discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Is de islam conform met de godsdienstvrijheid?

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 22:40

MachineElf schreef: [..]
Need I say more?
Ja, turboknopje aan voor straffer beleid teneinde het verwennen van lastige Islamieten te verminderen. En willen ze niet meewerken? Dan maar weg. (Aboutaleb).
Met dit alles heeft wat mij betreft de goedwillende, gelovige Moslim niets van doen.
--

MachineElf
Ervaren pen

Discussie over Islam en Europa

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 22:50

Kan een goedwillige moslim zijn religie dan niet verder privé beleven? :)
In België worden regelmatig oproepen gedaan om naar buiten te komen en bepaald gedrag te veroordelen. Daar blijft het dan ook bij.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 22 jul 2016 22:56

Labyrint schreef:
axxyanus schreef:Wat denk je van christenen die een abortusarts vermoorden omdat abortus volgens hun versie van het christendom, moord is en ze op die manier van oordeel zijn het ongeboren leven te beschermen.
Dat gebeurd in Nederland helemaal niet. En de Amerikanen worden overigens steeds minder christelijk. Je zou het niet zeggen maar het zijn wel de feiten.
De vraag was niet beperkt tot Nederland. En ja de V.S. wordt minder christelijk. Dat neemt niet weg dat nog steeds elk jaar het gerecht, school- en gemeentereglementen moet nietig verklaren omdat ze tegen het "first amendement" ingaan. m.a.w. omdat de inrichtende macht of overheid probeert het eigen geloof aan anderen op te dringen.

Ja het is leuk dat de christenen hier in Europa zo veel aan macht hebben ingeboet dat we weinig voor dit soort toestanden moeten vrezen. Maar dat heeft dus meer te maken met de machtsverhoudingen hier en niet omdat christenen inherent meer voor godsdienstvrijheid zouden zijn dan moslims.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 23:01

MachineElf schreef:Kan een goedwillige moslim zijn religie dan niet verder privé beleven? :)
In België worden regelmatig oproepen gedaan om naar buiten te komen en bepaald gedrag te veroordelen. Daar blijft het dan ook bij.
Dat laatste moeten ze laten.

Privé beleven van godsdienst moet kunnen.
Moskeeën zouden niet te opdringerig moeten zijn, geen gedoe ook van de minaret.
--

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 23:04

Waar het mij vooral om te doen is, is dat de islam uit de Europese instituten verdwijnt.
Dit is Europa en niet Eurabië.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 23:30

Ik vind, dat godsdienst altijd zoveel mogelijk weg moet blijven van instituten.
Dus alle godsdienst.
--

MachineElf
Ervaren pen

Re: Discussie over Islam en Europa

Bericht door MachineElf » 23 jul 2016 07:38

He? Censuur? :(
FREEthinker.nl?

De tittel was: is de islam conform met de godsdienstvrijheid?
Waarom mag dat niet zo direct gezegd/gevraagd worden?
Dat mag, maar er waren meer dan twee pagina's waarin die vraag geheel genegeerd werd. Die heb ik naar hier verplaatst. Blijkbaar was het voor de deelnemers interessant genoeg om op door te gaan, maar ze waren wel degelijk off-topic. uiteraard kun je ook in het oude onderwerp doorgaan met discussie over de compatibilteit van Islam en godsdiensvrijheid. Ik had het onderwerp wel tijdelijk gesloten om mijzelf gelegenheid te geven de on-topic en off-topic bijdagen uit te pluizen. Maar inmiddels heb ik het weer heropend
Peter van Velzen

MachineElf
Ervaren pen

Re: Discussie over Islam en Europa

Bericht door MachineElf » 23 jul 2016 07:55

Waarom wordt het topic aan Hanks toegeschreven en daarna gesloten? Om dan vervolgens hier de boel op één hoop te smijten zoals ik dat niet bedoeld heb?
Ik stel vragen. Ik ga geen discussie over Europese islam voeren.
Is dit niet een beetje er over? Ik heb niet één regel geschonden.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 23 jul 2016 11:17

Gerard R. schreef:
Met dit alles heeft wat mij betreft de goedwillende, gelovige Moslim niets van doen.
Dat is zo Gerard, maar er zit ook een andere kant aan dat verhaal.

Dit prachtige artikel van wijlen arabist Hans Jansen legt het volgens mij goed uit, beter dat ik zou kunnen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Gerard R.
Bevlogen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Gerard R. » 23 jul 2016 11:24

Ik weet het en hij vertelt het treffend.
En ik ga er niet achteraan lopen.
Voor je het weet zijn we weer bezig enorme groepen de tent uit te pesten en erger.
--

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 26 jul 2016 16:15

Labyrint schreef:
MachineElf schreef:heb ik evenals zelf moeten ontdekken in mijn kamp. Wat verboden lectuur was in mijn tijd.
Mijn kamp? Kampf bedoel je waarschijnlijk?
Wel ik vertaalde het naar Nederlands. Mein Kampf dus.
Daarin expliceert Hitler dat hij begint te geloven een heilige missie uit te voeren.
Dat schreef hij op na zijn contacten met moslims uit het oosten die hem quotes uit de koran voorschotelde.
Hitler is dan massaal beginnen investeren in islamitisch onderwijs. Die Hitler collaborateurs staan vandaag gekend als de palestijnen.
Let op mijn woorden, laat hen vrij, geef ze rechten en het zal hetzelfde als met Irak en Libië zijn.
Onderdrukken van deze cultuur is bikkelhard nodig. Het Westen is daar te soft voor ontwikkeld.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 26 jul 2016 16:16

MachineElf schreef:Wel ik vertaalde het naar Nederlands. Mein Kampf dus.
Kampf betekend "strijd". Niet "kamp" dus.
Onderdrukken van deze cultuur is bikkelhard nodig. Het Westen is daar te soft voor ontwikkeld.
Klopt. Vraag de Israeli's maar. Zij snappen het. Oog om oog. Tand om tand. En een tandje harder terugslaan
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 26 jul 2016 16:22

Nou dat mag je wel een blunder van formaat noemen :oops: :)
Mijn strijd dus...

Het klopt dat de islamitische cultuur onderdrukt dient te worden.
We weten wat er gebeurd als je compassie krijgt en hun onderdrukkers verwijderd.
Een oog om oog filosofie maakt ons allemaal blind, gewoon niet erkennen noch voeden en bepaalde stromingen verbieden.

In BE krijgen salafistische moskeeën nog steeds subsidie.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 26 jul 2016 16:27

Als je de Islamitische cultuur gaat onderdrukken heb je de eerste tientallen jaren wat te doen....
Ik zou het houden bij bestrijden van radicalen, extremisten, Islamisten, misdadigers.
Misschien voelen niet extremisten e.d. dan ook nog wat voor onze ideeën. En anders... 8-[
--

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 26 jul 2016 16:31

de islamitische cultuur was grotendeels seculier.
Saddam, Khadaffi, Assad.

Zie Afghanistan, was ook eerst seculier. De Amerikaan begon de radicalen te bewapenen en het werd islamitisch. De boomerang was hun bekend op 911.

Dan kregen we compassie met die onderdrukte sukkelaars in andere landen, het moest islamiseren net zoals Afghanistan en Europa. Het Westen wist het verschil nog niet tussen een soenniet en een sjiiet maar ging zich even moeien. Of wist het verschil maar al te goed en begon aan geo politiek te doen om de olie te herverdelen. Spraken we nog niet over Khadaffi's gouden dinar. De situatie is zeer ingewikkeld uitgeëvolueerd.

Ik heb daar jaren research op geworpen, maar als je dan toch een gif moet kiezen, kies ik het gif dat mijn nabestaanden dient.

Plaats reactie