Meldpunt Intelligent Design-Creationisme

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Gralgrathor
Diehard

Re: Meldpunt Intelligent Design-Creationisme

Bericht door Gralgrathor » 20 jul 2016 11:39

Montem schreef:Dat moet voor jouw toch geweldig zijn
Als we in een universum hadden geleefd waarin het Aarde het middelpunt was, de mens het aanwijsbare toppunt of eindpunt van de biologie, en geologie wees op een korte geschiedenis, dan was ik daarvan overtuigd geweest. Dingen liepen anders. Realiteit accepteren is niet zozeer "geweldig" als wel "common sense".
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 20 jul 2016 11:43

Dat moet voor jouw toch geweldig zijn :lol:
Alleen niet voor jou en daar helpt een smiley echt niet bij.
Maar lees mjn aanvulling daarop maar eens, je maakt een oneigenljke vergelijking met wetenschap nu en toen.
Dat zijn echt verschillende zaken die niet uitwisselbaar zijn
Laatst gewijzigd door HankS op 20 jul 2016 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 20 jul 2016 11:52

Montem schreef:
doctorwho schreef: Nee je neemt aan dat dit gebeurt is maar heb je daarover nu al een betrouwbare bron kunnen opduikelen.
Was het misschien bot en geen hoorn?
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 8113000020" onclick="window.open(this.href);return false;
Very interesting rather expensive to buy the whole article :(
Ik meen dan dat het om de bot-uiteeksels gaat waarop de hoorn zich hechtte, Maar ik denk dat je dit te berde wilde brengen om aan te geven dat het geen skelet uit het late krijt is maar veel jonger. Dat is een conclusie die niet in het abstract staat en er is ook geen reden om dit aan te nemen.

Een stukje van een artikeltje ernaast
These data are the first to support preservation of multiple proteins and to present multiple lines of evidence for material consistent with DNA in dinosaurs, supporting the hypothesis that these structures were part of the once living animals. We propose mechanisms for preservation of cells and component molecules, and discuss implications for dinosaurian cellular biology.
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 821201318X" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 20 jul 2016 13:49

Het is duidelijk dat het niet duidelijk is wat er nu precies met de hoorn aan de hand is. De toekomst zal het uitwijzen.
Ondertussen is de claim dat de aarde veel ouder is dan 10.000 jaar wat mij betreft nog onomstotelijk en zal dat ook wel blijven hoorn of geen hoorn.

Ik hoop dat Montem het mij niet kwalijk neemt dat iemand die dit boek schreef door mij met argwaan bekeken wordt als hij opeens met bewijs komt dat de aarde wel jonger is.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 20 jul 2016 14:10

Montem schreef:
Bonjour schreef:]
Dan moeten er goede argumenten komen. Beter dan "Er klopt in dit en dit geval iets niet". Er zijn wellicht wel 100.000 argumenten te geven dat de aarde ouder is dan 10.000 jaar. Die moeten allemaal ontkracht worden. Als er eens iets niet klopt bij een meting met C14, zegt dat dat die meting niet klopt, niet dat de methode niet deugt.
Je gaat ervan uit dat in dit geval de meting niet klopt, bewijs dat eens?
Dat hoeft niet bewezen te worden, dat moet aannemelijk gemaakt worden. Er zijn heel veel eisen die gelden voor een geldige C14 meting. Wanneer het aannemelijk is dat aan die eisen niet voldaan is, kan je de meting negeren.

Blijven de duizenden ouderdom claims staan waar creationisten nooit over praten.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 20 jul 2016 16:36

doctorwho schreef:
Montem schreef:
doctorwho schreef: Nee je neemt aan dat dit gebeurt is maar heb je daarover nu al een betrouwbare bron kunnen opduikelen.
Was het misschien bot en geen hoorn?
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 8113000020" onclick="window.open(this.href);return false;
Very interesting rather expensive to buy the whole article :(
Ik meen dan dat het om de bot-uiteeksels gaat waarop de hoorn zich hechtte, Maar ik denk dat je dit te berde wilde brengen om aan te geven dat het geen skelet uit het late krijt is maar veel jonger. Dat is een conclusie die niet in het abstract staat en er is ook geen reden om dit aan te nemen.

Een stukje van een artikeltje ernaast
These data are the first to support preservation of multiple proteins and to present multiple lines of evidence for material consistent with DNA in dinosaurs, supporting the hypothesis that these structures were part of the once living animals. We propose mechanisms for preservation of cells and component molecules, and discuss implications for dinosaurian cellular biology.
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 821201318X" onclick="window.open(this.href);return false;
We komen het papertje nog ergens anders tegen.... gratizzzz :wink: : http://www.creationmoments.com/sites/cr ... _final.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind persoonlijk het stuk in nature ( wat ik eerder citeerde ) interessanter.

http://www.nature.com/ncomms/2015/15060 ... s8352.html" onclick="window.open(this.href);return false;
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 21 jul 2016 07:44

Waarom schreef: We komen het papertje nog ergens anders tegen.... gratizzzz :wink: : http://www.creationmoments.com/sites/cr ... _final.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel mooi, het zal interessant zijn voor doctorwho.
Waarom schreef:
Ik vind persoonlijk het stuk in nature ( wat ik eerder citeerde ) interessanter.

http://www.nature.com/ncomms/2015/15060 ... s8352.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe komt dat denk je, dat je dit interessanter vindt?
Tegen het "wij van wc eend adviseren wc eend" principe.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 21 jul 2016 08:09

Montem schreef: Heel mooi, het zal interessant zijn voor doctorwho.
Zeker :) En even een reminder naar een ander onderwerp. heb je intussen nog even kunnen kijken naar mijn correctie op je idee over evenwichtsverstoring inzake ontbreken m. palmaris longus.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 21 jul 2016 09:16

Montem schreef:
Waarom schreef: We komen het papertje nog ergens anders tegen.... gratizzzz :wink: : http://www.creationmoments.com/sites/cr ... _final.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel mooi, het zal interessant zijn voor doctorwho.
Waarom schreef:

Hoe komt dat denk je, dat je dit interessanter vindt?
Dag Montem,

Er hebben meer auteurs aan mee gewerkt, meer en diepere bronvermelding. En Nature en Science staan hoger in de wetenschappelijk "pikorde" :wink: . Is gewoon de top op gebied van wetenschap.

Mvg,

Waarom?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 21 jul 2016 09:16

doctorwho schreef: Zeker :) En even een reminder naar een ander onderwerp. heb je intussen nog even kunnen kijken naar mijn correctie op je idee over evenwichtsverstoring inzake ontbreken m. palmaris longus.
Quote het nog eens als je wil?

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 21 jul 2016 09:18

Waarom schreef: Dag Montem,

Er hebben meer auteurs aan mee gewerkt, meer en diepere bronvermelding. En Nature en Science staan hoger in de wetenschappelijk "pikorde" :wink: . Is gewoon de top op gebied van wetenschap.

Mvg,

Waarom?
Dus omdat er meer wetenschappers er aan mee gewerkt hebben is het voor jouw een beter onderzoek?
Heeft het niks met vooringenomenheid te maken?

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 21 jul 2016 09:33

Montem schreef:
doctorwho schreef: Zeker :) En even een reminder naar een ander onderwerp. heb je intussen nog even kunnen kijken naar mijn correctie op je idee over evenwichtsverstoring inzake ontbreken m. palmaris longus.
Quote het nog eens als je wil?
feitelijk is het hier off topic maar kreeg je aandacht
Want Ik heb je er in het betreffende topic al meermalen aan herinnerd :idea:

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 21 jul 2016 09:36

Montem schreef:
Waarom schreef: Dag Montem,

Mvg,

Waarom?
Dus omdat er meer wetenschappers er aan mee gewerkt hebben is het voor jouw een beter onderzoek?
Heeft het niks met vooringenomenheid te maken?
Dag Montem,

Nee geen vooringenomenheid. Wetenschap is tegenwoordig echt teamwerk. En vermelding in Nature of Science geeft aan dat je tot de top behoort op je vakgebied. Niet meer en niet minder. Een publicatie daar vraagt veel.

Mvg,

Waarom?

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 21 jul 2016 10:49

Waarom schreef: Nee geen vooringenomenheid. Wetenschap is tegenwoordig echt teamwerk. En vermelding in Nature of Science geeft aan dat je tot de top behoort op je vakgebied. Niet meer en niet minder. Een publicatie daar vraagt veel.

Mvg,

Waarom?
Er zijn in het verleden artikelen geplaatst die later als fraude werden aangezien dus zoveel eer zou ik niet aan die bladen geven als ik jouw was.
Maar wat mij betreft is het niet van belang in welk blad ze schrijven maar wat er geschreven is.

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 21 jul 2016 10:57

doctorwho schreef: feitelijk is het hier off topic maar kreeg je aandacht
Want Ik heb je er in het betreffende topic al meermalen aan herinnerd :idea:
Het is idd offtopic maar als reactie op jouw verhaal had ik een artikel gequoted.

Plaats reactie