heeck schreef: ↑01 mar 2018 10:48
@Roeland
Blijkbaar is het jouw tactiek stereotyp alles te benaderen en iedereen verdacht te maken die ook maar iets te maken hebben met alternatieve zaken. Misschien jouw levensmissie. Het werkt misschien voor de echte bedriegers..Ik vind dat geen basis voor een echt gesprek tussen gewone mensen ook niet op dit forum, ook al mag dit. En als ik het niet al had geweten, had ik gezien jouw reacties en sommige andere nu alsnog op moeten merken dat vanuit een kader denken je alleen maar beperkt en het leven niet laat vatten. Ik denk ook niet dat je op die manier mensen bereikt die werkelijk onbewust zijn in dat wat ze doen.
Ik heb laten zien dat je jezelf tegenspreekt, dat heeft niets met jouw fantasieën over mij te maken.
Ik heb laten zien dat je daar vervolgens geheel niet op ingaat, maar overstapt naar iets anders dat niet terzake is.
Dat wil zeggen dat je heel andere gedachten hebt over "een echt gesprek tussen gewone mensen" dan hier op dit forum wordt nagestreefd en wat uitdrukkelijk in de spelregels is vermeld en waar je al een paar keer op bent gewezen.
Daarmee heb ik onderbouwd dat jij een draaikont bent die de ene keer dit en de andere keer wat anders schrijft.
Dat is geen verdachtmaking maar aantoonbaar gebleken.
Ook heb ik laten zien dat Reiki en jij als verdediger ervan, zich op die manier niet onderscheidt van honderden andere aanbieders van energetische behandelwijzen en - apparaten.
Je collega's stralen rustig water en ook websites in en behandelen op afstand en jij hoort daarbij.
Roeland
[/quote]
Die testjes die je beschrijft heb ik ook mee gekregen, maar zijn in principe gewoon onschuldig. Websites "instralen" ken ik echter niet en weet ook niet waarvoor dat goed moet zijn. En idd. Reiki kun je sturen op afstand en naar verschillende situaties. Dat dat niet voor iedereen nog te begrijpen valt snap ik maar het is duidelijk te zien dat vanuit dat onbegrip geoordeeld wordt.
Ook al geloof ik graag dat niet iedereen juist met de hele materie omgaat, of vanuit onwetendheid of opzet zegt dat nog niets over die velen en
ook niet over mij die het wel goed doen. De rest heb ik meerdere keren toegelicht, maar jij staat erop jouw zienswijze te handhaven, bewijs willen zien is een ding, maar je beperkte denken een ander ding. Dit heeft weinig met fantasie te maken, aangezien ik weet hoe ik zelf wel buiten alle kaders kan denken en ook niet vast zit in mijn meningen. Waar ik wel eens moeite mee heb het uit te leggen zoals iedereen het begrijpt. Maar verder heb ik er geen boodschap aan. Ik weet dat ik het goed doe en hoe ik het bedoel.
Reiki bestaat waarschijnlijk al 20 eeuwen en is herontdekt en niet nieuw uitgevonden om mensen te willen bedriegen. Reiki is ook niet bedoeld voor een select groepje, het is voor iedereen bedoeld om op weg te kunnen gaan naar verlichting in die zin dat de hele mens heel kan worden. Het klinkt zweveriger als het is maar ik heb er geen beter woord voor. En precies daarvoor heb ik het gebruikt, mijn missie is daarin afgesloten wat mij betreft. Ik doe alleen nog aan "onderhoud"
Maar goed, je kunt net zo goed parels gaan gooien.
Het laat mij in ieder geval zien dat ik niet zo beperkt wil gaan denken. Ik vind dit echt triest.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.