Mensen, soorten en afstamming

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Mensen, soorten en afstamming

Bericht door HenkM » 02 feb 2014 17:46

Krautsjo schreef:
Het verschil werd gemaakt omdat er toen nog verondersteld werd dat de Neanderthalermens een ondersoort zou zijn van Homo sapiens, dat blijkt nu vanuit genetisch onderzoek niet het geval te zijn. Homo sapiens sapiens is een beetje overbodig geworden maar wel volledig en kan geen kwaad . Men is er ook nog lang niet uit , dus het is geen gesloten boek. Alleen ik merk dat het nog steeds lastig is voor jou om ras en soort niet door elkaar te gebruiken ? :) . Jouw huidige ras is een heel ander ras dan de mijnes namelijk . :lol:
Kijk ....hier kan ik wat mee. Opgelost. :wink:
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 03 feb 2014 00:06

http://oud.digischool.nl/bi/pbb/search.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt mij duidelijk zo. Even "ras" is het zoekvak tikken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 03 feb 2014 08:45

Fish schreef:http://oud.digischool.nl/bi/pbb/search.php

Lijkt mij duidelijk zo. Even "ras" is het zoekvak tikken.
Heel duidelijk. Ik zal zuiverder moeten zijn in mijn woordkeus.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 07 feb 2014 20:38

Opzienbarend nieuws, mensen leven blijkbaar al bijna een miljoen jaar in Noord Europa.

http://www.huffingtonpost.com/2014/02/0 ... tent=Photo" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 07 feb 2014 21:07

Fish schreef:Opzienbarend nieuws, mensen leven blijkbaar al bijna een miljoen jaar in Noord Europa.

http://www.huffingtonpost.com/2014/02/0 ... tent=Photo" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldig !!

Dan ben ik wel benieuwd hoe deze groep daarop reageert ....

http://web.archive.org/web/200908290605 ... intro.html

let op:
Mitochondrial DNA haplogroups
As it was previously mentioned, the first modern human lived approximately 150.000 years ago in Africa. Soon afterwards, an early expansion of modern humans populated Africa and left its genetic fingerprints in mtDNA (the L1 haplogroup) found particularly in the KhoiSan (Bushmen) people today. This early expansion appears not to have left Africa, probably due to the harsh ice age climate and to the presence of the Man of Neanderthal in Eurasia. Tens of thousands of years later, an east African expansion (60-80.000 years ago) repopulated Africa (L2 and L3 types) and ultimately led to a migration out of Africa of at least one mtDNA subtype (L3a).

Jinny

Bericht door Jinny » 07 feb 2014 21:33

Nergens staat dat het om de moderne mens gaat, er staat zelfs bij,
'may have been related to Homo antecessor,'.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 07 feb 2014 22:02

http://io9.com/the-most-unfortunate-des ... 1518242787" onclick="window.open(this.href);return false;

Er valt nogal wat aan te merken op het 'ontwerp' van de mens.
Wie weet of in de verre toekomst e.e.a. nog verbeterd kan worden ;-)

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 11 jun 2014 05:02

Een stukje uit "walking with dinosaurs".
Ik vond het destijds een geweldige serie.

Hier een scene met in de hoofdrol de postosuchus, die weliswaar geen echte dinosauriër was, maar een afstammeling uit een familie (rauisuchia) die een eigen rechtopgaande gang ontwikkelde.

Ik vind het persoonlijk een van de meer fascinerende dieren uit de serie.

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 11 jun 2014 09:42

Jagang schreef:Een stukje uit "walking with dinosaurs".
Ik vond het destijds een geweldige serie.

Hier een scene met in de hoofdrol de postosuchus, die weliswaar geen echte dinosauriër was, maar een afstammeling uit een familie (rauisuchia) die een eigen rechtopgaande gang ontwikkelde.

Ik vind het persoonlijk een van de meer fascinerende dieren uit de serie.
kan me herinneren dit, en deze serie, gezien te hebben. Blijft indrukwekkend.

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 11 jun 2014 11:48

Die serie heb ik helemaal grijs gekeken. Zijn jullie misschien ook bekend met de vervolgseries Walking With Monsters, Walking With Beasts en Walking With Cavemen? WWM neemt de tijd vóór de dinosauriërs onder de loep (met dieren als de anomalocaris en enorme zeeschorpioenen), WWB gaat over de heerschappij van de zoogdieren in het post-dinotijdperk (o.a. basilosaurus, sabeltandtijgers en indricotherium, het grootste landzoogdier dat ooit geleefd heeft).

De BBC heeft in 2011 een nieuwe reeks gemaakt over dinosauriërs, te weten Planet Dinosaur. Ook zeer de moeite van het kijken waard.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Plaats reactie