Meldpunt Intelligent Design-Creationisme

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Meldpunt Intelligent Design-Creationisme

Bericht door PietV. » 14 feb 2005 18:26

Beste Vrije denkers,

Het is voor de ervaren freethinkers een bekend verschijnsel geworden. Op verschillende fora woedt een discussie rond evolutie-creationisme. En binnen het laatste, zijn verschillende stromingen zichtbaar. Intelligent design en catastrofisten zijn hiervan momenteel de meest bekenden. Naast natuurlijk de groep; die de bijbel woord voor woord tot zich neemt. En het scheppingsverhaal neemt zoals het er staat.

http://www.nadarwin.nl/forum/ en http://nl.msnusers.com/evodisku zijn plaatsen waar gediscusieerd wordt over deze stromingen. En waar vertegenwoordigers elkaar ontmoeten. Als Darwinist verkondig ik hier mijn standpunten.

Tsjok (De actiefste) en ik runnen samen http://nl.msnusers.com/evodisku en bezoeken andere podia om argumenten te verspreiden. De onderbouwingen die wij leveren vinden zoveel mogelijk plaats vanuit Peer Reviewed vakliteratuur. Echter vaak kom je ergens binnenwandelen en constateer je dat een discussie over dit onderwerp al langdurig plaatsvindt. Na analyse blijkt er een hoop stupide onzin gedropt te zijn. Waarop niet afdoende is gereageerd. En zo komen de verhalen de wereld in.

En winnen de aanhangers van deze pseudo-wetenschappen terrein bij een doelgroep die verder niet bekend is binnen de natuurwetenschappen. En wat één keer aangeleerd is.... Daar kun je heel veel vierkante cirkels op los laten :P

Mochten de vrijdenkende nomaden dit soort discussies tegenkomen. Voor mijn part op het " Waarheidsvriendenforum" dan mogen jullie Tsjok of mij hierover berichten.
Hoe sneller dit geblust wordt; hoe beter. Geen Amerikaanse toestanden in Nederland en Belgie. Waar docenten bang zijn om les te geven in de evolutie-theorie.
Over enkele maanden verloot ik onder degenen die ons op het juiste spoor hebben gezet twee bioscoopkaartjes.

Tjeerdo.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 16 feb 2005 13:06

Mooi idee. Ik kom zelf heel vaak dergelijke discussies tegen waar ik zelf de strijd aanga met de verkondigers van het bedrog, maar ik zal zeker aan jullie oproep denken als ik het tegenkom. Samen sta je sterker.

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 feb 2005 20:59

Devious schreef:Mooi idee. Ik kom zelf heel vaak dergelijke discussies tegen waar ik zelf de strijd aanga met de verkondigers van het bedrog, maar ik zal zeker aan jullie oproep denken als ik het tegenkom. Samen sta je sterker.

ciao...
Inderdaad, als iemand aankomt met een fossiel dan denk ik vooraleerst aan Fedor of J .. Tim. Personen die opmerkingen hebben over Helium-diffussie die moeten even wachten of ik verbind ze door met Thomas.

Medisch biologisch/biochemische opmerkingen die slechts bestaan uit creationistische fabeltjes of niet onderbouwde-stellingnames, die zijn meestal wel te pareren. Soms met talk.origins of met de juiste (peer reviewed) vakliteratuur.

Nogmaals ik stel het op prijs..
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 24 feb 2005 12:36

Hallo allemaal. Ik denk dat we er verstandig aan doen als we hier alleen maar melden, anders worden de meldingen waar het hier om gaat straks onvindbaar tussen de discussies door.
Ik heb de vraag van Enigma ff gesplitst, nieuwe topic van gemaakt. http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=564

bij voorbaat dank..
Laatst gewijzigd door Devious op 24 feb 2005 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 26 feb 2005 01:24

Hier iemand die wat mij betreft hard aangepakt mag worden.
http://bedrogvandeevolutieleer.web-log.nl/
Ik heb hier al enige reacties gegeven, en heb de volgende dag een mailtje gekregen met de volgende text: 'IK TRAP JE ARGUMENTEN OMVER!'
Agressief baasje dus.

ciao...

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 feb 2005 15:07

Devious schreef:Hier iemand die wat mij betreft hard aangepakt mag worden.
http://bedrogvandeevolutieleer.web-log.nl/
Ik heb hier al enige reacties gegeven, en heb de volgende dag een mailtje gekregen met de volgende text: 'IK TRAP JE ARGUMENTEN OMVER!'
Agressief baasje dus.

ciao...
Beste Marcel,

Bedankt voor de reacties. Kom meestal te laat. Echter het blijkt maar weer; dat de brandblustactiek uiterst werkzaam is. Voordat er een discussie opgang komt, eerst huiswerk serveren. Hoe raak jij trouwens hier verzeild?

Groeten,

Tjeerdo.

Nb. Het bedrog van Harun doorfaxen :wink:

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 27 feb 2005 10:23

Ik denk via één of andere zoekmachine. Ik heb al enkele reacties gegeven op zijn weblog, en de enige reactie was een hatelijk mailtje. Ik heb hem ook gezegd dat hij een bron moet vermelden, want hij heeft hele pagina's van Harun Yahya overgenomen, maar doet alsof het van hemzelf is. Dit zegt genoeg over zijn inhoudelijke kennis. Reden des te meer om wat darwinistische propaganda op zijn weblog te zetten :)

ciao...

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 27 feb 2005 11:22

Hallo Devious :

Het gaat hier om een memetische oorlog ; wat telt is het overleven .van de memes .... en dat gebeurt met alle middelen die men maar kan bedenken of die ter beschikking staan ....

Een van die methodes die de "schriftgeleerden " gebruiken is het "afschrijfsels " ; datis misschien op het eerste zicht een "debiel" tijdverdrijf , maar er zijn genoeg klunzen die dat leuk vinden , er hun status aan ontlenen; en daar komt het op aan ; een memes moet zich copieren of een copiermachinerie kapen ....

De "memes " moeten zich zoveel mogelijk verspreiden ( doet er niet toe of ze "waar " of " niet -waar" zijn ; alleen maar geloofwaardig genoeg , of zich voldoende voordoende als onmisbaar voor hun toekomstige gastheren .... ) "A sucker is born every minute ..."en vormt de onmisbare voedingsbodem ....

----> Wees toch maar voorzichtig als je , je op dit oorlogspad begeeft : je stelt je(vind ik ) erg kwetsbaar op : Niet zo gemakkelijk je E-mail adres traceerbaar laten ....
Je moet je inbox en die van "freethinker " beter beveiligen .

Paranoia ?
----> Tenzij je natuurlijk denkt dat computeraanvallen geen " mythes " zijn
----> En laten we toch niet beginnen alleen maar "darwinistische " propaganda te posten .... we gaan de ene "absolute waarheid " , toch niet gaan vervangen door reklame voor een andere "absolute waarheid " ....
---> We moeten geen "propaganda " invoeren ; maar moeten de lezers ( niet de makers van de onzin ) aan manen/ stimuleren vaccins te ontwikkelen tegen die onzin ....

Tegenpropaganda maakt deze memes- slechts resistenter ....

----> Trouwens "darwinistisch " ? dat is een term die door de creationisten zelf is uitgevonden ; De Huidige evolutie-biologie en genetica zijn wetenschap , geen ideologie .... Laten we niet in de val trappen , en zogezegd toegeven dat het " darwinisme"( of beter de TE ) ook maar een ideologie ( = godsdienst ) is ....

En wees er maar van overtuigd dat die " poppenmastesr" genoeg brains in huis hebben om in alle stilte ook de wetenschap te aanvaarden en te gebruiken : Onderschat ze niet :
Zij zijn zelf de domme krachten niet ....

Groet

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 27 feb 2005 14:55

tsjok45 schreef:
Tegenpropaganda maakt deze memes- slechts resistenter ....

----> Trouwens "darwinistisch " ? dat is een term die door de creationisten zelf is uitgevonden ; De Huidige evolutie-biologie en genetica zijn wetenschap , geen ideologie .... Laten we niet in de val trappen , en zogezegd toegeven dat het " darwinisme"( of beter de TE ) ook maar een ideologie ( = godsdienst ) is ....
Tegenpropaganda in de vorm van adequate informatie lijkt mij zelf het probaatste middel. Negeren helpt maar ten dele. Als niemand iets zegt tegen de persoon op de zeepkist kan hij/zij vrijuit tot het volk spreken. En er zijn altijd lieden die vatbaar zijn voor andermans memen. Sommige vinden het prachtig om het gedachtengoed van goede redenaars binnen te slurpen. En gaan zich daarna gedragen als hun voorganger.

Omdat het virussen zijn kun je het beste vroegtijdig starten met de therapie. Krachtig en effectief. Een multi-cocktail van middelen. Met een goede dosering: anders kan je resistentere varianten krijgen. Stel je eens voor dat Dekker, Meester e.a. het alleenrecht krijgen om hun informatie neer te zetten. Of dat iedereen zwijgt op het moment dat Behe, Sorensen en Harun hun monden open trekken. Door Behe keihard aan te pakken preekt deze persoon aleen nog maar voor eigen parochie. Want na alle foute uitspraken en dito argumenten durft hij de wetenschappelijke arena niet meer te betreden. En mensen als scheele die Behe doodknuffelen zitten hier erg mee in hun maag. Dus wanneer begin je met aanvallen. En op welke personen richt je je pijlen.

Tjeerdo.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 28 feb 2005 09:33

tsjok45 schreef: ----> En laten we toch niet beginnen alleen maar "darwinistische " propaganda te posten .... we gaan de ene "absolute waarheid " , toch niet gaan vervangen door reklame voor een andere "absolute waarheid " ....
---> We moeten geen "propaganda " invoeren ; maar moeten de lezers ( niet de makers van de onzin ) aan manen/ stimuleren vaccins te ontwikkelen tegen die onzin ....
Ik bedoelde het eigenlijk een beetje als grap. Vandaar de smiley.

ciao...

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 28 feb 2005 13:17

Ik bedoelde het eigenlijk een beetje als grap. Vandaar de smiley.
OK
maar het is natuurlijk ook een handige kapstok om allerlei ermee verband-houdende
begrippen en modelletjes aan op te hangen ... vandaar ...

groet

Tim Spaan
Geregelde verschijning

Bericht door Tim Spaan » 28 feb 2005 22:18

Omdat jullie er wellicht prijs op stellen: er is hier een discussie gaande: http://www.wetenschapsforum.nl/viewforum.php?f=3

Met in het middelpunt de zeer naïeve en arrogante Creafiel Handsome Bill en z'n trouwe viervoeter John.

Ikzelf discussieër daar niet meer, de massaliteit er van trekt me niet echt aan, maar misschien dat iemand anders zich er toe geroepen voelt?
(Probeer 'm anders op NaDarwinforum te lokken)
Enjoy smiles :mrgreen: after miles and miles

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 01 mar 2005 19:05

Wel Tim

ik heb die zich voortdurend voorslepende en zich steeds weer herhalende
discussies op wetenschapsforum nl . ook al een tijdje niet meer gevolgd ....

Me dunkt is er daar genoeg talent aanwezig om deze "visser" en zijn trouwe helper van wederwoord te dienen ...
Serieus ; wil je die kwak- kerel nu werkelijk graag op nadarwinforum hebben ?

Ik zal me maar opnieuw wat inlezen in die idiotica-werkjes ,: echt aantrekkelijk is het in elk geval niet ( ik vrees dat ik daar vlug mijn geduld ga verliezen .... )
maar misschien krijg ik wel weer de smaak te pakken ....

Tim Spaan
Geregelde verschijning

Bericht door Tim Spaan » 01 mar 2005 19:14

Me dunkt is er daar genoeg talent aanwezig om deze "visser" en zijn trouwe helper van wederwoord te dienen ...
nou eigenlijk niet natuurlijk, maar aan de andere kant heb je dan toch weer zo'n gevoel dat zo'n figuur verbaal over je momunent heeft lopen pissen en je hem daarvoor niet in de grond hebt kunnen boren.

T'is dus een beetje een tweestrijd...
Enjoy smiles :mrgreen: after miles and miles

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 mar 2005 19:22

tsjok45 schreef:
ik heb die zich voortdurend voorslepende en zich steeds weer herhalende
discussies op wetenschapsforum nl . ook al een tijdje niet meer gevolgd ....

De beheerders van het wetenschapsforum (knownothing e.a) verzuchten regelmatig dat het hun veel onnodige tijd kost om alle randdebielen van informatie te voorzien. En dan wordt het dubben om mee te doen of een stuk voor evodisku te schrijven over de migratie van het choanen. Maar als Tim hem wil hebben op zijn forum en daar de personen in de "watten" gaat leggen, dan moeten hem maar een mailtje sturen. Het resultaat zal wel weer haat-spam zijn :lol:

Tjeerdo.

Plaats reactie