Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Ingi
Ervaren pen

Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Bericht door Ingi » 03 mar 2018 13:08

dikkemick schreef:
03 mar 2018 11:41
Nu is reiki ook al geen gedachtekracht. Dit zou betekenen als ik (de scepticus) mijn handen boven iemand laat zweven, ik reiki aan het beoefenen ben?
Moet die onzichtbare universele krachtenenergie niet opgewekt worden op de 1 of andere manier?
Ik zie het nut er niet meer van in om ook nog maar iets hierover uit te leggen.
Je kunt er toch niets mee, dus dan heb je er ook niets aan.
Waarom ga je dan maar door?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 03 mar 2018 13:24

axxyanus schreef:
03 mar 2018 12:42
[Maar je kan die discussie niet uit de weg gaan als je tegelijk met vaste overtuiging wil beweren niet misleid te zijn.
Je ziet toch dat ik het kan.
Mijn behoefte aan discussie over iets wat niet te bewijzen valt, is ruimschoots gedekt.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 mar 2018 13:27

Ingi schreef:
03 mar 2018 13:08
Dat heb ik eerder uitgelegd. Ik heb er (als 1 van de weinigen hier denk ik) geen moeite mee als iemand met vage hoofdpijnklachten bij jou komt
die na een "behandeling" zonder hoofdpijn je huis weer verlaat! Jij meent iemand te helpen en deze persoon is van de hoofdpijn af.
Prachtig toch?!
Maar nu ga jij beweren dat er onzichtbare kosmische krachten aan het werk zijn. En dat is mij die ene stap te ver!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 03 mar 2018 13:39

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
01 jan 2018 13:08
Heb je die niet dan sta je met lege handen.
Dat was allang duidelijk.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 03 mar 2018 13:45

dikkemick schreef:
03 mar 2018 13:27
Ingi schreef:
03 mar 2018 13:08
Dat heb ik eerder uitgelegd. Ik heb er (als 1 van de weinigen hier denk ik) geen moeite mee als iemand met vage hoofdpijnklachten bij jou komt
die na een "behandeling" zonder hoofdpijn je huis weer verlaat! Jij meent iemand te helpen en deze persoon is van de hoofdpijn af.
Prachtig toch?!
Maar nu ga jij beweren dat er onzichtbare kosmische krachten aan het werk zijn. En dat is mij die ene stap te ver!
http://www.usui-reiki-ryoho.nl/informat ... -reiki.php
Hier vind je de uitleg over waar Reiki voor staat en wat ik van begin af aan heb aangehaald.
Eindeloos doorgaan over iets waar alles al over gezegd is, geen bewijs voor is..en wat daarom hier als onzin wordt gezien zie ik het nut niet van in.

Ik zou echt niet weten wat ik verder nog zou moeten uitleggen.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 mar 2018 13:59

Ingi: ENERGIE IS NIET spiritueel!
Maar daarom vervallen we ook in vaagheden: Sommigen noemen het "de energie afkomstig van het hoogste bewustzijn", anderen noemen het "God", "de Bron", "de Essentie", "Blopsi" of "het Licht". Het komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer.
Inderdaad: Op NIKS! Als spirituele energie bestaat, bestaat depressieve elektriciteit ook.

Afbeelding
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 03 mar 2018 14:30

Ingi schreef:
03 mar 2018 13:24
axxyanus schreef:
[Maar je kan die discussie niet uit de weg gaan als je tegelijk met vaste overtuiging wil beweren niet misleid te zijn.
OK, ik zal het het duidelijk voor je verwoorden:

Op dit forum kan je in eer en geweten de discusie [over hoe je iets kan weten zonder bewijsvoering] niet uit de weg gaan als je tegelijk met vaste overtuiging wil beweren niet misleid te zijn.
Ingi schreef:
Mijn behoefte aan discussie over iets wat niet te bewijzen valt, is ruimschoots gedekt.
Dit gaat hier niet over jouw behoefte. Dit gaat o.a. over waar het op dit forum om draait. Mijn geduld met jou begint op te geraken. Of je begint te voldoen aan de legitieme verzoeken om jouw beweringen over reiki hier aannemelijk te maken of je laat het onderwerp vallen. Anders zal ik serieus overwegen om je een waarschuwing te geven.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 03 mar 2018 14:56

axxyanus schreef:
03 mar 2018 14:30
Ingi schreef:
axxyanus schreef:
OK, ik zal het het duidelijk voor je verwoorden:

Op dit forum kan je in eer en geweten de discusie [over hoe je iets kan weten zonder bewijsvoering] niet uit de weg gaan als je tegelijk met vaste overtuiging wil beweren niet misleid te zijn.
Ingi schreef:
Dit gaat hier niet over jouw behoefte. Dit gaat o.a. over waar het op dit forum om draait. Mijn geduld met jou begint op te geraken. Of je begint te voldoen aan de legitieme verzoeken om jouw beweringen over reiki hier aannemelijk te maken of je laat het onderwerp vallen. Anders zal ik serieus overwegen om je een waarschuwing te geven.
Ik snap het probleem echt niet. Het is al duidelijk dat Reiki niet werkt, dat heb ik herkend en vertel meestal min of meer erbij als er na gevraagd wordt dat veronderstelt wordt wat het voorstelt en wat de bedoeling is. En waarom zou ik mijn privé gevoelens in dit onderwerp moeten bewijzen? Dat ik me niet misleid voel? Het gaat hier toch over Reiki? Daarnaast heb ik al een paar keer aangegeven dat het onderwerp voor mij klaar is en dat er niets meer uit te leggen valt. Er is geen bewijs dus er valt ook niets meer aan te tonen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 03 mar 2018 15:20

Ik denk, dat het moment is aangebroken om tot een conclusie te komen voor dit topic.
Er kunnen nog bladzijden vol komen met berichten, maar nieuwe inzichten en argumenten zie ik niet.
ik geloof niet, dat als we op deze manier verder gaan er meer begrip onderling zal komen, dan er nu is.
Laten we even pauzeren met dit onderwerp.
Misschien dat er over een tijdje wel weer nieuwe inzichten komen, dan kunnen die weer in het FT forum ingebracht worden.

Voor nu lijkt me het moment om elkaar de hand te schudden met een "Agree to disagree". :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 03 mar 2018 16:40

Ik heb er zelf helemaal geen probleem mee dat dingen die niet bewezen kunnen worden hier niet verder uitgediept mogen worden. Ik wilde al langer stoppen maar meerderen vonden het blijbaar nodig steeds dezelfde statements en vragen te stellen, waardoor ik op een gegeven moment zelf zo iets had van, dit is al geweest, hier ben ik nu wel klaar mee. En dan ga je nog roepen dat ik iets moet bewijzen waarvan ik allang gezegd heb dat ik het niet te bewijzen valt. Waar ben je dan mee bezig?

Mijn prive gevoelens van in dit geval mij niet misleid te voelen..en ook niet te zijn..hebben daarin niets te zoeken, ook al zijn die toevallig ter sprake gekomen, maar als het serieus bedoeld wordt dat ik dit dien te bewijzen, dan gaat het niet meer om het topic op zich, dan is er iets anders aan de hand. Je hebt in mijn privé verder niets te zoeken als ik dat verder niet wil delen. Ik vind het verontrustend te zien dat ik in feite sta voor de oprechte andersdenkenden die zo behandeld worden en geacht worden zelfs hun privé hebben en houden op tafel te leggen alleen omdat men niet niet kan begrijpen dat er mensen zijn die meer zien dan dat wat bewezen kan worden. Ik zal dat never nooit accepteren dat er in mijn buurt mensen zo behandeld worden, die niets hebben misdaan. Wat je er zelf ook van vind.

Daarom is een ban die ik krijg niet voor mezelf maar voor diegene die zo oordeelt.

Iedereen bedankt verder voor de moeite.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 04 mar 2018 01:34

Ter afsluiting.
Het is niet eens nodig..om iets te(moeten) doen wat je brengt naar heelwoording.
We zijn al heel...het leven... maar als je dat vergeet moet je wat doen..
Een van de hardnekkigste mindfuck ideetjes uit ons denken en het belangrijkste inzicht
wat ik heb opgedaan.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 04 mar 2018 04:14

Ingi schreef:
04 mar 2018 01:34
Ter afsluiting.
Het is niet eens nodig..om iets te(moeten) doen wat je brengt naar heelwoording.
Een van de hardnekkigste mindfuck ideetjes uit ons denken en het belangrijkste inzicht
wat ik heb opgedaan.
:love1:
Ingi, je hebt enorm je best gedaan.
Ik heb in ieder geval heel veel respect voor de manier waarop je steeds maar weer met alle geduld bent blijven antwoorden.
Ook al zijn we het niet eens. :)
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 04 mar 2018 09:42

Petra schreef:
04 mar 2018 04:14
Ingi schreef:
04 mar 2018 01:34
Ter afsluiting.
wat ik heb opgedaan.
:love1:
Ingi, je hebt enorm je best gedaan.
Ik heb in ieder geval heel veel respect voor de manier waarop je steeds maar weer met alle geduld bent blijven antwoorden.
Ook al zijn we het niet eens. :)
Goed te horen dat dat toch gezien wordt. Bedankt Petra. :-({|=

Plaats reactie