De verwarring is groot

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Waarom?
Diehard

Re: De verwarring is groot

Bericht door Waarom? » 22 nov 2017 09:27

PietV. schreef:
21 nov 2017 16:00
Waarom? schreef:
21 nov 2017 14:43
In dit topic is het een keer gegaan over hoofdletter gebruik in theologische teksten....hier een link hoe een discussie tussen vakbroeders ontaard...Lees en geniet...;-)....

https://twitter.com/StefanPaas/status/9 ... 1045733376
Koefnoen is er niets bij. Ze kunnen zich verschrikkelijk opwinden over niets.
Het is vooral Stefan Paas die zich op wind en die netjes wordt gepareerd door historici en neerlandici. En als je dit te vaak zegt al is het met een knipoog
Theologen weten er misschien ook wel iets over ;-) Zomaar een gedachte.
, dan voel je je zelf gemarginaliseerd.. Geeft niet,....Je weet nog wat Jezus zijn volgelingen beloofde?....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 nov 2017 10:02

Waarom? schreef:
22 nov 2017 09:27
Het is vooral Stefan Paas die zich op wind en die netjes wordt gepareerd door historici en neerlandici.
Toegeven dat hij fout zit is niet zijn sterkste eigenschap.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 31 dec 2017 12:16

Waarom? schreef:
Geeft niet,....Je weet nog wat Jezus zijn volgelingen beloofde?....
Volgens mij is in deze discussie meer à propos wat je zus beloofde.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 02 jan 2018 16:17

De Encyclopedist schreef:
31 dec 2017 12:16
Waarom? schreef:
Dag De Encyclopedist,
Je bedoelt de verwarring gaat niet over Jezus?. Nee, daar ging het ook niet over, maar een reactie op het smeken van "relevant gevonden " worden van een theoloog. Die kan dan geen volgeling van Jezus meer zijn of is ver van het padje.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 02 jan 2018 17:09

Waarom? schreef:
02 jan 2018 16:17
31 dec 2017 12:16
Waarom? schreef:
Dag De Encyclopedist,
Je bedoelt de verwarring gaat niet over Jezus?. Nee, daar ging het ook niet over, maar een reactie op het smeken van "relevant gevonden " worden van een theoloog. Die kan dan geen volgeling van Jezus meer zijn of is ver van het padje.
Nou nee, het was een grapje over hoofdlettergebruik in theologische teksten en over de veelvoorkomende spelkwaal die wel Engelse ziekte genoemd wordt.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 02 jan 2018 21:15

Nou nee, het was een grapje over hoofdlettergebruik in theologische teksten en over de veelvoorkomende spelkwaal die wel Engelse ziekte genoemd wordt.
Kijk zo slecht ben ik in grapjes..ik lees teksten eerst voor "informatie" en daarna pas op "taal", al kan ik wel genieten van mooie taal. Nu je hem hebt uitgelegd moet ik wel gniffelen..Met alle grapjes zo: je lacht drie keer. Eerst als hij wordt verteld, daarna als hij wordt uitgelegd,...en als laatst als je hem snapt... :wink:

Plaats reactie