Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

pallieter
Bevlogen

Re: Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Bericht door pallieter » 13 aug 2014 21:53

Maar terug naar homeopathie. Heb ik nog een vraag over. Komt nog wel, moet het eerst weer overlezen.
Vraag er maar op los Ingi, ik zal mijn best doen om proberen te antwoorden.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 22:50

pallieter schreef:
Nop. Maakt het een beetje draaglijker, pijn is beter weg te drukken. Zit er nu 3 jaar en 7 maanden mee, begonnen na een overdosis imitrex tegen migraine (was dus cluster) gegeven door een neuroloog. Spijtig genoeg is ook nog eens chronisch, heb sinds het begonnen is ongeveer 5 dagen zonder aanvallen gehad. gemiddeld zo'n 10 per dag.

That's life.
Oh bah, dat is niet leuk. Spijt me voor je. Ik weet zelf wel wat hoofdpijn/migraine is en dan heb ik het lang niet zo vaak. Op zo een dag zie ik het al niet meer zitten. Maar begrijp ik het goed, 10 aanvallen per dag?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 22:53

pallieter schreef:
Maar terug naar homeopathie. Heb ik nog een vraag over. Komt nog wel, moet het eerst weer overlezen.
Vraag er maar op los Ingi, ik zal mijn best doen om proberen te antwoorden.
Bedankt, daarvoor moet ik nog weer terug naar dat Zwitserse onderzoek. Kan eventjes duren, morgen ochtend eerst naar de DA, kan zijn dat dat helemaal niet goed gaat. Ik meld me weer.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 aug 2014 23:02

Neem je tijd maar Ingi, ik ga nergens heen.

Tja, die clusterhoofdpijn. Niet veel aan te doen. Zoals ik al zei, de medische wetenschap is echt nog niet ver gevorderd. En dan gaat men dus zenuwbanen tussen de cortex en de hersenen verlammen door een zeer sterk gif in de hersens te spuiten. Ja dat is paniekvoetbal en waanzin, nee we hebben niets anders.

Ik hoop niet te ernstige problemen met jezelf?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 13 aug 2014 23:09

pallieter schreef:Neem je tijd maar Ingi, ik ga nergens heen.

Tja, die clusterhoofdpijn. Niet veel aan te doen. Zoals ik al zei, de medische wetenschap is echt nog niet ver gevorderd. En dan gaat men dus zenuwbanen tussen de cortex en de hersenen verlammen door een zeer sterk gif in de hersens te spuiten. Ja dat is paniekvoetbal en waanzin, nee we hebben niets anders.

Ik hoop niet te ernstige problemen met jezelf?
Valt mee, niet zo vaak heeft vooral met hormonen te maken.
oh zo de DA (dierenarts) bedoel je, dat betreft een huisdier.
Toch maar een sessie energie afstandsbehandeling proberen :mrgreen: [-X Shame on me!
Doe ik met alle liefde voor je. (Al is hoofdpijn echt een lastige).

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 aug 2014 23:19

Belgen gaan nu eenmaal naar een veterinairke. DA, inderdaad vrij logisch.

Toch veel beterschap voor je huisdier. En je mag mij altijd proberen te genezen vanop afstand hoor, een echte wetenschapper gaat nooit een experiment uit de weg. Kan wel al eens serieus tegenslagen in de slaapkamer :pale: .

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 14 aug 2014 00:00

Zoals we zien in het onderzoek zijn er nogal wat mensen met kanker en hart- en vaatziekten ingesloten, nog afgezien van de andere ziekten. Wel over beide groepen verdeeld. Het zijn echter kleine aantallen.
Er kan in die 150 dagen na de homeopatische behandeling van alles gebeurd zijn. Er staat niets over de doodsoorzaak in en ook niet over hoe lang na de sepsis ze zijn overleden.
Bovendien kan bij die kleine studies 1 dode al een verschil geven. Was bij de homeopatische groep één patiënt een week voor de 180 dagen overleden en van de andere groep één patiënt een week na de 180 dagen, dan heb je al een heel verschil in significantie.

Het is wel erg gemakkelijk het 'resultaat' toe te schrijven aan de homeopatie. De conclusie is, dat na 30 dagen er geen verschil is oftewel homeopatie doet niks. Waarom er na 180 dagen in de ene groep meer doden zijn dan in de andere zou je moeten onderzoeken. Verder zou het onderzoek bevestigd moeten worden in een volgende grotere studie. Want zo vaak blijkt één studie, vooral met klein aantal deelnemers, vals positief of vals negatief uit te vallen.

Dus de 180 dagen conclusie is een lachertje. Waarschijnlijk is dit 'spectaculaire' resultaat daarom niet in de reguliere medische bladen terecht gekomen. Indien al aangeboden, volkomen terecht.

En wat 'vrijheid' met dit alles te maken heeft ontgaat mij ten enen male.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

syamsu
Geregelde verschijning

Bericht door syamsu » 14 aug 2014 00:16

Vilaine schreef: En wat 'vrijheid' met dit alles te maken heeft ontgaat mij ten enen male.
Wat gebeurt er dan met die vrijheid op lichamelijk nivo? En niks is geen acceptabel antwoord. Homeopathie, hoe het werkt, wel.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 14 aug 2014 00:19

meest belangrijke is dat je binnen de paar dagen van sepsis sterft niet na 6 maand.
Bloedvergiftiging komt voor op alle leeftijden maar, zoals dat geldt voor vele ziekten, zijn heel jonge kinderen, heel oude mensen en patiënten met een verminderde afweer extra kwetsbaar. Een bekend voorbeeld van een vorm van bloedvergiftiging is de meningococcensepsis (bloedvergiftiging door de bacterie die ook hersenvliesontsteking (meningitis) veroorzaakt). Deze ziekte kan zo snel verlopen dat de patiënt op het moment van diagnose al niet meer te redden is.
Er is nog nooit de hele medische geschiedenis een sterftegeval geweest dat men kon linken aan een bloedvergiftiging van 6 maand geleden. Die bacteriën zijn te agressief voor het lichaam om dat 2 weken te overleven, laat staan 120 dagen.

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 14 aug 2014 08:36

syamsu schreef:
Vilaine schreef: En wat 'vrijheid' met dit alles te maken heeft ontgaat mij ten enen male.
Wat gebeurt er dan met die vrijheid op lichamelijk nivo? En niks is geen acceptabel antwoord. Homeopathie, hoe het werkt, wel.
De grootste vrijheid en de grootste eindige doch laatste beweging die ieder levend wezen kan maken namelijk stoppen te leven en weder te keren tot de stof waar het uit bestaat en verdund te worden tot oneindigheid.
Homeopathie is net zo dood, hoe het werkt heeft het hetzelfde effect als de dood het is wat het is .
Dat is ook precies het voorberld van al die onderzoeken, fat het is eat het is en dat de interpretatie ervan de enige werking is dat het ooit zal hebben, er is een indirect effect waarneembaar. bij jou en bij mij die geheel van elkaar verschillen. Als dat geen vrijheid is .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 14 aug 2014 08:49

HankS schreef: Als dat geen vrijheid is .
HankS PB uitgeschakeld ?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 14 aug 2014 10:27

doctorwho schreef:
HankS schreef: Als dat geen vrijheid is .
HankS PB uitgeschakeld ?
Blijkbaar :oops: Staat nu weer aan .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 01 mar 2016 07:40

Deze had ik gemist. Vandaag kwam ik dit filmpje tegen op het internet. En ik heb er heel erg om moeten lachen. Voor mij is dit topvermaak. Ik wil dit informatieve filmpje welke heel grappig wordt gepresenteerd dus graag met zoveel mogelijk mensen delen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 25 jul 2018 19:33

Misschien gaat er nu eindelijk wat gebeuren.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie