Hulp nodig, crazy creationist!

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

William15

Hulp nodig, crazy creationist!

Bericht door William15 » 11 sep 2014 16:25

Beste Freethinkers,

Al een paar dagen ben ik in conclaaf met een creationist die alles wat wordt gezegd naast zich neerlegt en vervolgens ook hetzelfde tegen mij zegt.

Dit is de boosdoener:

https://twitter.com/Bijbel_Urk" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn laatste claim is dat er genoeg bronnen zijn voor het bestaan van Jezus/Yehoshua. Dat is natuurlijk niet waar.

Alle hulp en info is welkom. Feel free to join the conversation, of geef mij dingen om te vragen.

Danke!

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Hulp nodig, crazy creationist!

Bericht door Rereformed » 11 sep 2014 16:39

William15 schreef:Beste Freethinkers,

Al een paar dagen ben ik in conclaaf met een creationist die alles wat wordt gezegd naast zich neerlegt en vervolgens ook hetzelfde tegen mij zegt.

Dit is de boosdoener:

https://twitter.com/Bijbel_Urk" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn laatste claim is dat er genoeg bronnen zijn voor het bestaan van Jezus/Yehoshua. Dat is natuurlijk niet waar.

Alle hulp en info is welkom. Feel free to join the conversation, of geef mij dingen om te vragen.

Danke!
Welkom op dit forum. Het lijkt me het beste dat je, via de zoekfunctie rechtsboven, wat gaat zoeken op topics die je van hulp kunnen zijn. Wat creationisme betreft zijn dat er talloze.
Wat de discussie betreft over het wel of niet bestaan hebben van Jezus zie:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =33&t=4567" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 33&t=13835" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=7913" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 sep 2014 16:42

TWEETS
3.129
FOTO'S/VIDEO'S
23
VOLGEND
51
VOLGERS
74
FAVORIETEN
17

Welkom! Het twitter account van deze Urkers; kun je ze geen uitnodiging sturen om hier naar toe te komen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 11 sep 2014 16:45

Welkom,

Ja, als ze alles zo goed weten zijn we heel benieuwd. Ik denk ook niet dat dit soort discussies in twitter berichtjes te doen.

Voor de moderatoren wel gemakkelijk, lekker kort.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

William15

Bericht door William15 » 11 sep 2014 17:38

Ik ben trouwens W_Maz. (ereeuw)

Ik typ gewoon soms langere berichtjes op mijn laptop en maak daar een print screen van, knip deze bij en doe deze in de bijlage. Het feit wil namelijk dat er ook andere mensen meelezen, dus ik kan geen fouten maken.

Alle hulp is welkom.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 11 sep 2014 17:42

Welkom.
Een redelijke discussie met een creationist...contradictio in terminis.

Begin er niet aan. Zij hebben gelijk!
Maar mocht je je er aan willen wagen. Misschien is de biodiversiteit op aarde een leuk onderwerp?

Hangen ze ook ID aan? Want met Unintelligent design kun je ze misschien ook om de oren slaan. Maar vergeet niet: Ook hier hebben ze een goddelijk excuus voor.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 sep 2014 19:01

William15 schreef:Ik ben trouwens W_Maz. (ereeuw)

Ik typ gewoon soms langere berichtjes op mijn laptop en maak daar een print screen van, knip deze bij en doe deze in de bijlage. Het feit wil namelijk dat er ook andere mensen meelezen, dus ik kan geen fouten maken.

Alle hulp is welkom.
Als het binnen onze mogelijkheden ligt dan (ik spreek even in het meervoud) dan zijn we vaak bereid om deze gasten te vertellen dat ze de kronkelweg hebben genomen. Niet de brede of de smalle, nee de doodlopende waar je draaierig van wordt. Ik zie vaag de figuren die ooit huis aan huis een scheppingsfoldertje afgaven. De tegenwerpingen kwamen niet aan, daarna kwam er archeologisch verzet uit Urk enz. De meeste Urkers hebben tegenwoordig televisie en internet dus het zal binnenkort wel over zijn met deze denkbeelden. De dominee verliest de controle over zijn schaapjes.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 11 sep 2014 19:11

https://twitter.com/TheTweetOfGod

Gewoon elke keer antwoorden met de tweets van zijne opperheiligheid.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 11 sep 2014 19:14

PietV. schreef:De dominee verliest de controle over zijn schaapjes.
Deze dominee vraagt gewoon om nieuwe schaapjes!

Afbeelding

Overigens verwoord House (van de t.v serie) het beter:
"If you could reason with religious people, there would be no religious people"
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 11 sep 2014 19:29

Welkom,

Laat hem lekker hier onder de regels die voor onderbouwing gelden de uitdaging aangaan. :twisted:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 11 sep 2014 19:31

I am God. I had a son. He was also Me. He was a man, though. I had him killed. He came back. I did it to save you from how I made you.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 sep 2014 20:10

doctorwho schreef:Welkom,

Laat hem lekker hier onder de regels die voor onderbouwing gelden de uitdaging aangaan. :twisted:
We sturen jou undercover naar Urk gekleed als visser. Stiekem infiltreer je daar, het zal een jaar of dertig duren alvorens je het vertrouwen hebt gewonnen, maar daarna kun je de dialoog aan gaan.

William15

Bericht door William15 » 11 sep 2014 22:46

Een reeks berichtjes die ik naar hem heb gestuurd. Hij vindt dat ik erg emotioneel schrijf. Het zijn namelijk aantekeningen die ik uit een vorig ''debat'' haalde met een gelovig iemand haalde. Maar ik moet toch ergens wel gelijk hebben?

https://twitter.com/W_Mazereeuw/media" onclick="window.open(this.href);return false;

Probleem is zij beginnen altijd weer over zondeval, Adam en Eva en Ark van Noach en dan heb ik eigenlijk al gegeten en gedronken. Alle geloofwaardigheid valt voor mij dan al weg. En als ik er dan wat van zeg, dan is het in hun ogen schaamteloos en niet onderbouwd, maar al die onzin is al zo vaak ontkracht, dat ik er moe van wordt.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 12 sep 2014 09:08

PietV. schreef:
doctorwho schreef:Welkom,

We sturen jou undercover naar Urk gekleed als visser. Stiekem infiltreer je daar, het zal een jaar of dertig duren alvorens je het vertrouwen hebt gewonnen, maar daarna kun je de dialoog aan gaan.
Het stinkt hier naar vis :pukeleft:
Urk.jpg
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 12 sep 2014 10:51

William15 schreef:Een reeks berichtjes die ik naar hem heb gestuurd. Hij vindt dat ik erg emotioneel schrijf. Het zijn namelijk aantekeningen die ik uit een vorig ''debat'' haalde met een gelovig iemand haalde. Maar ik moet toch ergens wel gelijk hebben?

https://twitter.com/W_Mazereeuw/media" onclick="window.open(this.href);return false;

Probleem is zij beginnen altijd weer over zondeval, Adam en Eva en Ark van Noach en dan heb ik eigenlijk al gegeten en gedronken. Alle geloofwaardigheid valt voor mij dan al weg. En als ik er dan wat van zeg, dan is het in hun ogen schaamteloos en niet onderbouwd, maar al die onzin is al zo vaak ontkracht, dat ik er moe van wordt.
Wiens probleem is het dat zij het idee hebben van zondeval, Adam en Eva en Noach ?
Dat is hun probleem, niet van jou.
Hij die beweert, bewijst.
Het is dus helemaal niet aan jou om te bewijzen dat de ark niet bestond.
Het geloof van een Urker in god, is te vergelijken met het geloof van een kind in Sinterklaas.
Het proces op weg naar gelovige is goed te vergelijken: vanaf het begin wordt het zo verteld dus men weet niet beter, andere opties zijn er domweg niet.
De processen op weg naar 'ongelovige' zijn ook goed te vergelijken.
Een kind zal nooit van het ene op het andere moment het geloof in Sint verliezen.
Daar gaat een lange weg en veel twijfel aan te pas komen.
Als een kind voor het eerst hoort dat Sinterklaas niet bestaat, zal hij ook verbaasd reageren in de trant van 'dat is gewoon niet mogelijk'.
En als puntje bij paaltje komt, zal een twijfelend kind op 5 december echt wel in Sint geloven.
Sterker nog: de kinderen die het ergst twijfelen, roepen het hardst dat Sint bestaat.
Want wee je gebeente als je twijfelt.
Bij een Urker is dat niet anders.
Men weet niet beter, dus dat je te horen krijgt dat je schaamteloos en niet-onderbouwd bezig bent, is volkomen normaal.
Bij een begrafenis zal een twijfelende Urker echt wel in god geloven.
Want wee je gebeente.

Verwacht dus niet dat je gelijk krijgt, want dat is een niet-realistisch doel.
Maar dat het nut heeft wat je doet, is een ding dat zeker is.
Want ook hier geldt: degene die het hardst twijfelen, roepen het hardst dat god bestaat. Ze richten bv zoiets op als een twitter pagina waarop ze de betrouwbaarheid van de bijbel verdedigen.
Wel vreemd natuurlijk, iets dat betrouwbaar is heeft geen verdediging nodig.
Toch gaan ze verdedigen, dus twijfelen ze kennelijk al een beetje aan de betrouwbaarheid.
Hierboven is ook al gezegd: ook Urk heeft tegenwoordig internet en tv.
Het komt vanzelf, en je moet denken aan decennia in plaats van minuten.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie