Evolutionisten bestaan niet.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Doppelgänger
Bevlogen

Re: Evolutionisten bestaan niet.

Bericht door Doppelgänger » 15 jan 2015 14:41

Ik heb je wel begrepen, maar blijkbaar kraamde ik daarna alleen maar woordsalade uit. :lol:

Wat ik bedoelde, is dat sommige creationisten blijkbaar denken dat het succes van positieve mutaties enkel en alleen is toe te schrijven aan 'toeval', wat een nogal povere en misleidende vertaling van 'random' is. De rol die externe factoren in het evolutieproces spelen komt vaak niet eens aan bod.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 15 jan 2015 14:45

Doppelgänger schreef:sommige creationisten blijkbaar denken dat het succes van positieve mutaties enkel en alleen is toe te schrijven aan 'toeval'
Ongetwijfeld, maar dat heeft niets te maken met wat ik schreef in

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p453121,
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p453222 en
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p453319.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 15 jan 2015 15:22

M.i. wel, maar blijkbaar heb ik dan totaal niet begrepen wat je bedoelt. Oh, well.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 15 jan 2015 16:01

Doppelgänger schreef:Bier. Spare ribs. Naakte dames. Voetbal. Snelle auto's.
Ik probeerde uit te leggen waarom het voor natuurlijke selectie niet nodig is dat er beestjes doodgaan aan honger, ziekte, predatie, verwondingen of andere doodsoorzaken anders dan ouderdom: waar het uiteindelijk om draait is het aantal nakomelingen - en er hoeven geen beestjes dood te gaan (aan oorzaken anders dan ouderdom) om toch verschillende aantallen nakomelingen te produceren.

Voorbeeld:

Stel dat je een paar paarden hebt, en een paar vissen (mannetje + vrouwtje). Beide paartjes zullen na een lang en vruchtbaar leven vredig sterven in hun slaap (of wat daar bij vissen voor door moet gaan), en worden niet voortijdig uit het leven gerukt door predatie, ziekte, honger, etc, maar sterven gewoon van ouderdom. Beide paartjes produceren een voor hun soorten nominaal aantal nakomelingen.

Welk van die twee paartjes zal uiteindelijk het meeste nakomelingen hebben geproduceerd?

Juist: de vissen. Vissen produceren vanwege hun eigenschappen meer nageslacht dan paarden.

Evenzo kunnen er binnen een soort verschillen bestaan tussen varianten waardoor de ene variant meer nakomelingen produceert dan de ander.

En zelfs als alle betrokken individuen net als de paarden en vissen hierboven slechts na een lang leven vreedzaam sterven zullen de eigenschappen die die verschillen veroorzaken door de werking van de natuurlijke selectie die het gevolg is van die verschillende aantallen nakomelingen zich met verschillende snelheden door de populatie verspreiden - of juist uit de populatie vervagen. (We gaan er in dit scenario even vanuit dat de populatie stabiel blijft doordat het overschot van nakomelingen van één variant wordt opgevangen door het gebrek aan nakomelingen van andere varianten.)

Ofwel: voor natuurlijke selectie is geen ('onnatuurlijke') dood nodig. Zonder ('onnatuurlijke') dood kan natuurlijke selectie ook optreden. Het creationistische 'argument' dat de 'voortijdige' dood (van individuen) nodig is om natuurlijke selectie mogelijk te maken is dus onjuist.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 15 jan 2015 16:43

Uit de babbelbox gevist. Een bijdrage van 20 nov 2014 .
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... en#p443162" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Willempie schreef:Deze discussie is zinloos en niet, zoals sommige evolutionisten graag beweren, omdat de tegenstanders van of twijfelaars aan de evolutietheorie, niet voor rede vatbaar zijn. Het is eerder andersom. De evolutietheorie is een feit. Punt uit. Het is een onbespreekbaar dogma en heel begrijpelijk zo want het alternatief (een schepper) is ondenkbaar en onaanvaardbaar. Het is niet zo dat de theorie wetenschappelijk bewezen is zoals de aanhangers graag willen (doen) geloven. Er is GEEN ENKEL bewijs voor de juistheid van de theorie. Argumenten tegen de evolutietheorie worden uiteraard bestreden maar NIET weerlegd zoals hier en op vele andere forums wordt beweerd. Anders dan hier wordt het debat gewoon voortgezet, door echte wetenschappers, die veel minder overtuigd zijn van de juistheid van de theorie dan hun volgelingen.
Hier is goed te volgen wat er gebeurt als je een CreaCrapChristen niet direct aanspreekt op zijn vals spel discussietrucje om een normaal persoon een evolutionist te noemen.
Het 'Evolutionisme' wordt hier nog verder uitgebouwd door termen te gebruiken als aanhangers en volgelingen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 15 jan 2015 17:00

Cluny schreef:Hier is goed te volgen wat er gebeurt als je een CreaCrapChristen niet direct aanspreekt op
Dit is de creationistische standaard-reutel. "Er zijn geen overgangsvormen, er is geen bewijs, wetenschappers verlaten het zinkende schip bij bosjes!". Ofwel: "Ik stop mijn vingers in mijn oren en doe mijn ogen dicht, en verzin zelf wel in wat voor realiteit ik wil leven!".

Dat geblaat krijg je toch wel te horen, of de term 'evolutionisme' nu valt of niet.

Plaats reactie