Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Ingi
Ervaren pen

Re: Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Bericht door Ingi » 12 aug 2014 21:45

kiks schreef:
Ingi schreef:Ik maakte ook een grapje vandaar dat groene geval.
Excuus. Gemist.

Groet

kiks
No problem. Ik heb soms een soort van verstopte humor. :)
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 12 aug 2014 21:47

Juist, geen commentaar op Ingi. Je moet een groot mens zijn om je zo snel te willen openstellen voor compleet andere inzichten.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 12 aug 2014 22:53

Ingi schreef:Ik gebruikte soms vlak voor het slapen gaan een preparaat met valeriaan en nu het liefst niet meer. Niet omdat het niet "werkt" maar in tegendeel omdat het zo sterk werkt dat ik in de ochtend zo duf als een konijn ben en niet goed wakker kan worden.
Verwar een kruidendrank niet met homeopathie.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

DiMensie

Bericht door DiMensie » 12 aug 2014 22:58

pallieter schreef:So what? Het werkt verdorie en dat kan je niet zeggen van homeopathie.

Ik neem lithium en amfetamines en bètablokkers en calciumblokkers en anti epiletica en slaaphormoon en... Tegen clusterhoofdpijn zonder dat men zelfs weet wat clusterhoofdpijn is laat staan waarom die cocktail een effect heeft. We weten enkel dat er een effect is.
Ik heb me ff in jou verplaatst via het nulpunt en uit de aldaar energetisch opgeslagen informatie maakte ik op dat jouw clusterhoofdpijn mede veroorzaakt wordt door sluimerende wederkerende ontstekingsproblemen aan/onder je gebit en bij/achter de oren. ff Naar de tandarts morgen?

En daarna ff jezelf in dienst van de wetenschap stellen: Aanmelden clusterhoofdpijn onderzoek

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 12 aug 2014 23:04

Ik heb me ff in jou verplaatst via het nulpunt en uit de aldaar energetisch opgeslagen informatie maakte ik op dat jouw clusterhoofdpijn mede veroorzaakt wordt door sluimerende wederkerende ontstekingsproblemen aan/onder je gebit en bij/achter de oren. ff Naar de tandarts morgen?
:lol:

Nee, ben vandaag naar neuroloog geweest en nu is het de beurt aan de plastische chirurg. Gaan we eens proberen wat botox in mijn nek te spuiten. Begint wat paniekvoetbal te worden.

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 091729.htm
Tested on two patients

"A computer sends light signals to all the spheres to form precise points. We don't miss, but anyone who wants to participate in the study must accept the risk that it could happen, because this has never been done before. If the Botox hits an area near the nerve bundle, it could cause temporary double vision, or weaken the ability of the patient to chew. But with the use of the MRI and our navigation tools we can hit the nerve bundle without any problem. We hope that this treatment method can help give patients a life without such great pain," says Tronvik.
En ik mag nummer 3 worden. Joepie. :(
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 12 aug 2014 23:06

Ingi schreef:Ik maakte ook een grapje vandaar dat groene geval. Maar ik weet wie Alfred Vogel is. En wat er allemaal geschreven wordt over hem. Niet dat ik het elke keer herlees. Op de website van Vogel zelf wordt uitgelegd naar welke principes hij werkt. Ik gebruikte soms vlak voor het slapen gaan een preparaat met valeriaan en nu het liefst niet meer. Niet omdat het niet "werkt" maar in tegendeel omdat het zo sterk werkt dat ik in de ochtend zo duf als een konijn ben en niet goed wakker kan worden. En vaak ook lichte hoofdpijn kreeg. Ik snap nog niet hoe dat kan als dat alleen maar het placebo effect moet zijn. Dat moet dan al iets anders zijn dan die verdunningen waar hier over gesproken werd. Toch maar verder uitzoeken dan.
Valeriaan is fytotherapie geen homeopathie. Valeriaan werkt gewoon, alleen het probleem met dit soort medicijnen is dat de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden . Valeriaan heeft een milde rustgevende en kalmerende werking en je kunt het gebruiken als middel tegen lichte vormen van, slapeloosheid , spanning of nervositeit en je kunt er katten helemaal gek mee krijgen. Een paar druppetjes op een watje in een oude pantie geknoopt ( als je de tinctuur in huis hebt ) en ze gedragen zich als kattenjunks.
Heeft zoals alle medicijnen een placebo- effect maar werkt in tegenstelling tot homeopathie het is namelijk echt iets anders. http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1435" onclick="window.open(this.href);return false;
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 12 aug 2014 23:10

http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan" onclick="window.open(this.href);return false; Staat ook het verhaal dat de meeste katten er stapelgek op zijn.
Leuke plant ook voor in de tuin, maar niet als je niet van katten houdt of er bang voor bent :lol:
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

syamsu
Geregelde verschijning

Bericht door syamsu » 12 aug 2014 23:36

Dit is dus stom want je hoeft die woorden alleen maar in te toetsen in google scholar, maar deze leek mij wel wat:

http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 1605000263" onclick="window.open(this.href);return false;

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 12 aug 2014 23:44

Sorry om je nu opnieuw lastig te vallen Syamsu. Maar ik geraak niet aan het artikel. Die homeopathie website vraagt een paswoord en mijn paswoord dat ik normaal gebruik voor wetenschappelijke publicaties, die van Elsevier, werkt niet.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 00:01

HankS schreef: Valeriaan is fytotherapie geen homeopathie. Valeriaan werkt gewoon, alleen het probleem met dit soort medicijnen is dat de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden . Valeriaan heeft een milde rustgevende en kalmerende werking en je kunt het gebruiken als middel tegen lichte vormen van, slapeloosheid , spanning of nervositeit en je kunt er katten helemaal gek mee krijgen. Een paar druppetjes op een watje in een oude pantie geknoopt ( als je de tinctuur in huis hebt ) en ze gedragen zich als kattenjunks.
Heeft zoals alle medicijnen een placebo- effect maar werkt in tegenstelling tot homeopathie het is namelijk echt iets anders. http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1435" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja daar was ik intussen ook al achter. Ik ben weer even op de website gaan kijken. Fythotherapie wordt idd ook genoemd. Maar toch worden middelen met planten ook homeopathisch geneesmiddel genoemd wat het dus dan niet eens is volgens het homeopathisch principe. Zo heb ik meer middelen gevonden met planten die ik ooit heb gebruikt. Dat is wel verwarrend. Geen wonder als mensen dan denken dat homeopathie werkt. Ik ken valeriaan ook al sinds mijn kindheid. Ook hoe het op katten werkt. Mijn moeder gaf het ons als we erg nerveus waren voor examens. Nu je het zegt, als je een paracetamol gebruikt verwacht je ook dat het werkt. Helaas gaat dan het placebo effect toch niet altijd op. En zelfs de regulaire werking niet. Al kan dat natuurlijk ook aan de aard en oorzaak van de pijn liggen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 aug 2014 00:05

Verdorie ik ben fier op je Ingi. Je hebt niemand meer nodig, je bent je gezond verstand aan het gebruiken! Alles in twijfel blijven trekken Ingi, vooral die botterik van een Pallieter. :)

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 13 aug 2014 00:06

Ben niet onder de indruk. Rare studieopzet, weinig patienten, nauwelijks significant, niet duidelijk waaraan ze overleden, waarom 180 dagen?
Niet eens een slechte studie, maar een fake studie, in ieder geval een fake conclusie.
In welk wetenschappelijk blad gepubliceerd? Toch niet in homeopatisch blad?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 10:54

pallieter schreef:Verdorie ik ben fier op je Ingi. Je hebt niemand meer nodig, je bent je gezond verstand aan het gebruiken! Alles in twijfel blijven trekken Ingi, vooral die botterik van een Pallieter. :)
Huh, leg ff uit. Ik snap het al. Ben jij Fries of Belg? Of beide hahah. Sorry grapje. :lol:
En volgens mij is je botterike gedoe ook maar schijn. En tuurlijk heb ik soms nog iemand nodig.
Ik kan veel zelf uitvinden maar als iemand meer weet dan ik en ik kan dat vertrouwen ga ik niet moeilijk doen.
Laatst gewijzigd door Ingi op 13 aug 2014 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 11:10

Fish schreef:
Ingi schreef:Ik gebruikte soms vlak voor het slapen gaan een preparaat met valeriaan en nu het liefst niet meer. Niet omdat het niet "werkt" maar in tegendeel omdat het zo sterk werkt dat ik in de ochtend zo duf als een konijn ben en niet goed wakker kan worden.
Verwar een kruidendrank niet met homeopathie.
Dat gebeurt dus wel als er misleidende beschrijvingen worden gebruikt.
Goed te weten dus.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 11:21

HankS schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan Staat ook het verhaal dat de meeste katten er stapelgek op zijn.
Leuke plant ook voor in de tuin, maar niet als je niet van katten houdt of er bang voor bent :lol:
Dan was dat kattenkruid in het speelgoed zeker niet van goede kwaliteit. Of is dat niet hetzelfde?
Ze reageerden daar nauwelijks op. Heb me toen nogal uitgesloofd, er was een die moest in begin een jaar binnen blijven en dan moet je ze vermaken. Zo wordt je toch steeds wijzer :lol:

Maar terug naar homeopathie. Heb ik nog een vraag over. Komt nog wel, moet het eerst weer overlezen.

Plaats reactie