Dr. Kent Hovind!

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer » 05 feb 2007 20:26

Ik stuitte per toeval op de site www.drdino.nl

lachen!!
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 05 feb 2007 20:40

Eigenlijk is het helemaal niet om te lachen, het is schandalig. Belachelijk dat dit kennelijk onderwezen wordt aan kinderen. Afschuwelijk dat mensen op deze manier worden geindoctrineerd met pure leugens.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 05 feb 2007 22:04

Maar eigenlijk zijn de ouders van die kinderen de schuldigen. Zij leren hun kinderen immers niet om de bewijzen met een open, kritische geest te onderzoeken en af te wegen, maar ze leren hen dat echte wetenschappers boze en domme mensen zijn, die God en de bijbel willen loochenen (kijk maar naar die gemene meneer Dawkins), maar dat er gelukkig ook oprechte onderzoekers zijn, die Gods woord hooghouden, en die met resultaten komen waar de wetenschap het liever niet over heeft.

En nu wordt zo'n moedige creationist zelfs vervolgd door de overheid om zijn mening. Boehhhhh!

carramba

Bericht door carramba » 05 feb 2007 23:23

Theoloog schreef:Maar eigenlijk zijn de ouders van die kinderen de schuldigen. !
Het zijn over het algemeen de ouders die hun kinderen vormen in de eertse levensjaren tot wat ze als volwassene denken. Vooral op zaken als geloof en religie is het heel bepalend hoe ze zich opstellen in hun latere leven.
Theoloog schreef:Zij leren hun kinderen immers niet om de bewijzen met een open, kritische geest te onderzoeken en af te wegen,!
Bewijzen.......zijn bewijzen en daar kan je niet tegen argumenteren. Ze zijn eenduidig en onweerlegbaar anders zijn het geen bewijzen. Bovendien moet je eerst uitmaken wat een geest eigenlijk is en wat het kan voordat je er een geest bijhaald.
Theoloog schreef: maar ze leren hen dat echte wetenschappers boze en domme mensen zijn, die God en de bijbel willen loochenen (kijk maar naar die gemene meneer Dawkins),!
Meneer Dawkins laat in ieder geval de mogelijkheid open dat er toch een god kan bestaan waar gelovigen geen optie open laten voor een andere god laat staan dat er helemaal geen god is. De bijbel heeft alles al voorgekauwd en je hoef het alleen maar te slikken. Dus wie is er dan kritisch? Niet de reli's.
Theoloog schreef:maar dat er gelukkig ook oprechte onderzoekers zijn, die Gods woord hooghouden, en die met resultaten komen waar de wetenschap het liever niet over heeft.!
Hhmmm we willen wel wat van die resultaten zien hoor laat maar horen. Hier wil ik het wel erover hebben.
Theoloog schreef: En nu wordt zo'n moedige creationist zelfs vervolgd door de overheid om zijn mening. Boehhhhh!
Niet om zijn mening. Omdat hij geen belasting wil betalen. Een zakkenvuller is hij. Hij wil ten volle profiteren van een infrastructuur die het mogelijk maakt geld te verdienen maar wil er niet aan meebetalen. Waar denk je dat die infrastructuur vandaan komt? Door rijkdommmen uit overzeese rijksdelen te jatten en in je thuisland mooie steden te bouwen(wat eigenlijk een discussie op zich is). Door met z'n allen geld op een hoop te leggen en wegen, telefoonnetwerken, spoorlijnen etc. te bouwen. Hij preekt dat hij er tegen is dat de belastingbetalers centjes worden gebruikt om evolutie te onderwijzen. Betaal eerst zelf belasting anders heb je op dat punt geen recht van spreken.
You can fool some people somethimes, but you can't fool all the peolple all the time

Theoloog

Bericht door Theoloog » 06 feb 2007 00:05

Carramba: je hebt zojuist kennis gemaakt met mijn sarcasme-modus.

Hovindt is niet de enige vriend van God:

http://www.youtube.com/watch?v=aLxrmM91SkE

carramba

Bericht door carramba » 06 feb 2007 00:25

Theoloog schreef:Carramba: je hebt zojuist kennis gemaakt met mijn sarcasme-modus.

Hmmm daar ben ik mooi ingetuind.
Maar er zijn er genoeg die wel zo denken.

Die film heb ik ook bekeken en ik kan je vertellen als ze op de school van mijn kinderen zoiets flikken sleep ik ze voor de rechter.
You can fool some people somethimes, but you can't fool all the peolple all the time

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 06 feb 2007 16:55

Ach ja, en zelf neemt hij het niet zo nauw om als christen te moeten leven natuurlijk.

Op 2 november 2006 zijn Hovind en zijn vrouw Jo door een jury in Pensacola, Florida schuldig bevonden aan overtreding van een verscheidenheid aan federale belastingwetten. Op 19 januari 2007 is Hovind tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld.

Bron: wiki

Heeft hij wel mooi de tijd om nog meer onzin uit te denken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement » 06 feb 2007 17:44

dit is waar je over praatte wat gevaarlijk kan zijn of niet wim :wink: . als marcus scaurus het gelooft wie weet welke mensen nog meer :roll:.
en dan zit hij te beweren dat de evolutietheorie gevaarlijk is!
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 06 feb 2007 21:37

windsurfer schreef:Ik stuitte per toeval op de site www.drdino.nl

lachen!!
Dit las ik op de site
1. de onzin en de gevaren van de evolutiefilosofie
:lol:

Evolutie filosofie :lol:
2. de betrouwbaarheid van het scheppingsverslag zoals terug te vinden in het bijbelboek Genesis

Er zijn 2 scheppingsverhalen in de bijbel, welke moet ik nou geloven. :roll:
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

carramba

Bericht door carramba » 07 feb 2007 01:17

Atheist_1984 schreef:
windsurfer schreef:Ik stuitte per toeval op de site www.drdino.nl

lachen!!
Dit las ik op de site
1. de onzin en de gevaren van de evolutiefilosofie

Evolutie filosofie :lol:
2. de betrouwbaarheid van het scheppingsverslag zoals terug te vinden in het bijbelboek Genesis

Er zijn 2 scheppingsverhalen in de bijbel, welke moet ik nou geloven. :roll:
Kijk als je problemen zoekt met de bijbel hoef je niet lang te zoeken.

Het eertse probleem is de eerste regel.
1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
Waarom? Nou daarom.
6 En God sprak: Er worde een uitspansel tussen de wateren, en er zij een scheiding tussen de wateren.
7 Toen maakte God het uitspansel, en scheidde het water onder het uitspansel van het water boven het uitspansel: en het geschiedde alzo.
8 En God noemde het uitspansel hemel. Toen werd uit avond en morgen de tweede dag.

De hemel werdt 2 keer geschapen en wel in den beginne en later op de tweede dag.
En dit is pas de eerste regel.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 feb 2007 13:34

En dan verklaren creationisten het als volgt: het eerste scheppingsverhaal is hoe het is gegaan, het tweede is hiervan de diepere uitleg.

Ook zo voor de eerste regel, dat is de samenvatting van het geheel, en eronder de uitleg in stapjes 8)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 07 feb 2007 18:29

Theoloog schreef:Carramba: je hebt zojuist kennis gemaakt met mijn sarcasme-modus.

Een oude bekende! Ken Ham. Zijn radio toespraken zijn meer 'hilarious'! :lol:
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 08 feb 2007 15:56

Yes boy's and girls, behemoth was a dinosaur. Ja tuurlijk een dino die 4000 jaar terug leefde. Wat een schande dat die vent dit die kinderen leerdt. Gaat compleet tegen al het wetenschappelijke bewijs in. Hoewel je die lezing van die kerel niet echt wetenschappelijk kun noemen.
Laatst gewijzigd door Atheist_1984 op 18 feb 2007 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 08 feb 2007 17:36

Hé, atheïst_1984, :wink: in jouw zin "Wat een schande dat die vent dit die kinderen leerd." schrijf je "leerd" natuurlijk(!) met dt :wink: . Dus leer deze kinderen geen faute spellieng :wink:

Wim :lol:
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

carramba

Bericht door carramba » 12 feb 2007 01:08

Kitty schreef:En dan verklaren creationisten het als volgt: het eerste scheppingsverhaal is hoe het is gegaan, het tweede is hiervan de diepere uitleg.

Ook zo voor de eerste regel, dat is de samenvatting van het geheel, en eronder de uitleg in stapjes 8)
1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
Waarom? Nou daarom.
6 En God sprak: Er worde een uitspansel tussen de wateren, en er zij een scheiding tussen de wateren.
7 Toen maakte God het uitspansel, en scheidde het water onder het uitspansel van het water boven het uitspansel: en het geschiedde alzo.
8 En God noemde het uitspansel hemel. Toen werd uit avond en morgen de tweede dag.

Dit zijn citaten uit genesis 1. dus het eerste scheppingsverhaal. Die uitrede zou in dit geval niet opgaan.

Gesloten