discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 04:20

dikkemick schreef:Als er überhaupt al een oorlog uitbreekt is het een burgeroorlog. En dat kunnen we bereiken door lekker veel angst te zaaien zodat er zo nu en dan een moskee opgeblazen gaat worden. En dan komt van het 1 het ander.
Exact wat IS poogt te bereiken met die onrust die ze zaait. En als we daar nou eens boven kunnen blijven staan!
Geloof die fabeltjes toch niet. Zo maakte men ons wijs dat IS een wereldconflict wil.
Tot er een coalitie aan hun deur stond, dan smeekten ze ons ons terug te trekken en we zouden verder in vrede leven. Ze riepen de Europese burgers op hun leiders te overtuigen de coalitie terug te trekken. Waarom willen ze dat als je een wereldconflict wilt?
Het kalifaat zit wellicht al aan haar derde leider omdat ze ons postpakketje telkens in goede orde ontvangen.
Ze weten dat hun rijk eindigen en zullen wanhopig als een kat in het nauw sprongen maken. Net daarom moeten we ons hier op eigen bodem beginnen weren en voorbereiden op het ergste. Er komt sowieso een burgeroorlog, ik vroeg het hier al "heeft iemand die Franse rellen gezien?" Ik wel, jullie niet dan? Onafhankelijke media barstte er van uit.
De ordehandhaving staat hier machteloos tegen en de islam heeft zich bewapend in het Westen. Hebben explosieven, wapens, munitie, ...

Aleppo is weldra uit handen van de terroristen en de luchtaanvallen kijken niet meer op één of twintig burgers.
Het is dit of hen laten uitgroeien tot een kalifaat met WMD. Maak uw keuze.
Gelukkig wordt die keuze door harde pitten gemaakt :p

Maar maak geen vergissing. Als men voor een cartoon een hele redactie neermaait, voor een luchtaanval 140 Fransen neermaait, explosieven in de metro plaatst en in de luchthaven zichzelf tot ontploffing brengt, ... vraag ik me af wat hiervoor de vergelding gaat zijn.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2016 06:14

dikkemick schreef:Als er überhaupt al een oorlog uitbreekt is het een burgeroorlog. En dat kunnen we bereiken door lekker veel angst te zaaien zodat er zo nu en dan een moskee opgeblazen gaat worden. En dan komt van het 1 het ander.
Exact wat IS poogt te bereiken met die onrust die ze zaait. En als we daar nou eens boven kunnen blijven staan!
Er is al een burgeroorlog gaande. In Syrie en Iraq en Jemen en Afghanistan, In Nigeria en misschien ben ik nog wat plaatsen vergeten. In Europa is dat helemaal niet het geval, en als wij onze kalmte bewaren, gaat dat ook niet gebeuren. Wat wij meemaken is een flauwe afspriegeling van de ellende daarginds.

Terrorisme is altijd een daad van wanhoop. De terrorist is altijd iemand die voor een verloren zaak strijd. En dat zal ook wel altijd zo blijven. De gedachte dat de terroristen ooit kunnen winnen is een misvatting. De enige manier om te winnen is het terrorisme afzweren. Dan wint iedereen.

Zo zal de Islam waarschijnlijk net als het Christendom liberaliseren en vervolgens zullen de Moslims Seculatiseren. Dat is de logische gang van zaken. Het zal niet zonder slag of stoot gaan, maar het zal gebeuren. Tenzij wij onze kalmte verliezen, zullen we het voor elkaar krijgen.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 aug 2016 12:10

Peter van Velzen schreef:
Er is al een burgeroorlog gaande. In Syrie en Iraq en Jemen en Afghanistan, In Nigeria en misschien ben ik nog wat plaatsen vergeten. In Europa is dat helemaal niet het geval, en als wij onze kalmte bewaren...
Ik zie aan de reactie van o.a. MachineElf dat dat lastig gaat worden. Haat woekert als onkruid.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 12:26

Ja als je dat na jaren terrorisme nog niet door hebt ...
Wie haat wie Dikkemick? Een hele redactie neergemaaid voor een meningsverschil.
Mensen die de islam bekritiseren worden vermoord.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 aug 2016 12:43

Mensen die de drugsmaffia bekritiseren worden vermoord. Nogmaals, ik snap je sentimenten en zeker als je de onrust in België/Frankrijk ziet, maar zolang jij (of de regering) niet met een passende oplossing komt, blijf ik bij de dialoog en hoop ik wat Peter hoopt. Dat moslims evenals christenen gaan seculariseren en versplinteren.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 18 aug 2016 13:17

Ow, nu ga je het al vergelijken met een drugsmaffia? :)
De oplossingen zijn er, maar ze worden niet aanvaard.
Grenzen toe, secularisme, illegalen deporteren, kraan toe, assimilatie.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 18 aug 2016 14:42

Zo simpel is dat.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 18 aug 2016 15:17

hm, ja, oplossingen is wel een groot woord bij deze opsomming.

Om er eentje uit te pikken....
MachineElf schreef: assimilatie.
hoe bereik je dit?
Hoe assimileer je bijvoorbeeld een bekeerling die radicaliseert?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 aug 2016 15:25

Maria schreef:Zo simpel is dat.
:lol:
En dan lees ik: Illegalen deporteren. Brrr.....

Nee MachineElf, ik denk dat het allemaal net iets genuanceerder ligt.
Hier 3 kort op elkaar volgende linkjes:
https://www.wijwillenhetweten.nl/2016/0 ... rroristen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://politiek.tpo.nl/2015/11/18/grenz ... n-terreur/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... -angstiger" onclick="window.open(this.href);return false;

Je laat je meeslepen door angst. De mogelijke oplossingen?
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... -oplossing" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dekennisvannu.nl/site/artikel/Wa ... risme/6038" onclick="window.open(this.href);return false;

Nergens zie ik grenzen dicht, deportatie en geweld. Die laatste link legt het uit aan de hand van het Israël-Palestina conflict.
Philip K. Dick

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 aug 2016 16:52

MachineElf schreef:Grenzen toe, secularisme, illegalen deporteren, kraan toe, assimilatie.
Tsja, mensenrechten maar afschaffen dan. :shock:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 18 aug 2016 17:37

kiks schreef:
MachineElf schreef:Grenzen toe, secularisme, illegalen deporteren, kraan toe, assimilatie.
Groet
kiks
waarom?
zolang de mensenrechten voor onze mensen gelden is het toch ok?

Red Star Line

Bericht door Red Star Line » 18 aug 2016 17:52

Grenzen dicht is niet meteen een oplossing, maar waarom zou het niet als onderdeel van een oplossing naar de
toekomst toe kunnen zijn , dat we tijdelijk een migratiestop invoeren.
Dat we later, veel gecontroleerder , net als Australie en Canada migratie toelaten, enkel om de noden , en
bepaalde beroepen op te vullen , niks mis mee zou ik zeggen.
Je vermijdt hierdoor gettovorming, banlieus , mensen die in de marginaliteit, criminaliteit belanden, gewoonweg,
omdat er geen plaats is voor allen, geen job voor allen.
Kom ook niet af met het fabeltje dat ik hier al paar x heb gelezen, " we hebben migratie nodig om jobs in te vullen".
Dit is reeds meermaals neergesabeld dit argument, we zitten met een gemiddelde werkeloosheidsgraad van
+/- 10% van de bevolking, in steden als Brussel en Antwerpen loopt dat bij jongeren op tot 30%.
Mocht het verhaaltje kloppen , dan waren er niet zo'n hoge werkeloosheidscijfers uiteraard, daar moet je geen rekenwonder voor zijn.
Men heeft ons van in de jaren '70 een multiculturele en open grenzenbeleid door de strot geduwd, geleest op het Amerikaanse model. Plots kunnen Turken, Marokkanen , Somaliers , Afghanen , .... mensen uit Timboektoe, allemaal Belgen worden. Wie zegt dat we dit als mens normaal en als regel dienen te beschouwen .
Volg je nu de Olympische Spelen , en je ziet teams van grootmachten als Japan, China , USSR , Australie... , daar zie je toch ook geen enkel ander ras opgenomen in dat team ....?? En is daar iets mis met zulks beleid ??
Denk je dat "Peter" ook al woont die nog 20 jaar in Thailand, plots een Thai zal genoemd worden, en aanzien als Thai ?? Nee, die blijft daar " farang" ... Waarom zouden wij het dan als logisch moeten beschouwen dat pakweg een
Farid Bamouhammad of Mohamed Abdi Hassan plots Belgen zijn ??? Vrijdenken betekent daarom nog niet alles als normaal aanvaarden wat me je door de strot probeert te duwen. Je mag nog met zoveel argumenten afkomen om een multiculture samenleving genegen te zijn, ik merk enkel maar op dat landen die strengere regels hanteren als Japan , Australie, Canada, en zelfs ook de Visegrad landen binnen Europa ook minder moslimterreur hebben, ...dus moet er toch wel duidelijk een causaal verband zijn.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 aug 2016 18:10

Red star line, Dit sentiment leeft bij velen en kan ik nog begrijpen ook. Maar Turken, Marokkanen, Somaliers, Afghanen en mensen uit Timboektoe hebben 1 ding met ons gemeen. Het zijn mensen.
En dan is de aarde wat mij betreft van iedereen. Natuurlijk zitten wij hier gebakken in het westen. Inmiddels vrij van oorlog, we hebben ruimschoots te eten en drinken en kijken 's avonds vanaf de luie bank naar het journaal. En daar zien we de ellende elders op deze aarde. En deze ellende heeft dan verschillende oorzaken. Het kan droogte, oorlog, religie, overbevolking, een dictatuur, een natuurramp zijn etc.
Vergeet ook niet dat WIJ de Turken in de jaren 70 deze kant opgevraagd hebben. Want dan is het wel goed? Als wij het verdommen vieze klusjes te doen, zijn de buitenlanders welkom. Maar zodra het dan weer beter gaat, moeten ze terug?
Natuurlijk kan e.e.a. beter geregeld worden. Ik zou ook willen pleiten voor een verplichte inburgeringscursus en religieuze praktijken binnenshuis houden (om maar wat te noemen).
Humanitaire hulp kun je lastig af gaan schaffen denk ik. Juist omdat we allemaal mens zijn en zij bij toeval geboren werden in gebieden waar het (economisch of anderszins) slecht gaat. Anderen aan hun lot overlaten omdat wij het toevallig goed hebben lijkt mij niet erg humaan. Maar het is een keuze natuurlijk.
Ook gaf je al aan dat het economisch op dit moment slecht gaat met België. En dat is uiteraard een groot probleem waar iets aan gedaan moet worden. Maar is dan de enige oplossing: Buitenlanders eruit en alle hulp stopzetten?
We leven inmiddels met heel veel verschillende mensen op 1 kluitje en dat gaat hoe dan ook botsen. Is het niet cultureel, verzinnen mensen wel iets anders waarover ze kunnen bakkeleien. Eens worden ze het nooit en agressie en terreur is van alle tijden. Een laatste middel om je onvrede te uiten. Maar we hebben wel uit het verleden inmiddels geleerd dat geweld, terreur en onvrede niet oplost.
Maar goed, misschien is er helemaal geen pasklare oplossing en zijn we er als mens gewoon nog niet aan toe om samen te kunnen leven.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2016 19:14

kiks schreef:

Groet

kiks
Dat zegt MachineElf niet. Wat hij wel zegt is nogal onduidelijk. Hoe dicht wil hij de welke grenzen? hoe wil hij illegalen deporteren als geen enkel ander land ze wil hebben? Wat bedoelt hij met kraan toe? en hoe wil hij assimilatie realieren? Dat is niet direct duidelijk. Maar hij heeft nooit gezegd dat we enig mensenrecht moeten afschaffen. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 18 aug 2016 19:31

Peter van Velzen schreef: Maar hij heeft nooit gezegd dat we enig mensenrecht moeten afschaffen. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
communicatie is 90% non-verbaal en ook op een forum is het vaak tussen de regels door

we zitten momenteel met heel veel oorlogsvluchtelingen en ME wil ze deporteren.
je kunt niet stellen dat vluchtelingen/mensenrecht onaangetast blijft en anderzijds pleiten om, in het extreemste geval, oorlogsvluchtelingen terug de oorlog in te jagen (of naar waar wil je ze deporteren)

Plaats reactie