List of creationist arguments (en hun weerlegging)

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: List of creationist arguments (en hun weerlegging)

Bericht door Vilaine » 13 jul 2013 10:48

Hele diepe zucht!! #-o
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Jinny

Bericht door Jinny » 13 jul 2013 11:34

Laat maar, weer een Ray Comfort, geen trek in weer anderhalf uur drogreden en reeds 150 jaar weerlegde stellingen....

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 13 jul 2013 11:48

The Blaze en dan weet je eigenlijk al wel genoeg https://en.wikipedia.org/wiki/TheBlaze" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ray Comfort is het voorbeeld van iemand met een bord voor zijn kop, schoolvoorbeeld van iemand die tegen beter weten in de meest perfide onzin blijft verkondigen.
En het ergste is dat hij nog steeds niet het verschil weet tussen abiogenese en evolutie en hardnekkig tegen de verkeerde boom blijft pissen, terwijl het hem al zo vaak duidelijk is gemaakt. Het schijnt maar niet te willen aankomen omdat het niet door die dikke laag dommigheid heen wil breken.
Alleen dat soort mensen krijgen een hele stroom van net zulke ignorante volgelingen achter zich aan die te beroerd zijn om in kennis te investeren en te lui zijn om echt na te denken.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 13 jul 2013 13:29

Krautsjo schreef: Alleen dat soort mensen krijgen een hele stroom van net zulke ignorante volgelingen achter zich aan die te beroerd zijn om in kennis te investeren en te lui zijn om echt na te denken.
:lol: Maar je kan ook gewoon op een forum gaan zitten als je te lui bent om na te denken, dan hoef je de film ook niet meer te gaan kijken.
Ik kende die hele man niet, ik dacht: dit is het bewijs van de eeuw. Echt een wetenschapper is het geloof ik niet.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

Jinny

Bericht door Jinny » 13 jul 2013 13:33

Echt een wetenschapper is het geloof ik niet.
Understatement of the year........

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 13 jul 2013 13:45

coby schreef:
Krautsjo schreef: Alleen dat soort mensen krijgen een hele stroom van net zulke ignorante volgelingen achter zich aan die te beroerd zijn om in kennis te investeren en te lui zijn om echt na te denken.
:lol: Maar je kan ook gewoon op een forum gaan zitten als je te lui bent om na te denken, dan hoef je de film ook niet meer te gaan kijken.
Ik kende die hele man niet, ik dacht: dit is het bewijs van de eeuw. Echt een wetenschapper is het geloof ik niet.

Meestal zijn de mensen die te lui zijn om na te denken ook niet in staat om zich aan de hand van geschreven tekst een voorstelling te maken van de kennis die anderen wel hebben. Ik hoef alleen maar de naam Ray Comfort te lezen en ik weet al dat het niets nieuws gaat opleveren en nee een wetenschapper is het niet en wat hij wel is, is gewoon op te zoeken. Net als zoveel gewoon te vinden is als je er moeite voor doet en dat was precies wat ik bedoelde, eerst verifiëren wat je plaatst en dan wel of niet plaatsen. Luiheid dus en niet nadenken, ook het idee te denken dat iemand die het verschil niet weet tussen abiogenese en evolutie iets zinnig te melden zou hebben onderschrijft mijn opmerking.
Vraag je zelf eens af hoe jij iets kunt beoordelen als je je er eigenlijk nooit echt in verdiept.
Ray Comfort is een bekende creationist die door niemand behalve zijn net zo domme achterban serieus genomen wordt.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 13 jul 2013 14:46

Het hele zootje is 2 dgn geleden toch al besproken en naar de Babbelbox verhuisd?

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39&t=12652" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft Coby niet opgelet?
it remains popular.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 13 jul 2013 15:07

Vuistregel van Cluny: Verspil nooit tijd aan een tubefilmpje als de link door een CreaChristen wordt gegeven.
Voor tekst neem ik meestal wel de moeite. Meestal herken ik de CreaChristenCrackpot binnen enkele seconden en blijft de verspilde energie binnen de perken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 13 jul 2013 15:25

Cluny schreef:Vuistregel van Cluny: Verspil nooit tijd aan een tubefilmpje als de link door een CreaChristen wordt gegeven.
Voor tekst neem ik meestal wel de moeite. Meestal herken ik de CreaChristenCrackpot binnen enkele seconden en blijft de verspilde energie binnen de perken.
He jammer en dan ben ik ook nog een niet-oplettende creachristen. Deze man moet je echt even kijken hoor (een heuse phD), dat is de reden dat ik echt geloof dat de evolutietheorie niet klopt:
http://www.wayoflife.org/database/lumsden.html" onclick="window.open(this.href);return false; (met tekst)

Jinny

Bericht door Jinny » 13 jul 2013 17:03

Coby, wat jij geloof is domweg niet relevant.
Wat aangetoond is, dat is relevant.
En de evolutietheorie is inmiddels op duizenden manieren bevestigd, dus valt een crea jijbuizer gewoon af.
Of jij hem nu geloof of niet....

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 13 jul 2013 18:30

Dan moet je ook dit even lezen Coby, http://ncse.com/taking-action/project-steve" onclick="window.open(this.href);return false;.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 13 jul 2013 20:08

Krautsjo schreef:Dan moet je ook dit even lezen Coby, http://ncse.com/taking-action/project-steve" onclick="window.open(this.href);return false;.
Oh, okay.
Er was iemand op christian forums die dacht dat Ray Comfort een atheist was die een parodie maakte van creationisten trouwens.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 13 jul 2013 20:11

coby schreef:
Cluny schreef:Vuistregel van Cluny: Verspil nooit tijd aan een tubefilmpje als de link door een CreaChristen wordt gegeven.
He jammer en dan ben ik ook nog een niet-oplettende creachristen. Deze man moet je echt even kijken hoor (een heuse phD), dat is de reden dat ik echt geloof dat de evolutietheorie niet klopt:
http://www.wayoflife.org/database/lumsden.html" onclick="window.open(this.href);return false; (met tekst)
Dan moet je ook Kurt Wise noemen, een afgestudeerd geoloog, die zijn vak vaarwel zei wegens zijn geloof.
Een uitspraak van hem.
"As I shared with my professors years ago when I was in college, if all the evidence in the universe turns against creationism, I would be the first to admit it, but I would still be a creationist because that is what the Word of God seems to indicate."

Er is vast nog wel een PhD te vinden, die in de platte aarde gelooft. Betekent dat, dat je ook niet in de aarde als bol gelooft?
it remains popular.

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 13 jul 2013 20:41

coby schreef:
Krautsjo schreef:Dan moet je ook dit even lezen Coby, http://ncse.com/taking-action/project-steve" onclick="window.open(this.href);return false;.
Oh, okay.
Er was iemand op christian forums die dacht dat Ray Comfort een atheist was die een parodie maakte van creationisten trouwens.

Kun je nagaan hoe belachelijk die man is :lol:

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 13 jul 2013 21:17

coby schreef:Echt een wetenschapper is het geloof ik niet.
Inderdaad!
After finishing high school at 17.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie