Inside de Alpha cursus - Ervaringen van gebruikers

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 jan 2016 13:14

Dat beloof ik schreef:Een gouden reactie:
"als jij denkt dat een relatie zo is, zou ik maar gauw op zoek gaan naar een man die wel reageert. Ze bestaan echt".
Die is inderdaad scherp :D
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Re: Hoe ziet het programma eruit van de Alpha cursus

Bericht door PietV. » 27 jan 2016 10:33

Ap Geelhoed heeft ook een mening over de Alpha Cursus. Iets anders dan die van ons denk ik. Hij noemt het on-Bijbels en maakt een punt door te zeggen dat door deze cursus de traditionele kerken gaan overhellen naar evangelische gemeenten.

http://www.toetsalles.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marc Verhoeven schrijft er ook het een en ander over

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/alpha.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan hebben we nog iemand die het een dwaalleer noemt, nu lijkt het of alles bedoeld is om te dwalen. Ik zet hem erbij vanwege de vele bronnen waaronder dus tevens Marc Verhoeven.

http://www.rejoicenow.nl/page/alpha-cursus-dwaalleer" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de brochure die wordt uitgegeven veel heilige geest en vrijblijvendheid. Maar de "Heilige Geest' heeft er wel aardig wat mankracht, tijd en eten voor nodig om een mening te slijten.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 29 jan 2016 14:54

Die lui ken ik... Voor hen is niks rechtlijnig genoeg. Het zijn dezelfde gelovigen als in Amerika de 'KJV1611 only' lui.
Dramatisch, oordelen alles, maar hebben zelf vaak aparte niet gangbare theorieën over inspiratie, eindtijd, etc.
Als je een keer in zo'n geloof zit kom je er bijna niet uit, aangezien elke zelfstandige gedachte en alles wat afwijkt verdacht is. Helaas ken ik deze mensen maar al te goed :cry:
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Studentvanhetleven

Bericht door Studentvanhetleven » 02 apr 2016 12:26

Fish schreef:2 Heb je wel eens bewust stil gestaan bij het lijden van Jezus aan het kruis?

Ja, net zoals bij de slachtoffers van de Inquisitie. :cry:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie ... 80-1750.29" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan toch ook bij de slachtoffers van explicitiet atheistische en antitheistische moordenaars onder mensen als Stalin en Mao Cedong?

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 02 apr 2016 13:06

Studentvanhetleven schreef:
Fish schreef:2 Heb je wel eens bewust stil gestaan bij het lijden van Jezus aan het kruis?

Ja, net zoals bij de slachtoffers van de Inquisitie. :cry:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie ... 80-1750.29" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan toch ook bij de slachtoffers van explicitiet atheistische en antitheistische moordenaars onder mensen als Stalin en Mao Cedong?
Tuurlijk ook daar. Feitelijk alles wat een totalitaire macht vertegenwoordigd en daaruit malle dingen doet is verderfelijk. Of je hier nu een door religie of andere waan voor als alibi hanteert.
NB dit is een ouder topic liever niet zonder duidelijke op-por redenen overal naar boven trekken omdat daarmee actuele zaken ondersneeuwen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Studentvanhetleven

Bericht door Studentvanhetleven » 02 apr 2016 13:29

Duidelijk. Maar eh... 'overal'?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 sep 2016 15:23

Voor degenen die het nog niet is opgevallen er hangen op diverse plaatsen posters met Bear Grylls. Hij heeft zich laten strikken door de marketeers.

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 12 sep 2016 15:41

Niet bepaald de beste keus om anderen ervan te overtuigen dat iets echt is: Grylls apologises for 'fake' show.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 sep 2016 15:45

Doppelgänger schreef:Niet bepaald de beste keus om anderen ervan te overtuigen dat iets echt is: Grylls apologises for 'fake' show.
Aha iemand die zich graag laat strikken om anderen op het verkeerde been te zetten :D .
He told the Sunday Times newspaper that Grylls spent nights in a motel in Hawaii when he was claimed to be stranded on a desert island.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 12 sep 2016 17:32

PietV. schreef: He told the Sunday Times newspaper that Grylls spent nights in a motel in Hawaii when he was claimed to be stranded on a desert island.
Ik zag dit noodgedwongen wel eens in th gym op de grote schermen die daar ter vertier hangen. Had al de indruk dat die lone survivors in het echt niet zo eenzaam zijn. Vind het bovendien zielig voor de beestjes die het moeten ontgelden omdat meneer zo'n honger heeft :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 sep 2016 18:04

PietV. schreef:Voor degenen die het nog niet is opgevallen er hangen op diverse plaatsen posters met Bear Grylls. Hij heeft zich laten strikken door de marketeers.
Ik zie hier in Thailand die posters niet. Wat hebben ze te maken met de Alpha cursus?
Ik wens u alle goeds

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 sep 2016 18:47

Via deze link kom je ze tegen. Bear Grylls als boegbeeld van de Alpha Cursus. Onder het motto zijn grootste avontuur lees verder en dan komen er een paar zinnetjes uit zijn mond. Deze pr moet mensen aanmoedigen om ook deze cursus te volgen. Ik ben ze nu al een paar keer tegen gekomen langs de wegen.
Dit was de opmaat er naar toe.

PietV.
Moderator

Re: Inside de Alpha cursus - Ervaringen van gebruikers

Bericht door PietV. » 12 sep 2016 19:19

Op de verschillende gesponsorde sites is het oppervlakkig en vooral fijn. Op een ander forum kom ik nog een opmerking tegen van iemand die zelf de cursus heeft gegeven. Moeilijk te controleren maar zijn betoog lijkt me aannemelijk.
Ik moet helaas erkennen dat ik zelf de alpha cursus jaren heb gegeven. Voornamelijk voor mensen die niet zelf hebben geleerd te toetsen wat wordt onderwezen. Zoals de claim dat jezus heeft geleefd en dat dat onomstotelijk is bewezen. Als je ook maar een beetje intellectueel persoon in je groep hebt die wat dieper door vraagt , heb je geen poot meer om op te staan. Mijn advies volg de cursus maar wees eens heel kritisch op wat je aangereikt krijgt ipv alles maar voor zoete koek te slikken. Ik kan je nu al vertellen dat daar geen tijd en plaats voor is en je niet in dank zal worden afgenomen. De kerk heeft geleerd te preken ipv te discussiëren.
http://forum.viva.nl/forum/psyche/wie-h ... ges/218274" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 sep 2016 19:31

Op de voorkant staat ook nog een artikel.

http://www.freethinker.nl/artikelen/de- ... er-bekeken" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 sep 2016 19:40

Het inhoudelijke deel, dit keer een artikel van een bruidsfotograaf met de naam Myrthe Clemencia.
Misschien een stuk voor een apart topic om onze meningen er op los te gooien. Mag ook iemand anders doen?

http://alpha-cursus.nl/geneest-god-ook-nu-nog-0/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie