Studenten gaan op alpha cursus

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Studenten gaan op alpha

Bericht door doctorwho » 20 feb 2013 20:18

Was het aanschaffen van de deken al genoeg of moest deze ook nog aan het stopcontact.
Ik denk dat je geneeskrachtige wisselstroom gebruikte met de deken als medium. :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Jinny

Bericht door Jinny » 20 feb 2013 20:23

Wel zeker zijn dat je verse stroom gebruikt hè, ander werkt het een stuk minder en gaat het stinken...... :D

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 feb 2013 21:08

Fish schreef: Ik heb ook een wonder meegemaakt, ik had al een paar jaar last van koude en dikke voeten. leeftijd dacht ik. Een electrische deken aangeschaft en dat gaf verlichting voor de koude voeten.
Maar nu het wonder, ik ben van beide aandoeningen af, is dat geen wonder? Geen dikke, en koude voeten meer. :)
Heb je al onder je bed gekeken of er niet stiekem een gebedgenezer verstopt zit.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 20 feb 2013 21:23

Jim schreef:Wel zeker zijn dat je verse stroom gebruikt hè, ander werkt het een stuk minder en gaat het stinken...... :D
Dus geen windenergie [-X
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Jinny

Bericht door Jinny » 20 feb 2013 22:09

Die is minder erg, de tocht zorgt voor frisse lucht......

Dies
Forum fan

Bericht door Dies » 20 feb 2013 22:54

Dies schreef:
PietV. schreef:
Dies schreef: De introductie had door toedoen van charismatische hokus-pokus veel weg van een hersenspoeling. Wel leuk dat er nu op FT aandacht aan gegeven wordt.
Positieve feedback daar zijn we altijd blij mee :)
Ik kan niet anders zeggen dan dat de FT gangers de Alphacursus correct hebben geannaliseerd. Even afgezien van de soms platte manier van zeggen maar die is wellicht als humor bedoeld.
Ik vergat erbij te vermelden dat sommige postings nogal flauw zijn en totaal niet boeiend. Meer geschikt voor de babbelbox.

FT loopt bovendien behoorlijk achter de feiten aan want de Alphacursus bestaat inmiddels 20 jaar waarvan 15 jaar in Nederland. Ik heb 12 jaar geleden al aan de bel gerinkeld in mijn kerk.

Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi » 21 feb 2013 09:10

Ah, "veel ongelijke armen en benen", dat doet me denken aan "Faith Healers", een episode uit de Experiments reeks van Derren Brown: http://www.youtube.com/watch?v=jYjgeayfYPI (1u:13m). Ook andere trucs worden uit de doeken gedaan.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 21 feb 2013 09:35

Dies schreef: FT loopt bovendien behoorlijk achter de feiten aan want de Alphacursus bestaat inmiddels 20 jaar waarvan 15 jaar in Nederland. Ik heb 12 jaar geleden al aan de bel gerinkeld in mijn kerk.
Wij bestaan inmiddels 10 jaar. Het fenomeen alpha cursus is mij ook al langer bekend. Maar het valt mij de laatste jaren steeds meer op, dat ze op een nogal luidruchtige manier aandacht proberen te krijgen. En bij hun intro de nadruk leggen op een gezellig uitje. Gezellig babbelen met een hapje en een drankje. Maar "gemakshalve" voorbijgaan aan het open kaart spelen. Dat het lijkt op een introductie maar de bedoeling is wel om mensen zover te krijgen dat ze in een roes het heilige geest weekend binnen stappen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Dies
Forum fan

Bericht door Dies » 21 feb 2013 10:00

PietV. schreef:
Dies schreef: FT loopt bovendien behoorlijk achter de feiten aan want de Alphacursus bestaat inmiddels 20 jaar waarvan 15 jaar in Nederland. Ik heb 12 jaar geleden al aan de bel gerinkeld in mijn kerk.
Wij bestaan inmiddels 10 jaar. Het fenomeen alpha cursus is mij ook al langer bekend. Maar het valt mij de laatste jaren steeds meer op, dat ze op een nogal luidruchtige manier aandacht proberen te krijgen. En bij hun intro de nadruk leggen op een gezellig uitje. Gezellig babbelen met een hapje en een drankje. Maar "gemakshalve" voorbijgaan aan het open kaart spelen. Dat het lijkt op een introductie maar de bedoeling is wel om mensen zover te krijgen dat ze in een roes het heilige geest weekend binnen stappen.
Van meet af aan lag de nadruk al op het weekendje heilige geest en een gezellige entourage. Mijn dochter is destijds (en dan heb ik het over ruim tien jaar geleden) al hard gillend weggelopen toen een paar leeftijdgenoten die ineens in de geest waren haar de handen op wilden leggen. Wat je noemt komt me allemaal heel erg bekend voor van lang geleden al toen ik er hevig tegen protesteerde in mijn kerk. Het kan zijn dat sommige groepen zoals nu de groep studenten in Utrecht er via internet luidruchtig propaganda voor maken terwijl dat toen op een andere minder zichtbare manier ging.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 22 feb 2013 22:48

doctorwho schreef:Was het aanschaffen van de deken al genoeg of moest deze ook nog aan het stopcontact.
Ik denk dat je geneeskrachtige wisselstroom gebruikte met de deken als medium. :shock:
Nee, ik ben gaan trimmen en toen overkwam mij het wonder. :)

Het zal toch niet door het trimmen komen? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie