List of creationist arguments - Montem

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: List of creationist arguments - Montem

Bericht door Erik » 08 okt 2016 17:10

dikkemick schreef:
Erik schreef: Wat is het nut?
Van Montem weet ik het niet.
Wereldwijd denk ik: Aandacht tekort. Een goed voorbeeld is Michael Behe. Die blijft zich vastbijten in zijn 'irriducable complexity' theory. Iedere keer worden zijn voorbeelden ge-debuked/weerlegd en ontkracht en wordt hij terecht gewezen, maar hij blijft zeer gemotiveerd steeds weer terugkomen. Wat zijn laatste onzin exact is, weet ik niet meer. Interesseert me inmiddels niet meer.
Maar ik weet niet of Montem fan van Behe is.
Tsja Behe, ook zo'n geval apart die geloof maar niet los kan laten, zelfs niet in de rechtszaal.
Kenneth R. Miller heeft op overtuigende wijze Behe en vele andere ID-aanhangers en creationisten in hun hemd gezet, en het grappige is dat Kenneth ook gelovig is.
Mede daarom voegen topics als deze niets meer toe, het is zonde van de moeite en dit forum niet waardig in mijn opinie.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 08 okt 2016 20:00

Erik schreef:Mede daarom voegen topics als deze niets meer toe, het is zonde van de moeite en dit forum niet waardig in mijn opinie.
Ik zie hier regelmatig gasten meelezen als daar twijfelaars onder zitten hebben zij misschien iets aan de 'discussie' .
Zij hoeven zich niet zo te verdedigen als Montem.
Nu hij niet wil vertellen welke 'goede' boeken over evolutie hij gelezen heeft vermoed ik dat hij zijn kennis vooral van crea sites haalt zoals al zijn voorgangers hier.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 09 okt 2016 21:26

Ik hoop altijd op een eerlijke creationist.
Ik heb er geen probleem mee, als iemand creationist is en in één van de vele scheppingsmythes gelooft als zijnde de enige ware.
Waar ik een probleem mee heb, dat ze niet erkennen, dat het een wetenschappelijke theorie is, geheel volgens de wetenschappelijke regels en logica. Net als vele andere wetenschappelijke theorieën, waarvan de praktijk uitwijst, dat ze zeer waarschijnlijk zijn.
Door te ontkennen, dat het wetenschappelijke klopt en zelfs een geloof is en dat van de bewijsvoering niets klopt, zetten ze de wetenschap en de wetenschappers in het hoekje van de charlatans en gelovigen. Ze disrespecteren grote mannen en vrouwen als Einstein, Newton, Curie, nou ja, noem de grote namen maar op.

Wanneer zegt een creationist niet gewoon: wetenschappelijk en logisch lijkt het allemaal te kloppen, maar toch geloof ik er niet in, omdat mijn heilige boek (van welke cultuur ook) zegt dat het anders is en daar hecht ik grotere waarde aan dan aan wetenschappelijke bewijsvoering.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 09 okt 2016 22:34

@ Vilaine,

Helemaal mee eens, maar zo'n creationist of gelovige ga je niet tegenkomen, die hebben naar mijn eigen ervaring als ex diehard gelovige, niet de juiste balans tussen emotioneel en rationeel nadenken. De emotionele kant wint het namelijk altijd op het gebied van geloven. Is op zich niet erg, zolang je dat zelf maar inziet.
I’m who I want to be!

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 10 okt 2016 08:50

@Vilaine, lost and not found yet!,

Kurt Wise is de enige waarvan ik weet heb: http://scepsis.net/eng/articles/id_2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 10 okt 2016 15:10

axxyanus schreef: Ik ga hier dit topic niet overdoen. Maar om te beginnen is er al je gebruik van de term "soorten" die verschilt met het gebruik van de evolutie-biologen. Zodat wanneer jij stelt dat er geen soortvorming is, je daar iets anders mee bedoelt dan volgt uit een normaal begrip van de evolutietheorie.
Kijk en dat is nou het probleem, dit is typisch een gevalletje van "wij van wc eend".
Je moet voldoen aan de uitleg van de evolutiebiologen anders wordt je buiten gesloten van discussies, evolutiebiologen zijn er alleen maar om hun eigen visie te rechtvaardigen.
Dringt het tot je door?
Tegen het "wij van wc eend adviseren wc eend" principe.

Montem
Forum fan

Bericht door Montem » 10 okt 2016 15:20

dikkemick schreef: Je discussieert helemaal niet. En met de tabel bedoelde ik overigens de religie-ET-ontkenning relatie tabel. Heel frappant dat hoe religieuzer een land is, des te meer weerstand tegen de theorie er is. Cijfers spreken boekdelen!
Oh die tabel, wat heb ik met die tabel te maken?
Maar ik zou het wel leuk vinden om ook over de walvistabel te praten want daar zit die gast al aardig mis.
dikkemick schreef: Hoe STUPIDE zou een dergelijke tabel zijn als we het over de zwaartekrachtstheorie hebben?
Wat heeft die tabel eigenlijk met de zwaartekracht te maken?
En ik dacht dat wij het hier over de basistypetheorie hadden, nu wordt er weer van alles bij gehaald om maar de aandacht ergens anders op te vestigen blijkbaar. :roll:
Tegen het "wij van wc eend adviseren wc eend" principe.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 10 okt 2016 15:45

Montem schreef:
Kijk en dat is nou het probleem, dit is typisch een gevalletje van "wij van wc eend".
Je moet voldoen aan de uitleg van de evolutiebiologen anders wordt je buiten gesloten van discussies, evolutiebiologen zijn er alleen maar om hun eigen visie te rechtvaardigen.
Dringt het tot je door?
Je moet voldoen aan de uitleg van creationisme anders wordt je buiten gesloten van discussies, creationisten zijn er alleen maar om hun eigen visie te rechtvaardigen.
Dringt het tot je door?
I’m who I want to be!

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 10 okt 2016 17:08

Montem schreef:
axxyanus schreef: Ik ga hier dit topic niet overdoen. Maar om te beginnen is er al je gebruik van de term "soorten" die verschilt met het gebruik van de evolutie-biologen. Zodat wanneer jij stelt dat er geen soortvorming is, je daar iets anders mee bedoelt dan volgt uit een normaal begrip van de evolutietheorie.
Je moet voldoen aan de uitleg van de evolutiebiologen anders wordt je buiten gesloten van discussies,
evolutiebiologen zijn er alleen maar om hun eigen visie te rechtvaardigen.
Dringt het tot je door?
Sorry maar dit is gewoon oneerlijk.

De vraag was niet om te voldoen aan de uitleg van de evolutiebiologen. De vraag was om de woorden te gebruiken in de betekenis die ze algemeen hebben. Als jij het woord "soort", gebruikt, dan bedoel jij meestal "baranoom". Wat is er zo moeilijk om gewoon het woord baranoom te gebruiken i.p.v. verwarring te stichten door het woord "soort" te gebruiken in een heel andere betekenis dan de rest.

Als er iemand de hele tijd "auto" gebruikt als hij het over voertuigen in het algemeen heeft, en mensen klagen daarover, dan heeft dat niets te maken met wij van wc eend, maar met een gerechtigde vraag naar nauwkeurig woordgebruik. Dat geld evenzeer als mensen klagen over het feit dat je "soort" gebruikt als je het over baranomen hebt.

Als jij je kritiek niet kan verwoorden door de normale betekenis van woorden te gebruiken dan heb je geen belangstelling in een normale gedachtewisseling maar probeer je voornamelijk mist te spuiten om mensen te verhinderen je goed te begrijpen. Want als mensen je niet goed begrijpen is de kans groter dat kritiek die ze hebben kan opzijgeschoven worden als niet helemaal ter zake en kan je zo de illusie proberen wekken dat creationisme bepaalde kritiek heeft weerstaan.

Het alternatief is dat je kennis van evolutietheorie zo belabberd is dat je niet eens in staat bent om je kritiek erop op een coherente manier te verwoorden en ben je hier voornamelijk dat gebrek aan kennis aan het illustreren, door steeds opnieuw de creationistisch karikatuur op te voeren als de evolutietheorie.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 10 okt 2016 17:34

We zijn op een punt aanbeland, dat de frustratie rond dit topic groter is geworden dan het nut ervan.
Montem heeft al zijn inzichten al gedemonstreerd en ook weer eindeloos herhaald, als één van de andere leden de discussie toch weer opnieuw wil aangaan.
Voor als je nog nieuwsgierig bent naar zijn argumenten kun je dit topic herlezen.

@ Montem:
Onthoud je aub. van nieuwe herhalingen van jouw argumenten.
Als evolutie ter sprake komt en je wil meedoen in een discussie, dan kan dat door alleen een viewtopic te geven naar één van je bijdragen van hier.

Tot nader order gesloten.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gesloten