Gospeldrip

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Gospeldrip

Bericht door dikkemick » 28 aug 2016 20:47

Overigens iemand bekend met deze sekte? Ze werd me aangeraden op refoweb omdat bij aansluiting o.a. kraakbeen geneest. En ik heb een rotte meniscus!

gospeldrip.com

De stichting Gospeldrip is opgeheven en de website bestaat niet meer. Link op verzoek verwijderd. Maria
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Gospeldrip

Bericht door Maria » 28 aug 2016 21:38

dikkemick schreef:Overigens iemand bekend met deze sekte? Ze werd me aangeraden op refoweb omdat bij aansluiting o.a. kraakbeen geneest. En ik heb een rotte meniscus!

http://www.gospeldrip.com/Nederlandse/HomeNL.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent Gospeldrib dan misschien Freethinker via jou?
Welkom als er een gesprek van kan komen.
Niet als alleen een spam bericht ter evangelisatie wordt geplaatst.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 80&t=16277" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens ben ik meer benieuwd naar een link naar de berichten waar jij het over hebt, dan naar dit soort websites.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

dikkemick
Ontoombaar

Gospeldrip

Bericht door dikkemick » 28 aug 2016 21:55

Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen
Is gospeldrip hier ook actief dan? Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord, maar kwam ze dus op refoweb tegen. Ook na een evangelisatieboodschap heb ik ze hier nog niet mogen verwelkomen. En ik wil wel weten of dit een bekende sekte is hier?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

PietV.
Moderator

Re: Gospeldrip

Bericht door PietV. » 28 aug 2016 22:26

Het is voor mij iets nieuws, de site oogt als een goedkope vertaling van een Engelstalige site. De getuigenissen zijn heel simpel, geen achtergrond info. En als mensen veel beweren, althans elke bewering die niet wordt onderbouwd is er al één teveel, dan mag je gerust het woord sekte naar voren schuiven. Ze zullen er niet voor terugdeinzen om de lijst met zogenaamde genezingen steeds maar uit te breiden. Om de doelgroep zo groot mogelijk te maken. Misschien moet je eens proberen om ze te verleiden tot het verstrekken van nauwkeurige data?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 29 aug 2016 07:41

Gospeldrip heeft zich hier aangemeld, maar zijn eerste post was één en al evangelisatie, dus hebben we hem naar de uitgang verwezen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 29 aug 2016 08:48

Gospeldrip? Ik dacht eerst aan een enge ziekte :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 29 aug 2016 08:51

Is het ook.
Heel eng.

Naschrift:
Ik vind inderdaad dat deze naam maar voor een ziekte gebruikt moet gaan worden.
Gelovigen die de verplichting voelen te gaan evangeliseren lijden aan gospeldrip.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 29 aug 2016 09:35

Bonjour schreef:Is het ook.
Heel eng.

Naschrift:
Ik vind inderdaad dat deze naam maar voor een ziekte gebruikt moet gaan worden.
Gelovigen die de verplichting voelen te gaan evangeliseren lijden aan gospeldrip.
Misschien Giro 666 openen ten bate van de lijders :twisted:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 29 aug 2016 11:58

Toch ga ik het ook proberen.
Als het weer regent ga ik bidden om het te laten stoppen.
Als de regen ophoudt ben ik om. Ik zal een redelijke termijn aanhouden. Laten we zeggen stoppen binnen 24 uur.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 29 aug 2016 12:01

Bonjour schreef:Is het ook.
Heel eng.
doctorwho schreef:Gospeldrip? Ik dacht eerst aan een enge ziekte :)
Oh gelukkig, ik ben niet de enige.
Christelijke gonorroe was het eerste dat in me opkwam. :o

Quotes staan in de verkeerde volgorde maar ik heb geen zin om het te veranderen.
Ben ook niet helemaal bij wegens een tekort aan slaap, ik ga zo slapen en wens iedereen een prettige enge ziektevrije dag!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 aug 2016 12:02

Bonjour schreef:Gospeldrip heeft zich hier aangemeld, maar zijn eerste post was één en al evangelisatie, dus hebben we hem naar de uitgang verwezen.
Dat heb ik even gemist :? , maar vermoedelijk zal hij of zij wel omringd zijn door soortgenoten. Die blij zijn dat ze freethinkers mogen vertellen over de meest opwindende genezingsgevallen. Misschien beperken ze zich verder tot leuke bingo avondjes, maar er zijn natuurlijk altijd mogelijkheden dat ze naïeve mensen met knieklachten voor de rest van hun leven geestelijk- en lichamelijk gaan behandelen. De orthopeden zijn op hun hoede.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 aug 2016 12:03

Vilaine schreef:Toch ga ik het ook proberen.
Als het weer regent ga ik bidden om het te laten stoppen.
Als de regen ophoudt ben ik om. Ik zal een redelijke termijn aanhouden. Laten we zeggen stoppen binnen 24 uur.
Kan je niet permanent bidden voor de wereldvrede.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 29 aug 2016 13:34

Ik las te snel, maar wil het toch even delen.
Er dacht op de site te lezen 'heilige geest, de vetrooster',
maar er staat 'vertrooster'.
een hoop binnenpret om een letter 'r'' .
:D
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 29 aug 2016 13:47

Ze baseren zich op William Branham.
Vandaag de dag zijn er wereldwijd vele groepen die geloven in de boodschap die Branham uitdroeg. Ze geloven dat de Bijbel de komst van een profeet beloofde, voor de tweede komst van Jezus Christus. De bediening van Branham zou zijn bedoeld om de 'Christelijke Bruid' (de kerk) gereed te maken voor de komst van de 'Bruidegom' (Jezus Christus). - Wikipedia-
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 aug 2016 15:51

Dat beloof ik schreef:Ik las te snel, maar wil het toch even delen.
Er dacht op de site te lezen 'heilige geest, de vetrooster',
maar er staat 'vertrooster'.
een hoop binnenpret om een letter 'r'' .
:D
Geheel in de stijl van William Branham die geen enkele scholing had gehad. Wanneer je naar zijn preken luistert zul je bijvoorbeeld opmerken dat hij het werkwoord "put" uitspreekt zoals men het woordje "but" uitspreekt.

Eén van de meer ludieke overtuigingen van Branham was dat hij vanaf zijn zevende stemmen hoorde. Een andere dat de eerste zonde overspel was: Eva had gemeenschap gehad met de duivel, en daardoor zitten we met 'slangenzaad' opgescheept.
Hij schijnt ook van mening te zijn geweest dat het einde in 1977 zou komen. Maar dit was volgens hem enkel een voorspelling en geen profetie. 8*)

Zijn preken zijn op YouTube te beluisteren. Je moet er een hoop geduld voor hebben om het langer aan te kunnen horen, een kwartiertje van deze preek vanaf 42'20'' geeft je een goed idee van zijn warrige en schreeuwerige stijl en zijn idiote opinies over de vrouw. Op 52'38" kun je hem horen uitspreken: "Remember, Adam was both masculine and feminish" :lol: De commentaren op YouTube geven je een goed idee van de verdwaasde volgelingen: "Nothing but the truth ", "voice of God himself ..."
Born OK the first time

Plaats reactie