dikkemick schreef:Het superieure wij-zijn-geweldig-en-staan-boven-alles-en-iedereen Amerika die de rest van de wereld wel even deze superioriteit zou willen opleggen. Maar zijn "wij" echt beter?
Ik ga niet in herhaling over kolonisatie, westers imperialisme, en het amerikaans exceptionalisme waar ook vele europeanen/amerikafielen mee besmet zijn geraakt.
The "good guy". Roger Ramjet bestaat allang niet meer.
dikkemick schreef:ik zelf denk dat een democratie 1 van de betere vormen van samenlevingen garandeert. Maar is het de optimale samenleving?
Maar in hoeverre bestaat dat nog zo'n democratie? Kunnen we die democratie nog wel betalen als aspirant wanbetalend europees onderdaan aan het Imperium?
dikkemick schreef:Wij vinden dat er van het midden oosten niets klopt, maar laten zij nou exact hetzelfde over het westen denken. En wie heeft er dan gelijk?
He wat (?)
Ik
bedoelde dat het Westen -- het Midden Oosten -- door hun - bemoeizucht, kolonisatie en oorlogvoering - de afgelopen eeuw -
niet kloppend- hebben gemaakt. Zie ook Piet Heyn etc. (elders uiteraard)
dikkemick schreef:Is het kapitalisme werkelijk de uitvinding van en de garantie op de optimale beschaving?
Oh ander onderwerp. Had ik het daarover? Ik heb het idee dat het over is met deze beschaving. Als Hawkings dat al vind. Er zullen wel mensen blijven maar alles kan alléén maar fout gaan met de kernwapens in deze wereld. Vanwaar de vraag aan mij? Wil je communist worden? De vermeend -optimale beschaving- staat beschreven op de Georgia Guide Stones dacht ik. Westers idee ...dat kan niet missen. Die beschaving kan -- met
die wetenschap -- ook een doel zijn dat de middelen heiligt. Misschien is dit wel de tijd waar sommige conspiracy theorieën ineens empirisch worden.
dikkemick schreef:Er is meer aan de hand dan IS en islam alleen. Natuurlijk ben ik het niet met ze eens, maar betekent dit dat we met argusogen naar alle moslims moeten gaan kijken?
Jij niet. Anderen moeten en zullen dat wel doen. Veiligheidsdiensten bijvoorbeeld. Argusogen tekort.
dikkemick schreef:Ook ik vind islam (wat ik er van weet) een verdorven geloof, maar mag ik mijn denkbeelden opdringen aan alle moslims?
Wat jij denkt/doet/nalaat/niet aan denkt/en weer vergeet/ moet jij helemaal zelf weten.
dikkemick schreef:Misschien moeten we elkaar iets meer met rust kunnen gaan laten en buitensporige aanhangers van iedere ideologie afstraffen middels de wetten die we hier hanteren.
?? He?
dikkemick schreef:Maar ik kan niet toekijken hoe vluchtelingen omkomen van de kou, honger en dorst, omdat ze moslim zouden zijn. Ze zijn in 1e instantie mens.
Oh ja het zijn mensen helemaal vergeten
Blijft dit nou zo?
stropop---->(omdát -- ze moslims zijn) Dat is een ja én een nee. Helaas voor
de moslims!
Beroep op medelijden (Ad misericordiam) én stropop-----> (Ze zijn in 1e instantie mens)
dikkemick schreef:Maar dat doe je niet door iedereen weg te sturen of bang te worden.
Dat doen we wél door
iedereen met extreme opvattingen op te sporen, weg te sturen of op te sluiten. Diegenen met verkeerde en schadelijke geloofsovertuigingen en plannen om geweld en moord te plegen.
Veel antwoorden op de vragen die je stelt staan reeds vermeld in deze discussie. (???)
Dat wéét ik omdat ik zo goed als uitgepraat ben en voor zover ik kan natellen al mijn kruit verschoten.
Dus ik kan je dan maar moeilijk serieus nemen en het kost mij veel tijd mijn standpunten te herhalen.