Lucifer is Venus, niet Satan

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: Lucifer is Venus, niet Satan

Bericht door Maria » 24 jul 2016 22:52

MachineElf schreef: Zou dat de leer van de slang geweest zijn?

http://edgeba.webs.com/thekundaliniserpent.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deelde hem al, maar ik blijf erop uitkomen alsof het een belangrijke kennis is en ergens mee verbonden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kundalini" onclick="window.open(this.href);return false;
De spiraalsgewijze energiedoorstroming van de chakra's wordt wel getekend als meerdere slangen, maar heeft mi. weinig tot niets met die ene slang te maken.

Lijkt veel op deze
https://nl.wikipedia.org/wiki/Caduceus" onclick="window.open(this.href);return false;
Met weer andere betekenis.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 06:58

Zeer interessant.
Uit de link van Cadceus:
De slangen staan voor alle tegengestelde principes die een rol spelen in het manifeste universum: mannelijk/vrouwelijk, zon/maan, ziel/geest of in alchemistische termen: Sol/Luna en zwavel/kwik.
De Engelstalige link van wikipedia deelt meer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kundalini" onclick="window.open(this.href);return false;
Kundalini is described as lying "coiled" at the base of the spine, represented as either a goddess or sleeping serpent waiting to be awakened.
Waiting to be awakened.... ^^
Zou het die slang zijn die tegen Eva sprak? Ergo, Kundalini energie die ontwaakte in de verzamelaars. Ik blijf sterk aanvoelen van wel.

Was deze Goddess Azazel ?

Ik heb deze link nog gevonden
http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/" onclick="window.open(this.href);return false;
24. Telekinesis- The ability to move objects with the mind
26. Pyrokinesis- The ability to set things on fire with the mind
28. Electrokinesis- The ability to control objects, such as computers that run on electricity
30. Levitation- Some martial arts and yoga masters have the ability to levitate their bodies into the air.
Mensen met ervaringen? Is dat ooit waargenomen?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 10:20

MachineElf schreef: ..awakening.....
Jij doet nog steeds, zoals we bij veel al gelovigen zien, ook al zeggen ze dat zij niet 100% de waarheid weten en nog zoekende zijn.
Heb je begrepen wat ik eerder bedoelde?
Uitgaande van je geloof/gevoel/overtuiging/vermoedens, maar iig. met al een "beeld" voor ogen, bevestiging zoeken.
Dat is de reden waarom je steeds stukjes uitlicht ui aangereikte stof, die met jouw al bestaande gedachten gang overeenkomen.
Was deze Goddess Azazel ?

Ik heb deze link nog gevonden
http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/" onclick="window.open(this.href);return false;
24. Telekinesis- The ability to move objects with the mind
26. Pyrokinesis- The ability to set things on fire with the mind
28. Electrokinesis- The ability to control objects, such as computers that run on electricity
30. Levitation- Some martial arts and yoga masters have the ability to levitate their bodies into the air.
Mensen met ervaringen? Is dat ooit waargenomen?
Maar ook ik heb zo mijn cognities, waar ik mijn interesse op selecteer. =P~
Als ik titels en namen zoals deze lees, dan heb ik al gedachten en laten die nu altijd en voor de volle 100% uitkomen. :evil3:

Toch zou ik als ik jou was, en nog steeds zoekende was naar literatuur en als je dit soort sites nog nooit helemaal hebt bestudeerd, het eens doornemen.
Maar uitsluitend om mensen te leren kennen die een zeer fantasierijke geest hebben.
Ikzelf houd het meer op wetenschappelijker, objectievere websites en artikelen.

Houd ook een beetje onze doelstellingen in het oog?
Daar sta ik volledig achter.
In dit soort sites en theorieën ga ik dus niet verder mee om dat inhoudelijk serieus te nemen, anders dan hoe ik het hierboven beschreef.

Wat ik eerder schreef
Met een open mind, maar met een kritische blik, zonder het ene meer interessant vinden dan het andere.
Niet met meer focus op wat je interessant vindt (meer gevoel bij hebt) maar ook met focus op datgene wat niet aansluit bij wat je al denkt.

Te vroeg conclusies trekken leidt tot misleiding.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 10:59

Wel het leven is één grote misleiding. Hoe "goed" is God? Van waar kijk je er naar? Is God wel een Hij? Waarom is het een Hij?
Ik probeer geen conclusies te trekken. Ik probeer het te rijmen. Maar ik blijf steeds op dezelfde stroming uitkomen.
Ik denk dus dat de slang bij Eva een ontwakingsproces in de geest was. Niet zoals men letterlijk verwoord, maar de mythe is een gebeurtenis in de menselijke geschiedenis/evolutie.
Ik heb nu een duidelijker beeld voor ogen. Heb ook een volgende stap om op te bouwen. Wat erg aansluit met het artikel dat Fenomeen postte. Ik borduur daar op verder en kom uit op wat ik deel.

Ik hoop dat ik geen regels schend, zal me niet meer schuldig maken aan dubieuze sites.
Maar hoe bespreek ik het occulte wetenschappelijk? Misschien een topic op zich? (kundalini) Hoewel het allemaal verbonden is.
Vanuit een Westerse "wetenschappelijke" approach.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kundalini ... n_interest" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook hier is er een verband met de slang te vinden.
In the early 1930s two Italian scholars, Tommaso Palamidessi and Julius Evola, published several books with the intent of re-interpreting alchemy with reference to yoga.[42] Those works had an impact on modern interpretations of Alchemy as a mystical science. In those works, Kundalini is called an "Igneous Power" or "Serpentine Fire".

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 12:40

MachineElf schreef: Vanuit een Westerse "wetenschappelijke" approach.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kundalini ... n_interest" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook hier is er een verband met de slang te vinden.
In the early 1930s two Italian scholars, Tommaso Palamidessi and Julius Evola, published several books with the intent of re-interpreting alchemy with reference to yoga.[42] Those works had an impact on modern interpretations of Alchemy as a mystical science. In those works, Kundalini is called an "Igneous Power" or "Serpentine Fire".
Waarom ga je niet verder dan dit stukje inleiding dat de geschiedenis, de oude Indische mythe en metafoor vertelt en hoe het terecht kwam in het westen.
Wat hier staat weten wij ondertussen ook al.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 12:40

Dit is wat je weglaat: :(
Medical explanations[edit]
According to Carl Jung "... the concept of Kundalini has for us only one use, that is, to describe our own experiences with the unconscious ..."[44] Jung used the Kundalini system symbolically as one means of understanding the dynamic movement between conscious and unconscious processes. He cautioned that all forms of yoga, when used by Westerners, can be attempts at domination of the body and unconscious through the ideal of ascending into higher chakras.[45]
Zoals we weten heeft Jung veel gedaan voor de ontwikkeling van de psycho analyse, maar het uitgaan van chakra's is binnen de westerse wetenschap niet geaccepteerd.

Recently, there has been a growing interest within the medical community to study the physiological effects of meditation, and some of these studies have applied the discipline of Kundalini yoga to their clinical settings.[46][47]
Het gaat hier om het meditatie aspect binnen deze beschreven Yoga.
In het algemeen gesteld wordt het gezien als één van de ontspanningstechnieken die mensen kan worden aangereikt en aangeleerd.
The popularization of eastern spiritual practices has been associated with psychological problems in the west. Psychiatric literature notes that "since the influx of eastern spiritual practices and the rising popularity of meditation starting in the 1960s, many people have experienced a variety of psychological difficulties, either while engaged in intensive spiritual practice or spontaneously".[48] Among the psychological difficulties associated with intensive spiritual practice we find "Kundalini awakening", "a complex physio-psychospiritual transformative process described in the yogic tradition".[48]
Researchers in the fields of Transpersonal psychology,[49] and Near-death studies[50][51] have described a complex pattern of sensory, motor, mental and affective symptoms associated with the concept of Kundalini, sometimes called the Kundalini syndrome.[52]
Dit is neuro science.
Duik er maar in.
Maar hier op dit forum is veel geschreven over hersenfuncties en waarnemingen/illusies met fysieke achtergrond, die te meten is.
The differentiation between spiritual emergency associated with Kundalini awakening may be viewed as an acute psychotic episode by psychiatrists who are not conversant with the culture. The biological changes of increased P300 amplitudes that occurs with certain yogic practices may lead to acute psychosis. Biological alterations by Yogic techniques may be used to warn people against such reactions.[53]

Epileptic patients have described epileptic seizures which parallel kundalini experiences:

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 12:42

Weet je.

Dit "cherry picking" en vast blijven houden aan oude gedachten en daarop zoeken en de gegevens uit zelfs je eigen linken niet te lezen of te zien, wordt erg vermoeiend om op te blijven reageren. :?

Ik wil graag met je blijven meedenken en ook mijn gedachten erover ventileren, maar op deze manier wordt het voor mij te frustrerend.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 13:25

Ik doe niet aan cherry picking, ik blijf gewoon op dezelfde conclusie terugkomen.
Ik kom er later uitgebreid op terug.

De stem die tegen Eva sprak kan toch die kundalini energie geweest zijn?
Nu hebben we al een derde optie ;)

Mentale gestoordheid
Entheogene middelen
Kundalini energie.

Met de laatste heb ik geen ervaring en wens zeker niet aan cherry picking te doen, is er nog een andere invalshoek dan?
Dit is toch kei hard "The Serpent God" ?

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 25 jul 2016 13:52

Bewijs maar eerst eens dat Eva bestaan heeft .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 14:00

HankS schreef:Bewijs maar eerst eens dat Eva bestaan heeft .
Mij gaat het om de mythe. De vrouw die haar man de vrucht van kennis deelt.
Wat kan kloppen als we het via de evolutie bekijken.
Vrouwen waren de verzamelaars, mannen de jagers.
Die vrouwen verzamelden gewoon paddenstoelen en andere middelen waarin het slapend bewustzijn (kundalini energie the Serpent God) ontwaakte. De katapult op onze geestelijke evolutie. Wat daarna ontstond is deze materiele wereld.
The gates are open.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 14:25

Wat kan kloppen als we het via de evolutie bekijken.
Er is nog nooit iemand intelligenter geworden door paddenstoelen te eten.
Ook krijgt hij er niet meer praktische kennis door wat helpt in de evolutie.
Wel krijg je er hallucinaties van wat een storing in de perceptie en hersenfunctie is en niets met een vooruitgang in de evolutie te maken heeft, eerder met afbraak.

Je probeert een mythe tot werkelijkheid te maken.
Je verwisselt werkelijkheid met fantasie.

Vertel eens waar deze metafoor/mythe vlg. jou voor staat in reality.
Dan kunnen we misschien verder komen.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 14:28

Mag ik jou iets vragen?
Eerlijke vraag hoor.
Wat gebruik jij zelf aan zg. geest verruimende middelen?

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 25 jul 2016 14:37

Ik durf wel eens dronken posten, maar daar stopt het.
En dat is heel zeldzaam. Jammer genoeg al gebeurt.

Ik ga binnenkort een topic openen om het in perspectief te stellen.

Ik heb niet gezegd dat men "slimmer" werd. Wel meer perspectief kreeg. Men begon te onderscheiden.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 14:39

MachineElf schreef:Ik doe niet aan cherry picking, ik blijf gewoon op dezelfde conclusie terugkomen.
Cherry picking (kersenplukken) is een uitdrukking in Engelse taal voor een discussie-tactiek, waarbij bewijzen, uitspraken of feiten selectief genoemd wordt om een standpunt te verdedigen. Data en gegevens die dit standpunt mogelijk ontkrachten of nuanceren worden daarbij verzwegen.
Dit is precies wat jij doet.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 jul 2016 14:40

MachineElf schreef: Ik heb niet gezegd dat men "slimmer" werd. Wel meer perspectief kreeg. Men begon te onderscheiden.
Wat is het verschil?

Plaats reactie