Microfossielen.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Devious
Erelid
Contacteer:

Microfossielen.

Bericht door Devious » 03 jun 2012 21:36

Onderstaande foto's heb ik gemaakt van kiezels die ik gevonden heb langs het spoor. Zo nu en dan vind ik daar fossielen, maar de mooiste fossielen zijn vaak amper met het blote oog zichtbaar. Onderstaande foto's heb ik gemaakt met mijn microscoop. Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat dit voor levensvormen zijn geweest. Misschien is hier iemand die me verder kan helpen.

Afbeelding
Ongeveer 3mm doorsnee.

Afbeelding
Kleiner dan 1mm, amper zichtbaar. Lijkt me één of ander schelpdiertje.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

collegavanerik
Superposter

Re: Microfossielen.

Bericht door collegavanerik » 03 jun 2012 23:11

crinoide (zeeleliestengel)
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic.php?TopicID=758" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 04 jun 2012 20:43

collegavanerik schreef:crinoide (zeeleliestengel)
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic.php?TopicID=758" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 04 jun 2012 22:10

Zag tijdje terug een item over een man die via diepe grondboring allerlei microfossielen naar boven haalde en als een soort autoriteit op dit gebied geldt. Weet nu niet meer waar ik dit zag. Iemand?
NB heb zelf vroeger als amateurgarcheoloogje een buisje Mioceenzand gezeefd en daarin fossiele plantknopjes ontdekt. Tenminste dat dacht ik ervan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie