Scheppingscongres

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

De Encyclopedist
Ervaren pen

Re: Scheppingscongres

Bericht door De Encyclopedist » 15 apr 2018 10:34

Bonjour schreef:
15 apr 2018 09:24
De Encyclopedist schreef:
15 apr 2018 08:40
Ik geloof er niks van, maar het is in beginsel denkbaar dat het universum ooit welbewust geschapen is. Mocht dat zo zijn, dan is dat compleet anders gegaan dan creationisten menen en vooral ruwweg een miljoen keer langer geleden.
Geen creationist begint ooit over het gebrek aan fantasie van de scheppende god.
Het is me ook al lang een raadsel waarom die scheppende god misschien wel een miljoen verschillende soorten kevers geschapen heeft en maar zo'n 400 soorten primaten. Zo er al iets te leren valt uit zijn werk dan toch dat mensen maar een soort Treppenwitz zijn.
Bonjour schreef:
15 apr 2018 09:24
De Encyclopedist schreef:
15 apr 2018 08:40
Ik heb niks te zoeken op dat congres, ik ken de onwetendheid en leugens uit die kringen inmiddels wel.
Mooi filmpje trouwens. Mag vast niet op het congres getoond worden.
Vast niet, nee.

Nog even voor lezers die denken dat mijn woorden overdreven of overdrachtelijk zijn: nee, dat over die onwetendheid en leugens meen ik. Wie meent dat het bijbelse scheppingsverhaal ook maar iets met de werkelijkheid te maken heeft is of niet op de hoogte van wat astronomie, kosmologie, geologie, paleontologie en biologie over het ontstaan van de wereld en de diversiteit van het leven te zeggen hebben, of liegt daarover, of allebei.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 15 apr 2018 12:29

Weet je wat het is, lieve schatten allemaal? Het doet er geen bal, maar dan ook helemaal geen bal, toe wat wij mensen denken. Alles is gewoon wat het is, en gaat zoals het gaat, en wie denkt daar iets aan te kunnen veranderen zit er dubbel en dwars naast. Wij zijn geen scheppers, maar hooguit waardeloze opscheppers wanneer we ons gaan verbeelden een vinger in de kosmische pap te hebben. En goed waardeloos ook, omdat we dan even onnozel doodgaan als we geboren zijn, en dus geen enkele bijdrage hebben geleverd aan wat dan ook.
Maar daar kom je pas achter als je bloot, zonder je beschermende jasje, bij de hemelpoort aankomt - kakelend als een kip zonder kop, en met een handvol leegte als trofee. En dan is er natuurlijk geen sprake van dat die poort zich voor je zal openen.
Maar geen nood, want God is goed en je gaat niet regelrecht naar de hel. Nee, je krijgt gewoon een nieuw jasje en wordt daarmee naar de aarde teruggestuurd, net zo lang en zo vaak tot je je leven hebt gebeterd.

Ik bedoel maar: memento morie, mensen, memento morie...

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 apr 2018 13:26

@Sofia
Natuurlijk heb je in grote lijn gelijk. Het doet er allemaal helemaal niets toe! Uiteindelijk verdwijnt de mensheid, de aarde en het heelal.
En wat we ook bedacht hebben, elektromagnetisme, zwaartekracht, quanta, evolutietheorie, gesproken taal, mindfullness, reincarnatie en ga zo maar door, het zal in de vergetelheid geraken.
En wat dat nieuwe jasje betreft. Ook dat is uiteindelijk tijdelijk en een (wens)gedachte van mensen.

Maar om dan maar destructief, depressief achterover te gaan zitten om te wachten op die dood...
Ammehoela!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 15 apr 2018 16:20

sofia schreef:
15 apr 2018 12:29

Maar daar kom je pas achter als je bloot, zonder je beschermende jasje, bij de hemelpoort aankomt - kakelend als een kip zonder kop, en met een handvol leegte als trofee. En dan is er natuurlijk geen sprake van dat die poort zich voor je zal openen.
Als ik dood ben kan ik natuurlijk nergens meer heen. Ook niet naar een poort.
Maar geen nood, want God is goed en je gaat niet regelrecht naar de hel.
God bestaat niet en de hel evenmin.
Nee, je krijgt gewoon een nieuw jasje en wordt daarmee naar de aarde teruggestuurd, net zo lang en zo vaak tot je je leven hebt gebeterd.
Er is dus ergens een foerier die nieuwe jasjes uitdeelt aan in staat van ontbinding verkerende kadavers??
Ik denk er elke dag aan, en kijk er met verlangen naar uit. Ik ben er al bijna, maar moet nog even volhouden voor mijn vrouw en mijn hond.
Ik koester geen enkel verlangen om in de hemel te geraken, of om opnieuw terug te keren op aarde. Ik wil alleen maar lekker dood.
Gewoon in een bed, zoals dat hoort. Met mijn sokken uit....

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 15 apr 2018 16:30

dikkemick schreef:
15 apr 2018 13:26
@Sofia
Natuurlijk heb je in grote lijn gelijk. Het doet er allemaal helemaal niets toe! Uiteindelijk verdwijnt de mensheid, de aarde en het heelal.
En wat we ook bedacht hebben, elektromagnetisme, zwaartekracht, quanta, evolutietheorie, gesproken taal, mindfullness, reincarnatie en ga zo maar door, het zal in de vergetelheid geraken.
En wat dat nieuwe jasje betreft. Ook dat is uiteindelijk tijdelijk en een (wens)gedachte van mensen.

Maar om dan maar destructief, depressief achterover te gaan zitten om te wachten op die dood...
Ammehoela!
En wat we ook bedacht hebben... Hoe bedoel je dat? Hebben wij elektromagnetisme, zwaartekracht, quanta, evolutietheorie, gesproken taal, mindfullness, reïncarnatie, enz. bedacht, dikkemik? Toch mooi niet, denk ik. We hebben het alleen kunnen ontdèkken, omdat het er al wàs, lang voordat wij ontstonden.
En, niet te vergeten, omdat het ook in onszelf zit. Onze geest is een replica van Het Grote Geheel, en niet de schepper ervan. En als we dit nu eens tot onszelf zouden laten doordringen zouden we ons heel wat minder arrogant opstellen. En, vreemd genoeg, dan ook nog voornamelijk tegenover onszelf.
Geloof je me niet? Waarom kijken we dan zo minachtend naar alles wat we wel zelf produceren: de buitengewone dingen die we soms waarnemen, onze emoties, waarvoor we vaak zó bang zijn dat we ze liever verdringen, onze intuïtie die we wantrouwen als de pest... En dan dat idiote imago waarmee we lopen te pronken alsof het ik weet niet wät voorstelt... Wat ìs dat in 's hemelsnaam voor heilloze flauwe kul?

Wat doe je bijvoorbeeld als iemand je vraagt wat voor jou de belangrijkste persoon is in je leven? Je gaat op zoek in je geheugen, en komt meestal uit bij iemand die je zelfs nooit ontmoet hebt: iemand met een grote naam bijvoorbeeld, waaraan je je kunt optrekken. Of, als je nog niet volwassen bent, je ouders. "Wat jammer dat mijn vader dit niet kan meemaken...". Hoeveel jubilarissen zouden dat gezegd kunnen hebben? Honderdduizenden denk ik.
En jouw arme ego, dat voor jou de meest belangrijke persoon zou moeten zijn, zit intussen in een verborgen hoekje te verpieteren... verguisd en soms zelfs totaal vergeten. Hoe kan eens mens toch zó godvergeten stom zijn?

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 15 apr 2018 17:19

Ach beste sofia, wat moet ik toch met zulks een zweefkezerij die jij hier uitkraamt.
Nieuwe jasjes, en net zolang een ander jasje tot je het volgens een in mist gehulde grote geest het goed doet.
Mijn vrouw moet toch wel een heel naar mens zijn geweest dat ze in haar huidige jasje is voorzien van een spierziekte?!
Of wat te denken van mensen die hun jasje alweer moeten uitdoen nog voor dat ze kans hebben gekregen om te laten zien hoe goed ze konden leven?!
Doe me een lol zeg met je zogenaamde bovennatuurlijke wijsheid.

Dat we onderdeel zijn van het universum in de zin dat we van hetzelfde basismateriaal zijn gemaakt is op zich toch al een prachtig gegeven.
Maar nee, er zijn dan altijd mensen die dat niet genoeg vinden, die vinden dat ze onderdeel moeten zijn van een hoger plan.
Dat is pas ware arrogantie, het toonen van een ongelooflijk groot ego, exact het ego wat jij hier nu ten toon spreid.

De mens die zijn plaats en herkomst probeert te verklaren en het universum waarin hij leeft m.b.v. wetenschap, rede en logica is pas een mens die nederig is t.o.v. van het universum en zijn tijdelijk bestaan daarin.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 15 apr 2018 17:33

Gershom schreef:
15 apr 2018 16:20
sofia schreef:
Maar geen nood, want God is goed en je gaat niet regelrecht naar de hel.
God bestaat niet en de hel evenmin.
Nee, je krijgt gewoon een nieuw jasje en wordt daarmee naar de aarde teruggestuurd, net zo lang en zo vaak tot je je leven hebt gebeterd.
Er is dus ergens een foerier die nieuwe jasjes uitdeelt aan in staat van ontbinding verkerende kadavers??
Ja hoor, ik meen datie Petrus heet.
Ik denk er elke dag aan, en kijk er met verlangen naar uit. Ik ben er al bijna, maar moet nog even volhouden voor mijn vrouw en mijn hond.
Ik koester geen enkel verlangen om in de hemel te geraken, of om opnieuw terug te keren op aarde. Ik wil alleen maar lekker dood.
Gewoon in een bed, zoals dat hoort. Met mijn sokken uit....
Haha, een unsatisfied customer... Pas maar op, jij, straks loop je te roepen in de woestijn! En ik zou mijn sokken maar aanhouden, want woestijnzand is verdomd heet.

Quote hersteld
Bonjour

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 apr 2018 18:14

sofia schreef:
15 apr 2018 16:30
En wat we ook bedacht hebben... Hoe bedoel je dat? Hebben wij elektromagnetisme, zwaartekracht, quanta, evolutietheorie, gesproken taal, mindfullness, reïncarnatie, enz. bedacht, dikkemik? Toch mooi niet, denk ik. We hebben het alleen kunnen ontdèkken, omdat het er al wàs, lang voordat wij ontstonden.
Het was aanwezig, maar homo sapiens is de enige (ons bekende) soort die dit alles door nieuwsgierigheid uit heeft kunnen pluizen.
En, niet te vergeten, omdat het ook in onszelf zit. Onze geest is een replica van Het Grote Geheel, en niet de schepper ervan. En als we dit nu eens tot onszelf zouden laten doordringen zouden we ons heel wat minder arrogant opstellen. En, vreemd genoeg, dan ook nog voornamelijk tegenover onszelf.
Geloof je me niet?
Om met die laatste vraag te beginnen: Nee, ik geloof je niet. Onze geest een replica van Het Grote Geheel (met Hoofdletters n.b.). Misschien als je die zin aan mij kunt uitleggen in gezond Nederlands?
Waarom kijken we dan zo minachtend naar alles wat we wel zelf produceren: de buitengewone dingen die we soms waarnemen, onze emoties, waarvoor we vaak zó bang zijn dat we ze liever verdringen, onze intuïtie die we wantrouwen als de pest... En dan dat idiote imago waarmee we lopen te pronken alsof het ik weet niet wät voorstelt... Wat ìs dat in 's hemelsnaam voor heilloze flauwe kul?
"WE"? Ik kijk helemaal niet minachtend naar emoties. Intuïtie bekijk ik met gezonde argwaan omdat het wel roulette lijkt. Heel soms klopt je intuïtie, meestal zit je er naast. Pronken met een imago is mij ook vreemd. Ik vind het wel zeer opmerkelijk dat homo sapiens in staat is gebleken zichzelf af te vragen: "Waar komen we vandaan" en dat ze daar in grote lijnen nog in geslaagd is ook.
Wat doe je bijvoorbeeld als iemand je vraagt wat voor jou de belangrijkste persoon is in je leven? Je gaat op zoek in je geheugen, en komt meestal uit bij iemand die je zelfs nooit ontmoet hebt: iemand met een grote naam bijvoorbeeld, waaraan je je kunt optrekken. Of, als je nog niet volwassen bent, je ouders. "Wat jammer dat mijn vader dit niet kan meemaken...". Hoeveel jubilarissen zouden dat gezegd kunnen hebben? Honderdduizenden denk ik.
En jouw arme ego, dat voor jou de meest belangrijke persoon zou moeten zijn, zit intussen in een verborgen hoekje te verpieteren... verguisd en soms zelfs totaal vergeten. Hoe kan eens mens toch zó godvergeten stom zijn?
Waarom moet ik (of ieder willekeurig ander) belangrijk zijn? Ik heb vele 'belangrijke' personen in mijn leven maar ik weet zeker dat als zij 1 voor 1 wegvallen, mijn leven door gaat. Dat is de keiharde realiteit. Ook als ik morgen wegval draait de aarde haar rondjes en gaan vrienden, familie, kennissen en collega's door met hun leven.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 15 apr 2018 23:12

Scheppingscongres schreef:
11 apr 2018 21:50
...toch zouden we je bij deze van harte willen uitnodigen om - ondanks de mogelijke vooroordelen en wellicht andere opvattingen - dit congres te bezoeken. Wat zou een vrijdenker ervan weerhouden zijn licht eens op te steken in het kamp van 'de overkant'?
Dus onder het mom van "Baat het niet, dan schaadt het niet": van harte welkom! :)

Filosofisch gezien is een vrijdenker een eeuwige student, dus wellicht kom je in aanmerking voor de studentenkorting én het gratis boek.
Ook als die tegen zo vallen: je kunt hem altijd nog weggooien óf weggeven.

Roepen vanaf de zijlijn is te makkelijk; buiten kijf staat dat je pas weet waar het over gaat als je er zelf geweest bent.
Aanmelden kan via de website! Wie weet tot dan :D.
Misschien kunnen jullie de uitnodiging ook naar credible.nl sturen. En ik weet zeker dat er daar ook enkelen zijn die zo'n gratis boek willen becommentariëren.

Ik begrijp ook niet dat er bij voorbaat al zoveel kritiek is. Niemand gaat naar het congres, het staat al vast, muurvast voor velen.. Maar ja......wel een gratis boek, wat men verguisd omdat men de uitkomst al weet. Inderdaad roepen vanaf de zijlijn.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 16 apr 2018 01:22

dikkemick schreef:
15 apr 2018 18:14
sofia schreef:
Het was aanwezig, maar homo sapiens is de enige (ons bekende) soort die dit alles door nieuwsgierigheid uit heeft kunnen pluizen.
Geloof je me niet?
Om met die laatste vraag te beginnen: Nee, ik geloof je niet. Onze geest een replica van Het Grote Geheel (met Hoofdletters n.b.). Misschien als je die zin aan mij kunt uitleggen in gezond Nederlands?
Waarom kijken we dan zo minachtend naar alles wat we wel zelf produceren: de buitengewone dingen die we soms waarnemen, onze emoties, waarvoor we vaak zó bang zijn dat we ze liever verdringen, onze intuïtie die we wantrouwen als de pest... En dan dat idiote imago waarmee we lopen te pronken alsof het ik weet niet wät voorstelt... Wat ìs dat in 's hemelsnaam voor heilloze flauwe kul?
"WE"? Ik kijk helemaal niet minachtend naar emoties. Intuïtie bekijk ik met gezonde argwaan omdat het wel roulette lijkt. Heel soms klopt je intuïtie, meestal zit je er naast. Pronken met een imago is mij ook vreemd. Ik vind het wel zeer opmerkelijk dat homo sapiens in staat is gebleken zichzelf af te vragen: "Waar komen we vandaan" en dat ze daar in grote lijnen nog in geslaagd is ook.
Waarom moet ik (of ieder willekeurig ander) belangrijk zijn? Ik heb vele 'belangrijke' personen in mijn leven maar ik weet zeker dat als zij 1 voor 1 wegvallen, mijn leven door gaat. Dat is de keiharde realiteit. Ook als ik morgen wegval draait de aarde haar rondjes en gaan vrienden, familie, kennissen en collega's door met hun leven.
Hoe zit dat nu, moet ik al die quoten weer nu ook weer allemaal regeltje voor regeltje hèr-quoten? Het ziet er wel keurig netjes uit zo, maar het verandert de samenhang van mijn verhaal wel in een verzameling losse zinnen, en als ik dat nòg eens ga doen is er straks helemaal geen touw meer aan vast te knopen. En dat is dan meteen einde verhaal: alle snippers in de prullenbak en klaar.

Alleen nog één ding, dikkemik, als je géén deel bent van het Grote Geheel, zoals je zegt, waar kom je dan vandaan, van buiten het heelal? Da's pas goed alien!!

Bedtijd, sweet dreams.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 16 apr 2018 03:20

sofia schreef:

Wat doe je bijvoorbeeld als iemand je vraagt wat voor jou de belangrijkste persoon is in je leven? Je gaat op zoek in je geheugen, en komt meestal uit bij iemand die je zelfs nooit ontmoet hebt: iemand met een grote naam bijvoorbeeld, waaraan je je kunt optrekken.

Huh, een grote naam. Iemand die je ooit ontmoet hebt? Waarom zou je ?
Wat dacht je van heel gewoon man en kinderen als belangrijkste personen.
Waarom zou je een grote naam of eenn iemand moeten hebben om je op te trekken? Is er iets mis dan met je?

Mijn ego is helemaal niet arm hoor, die maakt het prima! Misschien zit jouw ego te verpieteren maar mijne echt niet.

Wat die hemel betreft, ik heb eerlijk gezegd maar één reden om daarheen te willen mócht het bestaan; die godheid bij z'n vuige kladden grijpen en de hel in werpen. Is de mensheid eindelijk gered van dat schorem. :angel12:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 apr 2018 04:18

sofia schreef:
Weet je wat het is, lieve schatten allemaal? Het doet er geen bal, maar dan ook helemaal geen bal, toe wat wij mensen denken. Alles is gewoon wat het is, en gaat zoals het gaat, en wie denkt daar iets aan te kunnen veranderen zit er dubbel en dwars naast.
In absolute zin en ieder voor zich kunnen we vrijwel niets veranderen. Maar met 7 miljard tegelijk kunnen we relatief veel veranderen. Ten goede zowel als ten kwade.
"Willen jullie méér of minder CO2-uiitstoot = opwarming van de aarde = stijging van de zeezpiegel en meer stormen en overstromingen en droogtes?"
Ik wens u alle goeds

Scheppingscongres

Bericht door Scheppingscongres » 16 apr 2018 09:33

sofia schreef:
En dan is er natuurlijk geen sprake van dat die poort zich voor je zal openen.
Maar geen nood, want God is goed en je gaat niet regelrecht naar de hel. Nee, je krijgt gewoon een nieuw jasje en wordt daarmee naar de aarde teruggestuurd, net zo lang en zo vaak tot je je leven hebt gebeterd.
[...]
Haha, een unsatisfied customer... Pas maar op, jij, straks loop je te roepen in de woestijn! En ik zou mijn sokken maar aanhouden, want woestijnzand is verdomd heet.
Hou es op met modder gooien :? ; er wordt niemand beter van elkaar veroordelen.
Vuurspuwende draken doen geen goed.
Reincarnatie heeft trouwens helemaal niets met het christelijk geloof of de Bijbel te maken.
Erik schreef:Volgens mij heeft hij het over de bijbel.
Wees niet bevreesd :D, het is niet de Bijbel (maar die wil ik je ook gerust sturen vanzelf :wink: )
dikkemick schreef:Iedere keer weer wordt de bijbel aangepast aan de huidige kennis.
De Bijbel wordt en is niet aangepast. Maar van de inhoud mag je uiteraard vinden wat je wil.
Detail: onderzoekt toont aan dat het nog steeds het meest gelezen boek ooit is.
Erik schreef:Mijn vrouw moet toch wel een heel naar mens zijn geweest dat ze in haar huidige jasje is voorzien van een spierziekte?!
Of wat te denken van mensen die hun jasje alweer moeten uitdoen nog voor dat ze kans hebben gekregen om te laten zien hoe goed ze konden leven?!
Wat mensen op deze aarde overkomt heeft inderdaad helemaal NIETS en dan ook NIETS te maken met wie ze zijn, hoe ze leven of wat ze toekomt. Wie dat beweert is een leugenaar en heeft zelf geen waarheid gevonden.
Dergelijke dingen zijn het resultaat van de verziektheid van wereld (evolutie inversa als je het zo wil noemen, de Bijbel gebruikt daar de term 'zonde' voor, de bron van alle verderf en kwaad). Maar diezelfde Bijbel spreekt van hoop en biedt ieder die daarnaar zoekt een uitweg.

Mooi om te lezen hoe ieder over het onderwerp 'oorsprong' nadenkt, interessant en boeiend. Het ging mij om de uitnodiging, die is gegeven.
Maar, ik zou willen voorstellen dat ieder vanaf hier stopt met modder gooien op een andere bezoeker, daar wordt niemand beter van.
We hoeven elkaar niet te veroordelen of te veranderen, hooguit informeren of je mening delen; en ieder kan daarvan vinden wat hij wil en inhoudelijk reageren.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 16 apr 2018 11:05

Storm schreef:
15 apr 2018 23:12
Scheppingscongres schreef:
11 apr 2018 21:50
...toch zouden we je bij deze van harte willen uitnodigen om - ondanks de mogelijke vooroordelen en wellicht andere opvattingen - dit congres te bezoeken. Wat zou een vrijdenker ervan weerhouden zijn licht eens op te steken in het kamp van 'de overkant'?
Dus onder het mom van "Baat het niet, dan schaadt het niet": van harte welkom! :)

Filosofisch gezien is een vrijdenker een eeuwige student, dus wellicht kom je in aanmerking voor de studentenkorting én het gratis boek.
Ook als die tegen zo vallen: je kunt hem altijd nog weggooien óf weggeven.

Roepen vanaf de zijlijn is te makkelijk; buiten kijf staat dat je pas weet waar het over gaat als je er zelf geweest bent.
Aanmelden kan via de website! Wie weet tot dan :D.
Misschien kunnen jullie de uitnodiging ook naar credible.nl sturen. En ik weet zeker dat er daar ook enkelen zijn die zo'n gratis boek willen becommentariëren.

Ik begrijp ook niet dat er bij voorbaat al zoveel kritiek is. Niemand gaat naar het congres, het staat al vast, muurvast voor velen.. Maar ja......wel een gratis boek, wat men verguisd omdat men de uitkomst al weet. Inderdaad roepen vanaf de zijlijn.
Er is wel een verschil: Op het congres kan je niet reageren. Daarvoor is te weinig gelegenheid. Het boek kan hier bediscussieerd worden.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Scheppingscongres

Bericht door Scheppingscongres » 16 apr 2018 11:28

Bonjour schreef:
16 apr 2018 11:05
Er is wel een verschil: Op het congres kan je niet reageren. Daarvoor is te weinig gelegenheid. Het boek kan hier bediscussieerd worden.
Daar heb ik al eerder op gereageerd: na elke set lezingen is er een vragenronde, waar je elke vraag kunt stellen die je wilt.
In totaal bijna 1 uur de tijd daarvoor (zie pagina 'Dagindeling' op de site). Daarnaast zijn de sprekers in de pauze vast ook wel aanwezig.
Het boek is geen uitgave van het Scheppingscongres en gaat ook niet specifiek over het congres; de titel is trouwens al die tijd gewoon op de site te vinden hoor :wink:.

Plaats reactie