Eindelijk thuis (transformatie) van geloven naar ervaren.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 28 jan 2004 21:28

Hi, Soldier. Ik heb een topic gestart over New age http://www.lucidusnoctis.nl/forum/viewtopic.php?t=127
Ik denk dat er veel misverstanden bestaan over New age. Ik heb in de praktijk vernomen dat New age een keerzijde heeft en wel degelijk dogmatisch kan zijn. Ik heb meerdere New agers ontmoet die ik niet af kon brengen van het idee dat het blanke ras superieur is ten opzichte van de donkere rassen. Welk overdonderend bewijs voor het tegendeel ik ze ook voorlegde, ](*,) ze bleven in het vooroorlogse gedachtengoed geloven dat het blanke ras verder op de evolutionaire ladder staat dan de aziatische en afrikaanse volkeren.

:!: Ps. Jouw ideeen zijn welliswaar Newage-achtig maar wel uniek en zijn totaal anders dan die van de gemiddelde Newager. Ik weet niet of je dit zelf beseft. Daarom moet je het nieuwe topic (en hetgeen ik hierboven heb opgeschreven) niet zien als een aanval op jouw denkwijze.
Er zijn binnen het Newage gebeuren vele gevaarlijke, sektarische stromingen actief. Ik vind dat mensen dat moeten weten.
Groeten Devious... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Rebecca
Forum fan

Bericht door Rebecca » 30 jan 2004 16:49

Universal soldier schreef:Later is allang begonnen
: Meesterschap.

'..... Dit omdat ik gewoonweg toe moet geven dat ik echt wel een wezenlijk probleem heb. Psychosegevoeligheid. Als ik in periodes van druk kom wordt ik op een gegeven moment een tijdbom voor mezelf en anderen. In een prestatiegerichte samenleving ontkom je dan ook niet aan de druppel loopt over de emmer.

...Mijn vrienden uit mijn tienertijd hebben nu een functie op HBO niveau of academisch. Dat hoeft voor mij ook niet meer. Ik ben een dertiger die leeft als een tiener, met weinig verantwoordelijkheid, zelfbewust en bovenal gelukkig. Laat mij rustig zo leven. Later is allang begonnen.

...als ik es een keer mijn dag niet heb, vanwege de verdeelde wereld waarin ik leef, ga ik in het park zitten of in de kroeg en ben ik blij dat ik nog steeds kan doen wat ik wil

...De angst die voortkomt uit ons lineaire denken, vastzittend in het verleden en/of projecterend in de toekomst. Dit houd in mijn optiek een collectieve bewustwording tegen waardoor er al duizenden jaren verdeeldheid heerst in onze 3 dimensionale wereld. De 4e dimensie ook wel het transcendente genoemd zal hopelijk worden geïntegreerd ten einde heelheid te bewerkstelligen. Ik was, zal zijn maar bovenal ben ik. Ik ben wie ik ben.
Ik ben mijn eigen meester.
Zelfacceptatie als sleutel naar een betere wereld...
Het feit dat iemand psychosegevoelig is, betekent vaak ook de beperking om buiten die eigen wereld te treden om meer verantwoordelijkheid te kunnen nemen. Iets waar jij dus, behept met die ontregelde stofwisseling in je hersenen, weinig aan kunt doen. Maar waar inzicht is, is een weg...
Wat betreft mijn eigen vorm en aard. Ik probeer mijzelf op allerlei manieren te laten informeren over het wel en wee in de wereld. Neem ook actief deel aan die wel en wee; relatie, gezin, werk, studie(s), forums als deze etc. Op die manier ervaar ik gemeenschappelijkheden met andere mensen. Ik denk daardoor ook met regelmaat te herkennen waarom bijv. een relatie stukloopt; bijv. door vanzelfsprekendheden ipv continue interactie. Of waarom iemand met 2 maten meet; tegen mishandeling, maar wel bijv. een bio-industrie accepteren. Allicht door de gedachte 'we zien het niet dagelijks en veel mensen doen het, dus dan zal het wel niet zo erg zijn.' Of tolereren en tolerant willen overkomen, maar angstvallig de tas in de gaten houden wanneer een kleuring passeert Bijv. door de eenzijdig berichtgeving van de media.
Een heleboel van dat soort tegenstrijdige gedragingen komt door ontwetendheid ofwel oppervlakkigheid. Het is niet altijd wat het lijkt. Door zelf te ervaren, leven, leren, verantwoordelijkheid nemen, leer je beetje bij beetje te relativeren. Ik wil daarom bijv. niet terug naar de tijd toen ik nog 18 was...(misschien af en toe :oops: )
Relativeren is echter niet hetzelfde als berusten. Bijv. berusten in het feit dat een betere wereld nimmer zal komen door allicht het lineare denken waar jij over schreef; het was al slecht in de wereld en het wordt ook niet beter. Een betere wereld begint bij jezelf door daden bij woorden te voegen. Bijv. beschreven als in de lopende discussies 'Gemakszucht , 'Eenheid in Verscheidenheid', Emancipatie, Vleesproductie, De partij' e.m.
Dus met de uiteindelijke zelfacceptatie komt naar mijn idee vervolgens het idee van daadkracht. Het idee dat jij als uniek individu werkelijk wat kunt betekenen in de wereld. Grensoverschrijdende gedachten. Het park wordt het regenwoud, je Nike-shirt wordt het afgedragen shirt van een kind in India, je biefstuk word de mishandelde koe, etc.; je directe omgeving wordt een afspiegeling van de zowel mooie als lelijke wereld. En jij bent daarin de meester die zegt hoe het anders kan, hoe het anders moet. [-o< (Amen?!)
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest...'

sofia
Forum fan

Re: Eindelijk thuis (transformatie) van geloven naar ervaren.

Bericht door sofia » 12 apr 2018 16:09

Er is nog één ding dat je moet leren: Uw wil geschiede, zowel in de hemel als op aarde. Denken dat jij in staat bent om God te zijn is een fatale misvatting. Maar het is al een hele tijd geleden dat je dit schreef, dus misschien ben je daar inmiddels al lang achter. En zo niet dan zal God het je ongetwijfeld duidelijk maken. Met een liefdevolle, maar onverbiddelijke hand.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 apr 2018 03:50

Rebecca is sinds 2009 niet meer op het forum geweest.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 14 apr 2018 05:44

sofia schreef:
12 apr 2018 16:09
Er is nog één ding dat je moet leren: Uw wil geschiede, zowel in de hemel als op aarde. Denken dat jij in staat bent om God te zijn is een fatale misvatting. Maar het is al een hele tijd geleden dat je dit schreef, dus misschien ben je daar inmiddels al lang achter. En zo niet dan zal God het je ongetwijfeld duidelijk maken. Met een liefdevolle, maar onverbiddelijke hand.

:lol: Met een liefdevolle, maar onverbiddelijke hand.: "Breng ze hier en sla ze dood".
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie