Lucifer is Venus, niet Satan

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Lucifer is Venus, niet Satan

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 17:22

Maria schreef:
MachineElf schreef: Ik heb niet gezegd dat men "slimmer" werd. Wel meer perspectief kreeg. Men begon te onderscheiden.
Wat is het verschil?
Goede vraag.
Volgens mij viel datgene ze al wisten reeds in perspectief.
We werden automatisch slimmer over de tijd, maar met dat viel het in perspectief.
We herontdekten onszelf.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 17:29

Maria schreef:
MachineElf schreef:Ik doe niet aan cherry picking, ik blijf gewoon op dezelfde conclusie terugkomen.
Cherry picking (kersenplukken) is een uitdrukking in Engelse taal voor een discussie-tactiek, waarbij bewijzen, uitspraken of feiten selectief genoemd wordt om een standpunt te verdedigen. Data en gegevens die dit standpunt mogelijk ontkrachten of nuanceren worden daarbij verzwegen.
Dit is precies wat jij doet.
Ik duw enkel het relevante naar voren. Ik vraag mij af wie/wat de slang was. Ik blijf terugkomen op kundalini energie.
Kundalini = Serpent
Serpent Power = Kundalini shakti
http://www.yoga-age.com/articles/kundalini.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ben ik aan het opzoeken hoe je dat in gang steekt. Je zou het langs je chakra's via een slang naar je kruin moeten laten gaan.
Afbeelding

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 18:56

MachineElf schreef:
Dit is precies wat jij doet.
Ik duw enkel het relevante naar voren.
Herstel.
Relevantie voor jou al bestaande idee.

Ik vraag mij af wie/wat de slang was. Ik blijf terugkomen op kundalini energie.
Kundalini = Serpent
Serpent Power = Kundalini shakti
http://www.yoga-age.com/articles/kundalini.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ben ik aan het opzoeken hoe je dat in gang steekt. Je zou het langs je chakra's via een slang naar je kruin moeten laten gaan.
Bijna goed.
Ik schreef al, spiraal vormig, langs de wervelkolom omhoog.
Niet 1 en ook niet 2 maar meerdere worden er getekend

Om hier verder mee te komen zul je je moeten verdiepen in Chakra's.
De slang alleen nog te zien als de spiraalvormige wegen die de energie volgt van stuit tot kruin chakra.
Vergeet dat glibberige beest en de vrucht.
Vergeet man/vrouw indeling.

Ga even blanco de chakra theorie bestuderen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chakra" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestudeer de aparte chakra's en waar ze voor staan.
Van het animistische thv. de stuit tot aan het goddelijke in de kruin.

Dit is geen dualisme maar holisme.
Dus in iedere mens is alles aanwezig.
Maar zolang je dualistisch blijft denken zul je dit niet kunnen begrijpen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 25 jul 2016 18:57

Ik zie het verhaal van het eten van de boom van kennis van goed en kwaad in het perspectief van de evolutie.
Op het moment dat Adam en Eva aten van de boom van kennis van goed en kwaad evolueerde zij tot de denkende mens.
Dat betekent dus dat dit bijbelse verhaal het moment verhaalt waarop de mens ging denken en het paradijs verliet.

Dat betekent dus tevens dat onze ongelukkige toestand zich in het denken bevindt.
Als ik naar mijn hond kijk, dan klopt dat ook wel. Eten, slapen, spelen dat is zo’ n beetje zijn leven.
Over aanslagen, de amerikaanse verkiezingen, de hypotheek, de dag van morgen maakt hij zich niet druk.

Dat zou dus betekenen dat ons denkvermogen ons uit het paradijs vandaan haalt.
Om daar terug te keren dienen we alle voortvloeisels uit ons denken onklaar te maken.

Op wiki lees ik dat kundalini energie is. Een energie die niet beperkt is tot mensen (hoe weten ze dat eigenlijk?)
Of dat verband houdt met het bijbelse verhaal betwijfel ik. Maar wie alles wat het denken betreft laat voor wat het is, die ervaart wel een ontspannen gevoel in zichzelf. Of dat kundalini is? Dat weet ik ook niet.

Wat ik wel weet is dat het denken op zich ons veel ellende bezorgd. Denken leidt tot stress. En dat is allesbehalve een paradijselijke toestand. Ik zal mij daar gek zijn om mij in mijn veilige huis mij druk te maken om idioten die elders aanslagen plegen. Ik tracht mijn denken onder controle te houden en te zorgen dat mijn eigen denken geen loopje met mij neemt.

Er zit best wel wat in dat Adam en Eva verhaal. Mits je het maar in het juiste perspectief zet.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 19:15

Maria schreef: Relevantie voor jou al bestaande idee.
Zoals ik doorgekregen heb door de vrucht. Door het te lezen valt het in perspectief. Het zijn puzzelstukken die samenvallen tot mijn waarheid. Natuurlijk is die niet vaststaand en waarschijnlijk niet strokend met andere hun waarheid.
Ik las in het artikel dat men het archetype van Lucifer in ere dient te herstellen. Ik ga waar de links mij aanwijzen. Azazel was de trouwste gezant van Lucifer, maar deze leer wordt door de God uit de bijbel als onzedig beschouwd. Deze leer ontstond uit de kennis van de vrucht.
Bijna goed.

De slang alleen nog te zien als de spiraalvormige wegen die de energie volgt van stuit tot kruin chakra.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chakra" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar in dat tijdperk (begin van ons bewustzijn) was het wel dualisme. Nu neigen we al meer naar syntheses uit een triniteit. Ik probeer me in dat tijdperk te verplaatsen waarin een balans tussen man en vrouw was. Goed en kwaad.
Het is niet omdat er meer dan dualiteit is we de dualiteit dienen uit te sluiten.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 19:31

Hopper schreef:Ik zie het verhaal van het eten van de boom van kennis van goed en kwaad in het perspectief van de evolutie.
Op het moment dat Adam en Eva aten van de boom van kennis van goed en kwaad evolueerde zij tot de denkende mens.
Dat betekent dus dat dit bijbelse verhaal het moment verhaalt waarop de mens ging denken en het paradijs verliet.
Ik kijk er ook zo'n beetje naar. Onze evolutie begon zich geestelijk af te spelen. We werden denkende mensen en ontplooiden nieuwe gevoelens. Het hof van eden is niet meer en minder dan onze "dierlijke status".

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 21:20

MachineElf schreef: Zoals ik doorgekregen heb door de vrucht. Door het te lezen valt het in perspectief. Het zijn puzzelstukken die samenvallen tot mijn waarheid. Natuurlijk is die niet vaststaand en waarschijnlijk niet strokend met andere hun waarheid.
Ik las in het artikel dat men het archetype van Lucifer in ere dient te herstellen. Ik ga waar de links mij aanwijzen. Azazel was de trouwste gezant van Lucifer, maar deze leer wordt door de God uit de bijbel als onzedig beschouwd. Deze leer ontstond uit de kennis van de vrucht.
Ik kan hierin niet meer volgen.

Bijna goed.

Maar in dat tijdperk (begin van ons bewustzijn) was het wel dualisme. Nu neigen we al meer naar syntheses uit een triniteit. Ik probeer me in dat tijdperk te verplaatsen waarin een balans tussen man en vrouw was. Goed en kwaad.
Het is niet omdat er meer dan dualiteit is we de dualiteit dienen uit te sluiten.
Je reageert niet op wat ik schrijf.
Ik heb het nu over chakra's en de holistische manier van kijken hiernaar.

Ik heb geen idee waar je nu weer heen wil met triniteit.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 21:26

Ik weet reeds waar de chakra's voor staan, maar de kruinchakra is waar ik naartoe wens te pieken door er kundalini energie naartoe te vortexen.
Begrijp dat ik al die materie over chakra's reeds las en de leer van de slang/kundalini in perspectief wens te stellen.
Ik wou al over gaan naar telepathie en telekinesis maar we komen terug bij chakra's.
Ben je bekend met het Akasha veld?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 23:29

Dan weet je ook, dat je chakra's niet los van elkaar kunt zien.
Dat er evenwicht moet zijn.
Chakra's vallen nog helemaal binnen het Kundalini gebeuren
Btw. Wat is vortexen?

Maar ja, via pseudo wetenschappen kun je veel :)
Daar vallen dan telepathie en telekinesis ook onder.
Wel weer een heel ander onderwerp en toch wel erg off topic hier.

Zo ook het Akasha veld
Daar hebben we een uitgebreid topic over.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... LO#p249911" onclick="window.open(this.href);return false;

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 23:36

Begrijp me niet verkeerd, want las maar tot pagina 3, maar ik lees een bende zoekenden?
Als je daar één post van enige significante waarde van naar voren zou duwen, welke zou dat zijn?
Het brengt enkel de hypothese van Lazlo naar voren, het borduurt er nergens op verder.

Al dit is psuedo, maar kundalini energie wordt wel wetenschappelijk erkend in de psychologie.
Laten we niet door termen (zoals psuedo) afgeleid worden.

Het Akasha veld is een veld waarin reeds alle informatie is opgeslagen. Maar via welke methodes tast je in dat veld? Komt de mensheid er ooit toe? OF is het haar/zijn missie de boel te vertragen door te rationaliseren?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 26 jul 2016 08:31

Alle positieve en negatieve kritieken zijn relevant, maar vooral die gebaseerd zijn wetenschap met hun bronnen, waardoor het kan worden nagelezen.
Mij interesseren de filosofische aspecten van dit topic, maar we dwalen steeds verder af.
En dat stopt als me pseudo wetenschappelijkheid voorgeschoteld wordt.
Daarop ga ik niet verder borduren, dat is drijfzand en energieverspilling.
Dat brengt je nergens, dan alleen waar je eigen fantasie te heen wil brengen.

Ik ga me daar verder niet in verdiepen nu.
Daarom heb ik je deze link gegeven.
Als je nieuwe aspecten toe kunt voegen aan datt onderwerp, dan kun je daar verder gaan, als je het daarover wil hebben.

Probeer hier on topic te blijven.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 26 jul 2016 09:10

Hoe benader je het occulte wetenschappelijk? We zijn zo vies geworden van psuedo wetenschap. Maar in feite is gewoon wetenschap dat niet te verifiëren valt met de hedendaagse technieken.
Ik kan maar gaan waar mijn "fantasie" me brengt en ik kom met der dag dichterbij "mijn waarheid".
Mensen waarschuwen me langs links en rechts, play with fire and you might get burned.
Maar ik ben altijd iemand geweest die zijn ogen laat verschroeien door het licht.
Ik kan het moeilijk in één hokje duwen wanneer alles verbonden is met elkaar.
Normaliter ben ik niet iemand die snel gaat lezen op internet, omdat ik niet beïnvloed wil worden. Maar er zijn zoveel gelijkheden te vinden met mijn "geloof" en andere artikels dat het alleen maar bevestigd wordt.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 26 jul 2016 10:31

Er is geen mens subjectiever in zijn weten en in zijn geloof, dan de mens die "al denkt te weten"
Normaliter ben ik niet iemand die snel gaat lezen op internet, omdat ik niet beïnvloed wil worden. Maar er zijn zoveel gelijkheden te vinden met mijn "geloof" en andere artikels dat het alleen maar bevestigd wordt.
Idem met aanhangers van religies, ik zal het maar houden bij Christenen en Moslims, om duidelijk aan te geven wat ik bedoel.
De meesten zijn ook bang om dingen te lezen, waardoor ze het gevaar lopen van hun geloof af te vallen.
Lezen alleen dingen, die hun geloof bevestigd en de rest schuiven ze opzij, omdat ze niet willen worden beïnvloed en misschien wel eens het tegendeel waarschijnlijker zouden kunnen gaan vinden.
Nl. Dat hun geloof niet gedragen wordt door kennis en meer willen weten, maar alleen door hetgeen hun is ingegoten door kennisgevers, die zijzelf hebben aangesteld als autoriteit.

Begrijp je nou echt niet dat, als je bevestiging zoekt voor wat je zelf gelooft, in het licht zet wat bij jou gedachten aansluit en alle kritische woorden opzij schuift, je altijd bevestigd wordt?

Wat is de waarde daarvan?

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 26 jul 2016 10:45

Ik zoek niet naar bevestiging, maar wat ik lees sluit aardig aan op wat ik geloof. Het bevestigt veel van wat ik al reeds wist. Nuja, leidt het meer in perspectief.

Ik geloof in een verloren wijsheid/kennis en dat deze gedemoniseerd is om ons conform op een systeem te maken.
Hoe meer ik lees over het ontstaan van religie, hoe meer dat beaamt wordt door mijn gevoel, hoe meer sympathie ik ontwikkel voor Lucifer. Ik zou me ook tegen God afzetten en voor de menselijkheid kiezen. Lucifer koos onze kant, Jawhe koos de onderdrukking. Wie is hier dan de duivel? ;)

Ik schuif niet alles opzij. Ik benader mijn invalshoek en sta open voor de jouwe.
De verloren wijsheid kan wel eens de relatie met onszelf en de natuur zijn.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 26 jul 2016 11:25

MachineElf schreef:Hoe benader je het occulte wetenschappelijk?
Hetzelfde als alles waar je meer kennis over wil hebben en die kennis serieus wil kunnen nemen.
Deduceren en reduceren.
Te beginnen met heel simpel
Ockhams scheermes
Dat kun je alleen als je kennis neemt van alles wat er maar enigszins mee te maken heeft.

Aangenomen wordt, zolang het tegendeel niet is bewezen, alles wat op rationele gronden waar is.
Meegenomen als theorie wordt alles wat naar alle waarschijnlijkheid en op rationele gronden waar is.
Afgewezen wordt alles wat naar alle waarschijnlijkheid niet waar is.
Dit alles na onderzoek vlg. de wetenschappelijke methode. Zie FAQ
Komen er nieuwe gezichtspunten dan begint het ritueel opnieuw.

Zeer onwetenschappelijk is:
Door alles af te wijzen wat je op voorhand al dubieus vindt, alleen op basis van voorwetenschap/overtuiging, een gevoel en een daarop gebaseerde mening in één bepaalde richting.
Dat is één van de kenmerken van dogmatisch denken.
Dogmatisme wordt als onverenigbaar gezien met een wetenschappelijke en/of rationele ingesteldheid, waar zelfcorrectie intrinsiek deel van uit maakt.

Plaats reactie