Religieuze? uitspraken Nobelprijs winnaars

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Blato
Banned

Re: Religieuze? uitspraken Nobelprijs winnaars

Bericht door Blato » 25 mei 2015 18:27

HenkM schreef:Het lijkt mij, Blato, (blater?, niet te verwarren met Plato), dat jij jezelf niet serieus neemt, en gewoon hier (en andere topics) trollt, zonder enige onderbouwing.
Het ga je goed.
Gnothi Seauton

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh » 25 mei 2015 18:29

Blato schreef:
HenkM schreef:Het lijkt mij, Blato, (blater?, niet te verwarren met Plato), dat jij jezelf niet serieus neemt, en gewoon hier (en andere topics) trollt, zonder enige onderbouwing.
Het ga je goed.
Inderdaad. Blato is een troll.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 25 mei 2015 19:25

Ik weet dat we de laatste weken enekele malen last hebben gehad van trollen, maar het is niet aan de forumleden om te bepalen wie hier trollt en wie niet.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 25 mei 2015 19:59

!
Laatst gewijzigd door HenkM op 25 mei 2015 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 25 mei 2015 20:10

a)Reacties op een modingreep zijn niet toegestaan.
b) Als jij en de andere forumleden trek hebben in een behoorlijke bijdrage voor je lidmaatschap, kunnen we een beroeps team aan moderatoren aantrekken, die ook in de weekenden en feestdagen continu meelezen. Zolang het vrijwilligers werk is, berust je je er maar in dat wij niet steeds meelezen.
c) Zolang jij niet het bewijs kan leveren dat iemand trollt of dat je een onervaren debater tegenover je hebt, heeft je tegenstander het voordeel van de twijfel.

iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh » 25 mei 2015 20:22

HenkM schreef:Hier had allang tegen opgetreden kunnen worden.

Als iemand deze draad volgt.

worden we nu ook al monddood gemaakt? (ik ga niet achter de rug om klagen; dat laat ik aan anderen over)
Als het niet om te huilen was, hadden we erom kunnen lachen.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 25 mei 2015 20:31

iznogoodh schreef:
HenkM schreef:Hier had allang tegen opgetreden kunnen worden.

Als iemand deze draad volgt.

worden we nu ook al monddood gemaakt? (ik ga niet achter de rug om klagen; dat laat ik aan anderen over)
Als het niet om te huilen was, hadden we erom kunnen lachen.
dat wel
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 25 mei 2015 20:33

Back on topic

iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh » 25 mei 2015 21:45

Reactie verwijderd.
Ik zei back on topic.
Bonjour

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 28 mei 2015 15:29

Blato schreef:Ik neem eenieders uitspraken serieus, dan nog getuigen sommige uitspraken van inzicht en anderen van een gebrek eraan. Op het gebied van religie zal dat voor altijd een zaak van mening zijn, er kan dienaangaande niets "hard" bewezen worden.
En dat is nu net het probleem met religie. Er kan niets bewezen worden, dus kan je van alles verkondigen wat je toevallig uitkomt. En dat gebeurt dus ook. Kijk maar naar alles waar mensen in geloven of hebben geloofd.

Vandaar dat de atheist zegt: geen bewijs is geen waarde. Religie is dus waardeloos. Een rookgordijn, een luchtkasteel.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

Blato
Banned

Bericht door Blato » 28 mei 2015 15:51

The Prophet schreef:
Blato schreef:Ik neem eenieders uitspraken serieus, dan nog getuigen sommige uitspraken van inzicht en anderen van een gebrek eraan. Op het gebied van religie zal dat voor altijd een zaak van mening zijn, er kan dienaangaande niets "hard" bewezen worden.
En dat is nu net het probleem met religie. Er kan niets bewezen worden, dus kan je van alles verkondigen wat je toevallig uitkomt. En dat gebeurt dus ook. Kijk maar naar alles waar mensen in geloven of hebben geloofd.

Vandaar dat de atheist zegt: geen bewijs is geen waarde. Religie is dus waardeloos. Een rookgordijn, een luchtkasteel.
Prima toch? Even goede vrienden wat mij betreft. Niemand hoeft waarde in religie te zien wat mij betreft. Ik zie er heel veel waarde in met goede redenen.
Gnothi Seauton

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 28 mei 2015 19:41

Blato schreef: Niemand hoeft waarde in religie te zien wat mij betreft. Ik zie er heel veel waarde in met goede redenen.

En die waarde en redenen ga je met ons delen? Kunnen we je beter plaatsen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 28 mei 2015 20:27

Blato schreef:
Prima toch? Even goede vrienden wat mij betreft. Niemand hoeft waarde in religie te zien wat mij betreft. Ik zie er heel veel waarde in met goede redenen.
Maar een totaal niet te bewijzen waarde in religie, hoe zie jij dat dan? En kun je anderen dan ook overtuigen met je goede redenen? Ik bedoel, met een redelijke overtuigingskracht?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 mei 2015 21:29

lost and not found yet! schreef:Blato schreef:
Maar een totaal niet te bewijzen waarde in religie, hoe zie jij dat dan? En kun je anderen dan ook overtuigen met je goede redenen? Ik bedoel, met een redelijke overtuigingskracht?
Daar ben ik ook geïnteresseerd in. De goede reden. Maar niet zozeer m.b.t. het concept religie (daar kan ik me iets bij voorstellen...het is een uitermate breed begrip), maar ik bedoel dat Godsgeloof.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Blato
Banned

Bericht door Blato » 29 mei 2015 11:34

Fish schreef:
Blato schreef: Niemand hoeft waarde in religie te zien wat mij betreft. Ik zie er heel veel waarde in met goede redenen.
En die waarde en redenen ga je met ons delen? Kunnen we je beter plaatsen.
Dat is hetgeen ik in al mijn reacties probeer. Of jij me dan beter kan plaatsen? Vast wel, ergens, in een of meer van de hokjes in jouw geest. Maar of die plaats veel met mij te maken heeft? Ik denk dat die plaats veel meer met jouzelf te maken heeft. Daarover zei ik ooit; "Ik BEN het hokje". en bron
Gnothi Seauton

Plaats reactie