BDE

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: BDE

Bericht door Dat beloof ik » 27 aug 2016 10:13

Die is al eens langs geweest. Deze man heeft nog een volledig functionerend brein, dat staat ook in de tekst.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 27 aug 2016 10:30

Het artikel stelt inderdaad duidelijk dat het brein voldoende tijd had om nieuwe verbindingen te maken vanwege de lage snelheid waarmee de hoeveelheid vocht toenam. Daarnaast heeft de man geen BDE gehad, dus de relevantie van dit rapport ontgaat me.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 aug 2016 19:26

patients with Alzheimer’s or progressive Parkinson’s disease can have vivid hallucinations of ghosts or even
monsters. Patients have also been noted as seeing headless corpses and dead relatives in the house, which has been linked
to pallidotomy lesions,suggesting....
En nog een aantal (natuurlijke) oorzaken.
http://www.koestler-parapsychology.psy. ... attNDE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Resumerend lijkt het me wel duidelijk. NDE worden ervaren door mensen maar kunnen door de wetenschap verklaard (en nagebootst) worden.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MaartenV
Diehard

Bericht door MaartenV » 28 aug 2016 01:31

Dit is een getuigenis van een ICU (an intensive care unit nurse) die recent op de NDERF website werd gepost:
http://www.nderf.org/NDERF/NDE_Experien ... _c_nde.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze mensen zijn opgeleid in de wetenschappen en kennen het verschil tussen een hallucinatie, een droom en realiteit.

In de vragenlijst antwoordt zij ergens:

"My doctor says I have changed his life. All of my coworkers believe me also because there is no way I could have the knowledge I do."
(kennis die ze had door haar buitenlichamelijke ervaring over de medische procedure en de handelingen van de medische staf)

Zoiets moet je toch tot gerede twijfel drijven?
De grenzen van het kenbare, een verhandeling.

Een stelling is gemakkelijker te weerleggen dan op te stellen (Aristoteles)

MaartenV
Diehard

Bericht door MaartenV » 28 aug 2016 03:50

Als je wat tijd hebt, raad ik jullie het interview met forensisch psychiater, filosoof en psycholoog Raymond Moody aan, die ondezoek deed naar BDE's:
https://www.youtube.com/watch?v=0BeABlurc60" onclick="window.open(this.href);return false;
De grenzen van het kenbare, een verhandeling.

Een stelling is gemakkelijker te weerleggen dan op te stellen (Aristoteles)

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 28 aug 2016 09:57

MaartenV schreef:Dit is een getuigenis van een ICU (an intensive care unit nurse) die recent op de NDERF website werd gepost:
http://www.nderf.org/NDERF/NDE_Experien ... _c_nde.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze mensen zijn opgeleid in de wetenschappen en kennen het verschil tussen een hallucinatie, een droom en realiteit.

In de vragenlijst antwoordt zij ergens:

"My doctor says I have changed his life. All of my coworkers believe me also because there is no way I could have the knowledge I do."
(kennis die ze had door haar buitenlichamelijke ervaring over de medische procedure en de handelingen van de medische staf)

Wat is hier merkwaardig?
1. betrokkene maakt zich geen zorgen over symptomen naderend infarct. Ze is tenslotte een IC verpleegkundige.
2.Als iemand medisch onderlegd is (niet hetzelfde als opgeleid in de wetenschappen dat zou wel erg breed zijn "de wetenschappen") dan wordt zo iemand ook dronken als je er genoeg drank in giet. Het onderlegd zijn maakt je niet immuun voor een neurofysiologische respons als gevolg van wat dan ook.
3. En het zou heel raar zijn als zij geen kennis over deze ingreep had iedere E.R. kijker heeft dit laat staan als je erin werkt.
Het was een spoedingreep. Collega's begonnen met reanimeren en er is nergens sprake van een doodverklaring in het proces. Het meeste gaat nota bene niet over de ingreep van is wish fulthinking geneuzel over twee dode zusters en haar moeder. Hierbij worden oude herinneringen nog eens opgehaald.
De bron van deze anekdotische gebeurtenis lijkt mij niet echt neutraal.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 28 aug 2016 10:03

MaartenV schreef:Als je wat tijd hebt, raad ik jullie het interview met forensisch psychiater, filosoof en psycholoog Raymond Moody aan, die ondezoek deed naar BDE's:
https://www.youtube.com/watch?v=0BeABlurc60" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou mijn tijd ook kunnen verdoen met onderzoek naar Alien abduction's. :alien: :alien:
http://www.abduct.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ufocasebook.com/trueaccounto ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://greatdreams.com/ufos/alien-abduction.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 28 aug 2016 10:08

MaartenV schreef: In de vragenlijst antwoordt zij ergens:

Nee, want ik lees nergens verklaringen van die 'doctor' en de 'coworkers'.
Ze kan wel zeggen dat anderen dit vinden, zonder de daadwerkelijk verklaringen van die anderen, de personen die er bij volledig bewustzijn bij waren, is dit verhaal niets waard.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 aug 2016 12:43

MaartenV schreef: staf)

En de post die ik erboven had geplaatst? Lijdt dat niet tot gerede twijfel? Vergeet niet dat er ongetwijfeld IC verpleegkundigen zijn die in ufo's/tarot geloven.
Verder hebben IC verpleegkundigen bijna dagelijks te maken met cardiac arrest. Ze volgen herhalingscursussen, horen dagelijks artsen spreken en kennen de procedure (van reanimatie) van A tot Z.
Ik noem dit voorkennis. En hoe was haar overtuiging m.b.t. BDE voordat ze de cardiac arrest kreeg? Ik weet niet hoe lang nog informatie de hersenen binnenkomt als het hart stil staat. (Overigens kan er nog een minimale circulatie blijven bestaan tijden cardiac arrest (als het hart 'fluttert'). En juist de hersenen blijven tot op het laatste moment toe bloed en zuurstof krijgen.
Ik vind het voorbeeld magertjes.
Philip K. Dick

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 28 aug 2016 13:31

dikkemick schreef: Ik vind het voorbeeld magertjes.
Ik las dat ze size 18 was dus dat valt wel mee :D

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 aug 2016 14:00

Afbeelding
Philip K. Dick

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 28 aug 2016 22:27

MaartenV schreef:Zoiets moet je toch tot gerede twijfel drijven?
Zeker. Ik twijfel aan het vermogen tot objectieve beschouwing van mensen die dergelijke extreem subjectieve en onverifieerbare persoonlijke ervaringen voor waar aannemen. Vooral als hen al meerdere malen is verteld hoe ontzettend onbetrouwbaar menselijke getuigenissen zijn, en dat anekdotes precies nul bewijswaarde hebben. Maar goed, sommige mensen zoeken nu eenmaal liever bewijs bij hun conclusie, in plaats van andersom.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 04 sep 2016 11:41

Ik vind het vreemd dat mensen niet in een BDE geloven, als zijnde een andere wereld. De wezens die op Aarde sterven gaan gewoon naar een andere wereld, een andere dimensie.
Het witte licht is overal een gegeven, en heeft niks te maken met zuurstoftekort in de hersenen of een oog dat aan het sterven is vanwege zuurstoftekort.

Hier is een voorbeeld van een BDE, en we mogen er zelfs live bijzijn. Degene die hier een BDE beleeft vertelt live wat hij meemaakt. Nog nooit vertoond!

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 sep 2016 12:10

En hier een live getuigenis van spoon-bending. https://www.youtube.com/watch?v=f1mp7xAmofk" onclick="window.open(this.href);return false;
Meerdere getuigen zelfs!
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 sep 2016 13:33

Berjan schreef: Hier is een voorbeeld van een BDE, en we mogen er zelfs live bijzijn. Degene die hier een BDE beleeft vertelt live wat hij meemaakt. Nog nooit vertoond!
Is de cameraman niet vervolgd wegens poging tot moord? Volgens jou was de gefilmde persoon namelijk bijna dood. Dat had gemakkelijk helemaal dood kunnen zijn!
Ik wens u alle goeds

Gesloten