T.Rex en T.Smedes

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dat beloof ik
Bevlogen

T.Rex en T.Smedes

Bericht door Dat beloof ik » 26 nov 2016 08:32

Dit weekend ga ik met een van mijn zoons Trix bekijken. De prinses ? Nee, nog ouder, de dino in Naturalis, Leiden.
Het Naturalis Bio Diversity Center.
Ze doen echt veel om Trix heen, thema avonden, bijeenkomsten voor groepen, je kunt het niet bedenken of het kan er.
Letterlijk.
Want tot mijn stomme verbazing kun je kaartjes kopen voor "cocktails & dinoaurs op 30-12".
Met als speciale gast Taede Smedes, over Dino's in de Bijbel.
http://www.naturalisafterdark.nl/progra ... de-smedes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flitscollege: godsdienstfilosoof Taede Smedes
Heb je als gelovige wel iets op een T. rex-tentoonstelling te zoeken? In de Bijbel komen immers geen dino’s voor. Of wel? Suspense!

Nu weet ik wel hoe hij er in steekt, hij is overtuigd van de evolutie, maar het is toch vreemd dat je als jezelf respecterend onderzoeksinstituut ruimte geeft aan duimzuigers om hun fantasieën in je museum ten toon te spreiden als ware het serieuze wetenschap ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

dikkemick
Ontoombaar

Re: T.Rex en T.Smedes

Bericht door dikkemick » 26 nov 2016 13:52

Er mag toch ook wel eens gelachen worden in Naturalis?
Veel plezier met Trix!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 26 nov 2016 17:00

Dat beloof ik. schreef
maar het is toch vreemd dat je als jezelf respecterend onderzoeksinstituut ruimte geeft aan duimzuigers om hun fantasieën in je museum ten toon te spreiden als ware het serieuze wetenschap ?
Nou zo vreemd is dat niet. Er zijn een aantal wetenschappers die er buiten hun vakgebied wonderlijke denkbeelden op nahouden. En als een theoloog de evolutietheorie aanvaard, zou je hem dan niet uitnodigen omdat hij theoloog is?
Zelfs de paus aanvaard de evolutie, alleen denkt hij dat god Darwin die denkbeelden heeft ingefluisterd.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 26 nov 2016 20:15

Gershom schreef:Zelfs de paus aanvaard de evolutie, alleen denkt hij dat god Darwin die denkbeelden heeft ingefluisterd.
Volgens mij denkt hij dat ergens gedurende de overgang van aapachtige naar mensachtige de heilige geest in ons geblazen is?
De geest uit de (bier)fles denk ik. 8*)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 26 nov 2016 20:47

Ach, het is als met muziek (en dat is nog maar 'klein', 'n gering effect).
Muziek kan magistraal veel doen bij een mens. Geef dat geen naampje. Dat schaadt.
Als je teveel op 1 muzikant (of de Paus e.d.) let is het kapot.
Zo is het ook met Trix. Zie het groter. Veeeel groter. :)
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 nov 2016 21:35

Dat beloof ik schreef:
Nu weet ik wel hoe hij er in steekt, hij is overtuigd van de evolutie, maar het is toch vreemd dat je als jezelf respecterend onderzoeksinstituut ruimte geeft aan duimzuigers om hun fantasieën in je museum ten toon te spreiden als ware het serieuze wetenschap ?
Je kan uiteraard beter Teade naar voren schuiven dan iemand van stichting Oude Wereld. Maar is hij bedoeld om gelovigen te vermaken of de rest. Zijn vroegere boeken zijn grotendeels geschreven vanuit de optiek om geloof en wetenschap te verzoenen. In de Bijbel heb je geen dinosauriërs dus op dit punt kan hij direct de boel kortsluiten. Waar gaat de rest van zijn spreektijd naar toe? Vreemde keus??
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 27 nov 2016 00:12

PietV.schreef;
In de Bijbel heb je geen dinosauriërs dus op dit punt kan hij direct de boel kortsluiten. Waar gaat de rest van zijn spreektijd naar toe?
Een beetje predikant kan ook heel lang uitweiden over iets dat niet in de bijbel voorkomt.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 nov 2016 21:29

naturalis2a.jpg
naturalis2a.jpg (29.92 KiB) 2661 keer bekeken
Eindelijk, een échte T-Rex!
66.000.000 jaar.
Fantastisch.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 27 nov 2016 21:35

Dat is nog eens wat anders dan 6.000 jaar.... :)
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Lu Tze

Bericht door Lu Tze » 27 nov 2016 21:59

Dat beloof ik schreef:Dit weekend ga ik met een van mijn zoons Trix bekijken. De prinses ? Nee, nog ouder, de dino in Naturalis, Leiden.
Het Naturalis Bio Diversity Center.
Ze doen echt veel om Trix heen, thema avonden, bijeenkomsten voor groepen, je kunt het niet bedenken of het kan er.
Letterlijk.
Want tot mijn stomme verbazing kun je kaartjes kopen voor "cocktails & dinoaurs op 30-12".
Met als speciale gast Taede Smedes, over Dino's in de Bijbel.
http://www.naturalisafterdark.nl/progra ... de-smedes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flitscollege: godsdienstfilosoof Taede Smedes
Heb je als gelovige wel iets op een T. rex-tentoonstelling te zoeken? In de Bijbel komen immers geen dino’s voor. Of wel? Suspense!

Ik kan hier niet te veel over zeggen want ik wil hier wel anoniem blijven maar.....geloof mij als ik zeg dat dit besproken is, dat er heftige discussies zijn geweest maar dat met het grootste deel van het museum gesloten tijdens de verbouwing deze melkkoe op iedere mogelijke manier gemolken moet worden :mrgreen:
The secret is not to dream. The secret is to wake up. Waking up is harder. I have woken up and I am real. I know where I come from and I know where I'm going. You cannot fool me any more. Or touch me. Or anything that is mine. (T. Pratchett)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 28 nov 2016 11:45

Dat beloof ik schreef:Fantastisch.
Was het druk?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 28 nov 2016 19:20

Wij waren er om 16.00 op zondag, er kwamen toen veel mensen naar buiten. Het werd toen erg rustig. Op een gegeven moment waren wij de enigen in de zaal, met wat mensen die er staan om uitleg te geven. Vandaar dat we op het gemak de foto boven konden maken, dat was waarschijnlijk daarvoor niet mogelijk geweest.
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie