Goede intenties...

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Petra
Superposter

Re: Goede intenties...

Bericht door Petra » 05 jun 2017 07:13

Peter van Velzen schreef:De uitspraken van de Pythia werden volgens sommigen vertaald door andere medewerkers van het Orakel, en deze hadden veel kennis over de Griekse wereld die verzameld was door een uitgebreid netwerk. Voor goede besluiten zijn noch een orakel, noch goede intenties voldoende. Je moet ook over goede inlichtingen beschikken en de intelligentie om die te gebruiken. Er zijn echter ook berichten die vertellen dat de Pythia sprak in duidelijk verstaanbare Hexameters. In welk geval het de Pythia zélf moet zijn geweest die over hersens en inlichtingen beschikte. Ongetwijfeld ene visie die de feministen meer zal aanspreken. Ze hebben Herodotus aan hun zijde!
Kijk s aan, die naam wordt steeds aanlokkelijker :)
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Re: Goede intenties..

Bericht door Petra » 05 jun 2017 07:15

Maria schreef:
Petra schreef: Goede intenties, bijv. :
http://stadsverlichting.nu/Stadsverlich ... dstuk1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
De onderzoekers vermoeden dat het Maharishi-effect wordt veroorzaakt
door een coherent veld (coherentie betekent samenhang) dat
mensen die mediteren om zich heen hebben. Dit energieveld zou zorgen
voor harmonie, afstemming en flow.
Je geeft deze link en die vraagt om commentaar.
Wat misschien dan weer niet direct de bedoeling is van dit topic.
Gegevens kun je verspreiden, maar de conclusies zijn niet altijd even wetenschappelijk.

Een typisch geval van proberen te bewijzen, wat wordt gesteld.
Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit, dat meditatie tot ontspanning kan leiden, en dat tot beter humeur en meer positieve gedachten en dat dan weer zijn invloed heeft op de eigen directe omgeving.

Met een vorm van verspreiding van een bepaalde soort fysieke energie heeft dit echt helemaal niets te maken.
Hoe denk je dan dat de omgeving beïnvloed wordt?
Jij bent energie, ik ben energie. Die energie stralen we uit (en niet een klein beetje.)
Je maakt het klein, met directe omgeving, alsof het je glimlach is die het 'm doet.
Waarom? Omdat jij die energie niet ziet?

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 jun 2017 09:02

Misschien eerst goed kijken wat energie is en hoe groot die energie in het menselijk lichaam is. Ze is vrijwel onmeetbaar, laat staan dat ze "uit te stralen" is. Maar ik geef toe: Zien lachen, doet soms lachen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 jun 2017 09:07

dikkemick schreef:Misschien eerst goed kijken wat energie is en hoe groot die energie in het menselijk lichaam is. Ze is vrijwel onmeetbaar, laat staan dat ze "uit te stralen" is. Maar ik geef toe: Zien lachen, doet soms lachen.
Eh nee, met een infrarood-camera kan je haar vrij goed meten. Ook de energie waarmee mijn achterkleinkinderen gillen, doet een decibelmeter flink uitslaan. JE onderschat de mens zowel als zijn instrumenten!
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 05 jun 2017 09:09

Mijn energie is ongeveer 87 x c x c Joule, maar die straal ik niet uit, die houd ik lekker zelf, al is ie wat aan de hoge kant.

M.a.w. Ik heb er een hekel aan als natuurkundige begrippen in een niet natuurkundige setting geplaatst worden.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 jun 2017 09:59

Bonjour schreef:Mijn energie is ongeveer 87 x c x c Joule, maar die straal ik niet uit, die houd ik lekker zelf, al is ie wat aan de hoge kant.

M.a.w. Ik heb er een hekel aan als natuurkundige begrippen in een niet natuurkundige setting geplaatst worden.
Je moest eens weten hoeveel energie je uitstraalt! Maar niet alle, hoop ik, want dan ben je verdwenen. . . .
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 05 jun 2017 10:59

dikkemick schreef:Misschien eerst goed kijken wat energie is en hoe groot die energie in het menselijk lichaam is. Ze is vrijwel onmeetbaar, laat staan dat ze "uit te stralen" is. Maar ik geef toe: Zien lachen, doet soms lachen.
Het is vrij aardig bekend.

In een laboratorium waar men streeft naar een hele constante temperatuur wordt bij de binnenkomst van een persoon een lamp uitgezet die de warmte geeft van een gemiddeld persoon.

Helaas heb ik niet meer in mijn hoofd zitten hoeveel Watt zo'n lampje is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 jun 2017 11:36

Petra schreef:
Maria schreef: Met een vorm van verspreiding van een bepaalde soort fysieke energie heeft dit echt helemaal niets te maken.
Hoe denk je dan dat de omgeving beïnvloed wordt?
Jij bent energie, ik ben energie. Die energie stralen we uit (en niet een klein beetje.)
Je maakt het klein, met directe omgeving, alsof het je glimlach is die het 'm doet.
Waarom? Omdat jij die energie niet ziet?
Misschien moet je dan spreken van psychische energie.
Ook al is dat begrip ook nog wel erg vaag.
Gebruikt door Freud, Jung en veel in de esoterie.
Binnen de chinese denkwijze is het een deel van de levensenergie. chi, jouw wel bekend denk ik.

De directe omgeving van miljard mensen ieder voor zich;
is dat klein?
Ook al heeft slechts een fractie ervan een positieve invloed op zijn omgeving.

Die glimlach doet er idd. zeer veel toe.
Naar mij gericht wordt ik er soms helemaal warm van en ook geeft het me een positief, zo niet gelukkig gevoel.

Zo ook als ik dingen beoordeel naar hun intenties.
Ten goede of ten slechte, wel of niet terecht of onbewust.
Zeker niet altijd bewust, maar wel effectief.
Recht evenredig met hun intensiteit heeft het effect op mijn gevoel.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 jun 2017 11:37

Bonjour schreef: Ik heb er een hekel aan als natuurkundige begrippen in een niet natuurkundige setting geplaatst worden.
Geeft alleen maar een hoop verwarring.
Peter van Velzen schreef: Je moest eens weten hoeveel energie je uitstraalt! Maar niet alle, hoop ik, want dan ben je verdwenen. . . .
Misschien bedoel je: "Hoeveel energie je verbruikt" ?
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: In een laboratorium waar men streeft naar een hele constante temperatuur wordt bij de binnenkomst van een persoon een lamp uitgezet die de warmte geeft van een gemiddeld persoon.
Wat je uitstraalt (aan warmte) is slechts een bijproduct, en maar een deel van het totale verbruik.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 jun 2017 12:14

"psychische energie" is een idee dat eigenlijk weinig met fysische energie te maken heeft. Een manier om haar te beschrijven is de mate waarin jouw memen succesvol zijn in de breinen van andere mensen. Zo hebben jouw ideeën meer succes als ze passen bij die welke andere mensen al hebben. Ook hebben ze meer succes als anderen overtuigd zijn dat op goede intenties gebaseerd zijn.

Een andere manier om haar te beschrijven is de snelheid en nauwkeurigheid waarin jouw hersenen in staat zijn een intellectuele taak uit te voeren. Zo zou je de score op een intellectuele test kunnen zien als het meten van jouw psychische energie.

Maar de eerste optie sluit meer aan bij het idee van "uitstralen".
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 05 jun 2017 12:28

Maria schreef:Wat je uitstraalt (aan warmte) is slechts een bijproduct, en maar een deel van het totale verbruik.
Zo was het niet geformuleerd, maar goed.

Dan is het ook te meten aan wat men uitademt aan CO2.

Vind je dat niet nauwkeurig genoeg dan moet ook gemeten worden wat wordt gegeten,
want energie komt altijd ergens vandaan.

PS.
Normaal gesproken is het hoofdbestanddeel wat men uitstraalt, bij zwaar werk ligt dat anders.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 05 jun 2017 14:40

Bonjour schreef:Mijn energie is ongeveer 87 x c x c Joule, maar die straal ik niet uit, die houd ik lekker zelf, al is ie wat aan de hoge kant.

Komt dat ff goed uit, hoef je nu niet te hekelen. :lol:

Vormen van energie

Binnen de context van de natuurwetenschappen worden verschillende vormen van energie gedefinieerd. Deze omvatten:

Kinetische energie (bewegingsenergie)
Gravitatie-energie (energieverandering in een gravitatieveld: zie ook Potentiële energie)
Elektromagnetische energie
Kernenergie (Nucleaire energie)
Warmte (thermische energie)
Straling
Chemische energie
Elektrische energie
Magnetische energie
Elastische energie
Geluidsenergie
Lichtenergie
Massa (E=mc2)

http://www.bio-well.com/assets/files/pa ... 0Ovens.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 jun 2017 14:59

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
Maria schreef:Wat je uitstraalt (aan warmte) is slechts een bijproduct, en maar een deel van het totale verbruik.
Zo was het niet geformuleerd, maar goed.
Ik weet, dat je niet dit exact bedoelde.
Maar ik wel, omdat het een zijsprong was naar fysische energie en dat dit juist nu niet hetgeen was, waar Petra het over had. Niet over de fysieke energie huishouding van ons lichaam. Dacht ik.
Daarom stelde ik het wat extreem de fysieke kant op, waarbij we nog veel verder in details af zouden kunnen gaan dwalen.

Je reageerde ook op wat DM oa schreef:
dikkemick schreef:Maar ik geef toe: Zien lachen, doet soms lachen.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 06 jun 2017 09:40

Maria schreef:
Misschien moet je dan spreken van psychische energie.
Ook al is dat begrip ook nog wel erg vaag.
Gebruikt door Freud, Jung en veel in de esoterie.
Binnen de chinese denkwijze is het een deel van de levensenergie. chi, jouw wel bekend denk ik.

Die glimlach doet er idd. zeer veel toe.
Naar mij gericht wordt ik er soms helemaal warm van en ook geeft het me een positief, zo niet gelukkig gevoel.
Ja, de glimlach doet ertoe. Maar dat was niet mijn punt. (Zoals je wel begrepen had :) )

Het begrip is vaag. Letterlijk en figuurlijk :lol:
Wat vind je hier van?

http://jcer.com/index.php/jcj/article/view/335/360" onclick="window.open(this.href);return false;

'Scientific Measurement of Internal Excellence

In the mid-nineties Konstantin Korotkov developed a scientific device based on the ancient Chinese system of energy meridians for measuring the bio-energy of living organisms and the
environment. The device provides non-invasive, painless and almost immediate evaluation which
can highlight potential health (physiological and psycho-emotional) abnormalities prior to even the earliest symptoms of an underlying condition, and suggests courses of action (9).
GDV utilizes a weak, completely painless electrical current applied to the fingertips for less than a millisecond. The body’s response to this stimulus is the formation of a variation of an “electron cloud” composed of light energy photons. The electronic “glow” of this discharge (invisible to the human eye) is captured by an optical CCD camera system and then translated into a digital computer file. The data from each test is converted to a unique “Photonic Profile”, which is compared to the database of hundreds of thousands of data records using 55 distinct parametric discriminates, and charted so that it is available for discussion and analysis.

ISSN: 2153-8212 Journal of Consciousness Exploration and Research http://www.JCER.com" onclick="window.open(this.href);return false; QuantumDream, Inc.
S, R, T Scale of Consciousness
Journal of Consciousness Exploration & Research | November 2013 | Vol. 4 | Issue 9 | pp. 977-987
Deshpande, P. B., Madappa, K. P., & Korotkov, K., Can the Excellence of the Internal Be Measured? – A Preliminary Study
979

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 06 jun 2017 14:05

1e blik op deze tekst?
Doet me denken aan aura lezen en a-fotografie, maar nu met chakra's.
En ivm. de ekektro prikkels aan electro acupuncture vlg. Voll, (wat overigens met de klassieke acupunctuur weinig tot niets heeft te maken.)

Sorry, dat ik er nu in deze vorm niets mee kan.
Niet omdat ik mijn kennis niet zou willen verbreden, maar ik heb ooit zoveel van dit soort verslagen onder ogen gehad.
Een PDF van 11 blz. met op blz. 6 enz. tekeningen van Chakra's nodigen mij ook niet uit om moeite te doen hier nu mijn tijd aan te besteden.

Maar als jij dit als argument in deze discussie wil gebruiken, en er wel iets mee kunt, dan hoor ik dat graag.
Op welke wijze heeft dit met goede intenties en de weerslag op andere mensen te maken?
Graag dan van jou een korte inhoud van wat je hier uit wil melden en jou bedoeling en mening hierover.
Dan zal ik me er alsnog in verdiepen.

Plaats reactie