Dr. Kent Hovind!

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Marcus Scaurus
Forum fan

Dr. Kent Hovind!

Bericht door Marcus Scaurus » 08 okt 2006 14:43

Afbeelding

Wat een godvrezend man is Dr. Kent Hovind toch! Gisteren heb ik een van zijn DVD's gekeken (die lachen toevallig bij ons thuis) en ik moet zeggen dat zijn 'lezing' over de ark van Noach en het uitsterven van Dinosaurussen na de zondvloed erg overtuigend is! De man mag dan niet zoveel weten op het gebied van filosofie, biologie en zoölogie als Dennett en Dawkins, hij heeft wel kennis van het Boek waarvan die andere twee geen kennis hebben: de Bijbel! In ongeveer anderhalf uur heeft Hovind mij overtuigd van het Feit dat De Bijbel het Ware Woord van God (Die Is), Het Boek Dat ver boven onze menselijke boekjes als the origin of species, the selfish genes of the end of faith (u leest het goed, zonder hoofdletters). In plaats van ingewikkelde biologie en astronomie gebruikt Hovind de taal van de gewone man, dat is de taal die in De Bijbel staat Geschreven! Al het bewijs (wat in feite aangenomen leugens zijn, verzonnen door atheïstische wetenschappers die onze kinderen willen verderven) wordt simpelweg aan de kant geschoven als het Woord Spreekt over de Schepping in zes dagen, over de Ark van Noach, over Behemoth en Laviathan! Heil Hovind! [/b]
All men by nature desire knowledge - Aristoteles

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia » 08 okt 2006 14:48

De Waltons :D
C'est le ton qui fait la musique

FonsV
Diehard

Kent

Bericht door FonsV » 08 okt 2006 15:02

Waar de klok bleef stille staan. ;)
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 okt 2006 15:37

Sapperdeflap!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Uncle Rat
Ervaren pen

Re: Dr. Kent Hovind!

Bericht door Uncle Rat » 08 okt 2006 16:07

Marcus Scaurus schreef: Gisteren heb ik een van zijn DVD's gekeken (die lachen toevallig bij ons thuis)
Bent u er zeker van dat het geen scheerkwasten waren?

Marcus Scaurus
Forum fan

Bericht door Marcus Scaurus » 08 okt 2006 17:01

Uncle Rat schreef:
Marcus Scaurus schreef: Gisteren heb ik een van zijn DVD's gekeken (die lachen toevallig bij ons thuis)
Het waren prachtige schijfjes. Op zo'n klein schijfje kan zoveel data! Miljoenen letters, duizenden foto's of uren film! Zo'n schijfje moet een maker hebben: de kans is astronomisch klein dat het door kans bestaat. Op het DNA van een mens zit nog meer informatie. De mens is dus gemaakt door een Schepper. En dat is de christelijke God. Nee, niet de katholieke.

frans
Forum fan

Bericht door frans » 08 okt 2006 17:42

Marcus Scaurus schreef:Afbeelding

Wat een godvrezend man is Dr. Kent Hovind toch! Gisteren heb ik een van zijn DVD's gekeken (die lachen toevallig bij ons thuis) en ik moet zeggen dat zijn 'lezing' over de ark van Noach en het uitsterven van Dinosaurussen na de zondvloed erg overtuigend is! De man mag dan niet zoveel weten op het gebied van filosofie, biologie en zoölogie als Dennett en Dawkins, hij heeft wel kennis van het Boek waarvan die andere twee geen kennis hebben: de Bijbel! In ongeveer anderhalf uur heeft Hovind mij overtuigd van het Feit dat De Bijbel het Ware Woord van God (Die Is), Het Boek Dat ver boven onze menselijke boekjes als the origin of species, the selfish genes of the end of faith (u leest het goed, zonder hoofdletters). In plaats van ingewikkelde biologie en astronomie gebruikt Hovind de taal van de gewone man, dat is de taal die in De Bijbel staat Geschreven! Al het bewijs (wat in feite aangenomen leugens zijn, verzonnen door atheïstische wetenschappers die onze kinderen willen verderven) wordt simpelweg aan de kant geschoven als het Woord Spreekt over de Schepping in zes dagen, over de Ark van Noach, over Behemoth en Laviathan! Heil Hovind! [/b]
Ach die Hovind valt ook best mee, en je wordt tenslotte ook niet zomaar docter. :D .
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat als je zijn video's achteruit draait, er dan een verborgen boodschap inzit die zegt dat je Dawkins Dennet en Darwin moet lezen.

Frans

frans
Forum fan

Bericht door frans » 08 okt 2006 17:50

En wellicht staat er ook nog een verborgen boodschap op over het niet betalen van belasting, illegaal bouwen etc.

http://wiki.cotch.net/index.php/Kent_Hovind

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat » 08 okt 2006 20:40

Marcus Scaurus schreef:
Uncle Rat schreef:
Het waren prachtige schijfjes. Op zo'n klein schijfje kan zoveel data! Miljoenen letters, duizenden foto's of uren film! Zo'n schijfje moet een maker hebben: de kans is astronomisch klein dat het door kans bestaat. Op het DNA van een mens zit nog meer informatie. De mens is dus gemaakt door een Schepper. En dat is de christelijke God. Nee, niet de katholieke.
Dank u voor uw uitleg. Ik begrijp nu ook waar de DVD's zich zo vrolijk over maken..

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 18 nov 2006 00:22

Hovind, smerige leugenaar. Hij legt trouwens de big bang theorie verkeerd uit en zeikt het dan af. Ben je dan een sukkel of wat. :?
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 18 nov 2006 01:01

frans schreef:Ach die Hovind valt ook best mee, en je wordt tenslotte ook niet zomaar docter. :D .
Dr is een niet beschermde titel..... Iedereen kan zichzelf dr noemen. Het staat wel intresant natuurlijk. Daarom gebruikt hovind dat.
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat als je zijn video's achteruit draait, er dan een verborgen boodschap inzit die zegt dat je Dawkins Dennet en Darwin moet lezen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de maan van kaas is........
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 nov 2006 12:59

Atheist_1984 schreef:Hovind, smerige leugenaar. Hij legt trouwens de big bang theorie verkeerd uit en zeikt het dan af. Ben je dan een sukkel of wat. :?
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Een bijbelvast christen heeft helemaal geen Bang nodig, geen Small en geen Big. Dit soort naïviteiten is meer voor mensen die totaal vervreemd zijn van de Oorsprong en Doel van het Leven.
Kinderlijk verkeerd begrijpen komt zeer veel voor bij mensen die zich atheïst noemen, vooral bij hen die ook nog over jeugdige overmoed beschikken. In hun arrogantie leggen ze de bijbel al bij voorbaat naast hen neer, en ontgaat het hen volkomen dat de bijbel duizenden vingerwijzingen bevat die op de goddelijke oorsprong duiden, denk alleen al maar aan de werkelijk honderden profetieën die op geen enkele andere manier verklaard kunnen worden dan door goddelijke inspiratie. Zoals Pascal al zei: Er is genoeg licht voor hen die willen zien. Maar bedenk hoe het mensen vergaat die denken van alles te weten. Op zijn sterfbed lag Goethe met het zweet op zijn voorhoofd; zijn laatste woorden van wanhoop en vertwijfeling waren 'meer licht...meer licht!'

Maar indien je nog meer bewijs nodig hebt: zet maar eens een leger apen aan de typemachine, en probeer ze maar eens een bijbel te laten produceren. De zon zal uitgedoofd zijn voordat het ze lukt!
Bovendien is het niet eten van varkensvlees gezond gebleken. Zo zie je maar weer hoe de bijbel toch altijd gelijk heeft.

Mag ik jou dringend verzoeken uitdaging 7 eens door te nemen ( http://www.zoektocht.net/bijbel/uitdagi ... ging7.html ). Misschien dat jouw ogen dan geopend zullen worden. In het bijzonder zou je Openbaring 3 vers 17 tot je door moeten laten dringen:
"Gij denkt 'Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek', maar gij weet niet dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte . . ." Je kunt eenvoudig de vodden en het vuil niet zien, en ook de schoonheid niet. Er ligt een sluier op jouw verstand.

De val van het Romeinse rijk heeft drie oorzaken gehad: gulzigheid, dronkenschap en zedeloosheid waardoor het hart, de inwendige kern van Rome verteerde. En wij zien hetzelfde in de moderne westerse wereld, dat door inwendige verrotting zal ondergaan, tenzij er van kust tot kust een zedelijke en geestelijke opwekking komt. Bekeert u voor het te laat is!

Marcus Scaurus
Forum fan

Bericht door Marcus Scaurus » 18 nov 2006 13:28

Rereformed schreef: De val van het Romeinse rijk heeft drie oorzaken gehad: gulzigheid, dronkenschap en zedeloosheid waardoor het hart, de inwendige kern van Rome verteerde. En wij zien hetzelfde in de moderne westerse wereld, dat door inwendige verrotting zal ondergaan, tenzij er van kust tot kust een zedelijke en geestelijke opwekking komt. Bekeert u voor het te laat is!
1Kor 12:3! Rom 8:1-12, Fil 11:31, Matt 5:11! 2Thess 2:21!

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 nov 2006 16:59

Marcus Scaurus schreef:
Rereformed schreef: De val van het Romeinse rijk heeft drie oorzaken gehad: gulzigheid, dronkenschap en zedeloosheid waardoor het hart, de inwendige kern van Rome verteerde. En wij zien hetzelfde in de moderne westerse wereld, dat door inwendige verrotting zal ondergaan, tenzij er van kust tot kust een zedelijke en geestelijke opwekking komt. Bekeert u voor het te laat is!
1Kor 12:3! Rom 8:1-12, Fil 11:31, Matt 5:11! 2Thess 2:21!
Precies! Amen!
Fil. 11:31 en 2 thess 2:21 moet ik nog aan een nader onderzoek blootleggen, maar tezijnertijd, wanneer de grondtekst eindelijk in de woestijn opgegraven zal worden, zal ik daar ook Halleluja op zeggen!

En laten we niet de wijze opmerkingen van Nietzsche aangaande dit alles verontachtzamen:
"Men moet alle deugden bezitten om goed te kunnen slapen. Zal ik valse getuigenis spreken? Zal ik echtbreken? Zal ik mijn naasten dienstmaagd begeren? Dit alles verdraagt zich slecht met de goede slaap.
Alsook: "Zelfs al bezit men alle deugden, dan nog moet men van één ding verstand hebben: hoe men zelf de deugden op het juiste moment naar bed stuurt."
En tot slot: "Graag ook mag ik de armen van geest: ze bevorderen de slaap. Zalig zijn dezen, vooral als men hen altijd gelijk geeft."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 nov 2006 17:32

Marcus Scaurus schreef:
Wat een godvrezend man is Dr. Kent Hovind toch!
Op de engelse Wikipedia staat het volgende:

"On November 2, 2006, Hovind and his wife, Jo, were found guilty by a jury in a Pensacola, Florida federal court of numerous federal tax and tax-related offenses. Hovind is currently being held by the Escambia County Sheriff's Office awaiting sentencing on January 9, 2007. He has been ordered to forfeit $430,400 and faces a maximum of 288 years in prison."

Zie ook http://www.pensacolanewsjournal.com/app ... 30338/1006 : "Dr. Dino' guilty on all counts. Couple could get more than 200 years.
Kent Hovind winked at his wife and gave her a reassuring smile as he was led away to jail."

Het is duidelijk dat iedere evangelist in Amerika door de satan aan bijzonder zware verleidingen blootgesteld wordt. Hij heeft onze financiële steun en bovenal onze gebeden nodig. Weet iemand zijn bankrekening?

Het zal me overigens niet verwonderen als de cipier inmiddels al tot geloof is gekomen, nadat hij Dr. Hovind in zijn cel aantrof onder het zingen van Onward Christian Soldiers. Waarschijnlijk is dit de manier waarop de Geest zich tot het gevangenispersoneel kan wenden. Zoals de bekende nederlandse evangeliste Corrie ten Boom al opmerkte: wij zien de achterkant van het borduurwerk, God ziet de mooie voorkant.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 18 nov 2006 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten