List of creationist arguments (en hun weerlegging)

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Henry II
Bevlogen

Re: List of creationist arguments (en hun weerlegging)

Bericht door Henry II » 15 mar 2013 09:13

Lees 2 Kronieken 4:2[3] en 1 Koningen 7:23

Als je dan nog steeds van mening bent dat we genesis letterlijk moeten nemen, dan mag je mij vertellen wanneer Pi geëvolueerd is van 3 naar 3.14159265.....

Als je me nu gaat vertellen, dat ik dit stukje uit het onfeilbare woord van god niet letterljk moet nemen, dan mag je meteen stoppen met alle argumenten die pleiten voor creationisme.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 16 mar 2013 07:37

Eén peer reviewed artikel Demeester, kan godverdomme toch niet moeilijk zijn. Ik heb je zelf google scholar gegeven waar je alle wetenschappelijke artikels kan vinden.

Dus ofwel geef je dit artikel ofwel geef je toe dat je geen bal van evolutie kent. Punt andere lijn. Jouw gelul van ik heb gelijk omdat ik het zeg heeft geen enkele, en dan ook geen enkele, waarde. Eén verdomd wetenschappelijk artikel meestertje. En als je dat niet kan vinden, begin dan eens voor jezelf na te denken.

Beste moderatoren, excuses voor mijn taal. Maar misschien toch even deze discussie niet eindeloos laten zwalpen. Demeester, mijn geduld is op. Ofwel is dit een discussie en antwoord je op vragen ofwel ga je preken op de dag des heren's over hel verdommenis. Preken doe je in een Kerk. Hier wordt er verwacht dat je in staat bent een discussie te voeren.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 16 mar 2013 09:20

demeester schreef:Doctorwho:
Erfelijkheid, variatie en selectie zijn de mechanismen, waarop de evolutietheorie gestoeld is.

Erfelijkheid: Een ontwerp
Variatie: Een gevolg van een ontwerp
Selectie: Een gevolg
Kan je dit eens onderbouwen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 16 mar 2013 10:18

pallieter schreef:Eén peer reviewed artikel Demeester, kan godverdomme toch niet moeilijk zijn.
Ik wil deMeester natuurlijk niet ontmoedigen, maar Lawrence Krauss heeft dit al eens gedaan.
Hij heeft 10 miljoen artikelen in 20 belangrijke wetenschappelijke tijdschriften van de laatste 10 jaar doorgespit.

115.000 artikelen bevatten het woord 'evolutie'
'Intelligent design' kwam 88 keer voor
77 daarvan stonden in technische (enginering) bladen.
8 van de 88 waren kritisch over Intelligent design
de laatste drie waren niet in het onderzoeksgedeelte van het blad.

Dan eens kijken naar boeken op amazon.com
21.822 boeken bij zoeken op evolutie, meestal over de biologische evolutie
635 boeken met intelligent design
de helft daarvan gingen over de enginering, rest zo'n 320
de helft van die 320 waren kritisch over ID
rest dus een 160 boeken.

Maar als er op ontvoering door buitenaardsen gezocht wordt geeft dat ook 165 boeken.

Bron
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 16 mar 2013 11:36

Bonjour schreef: rest dus een 160 boeken.

Maar als er op ontvoering door buitenaardsen gezocht wordt geeft dat ook 165 boeken.

Bron
Dus de waarschijnlijkheid op alienabduction is groter dan ID :alien:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 17 mar 2013 19:52

Is dit nu niet vriendelijk Demeester, Bonjour doet het werk al voor jezelf.

Doet dit nu pijn Demeester? Met je neus op de feiten gedrukt worden. Maakt dit je kwaad? Of zoek je nog grotere oogkleppen en geef je maar mensen zoals wij hier de schuld dat jij nu zou kunnen twijfelen. Dat het hele evolutieverhaal enkel dient om die onwaarschijnlijk belangerijke Demeester zijn geloof belachelijk te maken?

Of zou het kunnen dat jij, Demeester, de volledige wetenschap belachelijk maakt met je insinuaties van fraude en leugens.
Dat met andere woorden, jij echt wel een arrogant ventje bent die als verkondiger van de waarheid wel zelf zal beslissen op welke vragen hij al dan niet antwoord.

Ik kan bepaalde vormen van geloof begrijpen en bepaalde individuele interpretaties van religie soms zelf bewonderen. Maar wat jij hier tentoon stelt, wat jij hier doet met je kritisch verstand, wat volgens je geloof Gods grootste geschenk is . Hier heb ik geen woorden voor.
Jij bent een fossiel tussen je geloofsgenoten, wist je dat? Buiten de Islam en wat evangelistische christengemeenschappen, aanvaarden de meesten religies evolutie. De katholieke kerk aanvaardt evolutie. Het gros van de gelovigen aanvaardt evolutie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_s ... ous_bodies

En bij de algemene bevolking:
440px-Views_on_Evolution_svg.png
Nu al die grafiekjes doen er niet toe. Vroeger dacht men ook dat de aarde plat was. Maar ze weerleggen wel elk van jouw standpunten: iedereen weet toch..... Blijkbaar niet Demeester, blijkbaar begrijpt iedereen buiten jijzelf dat elk nieuw bewijs, zoals dna, de evolutietheorie keer op keer bevestigd. En er geen enkel bewijs gevonden wordt dat het weerlegt. Zelfs niet door theocratiën als Iran en Saudie Arabië.
En als je met als die informatie nog steeds niet kan toegeven dat de kans dat de evolutietheorie fout is verwaarloosbaar klein is, wel dan ben jij dat grootste geschenk van je God aan het verkwanselen, je verstand.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo » 18 mar 2013 12:55

DeMeester schreef:Simpel: door vast te stellen dat geen van deze eigenschappen door een andere manier kunnen ontstaan dan door ontwerp. Toeval kan hier niet. Té complex.
Ik ga jouw redeneerwijze even volgen. Als er sprake is van een ontwerp omdat het allemaal te complex is dan moet er ook een ontwerper zijn. Om een complex ontwerp te maken moet er wel een intelligente ontwerper zijn. Die intelligente ontwerper moet ook ergens vandaan komen. Wie heeft de intelligente ontwerper gemaakt? Heeft die ouders? Is die gemaakt door een ander intelligent ontwerper? Waar komt die ontwerper dan weer vandaan? Wie is die zogenaamde intelligente ontwerper dan? Is diens bestaan te verifieren? En is het bestaan van diens ontwerper ook te veridfieren? Kunnen wij die ontwerper spreken? Was die intelligent ontwerper even afgeleid toen hij wat baby's met open ruggetjes, baby's met het Down syndrome, Siamese tweelingen bedacht? Verveelde hij zich? Vond hij het leuk om de zwangerschap en de bevalling van een kind zodanig te ontwerpen dat er kans is op de volgende complicaties:

Ziekten aanwezig voor het ontstaan van de zwangerschap: suikerziekte, hypertensie, schildklierafwijking;
groeiachterstand;
pre-eclampsie en/of HELLP-syndroom;
te vroeg gebroken vliezen;
voortijdige weeën;
liggingsafwijkingen van het kind en verstoorde spildraai
schouderdystocie
weeënzwakte;
andere oorzaken van stagnatie van de baring
overmatig bloedverlies (fluxus of haemorrhagia postpartum (HPP))
complicaties van de navelstreng
complicaties van de placenta
aangeboren afwijkingen bij het kind.
bij de moeder: Syndroom van Sheehan, veroorzaakt door necrose van de hypofyse als gevolg van overmatig bloedverlies en hypovolemische shock gedurende en na de bevalling.

Is werkelijk geniaal bedacht! Toch? En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.....
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 apr 2013 21:58

het probleem is niet of evolutie wel of niet als paal boven water staat. het probleem is de gelovige medemens. Zij mogen puur op gevoelsbasis zeggen: "Dat geloof ik niet"
Zij mogen zeggen: "Ik geloof niet in zwaartekracht"
Zij wel!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II » 16 apr 2013 08:27

Ik wil me best indenken dat er een ontwerp aan ten grondslag ligt. Iets wat wij nog niet hebben kunnen vaststellen. Maar de vraag die bij mij opkomt is, waar dat plan zou moeten zitten. De menselijke idee dat dit dan een ontwerp zou zijn door iets wat buiten de kosmos zou bestaan, duidt m.i. op de menselijke psyche. Alles komt van boven, de hemel is boven (waarom?) dus is god ook boven. Maar waarom zou het plan niet liggen in de microkosmos, die voor ons nu juist zo moeilijk waarneembaar is. De cellen van ons lichaam zijn zo complex, de opbouw van de atomen zijn zo complex, en wat daar nog verder binnen de sub-atomaire deeltjes gebeurt is nog veel complexer. Ik stel dat als er een plan zou zijn, dat dit plan dan zou moeten liggen binnen die superkleine deeltjes i.p.v. ergens in het heelal. Immers alles is ontstaan vanuit één singulariteit. Het ontwerp van binnenuit i.p.v buitenaf.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 16 apr 2013 08:41

Magrathea is de planeet waar planeten met alles erop en eraan gemaakt worden uit het Transgalactisch Lifters Handboek.

Maar de sub-atomaire deeltjes kunnen geen plan hebben om grotere structuren te maken. Maar ze kunnen wel eigenschappen bezitten dat grotere structuren praktisch automatisch gevormd worden.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 16 apr 2013 09:10

"Bewijzen" dat doen wiskundigen. En een 'model voor schepping'.. hoe moet dat er nu precies uitzien? Ik kan mij er totaal niks bij voorstellen. Dat is natuurlijk geen argument tegen, maar een open vraag. Alle huidige modellen bouwen voort op andere modellen of zijn analogieën.. wat voor overkoepelend macroscopisch of onderliggend subatomair model je dus nieuw zal maken zal in grote mate lijken op wat er al is: en dat ziet er dus sowieso wat naturalistisch uit.

Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II » 17 apr 2013 13:12

Ik denk bijv. aan de Mandelbrot reeks. Hiermee kun je schijnbaar organische structuren genereren. Heel misschien zou er iets dergeljks op sub-atomair niveau kunnen bestaan. Natuurlijk is dit pure speculatie. Het gaat mij erom dat er totaal geen reden is om te denken dat een 'schepper' zo groot als de kosmos moet zijn. Dat is het beeld dat de menselijke geest oproept. Als hij denkt aan iets 'hogers' kijkt hij omhoog en vermoedt daar de hemel. Waarom? Zo zit de mens in elkaar. Doden zitten onder de grond, mensen erop en god er boven.

demeester

Bericht door demeester » 25 apr 2013 17:13

Mandelbrot .... tja dit wiskundig wonder wijst toch echt weer naar ontwerp.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 25 apr 2013 17:20

demeester schreef:Mandelbrot .... tja dit wiskundig wonder wijst toch echt weer naar ontwerp.
Deze inhoudelijk ongeëvenaarde reactie wijst toch echt op iets dat zeer veel wegheeft van trisomie-21.

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 25 apr 2013 18:04

Samsa schreef:
demeester schreef:Mandelbrot .... tja dit wiskundig wonder wijst toch echt weer naar ontwerp.
Deze inhoudelijk ongeëvenaarde reactie wijst toch echt op iets dat zeer veel wegheeft van trisomie-21.

"Downs" the drain, het is en blijft dweilen met de kraan open . :)

Plaats reactie