporteren.
je kunt niet stellen dat vluchtelingen/mensenrecht onaangetast blijft en anderzijds pleiten om, in het extreemste geval, oorlogsvluchtelingen terug de oorlog in te jagen (of naar waar wil je ze deporteren)
In het bericht waarop je reageerde stelde hij dat niet. Hij stelde dat hij ' illegalen" wilde deporteren, dat zijn in principe geen oorlogsvluchtelingen. Er is op dit forum geen non-verbale communicatie. Tussen de regels is slecht wit. Uiteraard insimueert men met de kretologie die ME hanteert veel meer dan men zegt. Dus ik begrijp je reactie volkomen. Maar ik stel dat we de mensenrechten ten alle tijden moeten handhaven, ongeacht wat. Dit standpunt heeft ME nooit aangevallen, hij negeert het wel.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2016 20:25

kiks schreef:Mijn uitgangspunt is dat geen enkel mens rechten kan ontlenen aan het toeval geboren te zijn op welke plek op deze aarde ook.
....
Artikel 13
Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.

Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.
Ik neig tot hetzelfde standpunt, doch ariikel 13 - zoals jij haar hier presenteert - ondersteunt dit niet. In de eerste zin zegt het uitdrukkelijk "binnen de grenzen van elke staat", en ontkent daarmee het recht die grenzen naar believen over te steken. In de tweede zin heeft men slechts het recht om terug te keren naar "zijn land" niet het recht om naar het land van zijn keuze te gaan. Uiteraard wil ik alle grenzen het liefst zien verdwijnen, maar dat zal tijdens mijn leven niet meer geschieden. Je uitgangspunt w ordt dus helaas door geen enkele staat gedeeld.
Ik wens u alle goeds

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 aug 2016 20:49

Zet dit in het licht van artikel 2, dan is het imo niet toegestaan onderscheid te maken tussen in je land verblijvenden. De status doet er niet toe. Iemand die in dit land verblijft dient dan ook in alle gevallen gelijk behandeld te worden.
Artikel 2
Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Ik heb overigens een afkeer van de term "illegaal" als stempel op een categorie mensen. Ook ben ik van mening dat het aanleggen van grenzen en de instandhouding daarvan er mede oorzaak van is dat er ongelijkwaardige rechten, met alle ellende van dien, zijn. Ik voel me dan ook in eerste instantie bewoner van deze planeet, en ben bij toeval in de straat terecht gekomen waar ik nu woon. Ik gun ieder dat recht, aangezien het een heel prettige straat is.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 21:17

gerard_m schreef:hm, ja, oplossingen is wel een groot woord bij deze opsomming.

Om er eentje uit te pikken....
MachineElf schreef: assimilatie.
hoe bereik je dit?
Hoe assimileer je bijvoorbeeld een bekeerling die radicaliseert?
We zullen moeten erkennen dat we met een verloren generatie zitten. Deze begeleiden we beter niet meer. Het pamperbeleid omdraaien naar bikkelharde repressie.

Het ene lost het andere op. Via een secularisme gebeurt de assimilatie automatisch. Een geradicaliseerde moeten we "opgeven". Wel toekijken dat het niet uit de hand loopt. Voor zulke lieden bouwen we best een Europees Guantanamo.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 21:20

dikkemick schreef: :lol:
En dan lees ik: Illegalen deporteren. Brrr.....

Nee MachineElf, ik denk dat het allemaal net iets genuanceerder ligt.
Hier 3 kort op elkaar volgende linkjes:
https://www.wijwillenhetweten.nl/2016/0 ... rroristen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://politiek.tpo.nl/2015/11/18/grenz ... n-terreur/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... -angstiger" onclick="window.open(this.href);return false;

Je laat je meeslepen door angst. De mogelijke oplossingen?
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... -oplossing" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dekennisvannu.nl/site/artikel/Wa ... risme/6038" onclick="window.open(this.href);return false;

Nergens zie ik grenzen dicht, deportatie en geweld. Die laatste link legt het uit aan de hand van het Israël-Palestina conflict.
Het is niet enkel om terrorisme tegen te houden he. Het is om te de toestroom te stoppen. Een stroom die we niet hoeven noch kunnen dragen. Trek de boten met een U turn terug en maak de overtocht zo onaantrekkelijk mogelijk.
Deporteer hen iedere maal.
We staan nog maar een het begin van deze hetze en de signalen zijn duidelijk. Negeer ze toch niet.
We zijn niets met zulk volk en dit gaat clashen over de lange termijn.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 21:26

kiks schreef:
MachineElf schreef:Grenzen toe, secularisme, illegalen deporteren, kraan toe, assimilatie.
Tsja, mensenrechten maar afschaffen dan. :shock:

Groet

kiks
Neen, bouw grenskampen en train die jonge mannen als landmacht tegen de IS.
Wanneer IS verslagen is kunnen ze hun landen terug opbouwen.
Heeft U de motieven van een doorsnee vluchteling bekeken?
Dan heb je de economische nog niet bezien.
Weg ermee.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 21:28

appelfflap schreef: communicatie is 90% non-verbaal en ook op een forum is het vaak tussen de regels door

we zitten momenteel met heel veel oorlogsvluchtelingen en ME wil ze deporteren.
je kunt niet stellen dat vluchtelingen/mensenrecht onaangetast blijft en anderzijds pleiten om, in het extreemste geval, oorlogsvluchtelingen terug de oorlog in te jagen (of naar waar wil je ze deporteren)
https://www.youtube.com/watch?v=aMRq1iun3is" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelieve links naar youtube videos gepaard te laten gaan door een korte beschriiving waaruit blijkt dat je reageert opwat de ander gezegd heeft. Reageren met kale links is onbeleefd,
Peter van Velzen

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 aug 2016 21:58

MachineElf schreef: Neen, bouw grenskampen en train die jonge mannen als landmacht tegen de IS.
Volgens jouw redenatie is het gerechtvaardigd voor de landen rondom bijvoorbeeld Syrië hun grenzen te sluiten.
Wanneer IS verslagen is kunnen ze hun landen terug opbouwen.
Hebben ze daar zelf bij toeval ook nog wat over te zeggen, of is het credo "wij zijn degenen die bepalen wat zij moeten gaan doen"?
Nee. Vluchtenden en mensen die het moeilijk hebben help je onvoorwaardelijk. Punt uit.
Dan heb je de economische nog niet bezien.
En die interesseren me dan ook geen biet.

Groet

kiks

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 22:11

kiks schreef: Volgens jouw redenatie is het gerechtvaardigd voor de landen rondom bijvoorbeeld Syrië hun grenzen te sluiten.
Ik ben zelf van mening dat we in bepaalde gevallen met scherp moeten schieten om de controle terug te herwinnen.
We zijn te soft ontwikkeld, met een overspoeling tot gevolg.
Hebben ze daar zelf bij toeval ook nog wat over te zeggen, of is het credo "wij zijn degenen die bepalen wat zij moeten gaan doen"?
Wat hebben zij hier dan eisen te stellen?
Nee. Vluchtenden en mensen die het moeilijk hebben help je onvoorwaardelijk. Punt uit.
Tuurlijk ik zeg het toch? Grenskampen bouwen.
Helpen hoeft niet gelijk te staan aan integratie of opnemen in onze steden.
Ze maken het leven tig onaangenamer en horen hier niet thuis, basta.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 aug 2016 22:25

MachineElf schreef:
kiks schreef: Volgens jouw redenatie is het gerechtvaardigd voor de landen rondom bijvoorbeeld Syrië hun grenzen te sluiten.
Ik ben zelf van mening dat we in bepaalde gevallen met scherp moeten schieten om de controle terug te herwinnen.
Deze reactie heeft niets te maken met het gestelde.
Je beantwoordt mijn vraag niet.
Dat is in tegenspraak met het eerder door jou gestelde: "grenzen toe".
De mogelijkheid uitsluiten is pervers en gebaseerd op misplaatst protectionisme.
Ik heb al heel wat aangename contacten met mensen gehad die hier om wat voor reden vertoeven. Punt is daarmee weerlegd.

Groet

kiks

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 aug 2016 22:25

MachineElf schreef:
De mogelijkheid uitsluiten is pervers en gebaseerd op misplaatst protectionisme.
Ik heb al heel wat aangename contacten met mensen gehad die hier om wat voor reden vertoeven. Punt is daarmee weerlegd.

Groet

kiks

Red Star Line

Bericht door Red Star Line » 19 aug 2016 00:04

@ Peter Van Velzen en eventueel anderen die denken dat ik de werkeloosheidscijfers uit mijn duim zuig , dus de cijfers die ik mededeelde benaderden zeer de realiteit ...
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat de werkloosheidsgraad in steden als Antwerpen en Brussel om en nabij de 30% ligt is evenzeer niet uit de lucht
gegrepen , maar de realiteit...

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ssel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat het excuus dat we de migranten nodig hebben om de jobs in te vullen op fabeltjes berust werd ook al meermaals door economen en sociologen ontkracht ...

Om terug te komen op de Olympische Spelen , de US heeft inderdaad de meeste medailles, de bevolking is inderdaad een allegaartje. Geen zo'n grote concentratie van moslims, een mengelmoes van rassen en culturen, maar ik zou het daarom ook niet direct een veilig land durven te noemen .
Japan , Australie, Canada met hun strenger migratiebeleid zijn meteen ook heel wat veiliger , dus is er wel degelijk een causaal verbond tussen migratie en veiligheid, dit ontkennen, dan kan je net zozeer het licht van de zon gaan ontkennen.

En het heeft niks met racisme te maken, maar enkel met mijn kijk op de maatschappij waar ik vind dat er niks mis mee is om zo te redeneren , Peter Van Velzen die mag nog 20 jaar in Thailand wonen , maar hij zal nooit als Thai aanzien worden , hij zal ook nooit Thai genoemd worden. Wat maakt, of welke wet of regel maakt dat wij plots pakweg
Farid Bamouhammad of Mohamed Abdi Hassan Belgen noemen ??? Een nationaliteit bekom je niet door je in 't land te gaan vestigen , tenminste da's mijn visie. We zijn allemaal mensen, die mening deel ik wel. Maar je hebt ook verschillende zoogdieren, en 't is niet omdat morgen plots een paard een veulen in een koeienstal werpt, dat dit veulen dan 3 maanden later ook een koe wordt ......

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 06:56

Maar wel een grenskamp bouwen. Ze weten waar naartoe. We draaien de kraan toe voor oorlogsvluchtelingen. Bieden hen de basis aan. Trainen mannen in de strijd tegen de IS.

Uiteraard moeten de grenzen niet letterlijk dicht. Neem een voorbeeld aan Denemarken. Illegalen moeten meteen een boete betalen en al hun bezittingen worden afgenomen. We kunnen dit wettelijk perfect hervormen.
Waarom kiezen ze deze landen uit en zoeken ze niet in het eerste land veiligheid? Verander dat motief.
Jawel; Want waar hekken stonden brak men het met geweld af om met geweld door te stromen. Daar had men met scherp moeten schieten. Want de grenzen waren toe op enkele plaatsen, men heeft het met geweld afgebroken.
Het stond tussen de lijnen, uiteraard niet. Ik ga toch ook niet in hun landen eisen stellen? Zelfs als toerist moet ik mij daar aanpassen. Als vluchteling zoek je veiligheid, onderdak en eten. Maar dat is hen niet genoeg, ze hebben eerst op internet gekeken waar ze het meeste voordelen en geld krijgen. Daarom de massa exodus naar Duitsland.
Bekijk de overlast die daaruit verder kwam, waarom negeert U dat? Het is makkelijk zeggen wir schaffen das, maar het zijn wel de Duitse dochters en zonen die er onder lijden.
Verbreed je perceptie? Waar ga je mensen naartoe deporteren uit oorlogsgebied? Naar een kamp mag ik hopen?
Je zet die kampen aan de grens, zet er ook op die Griekse eilanden en stop de massa migratie. Illegalen meteen naar kampen deporteren en trainen als landmacht tegen de IS.

Groet

kiks
Jij mag dan wel goede ervaringen hebben. Mensen doen hun verhaal. Jongeren kunnen niet meer in vrede voetballen in bepaalde wijken te Duitsland, de Eifeltoren is een heel onaangename plaats geworden, evenals de pleinen er rondom, in Rome dringen "gidsen" zich op, overal dringt men zich eigenlijk op, meisjes worden verkracht en aangerand, er zijn sharia patrols in Berlijn recent waargenomen. Niet om de moslim zijn gedrag bij te sturen, maar om de Westerse autochtoon op zijn levenswijze aan te spreken (roken, drinken, kledij, ...)
Ik ben van mening dat wij zulke lieden beter niet integreren en meteen buiten flikkeren. Bekijk de link die ik naar appelflap stuurde.
Sommige mensen gaan nooit integreren en het is een verloren moeite hen hier in de steden op te nemen. Dit getuigt van politieke wanorde en de schapen blaten na. Schapen voor de wolven.
"Alles op Erdogan afschuiven en zullen wij er een miljoen integreren voor de schone schijn."
Die ons nu het mes op de keel zet. Dat wij nu gechanteerd worden met miljoenen vluchtelingen is geen reden om wakker te schieten en grenskampen te bouwen?
Ik ga er geen enkele in huis nemen, U wel? Ik vermijd nu al plaatsen in mijn stad en mijn vriendin kan grote omwegen maken als ze alleen is.
Allemaal door okifoben die denken dat ze "goed" doen. Maar de gevolgen even neutraal objectief bekijken? HOOO maar neen hoor. Daar gaan we rondom heen via cultuurrelativisme. Als er een Vlaming wat zegt gaan we de laagste en marginaalste klasse uitzoeken om hen zendtijd op TV te geven. Want wie daar wat over zegt is een fascist, een xenofoob en racist. Die woorden verloren hun waarde en zijn een links stopwoordje geworden als ze ten einde argumentatie lopen.
Neem bv die reportage over de Seefhoek, daarin gaat appelflap dan wel mee. Daar past ie de relativiteit niet toe en ziet ie niet in dat het maar een kleine fractie van de Vlamingen vertegenwoordigt. Er zijn ook advocaten, rechters, politieagenten, winkeliers, hospitaalmedewerkers, chiroleidres, scoutsleiders, ... die problemen ervoeren. Waarom komen zij niet eens in beeld om hun woord te doen?
Waarom tekent de media een Westerse neo nazi af en bij de vluchtelingen de grootste sukkelaars? Zoeken naar vrouwen en kinderen om hen in beeld te brengen, terwijl het overduidelijk "allemaal" mannen zijn. Dit is manipulatie waarvoor U en appelflap nog steeds blind blijkt te zijn.
De echte beelden van de vluchtelingen zijn hier reeds gedeeld, maar zero reactie.
Deze mannen zijn perfect in staat als landmacht tegen de IS te dienen en hun land weder op te bouwen. Hier is er geen werk noch huisvesting voor. Mensen die dit in huis halen beseffen niet een tijdbom in huis te halen.

Plaats reactie