Is de islam conform met de godsdienstvrijheid?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Is de islam conform met de godsdienstvrijheid?

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 19:46

Labyrint schreef:De Islam is iets dat ondanks de tegenwerking van verdwaasde en gevaarlijke gutmenschen en links regressieven onder ons in een diep gat of vergeetput zou moeten worden gestopt.

Leefde Christopher Hitchens nog maar. Die kon het altijd zo mooi verduidelijken.

Laat me los en ik zou er ook literair een bom weten op te droppen.
Maar ik herhaal, ik ben geindoctrineerd en gehersenspoeld mijn eigen cultuur te haten en anderen te liefkozen.
Begrijpen wie begrijpen kan.
Laatst gewijzigd door MachineElf op 22 jul 2016 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 22 jul 2016 19:46

MachineElf schreef:Jan, U heeft een andere interpretatie op het schrift geworpen.
Echter blijft U mij een ja of neen schuldig. Tenzij ik er over las? Waarvoor mijn voorbarige excuses.
Kijk nu doe je het weer. Je raast maar door zonder dat je onze reacties serieus neemt. Zie je dat?
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 19:50

Jan van Lennip schreef:
MachineElf schreef:Jan, U heeft een andere interpretatie op het schrift geworpen.
Echter blijft U mij een ja of neen schuldig. Tenzij ik er over las? Waarvoor mijn voorbarige excuses.
Kijk nu doe je het weer. Je raast maar door zonder dat je onze reacties serieus neemt. Zie je dat?
Als ik er naast gekeken heb verontschuldig ik mij. Maar volgens mij bent U mij nog een ja of neen schuldig.
Zelfs axxyanus ging tussen de lijnen.

Wat ik doe is niet ter orde. Heeft U al met een ja of neen geantwoord?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 19:51

MachineElf schreef:ik ben geindoctrineerd en gehersenspoeld mijn eigen cultuur te haten en anderen te liefkozen.
Begrijpen wie begrijpen kan.
Lukt dat een beetje? Ik bestel ook wel eens een kapsalon shoarma 8-[ Maar daar blijft het dan ook bij.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 19:54

Labyrint schreef:De Islam is iets dat ondanks de tegenwerking van verdwaasde en gevaarlijke gutmenschen en links regressieven onder ons in een diep gat of vergeetput zou moeten worden gestopt.

Leefde Christopher Hitchens nog maar. Die kon het altijd zo mooi verduidelijken.
Ik weet zeker, dat niet westerse en/of niet Christelijke volken dat ook wel eens van ons (het Westen met alles erop en eraan) denken.
Het schiet niet op zo. Met een zucht.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 22 jul 2016 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is tijdelijk. Dat blijkt steeds weer. Dat is Universeel...

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 22 jul 2016 19:54

MachineElf schreef:
Als ik er naast gekeken heb verontschuldig ik mij. Maar volgens mij bent U mij nog een ja of neen schuldig.
Zelfs axxyanus ging tussen de lijnen.

Wat ik doe is niet ter orde. Heeft U al met een ja of neen geantwoord?
Blijkbaar is deze discussie jou om jezelf tentoon te stellen met woordsalade.
janvanlennip schreef:MachineElf schreef:
ja of nee
Wel gewoon meedoen Elf. Ik geef je de gevraagde quote en uitleg en jij blijft weerbarstig binnen de discussie. Antwoord is dus nee, maar dat begreep jij waarschijnlijk zelf ook al.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 19:56

De ene is de andere niet. Waarvoor mijn excuses.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:01

Gerard R. schreef:

Ik weet zeker, dat niet westerse en/of niet Christelijke volken dat ook wel eens van ons (het Westen met alles erop en eraan) denken.
Het schiet niet op zo. Met een zucht.
Wat MOET het mij schelen wat andere landen met een religieuze klap van de molen denken?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 20:05

Zouden zij dat misschien ook denken? :)
Dan schiet het nog steeds niet op.
Alles is tijdelijk. Dat blijkt steeds weer. Dat is Universeel...

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 22 jul 2016 20:06

MachineElf schreef:Kan U een voorbeeld van Christenen geven die in het Westen de godsdienstvrijheid schenden?
Wat denk je van christenen die een abortusarts vermoorden omdat abortus volgens hun versie van het christendom, moord is en ze op die manier van oordeel zijn het ongeboren leven te beschermen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:07

Gerard R. schreef:Zouden zij dat misschien ook denken? :)
Dat blijkt wel he?
Straks staat behalve in Frankrijk en België in Nederland ook het halve leger op straat. We kunnen er op wachten! =D>

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:12

axxyanus schreef:Wat denk je van christenen die een abortusarts vermoorden omdat abortus volgens hun versie van het christendom, moord is en ze op die manier van oordeel zijn het ongeboren leven te beschermen.
Dat gebeurd in Nederland helemaal niet. En de Amerikanen worden overigens steeds minder christelijk. Je zou het niet zeggen maar het zijn wel de feiten.

Oorzaak. Internet!

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 20:16

axxyanus schreef:
MachineElf schreef:Kan U een voorbeeld van Christenen geven die in het Westen de godsdienstvrijheid schenden?
Wat denk je van christenen die een abortusarts vermoorden omdat abortus volgens hun versie van het christendom, moord is en ze op die manier van oordeel zijn het ongeboren leven te beschermen.
Dat is individueel en niet gepredikt door het religie. Nergens roept het religie op abortusartsen te vermoorden. Wel integendeel.

De doodstraf wordt in deze kwestie wel gepredikt door het religie.
In persé bij het verlaten van het religie. Wat niet conform is met de godsdienstvrijheid.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 22 jul 2016 20:46

axxyanus schreef: Tja op die manier bekeken, is de islam inderdaad niet conform met de godsdienstvrijheid maar daarin is ze dan ook geen uitzondering.
Maar om al dan niet uitzondering gaat het in dit onderwerp niet. Het gaat over de islamitische leer, die beweert de meest vredige religie te zijn en de meest tolerante religie. Niet over de katholieke kerk, die protestanten op de brandstapel zette. Op die manier wordt hier steeds de vraag ontweken en ik kan me voorstellen, dat de T.S. daar een beetje kriegel van wordt.

Om te zien hoe beroepsmoslims over bepaalde zaken denken, ga ik nogal eens naar https://islamqa.info/en/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Als je vraagt naar apostasy, dan blijkt daar de doodstraf op te staan (enkele uitzonderingen daargelaten). Ook kun je vinden wat onder apostasy wordt verstaan.

De islam is geen staat. Maar waarom het begrip godsdienstvrijheid beperken tot een staat?
De vraag van de T.S. lijkt mij: Is de islam compatibel met het begrip godsdienstvrijheid, zoals ook beschreven is in de Universele rechten van de mens. Hij moet me maar verbeteren, als hij het anders bedoelt. En met de islam bedoel ik de twee grote stromingen, niet de kleine afgeleide richtingen.

Ik ben van mening, dat dat volgens geen van de verschillende sharia scholen het geval is. En als de moslims menen, dat het anders moet, dan zullen ze de islam en sharia moeten aanpassen.

En wat andere religies zeggen, weet ik niet. Wellicht zijn er nog steeds fatwa's van de paus, die oproepen ketters te verbranden, gebaseerd op uitspraken van Jezus. Misschien predikt de pastoor, dat ex-katholieken de doodstraf verdienen. Ik weet het niet. Maar daar gaat het in dit topic niet over.
Laatst gewijzigd door Vilaine op 22 jul 2016 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 jul 2016 08:05

Berichten die niets met het onderwerp godsdienstvrijheid te maken hebben verplaatst naar nieuwe onderwerp discussie over Islam en Europa
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie