Sektesignaal

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Sektesignaal

Bericht door PietV. » 03 dec 2012 15:32

http://www.sektesignaal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Nederland pakt haar sekten aan. Vandaag opent een steunpunt voor slachtoffers en betrokkenen, komend voorjaar komt het ministerie van Veiligheid en Justitie met een rapport dat het sektarische landschap in kaart brengt.

Manipulatie, financiële uitbuiting, seksuele misstanden; bij het nieuwe steunpunt Sektesignaal kan iedereen die (zijdelings) betrokken is bij een sekte nu zijn verhaal kwijt. Het bieden van een luisterend oor bleek een schot in de roos, vertelt Bas Bastiaans van Sektesignaal.

Tot voor vandaag waren slachtoffers aangewezen op de tiplijn Meld Misdaad Anoniem, die net als Sektesignaal werd beheerd door Stichting M en gefinancierd door de overheid. De medewerkers van de tiplijn kregen volgens Bastiaans regelmatig verhalen te horen over sekten.

________________________________________________________________________________________

Het werd tijd zullen we maar zeggen. Een centraal punt waar deze verhalen binnen komen en mensen tevens hulp kunnen krijgen om te deprogrammeren.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Peter van Velzen
Moderator

Re: Sektesignaal

Bericht door Peter van Velzen » 03 dec 2012 15:49

Ach sektes zoals de Algemene secte van Rome? (die heeft de hoogste score zowel op manipulatie, finanvciele uitbuiting en sexuele misstanden (wat tik ik daar voor een woord in)) :lol:

Mooi dat er wat aan gedaan wordt.
Ik wens u alle goeds

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 dec 2012 16:25

Peter van Velzen schreef:Ach sektes zoals de Algemene secte van Rome? (die heeft de hoogste score zowel op manipulatie, finanvciele uitbuiting en sexuele misstanden (wat tik ik daar voor een woord in)) :lol:

Mooi dat er wat aan gedaan wordt.
De slachtoffers hebben hier al een melding van gedaan :)
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

elsje

Bericht door elsje » 26 dec 2012 22:23

Dus weer een nieuwe "hulplijn", ik lees het , neem het voor waar aan (zal geen fake bericht zijn), ben geen juriste maar dacht dat er in nederland al wetgeving bestond die manipulerende sektes kon aanpakken.
Sorry maar is het niet zo dat bijna elke nederlander en justitie idem dito al lang weten welke sektes en waar onfrisse praktijken uithalen ? moet de politie niet gewoon eens hun werk doen, de officier van justitie hoeft alleen maar opdracht te geven tot onderzoek?
Daarnaast vind ik het meldpunt misdaad anoniem ook niet ző ok heb me altijd al afgevraagd waarom je anoniem moet melden? angst? dat houd in dat de politie niet in staat is je te beschermen als je melding doet, dit zegt toch al genoeg?
ik onderschat de problemen niet die (ex) leden van sektes hebben, en zij zullen mogelijk baat hebben bij een telefonische hulpdienst meldpunt, maar volgens mij hebben exleden van de jehova,s en de scientologie hun krachten al gebundeld in verenigingen.

Jinny

Bericht door Jinny » 26 dec 2012 23:28

A), de site is zeker geen fake.
B), ik denk dat je enigszins naïef bent in deze.
Er zijn sektes onder het mom van religie die er uiterst onfrisse praktijken op na houden waar oom agent geen idee van heeft en waar de OvJ geen tijd aan besteed, oa, omdat hij er geen weet van heeft en omdat hij vind dat hij andere prio heeft.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 27 dec 2012 00:01

De katholieke kerk past hier wel in:

http://www.sektesignaal.nl/kenmerken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

elsje

Bericht door elsje » 29 dec 2012 13:53

in belgie is deze week de syontologie kerk gesloten op bevel van de officier van justitie,
de syontologie is in belgie geen kerk, en wordt aangepakt op verschillende gronden, het kan dus wel.
dat in nederland de ovj mogelijk andere prioriteiten heeft dat zal dan wel, dus dan maar een meldpunt, blijkbaar weet de overheid van deze problemen, anders toch geen meldpunt? gelul dus
als over 2 jaar of 3 het meldpunt is geevalueerd en de reacties geteld zou de ovj dan actie gaan ondernemen,
?????? volgens mij pakken de belgen het sneller concreter en correcter aan

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 nov 2017 14:48

Sektesignaal leek te verdwijnen omdat de subsidie werd ingetrokken. De kamer en dan met name de SP kwam in actie en een meerderheid nam een motie aan. Misschien is deze druk genoeg om het besluit te herzien.

https://www.ad.nl/politiek/kamer-red-me ... ~a5f49bd9/

Plaats reactie