discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Wordt het Westen gekoloniseerd?

Bericht door MachineElf » 28 jul 2016 15:27

Labyrint schreef:
Wordt het Westen gekoloniseerd?
Sssst........ dat mag je zo niet zeggen. De gutmenschen horen je
Maar ze zeggen het zelf! :)
Ik herhaal maar wat ik hoor waaien.
Intussen herhaalt Merkel: Wir shaffen das!
Wahnshinn jenseits !
Laatst gewijzigd door MachineElf op 28 jul 2016 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Maria
Site Admin

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Maria » 28 jul 2016 15:28

Onderwerpen samengevoegd.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 79#p504979" onclick="window.open(this.href);return false;
Zolang er geen echt nieuw onderwerp wordt begonnen met een goede inleiding, punt van discussie en goede na te zoeken bronnen heeft het geen zin een nieuw topic te starten.

Zeker daar we ondertussen weten dat dit soort discussies direct parallel beginnen te lopen, omdat het lastig blijkt on topic te blijven
.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 28 jul 2016 15:33

Maria,
https://www.youtube.com/watch?v=BPKqM-TV2i8" onclick="window.open(this.href);return false;
Beelden zeggen meer dan hele draden. Bekijk een 6 a 8 jarige met een mes gebrainwashd worden tegen de Joden. Kijk hoe men stenen werpt, hoe de veroveringsdrang er in zit.
LA IL LAH IL ALLAH
TEKBIR ALLAH UHAKBAR
"I would take radical out of the equation and just call the problem islam"

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 28 jul 2016 15:45

vegan-revolution schreef:
MachineElf schreef:De manier waarop ik er naar kijk schieten ze helemaal niet in eigen voet.
Maar is die islamisering van Europa in het voordeel van die moslims of juist in hun nadeel? Zoals ik "dat beloof ik" begreep was hij van mening dat die islamisering juist in het nadeel van die moslims is. Want welke positieve gevolgen heeft een verregaande islamisering voor wie dan ook (moslims inbegrepen) in Europa?
In het nadeel van iedereen uiteraard. Maar we zien een hele opmars van mensen die er niet mee in zouden zitten.
Zie hoe een kleine minderheid op amper enkele jaren tijd is uitgegroeid.
https://www.youtube.com/watch?v=Tv05D3Yeg_k" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet één is opgepakt. Moet jij eens anti islam propaganda verspreiden...

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 jul 2016 15:56

MachineElf schreef:Moet jij eens anti islam propaganda verspreiden...
Als je anti-islam-propaganda verspreidt dan loop je tegenwoordig een gerede kans om uitgemaakt te worden voor :

- islamofoob
- haatzaaier
- iemand die bevolkingsgroepen tegen elkaar wil opzetten
- racist
- fascist
- iemand die zich keert tegen willekeurig welke buitenlander

Tevens loop je kans om wegens zo'n actie :

- ontslagen te worden
- vervolgd te worden voor haatzaaiing
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 28 jul 2016 16:02

Ik ben dan maar een fascistische islamofoob.
Ik kijk eerder met argusogen naar mensen die nog steeds geloven dat de islam een religie van vrede is.
https://www.youtube.com/watch?v=zZtc2ma2GEQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze steken alles op de "right wing" als er een blanke doorslaat, maar nooit is het de islam wanneer een terrorist doorslaat.

vegan-revolution
Superposter

Re: Wordt het Westen gekoloniseerd?

Bericht door vegan-revolution » 28 jul 2016 16:12

lanier schreef:Laten we vooral die mensen stigmatiseren, over één kam scheren, dat is toch de makkelijkste weg??
Hoe groot is het deel van de bevolking dat dát doet?
lanier schreef:Laten we vooral niet praten over oplossingen en met mensen in discussie gaan.
Decennia van pogingen tot dialoog lijken alleen maar verdere segregatie en verdere radicalisering te hebben opgeleverd. Als de ene partij vooral wél wil praten en de andere partij hardnekkig vooral niet (of slechts in schijn), wat moet je dán nog?
lanier schreef:Ze zijn moslims, dus makkelijk allemaal in hetzelfde hokje te plaatsen, net als joden.
Laten we vooral alle moslims zonder uitzondering in een slachtoffer-rol plaatsen, dan wordt elke discussie over er wat er ergens in sommige moslimgemeenschappen fout kan zitten volledig gesaboteerd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 28 jul 2016 16:19

MachineElf schreef:Sorry voor de Alex Jones :) Maar hier worden wel spijkers op koppen geslagen.
Alex Jones schiet met hagel maar vangt altijd wel iets dat ik moet missen in het verordend staatsnieuws. Bij het opeten van zijn nieuws altijd goed op de graten blijven letten. Ik begin het alternatieve nieuws van de rebellen en conspiracy theoristen steeds meer te waarderen en te verdenken van sporen naar mogelijke juistheden die kriebelen onder de tenen van imperialisten in deze nieuwe wereldorde. Of wanorde eigenlijk. Ordo Ab Chao.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 28 jul 2016 16:23

Labyrint schreef:
MachineElf schreef:Sorry voor de Alex Jones :) Maar hier worden wel spijkers op koppen geslagen.
Alex Jones schiet met hagel maar vangt altijd wel iets dat ik moet missen in het verordend staatsnieuws. Bij het opeten van zijn nieuws altijd goed op de graten blijven letten. Ik begin het alternatieve nieuws van de rebellen en conspiracy theoristen steeds meer te waarderen en te verdenken van sporen naar mogelijke juistheden die kriebelen onder de tenen van imperialisten in deze nieuwe wereldorde. Of wanorde eigenlijk. Ordo Ab Chaos.
Ja ik heb hem toch maar weggedaan. De film maakt op het einde reclame voor DNA repair pillen. Niet mijn dada.
Ik denk dat Alex Jones maar een bliksemafleider is. Halve waarheden.
Ik probeer een midden te rijmen, maar dat wordt hoe langer hoe moeilijker.

Ik ben opgegroeid in een vrij Europa, waar nog ruimte tot leven was. Ik heb dat op zeer korte tijd zien transformeren en vraag mij af: wat brengt de toekomst?
Als men vroeger zei dat Europa islamiseert was men islamofoob, xenofoob, fascist, ...
Wie dat vandaag zegt is niet politiek correct, maar de waarheid ervan valt steeds in een helderder daglicht.

Peter van Velzen
Moderator

Re: Elke dag een aanslag?

Bericht door Peter van Velzen » 28 jul 2016 16:49

Europa wordt niet jaarlijks geconfronteerd met miljoenen vluchtelingen. Alleen in 2015 waren er meer dan een miljoen. Daarvoor slechts een paar honderdduizend. Slechts ongeveer de helft van de Syrische vluchtelingen (in 2015 de grootste groep) is mannelijk. Bovendien is meer dan de helft jonger dan 17 jaar. Bronnen:wikepedia, time en bustle.com.

Zoek liever even wat op, in plaats van volstrekt onjuiste beweringen te plaatsen!

Ik kan je deze video van harte aanbevelen:

De meeste Jihad-strijders zijn kinderen van arbeidsmigranten (niet van vluchtelingen), en ze komen bovendien meestal uit Noord-afrika. Ze komen meestal niet naar Europa, maar gaan meestal naar Syrie. Dat heb ik verder niet nagezocht overigens.
Ik wens u alle goeds

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 28 jul 2016 16:56

Off topic bericht verwijderd.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 28 jul 2016 18:27

Jouw conclusie komt uit je link naar Bustle , maar dat artikel gaat niet over de aantallen vluchtelingen dat naar Europa doorreist, maar het totale aantal vluchtelingen. Het grootste deel ervan zit in Syrie zelf, of in Libanon/ Turkije.

Uit Wikipedia:
Of the refugees and migrants arriving in Europe by sea in 2015, 58% were men, 17% women and 25% children

Van deze groep volwassen vluchtelingen die naar Europa reizen is dus ruim 75% man.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 28 jul 2016 19:06

Peter van Velzen schreef:De meeste mensen koesteren nog steeds geen haat, maar er zijn er wel die haar aanwakkere. Donald Trump wakkert haat aan jegens illegale immigranten. Pegida-aanhangers wakkeren haat aan jegens de helft van het Duitse Natioale Elftal, omdat ze van allochtone afkomst zijn. Het zijn niet alleen de achterlijke imams, het zijn evvengoed de rechtse rakkers, en waarschijnlijk ook nog anderen. Als het hun al niet lukt om de haat aan te wakkeren, dan slagen ze er toch wel in om de menselijke empathie te doen verdwijnen. Wanhopige vluchtelingen worden niet meer gezien als mensen in nood, maar als een gevaar. In die sfeer wordt het gevaar van geweld alleen maar groter. We moeten onze angst overwinnen, als we willen winnen, en dapper zijn en medemenselijk. Wie zich laat terroriseren, heeft al verloren, , ,
Juist. Ik blijf Merkel wel een moedig mens vinden. Daar zijn er niet zoveel van...
Over of haar beleid wel het juiste is ga ik niet oordelen. De tijd moet leren of dat
toegesneden is op de situatie en of ze niet steeds wat laat is.
--

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 28 jul 2016 20:07

Peter van Velzen schreef: De meeste Jihad-strijders zijn kinderen van arbeidsmigranten (niet van vluchtelingen), en ze komen bovendien meestal uit Noord-afrika. Ze komen meestal niet naar Europa, maar gaan meestal naar Syrie. Dat heb ik verder niet nagezocht overigens.
En een aanzienlijk aantal vd terroristen hier, bv die uit Brussel, zijn ongelovige fuif- en zuipbeesten, Europeanen en kinderen van hier, die in een mum van tijd radicaliseren en zelfmoord plegen

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 jul 2016 21:29

Kwestie van tijd. De evolutie "grijpt vandaag of morgen in" Want we kunnen als mens recht-of linksom. En we hebben inmiddels al laten zien dat we misschien toch niet de meest verstandige wezens op deze kleine aardkloot zijn.
Angst lost niets op. Negeren lost niets op. Plat bombarderen lost niets op. Praten lost niets op. We zitten met teveel op 1 klein kluitje en delen is niet onze sterkste kant.

Er wordt te veel besteld,
er wordt te veel gebeld
en er wordt te veel geld aan onzin neergeteld,
aan seks en SMS,
aan coke en aan de fles
en aan computerles.
En niemand die niet kankert, vloekt of scheldt.

Wij worden vet en chagrijnig,
agressief en hartpatiënt.
Daarom, heren terroristen, ga je gang maar.
Laat de handel maar ontploffen,
wie weet hoe we daar mee boffen.
Misschien zijn we jullie achteraf wel dankbaar.

Dankbaar, blij en dik tevreden.

We hebben meer dan zat
aan pizza’s en patat,
te veel van dit en dat en te veel van de rest
cd en video,
tv en stereo,
een reis naar Tokyo.
Maar we vervelen ons gezamenlijk de pest.

Dus Pentagon, blijf bombarderen,
gooi de halve wereld plat
het hele Oosten, niet alleen die Irakezen.
Schiet dat gajes tot puree, man,
en sleur iedereen maar mee, dan
zul je zien hoe blij
de mensheid weer zal wezen.

Voor elke kwaal of pijn,
al is hij nog zo klein,
moet er een middel zijn,
een zalfje of een prik.
Een kind, op elk moment,
ook als je tachtig bent,
seniel of impotent.
Je vraagt een pil en hup,
je krijgt een stijve pik.

Kom op nou, Bush of Blair, Osama,
redt de wereld uit de sleur.
jaag het peil van de beschaving naar beneden.
Laat die welvaart nou verdwijnen,
alles naar de filistijnen.
Misschien zijn we dan uiteindelijk tevreden.

Robert Long
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Plaats reactie