Discovery: volgt het nieuws - op een afstandje

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gralgrathor
Diehard

Discovery: volgt het nieuws - op een afstandje

Bericht door Gralgrathor » 09 feb 2015 16:39

news.discovery.com schreef:"Our research really changes the way we think about the evolution of whale pelvic bones in particular, but more generally about structures we call 'vestigial.' As a parallel, we are now learning that our appendix is actually quite important in several immune processes, not a functionally useless structure," said Dean in a press release.
(bron: http://news.discovery.com/animals/whale ... 140908.htm, gedateerd 2014-09-08)
Even afgezien van de vraag of de functie van walvisbenen niet al veel langer vermoed werd (creationisten dwepen er al decennia mee, tenslotte, en die lopen doorgaans niet voor op wetenschap): wat is dit over de appendix? Hebben we daar ook al niet een halve eeuw aan statistieken over?

Je zou bijna gaan denken dat Discovery.com gelieerd was aan Discovery.org. Zo word ik op mijn oude dag toch nog samenzweringstheorist.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

HankS
Diehard

Re: Discovery: volgt het nieuws - op een afstandje

Bericht door HankS » 12 apr 2015 08:12

Heb je het hele artikel wel gelezen, ik kan er geen complot in ontdekken.
Ik vind het juist een pefect voorbeeld van cognitieve dissonantie en dat je dus nooit te snel je wereldbeeld moet vastleggen.
Her is een te snelle conclusie gebleken , misschien wel een slecht voorbeeld van een rudimentair gedeelte anatomie .
Het punt is natuurlijk dat het altjd vergelijkend ondrzocht is, iets lijkt op iets dat ergens op lijkt en dan wordt geconcludeert dat het een overblijfsel ergens van is. Maar blijkbaar kunnen overblijfsels ook nieuwe functies krijgen, of misschien leek het alleen maar op een structuur die we bij landdieren ook tegenkomen .
Er staat ook n het artikel dat het evolutionair voordelig was om die structuur te behouden, er staat niets over een conclusie dat het dan toch een intelligente ontwerper moet zijn .
Ik wordt grasg op een ander been gezet , pun intended .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

Plaats reactie