Nieuw christelijk populair-wetenschappelijk tijdschrift

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Nieuw christelijk populair-wetenschappelijk tijdschrift

Bericht door Jinny » 03 jul 2012 10:32

'De betere tijdschriftenhandel' bij mij in de buurt verkoopt hem niet meer.
Het is in ieder geval niet meer terug te vinden onder de afdeling populair wetenschappelijke tijdschriften, onder fictie heb ik nog niet gezocht. :D

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 jul 2012 19:41

Jim schreef:'De betere tijdschriftenhandel' bij mij in de buurt verkoopt hem niet meer.
Het is in ieder geval niet meer terug te vinden onder de afdeling populair wetenschappelijke tijdschriften, onder fictie heb ik nog niet gezocht. :D
Ik ben hem nog nergens tegen gekomen. 6 keer per jaar is al veelzeggend. De crea-schrijvers hebben zeker veel tijd nodig om hun fantasie te vervolmaken. We moeten er maar niet te veel publicitaire aandacht aan geven. Dan heb je kans dat het blaadje snel verdwijnt. Op een gegeven weten de no-no's wel dat mensen en dino's rond hebben gelopen, dat degeneratie het antwoord is op alle problemen, dat evolutionisten de boel besodemieteren en niet bijbelse wetenschap onbetrouwbaar is. Met dat gelul en de opstand van de meer ontwikkelden onder de lezers moet genoeg zijn voor een onomkeerbaar proces. 16.000 is bitter weinig. Als een kwart in de shredder terecht komt, dan lopen de verliezen snel op. Want de adverteerder betaald ook voor het bereik.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 04 jul 2012 08:11

De namen zeggen alles :

KIJK!, de wereld is wonderlijk, let's go explore, on a QUEST.
Nah, Ik WEET alles al.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 04 jul 2012 12:19

Ik heb vandaag zelf in de kiosk gekeken. Ik zag wel de Quest, niet de Weet.
Wat mij opviel was de prijs van de Quest. Dit veel betere populair wetenschappelijk maandblad is niet eens zo veel duurder dan dat christelijke flutblaadje. Ik heb wat cijfers op een rij gezet.
Een vergelijking dus : Quest Magazine en Weet Magazine.
Prijs van QM € 5.75, WM € 4.50.
Aantal bladzijden QM meer dan 100, WM 52.
Oplage QM is circa 200.000, WM circa 17.000.
De CreaCrapBullshitFilter van QM lijkt uitstekend te functioneren, die van WM is heel slecht. Ik schat zelf dat circa de helft van alle artikelen waardeloos is omdat de antiwetenschappelijke relishit er niet uitgefilterd is.
De rest van de artikelen is ook weinig waardevol, er zit weinig populair wetenschappelijk nieuws in en dan wordt deze nog oppervlakkig gepresenteerd.
Ik vermoed zelf dat de 'gewone' artikelen alleen maar dienen ter opvulling van de christelijke anti-evolutie evangelisatie propaganda.
Mijn koopadvies: niet doen het is zondegeld.
Gratis een proefnummer aanvragen is wel leuk, maar zorg er eerst voor dat je bullshitfilter in orde is.
Stichting Korrelatie adviseert om bij gevoelens van verontwaardiging tijdens het doorlezen hardop en met volle kracht te vloeken .
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 jul 2012 10:06

Uitgever
Christelijke Tijdschriften bv
Uitgever: Ringer Otte
Hoofdredacteur
Jan Rein de Wit
Eindredactie
Johan Démoed
Redactie
Andreas Boonstra, Joop Buker, Kees van Helden info@weet-magazine.nl
Medewerkers
Daniel en Nancy Adams, Lex van Bokhove, Jan Bor, dr. Peter Borger, Koos van Delden, Bert Dorenbos, Willy Duister, Tjarko Evenboer, Erik van Geel, Andre van Gelder, Frans Gunnink, Stef Heerema, dr. Wim Hoek, drs. Hans Hoogerduijn, Johan Huibers, Ruben Jorritsma, Rinus Kiel, Erik Koning, Jan van Meerten, Peter Scheele, Pieter Siebesma, Ton Verdam, Gerrit de Wit
Nieuws over één van de medewerkers van het creachristen pseudowetenschapsblad. De ondernemer Johan Huibers.
Tenenkrommend nieuws.
Afbeelding
De boot heeft 4 miljoen Euro gekost en de binnenkant bekijken kost je € 12.50 p.p..
Website.
De ligplaats is voorlopig Dordrecht. De bedoeling is dat de hoge aantallen betalende bezoekers de onderneming winstgevend zullen maken.
Zelf adviseer ik bij een bezoek aan Dordrecht deze waardeloze drijvende folly voorbij te rijden en gewoon een wandeling te maken door de historische binnenstad.
Bijvoorbeeld langs de mooiste gotische gevel van Nederland of langs de kade waar je aan de ene kant het mooiste rivierenvergezicht van Nederland hebt en aan de andere kant een gebouwencomplex waarin een van oorsprong middeleeuwse stadspoort domineert.
Als je het niet erg vindt om extra te wandelen vanaf een vrije parkeerplek kost een bezoek je helemaal niets.
Afbeelding
Groothoofd Oude Stadspoort
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Bericht door Jinny » 19 jul 2012 10:11

Dat Huiberts er bij inzit verwonderd mij niet eens.
Zal ook een van de sponsoren zijn.
Ik heb nog nooit antwoord van hem gehad op de vraag of Noach een lasdiploma had, en waar of de powerplant heeft gestaan om de elektra voor het lasapparaat op te wekken.
Het ding staat namelijk op stalen zolderschuiten, anders zinkt het.

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 19 jul 2012 10:18

Ik heb de vorige kleine versie van de Ark ooit bezocht toen ze in de buurt lag. Wel geinig, maar zelfs volgens de christenen die ik daar tegenkwam een karikatuur van de 'werkelijkheid'.
Als je je geloof in de ark wilt kwijtraken moet je deze even bezoeken :D

Wel typisch ja van die pontons waar het geheel op staat. Niet echt zeewaardig.
Weet iemand van een site met een logische weerlegging van het bouwplan van de ark? Er is volgens velen 120 jaar aan gebouwd, was dan niet een gedeelte weer verrot bijvoorbeeld? En zijn die maten nu echt zo goddelijk dat ze nu nog worden gebruikt op olietankers enzo?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Jinny

Bericht door Jinny » 19 jul 2012 10:30

MoreTime schreef:Ik heb de vorige kleine versie van de Ark ooit bezocht toen ze in de buurt lag. Wel geinig, maar zelfs volgens de christenen die ik daar tegenkwam een karikatuur van de 'werkelijkheid'.
Als je je geloof in de ark wilt kwijtraken moet je deze even bezoeken :D ]/quote]
Ik ben er nooit op geweest.
Ding lag in Schagen tijdens de bouw.
Huiberts dacht dat hij alles kon maken, en kreeg promt aan de stok met de gemeente.
Huiberts huilie huilie en vertrok. (gelukkig)
Wel typisch ja van die pontons waar het geheel op staat. Niet echt zeewaardig.
Nope, en Huiberts is ook zeer verbolgen dat zijn gedrocht niet op eigen kracht mag varen.
Weet iemand van een site met een logische weerlegging van het bouwplan van de ark? Er is volgens velen 120 jaar aan gebouwd, was dan niet een gedeelte weer verrot bijvoorbeeld? En zijn die maten nu echt zo goddelijk dat ze nu nog worden gebruikt op olietankers enzo?
Nee, sterker, in hout kan je dat ding onmogelijk maken.
Hij breekt onder zijn eigen gewicht.
Mocht je er ooit weer heen gaan, vraag waarom er staal onder zit, en of Noach een lasdiploma had.
En natuurlijk, hout houd het geen 120 jaar uit zonder minimaal een kwastje verf.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 jul 2012 10:37

Ik heb filmpjes gezien en heel veel andere internetinfo van dit misbaksel van 4 miljoen.
De creachristenondernemer Johan Huibers hoopt er een winstgevende onderneming van te maken.
Ik hoop van niet. Sterker nog ik hoop het tegendeel.
Dat hij over een paar jaar tegen een faillissement aanhikkend doelloos door het rivierengebied van Nederland zwalkt omdat geen enkele gemeente zo gek is deze lompe nutteloze bak een ligplaatsvergunning te geven totdat hij zijn eindbestemming bereikt.
Dat is dus niet een bergtop in Turkije, maar een scheepssloperij ergens langs één van de grote rivieren.

Jinny

Bericht door Jinny » 19 jul 2012 10:45

Huiberts heeft een aannemersbedrijf, en heeft kans gezien het overgrote deel van die 4 miljoen te laten sponsoren.
Het risico voor hem is minimaal.
Als goed christen heeft hij dat afgewenteld op zijn mede christenen. (info uit een gesprek ooit met een neefje van de man)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 19 jul 2012 12:42

cluny schreef
De ligplaats is voorlopig Dordrecht. De bedoeling is dat de hoge aantallen betalende bezoekers de onderneming winstgevend zullen maken.
Zelf adviseer ik bij een bezoek aan Dordrecht deze waardeloze drijvende folly voorbij te rijden en gewoon een wandeling te maken door de historische binnenstad.
Om het een beetje levensecht te maken horen er van elke soort een paartje aanwezig te zijn. Ik denk "termieten" maar deze leven niet in paartjes zo functioneert dat daar niet dus een kolonie. Ach eigenlijk is het te sneu voor woorden dat iemand serieus in deze nonsense geloofd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka » 19 jul 2012 13:20

En dan lees ik in het plaatselijke dagblad dat men, naast het bewonderen van levende have en polystyrene beestjes, ook kennis kan nemen van, en ik citeer: "wetenschappelijke achtergrondinformatie".
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

Jinny

Bericht door Jinny » 19 jul 2012 13:33

Zou je zulke berichten in het vervolg eerst even per PB aankondigen willen?
Koffie in het toetsenbord, koffie over het scherm, kopje stuk, vrouw boos. :x
Bedankt hoor......

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 19 jul 2012 13:49

Haha :lol:
Wel typisch trouwens, want als je als christen in 1 ding geloofd, dan moet je ook alle vervolgstappen geloven. Zo ook met de ark. Als je geloofd dat eea echt gebeurd is dan volgt daaruit:
* Op een of andere manier is de ark niet ingestort, vergaan of gaan lekken (wonder).
* De dieren hebben allen alles overleefd zonder honger, doodgaan, ziektes etc (wonder).
* Na de vloed is er een enorme evolutie op gang gekomen om al die dieren en planten te evolueren naar de huidige hoeveelheid soorten. De christen geloofd dus in een ongekende evolutie.
* Noach kan op 500 jarige leeftijd een ark bouwen waar die 120 jaar over doet (wonder).
enz enz.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 jul 2012 13:51

Jim schreef:Het ding staat namelijk op stalen zolderschuiten, anders zinkt het.
Het zit ook vol met metalen verbindingen zag ik op een foto.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie