De bizarre evolutieleer van Jozef Rulof.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 08 okt 2006 20:37

TipX schreef:Ik meen toch dat als iemand op een forum kan schrijven ook kan lezen en toch ook Google kan gebruiken? Zoals ik al eerder zei kom je dan uit op o.a. http://www.xs4all.nl/~wichm/deathnoe_nl.html en voor de tapes te beluisteren op http://www.freewebs.com/afterlife/flint ... rdings.htm
Oh ja, net als ons eigen volkomen met de grond gelijk gemaakte medium Robbèrt van den Broeke: I google dead people.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

TipX

Bericht door TipX » 08 okt 2006 21:13

Cymric,

natuurlijk waren mijn reacties niet naar jou bedoeld maar voor Herman. Omdat hij niet uitsluit dat leven na de dood bestaat. Als je dat niet uitsluit denk je dus aan de mogelijkheid ervan. Ik vind dan ook dat je dat aspect hoort te onderzoeken.

Wat betreft Zammit, waarom speel je het op de man? Zammit beweert zeker niet een wetenschapper te zijn maar als een advocaat verzameld hij bewijzen. Ook nu weer weiger je in te gaan op de wetenschappers die wel onderzoek deden op leven na de dood. Ik gaf de site van Zammit en heb je links in 'the hall of fame' gekeken? Een meer recent werk is 'The Scole Reports' waarin Prof. Arthur Ellisson en Prof. David Fontana en Dr. Ernst Senkowski de fenomenen die zij waarnamen in een onderzoek van vijf jaren als waarheid verklaren.

Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 » 08 okt 2006 22:51

Wie zegt mij dat de geesten van doden, die zich zo presenteren, ook werkelijk die van de dode zelf zijn?
Wees wijs op je levensreis.

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 09 okt 2006 00:59

TipX schreef:
Er zijn voor mij 3 mogelijkheden: 1) absoluut niet in een leven na de dood en reïncarnatie geloven 2) het niet zeker weten en als een mogelijkheid bezien (mijn persoonlijke overtuiging) 3) volledig aanvaarden dat het bestaat.
Herman, laten we eens aannemen dat leven na de dood gewoon bestaat. Toen dat bij mij duidelijk werd kwam als eerste in mijn gedachten de vraag; 'Wat doen wij dan op aarde en als we doorleven waar gaan we dan naar toe? Waarom is er dan een andere sfeer of wereld?'

TipX

Ik zelf ben er zeker van Het FEIT dat we reïncarneren en steeds met de zelfde toneelspelers deze aarde bevolken. De vragen die jij je stelt zijn heel natuurlijk, toen JOU het duidelijk werd dat er een voorleven na de dood bestaat. Echter in die zin bestaat er geen dood. Datgene wat men op aarde dood noemt is het afleggen van de vaste vorm of te wel het stoffelijke lijf.

Een raad er zit op dit forum bijna niemand zoals je inmiddels toch wel begrepen hebt, die ook maar met de vragen zit die wel voor jou belangrijk werden nadat het voor jou duidelijk werd dat er alleen leven is in verscheidene vormen om het zo maar eens uit te drukken.

Het enigste wat je hier op dit forum kunt verwachten is vragen naar harde wetenschappelijke hedendaagsche bewijzen. Alles wat je zult aandragen zal met sarcasme worden beantwoord. Stel je zelf liever de vraag waarom dit zo is.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 09 okt 2006 07:19

Jessy heeft het verlossende woord gesproken want zij weet het zeker!
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 09 okt 2006 09:02

Herman schreef:Jessy heeft het verlossende woord gesproken want zij weet het zeker!
Gelijk je zegt ik.

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 09 okt 2006 09:03

TipX schreef:natuurlijk waren mijn reacties niet naar jou bedoeld maar voor Herman. Omdat hij niet uitsluit dat leven na de dood bestaat. Als je dat niet uitsluit denk je dus aan de mogelijkheid ervan. Ik vind dan ook dat je dat aspect hoort te onderzoeken.
Het staat iedereen vrij om te reageren, dus breek ik even in. Welke FEITEN ondersteunen jouw visie over leven na de dood? Ik ken er namelijk geen. Ik ken alleen maar FEITEN die dat uitsluiten. Ik wil met alle plezier leven na de dood wetenschappelijk onderzoeken, maar dan wil ik wel iets concreets om mee te beginnen. Bandstemmen en verschijningen blijken bij nader onderzoek nooit reproduceerbaar, dus daar kan ik niets mee. Heb je verder nog FEITEN of herhaalbare experimenten? Of blijft het een beetje bij aannames en speculatie hangen?
Wat betreft Zammit, waarom speel je het op de man? Zammit beweert zeker niet een wetenschapper te zijn maar als een advocaat verzameld hij bewijzen. Ook nu weer weiger je in te gaan op de wetenschappers die wel onderzoek deden op leven na de dood. Ik gaf de site van Zammit en heb je links in 'the hall of fame' gekeken? Een meer recent werk is 'The Scole Reports' waarin Prof. Arthur Ellisson en Prof. David Fontana en Dr. Ernst Senkowski de fenomenen die zij waarnamen in een onderzoek van vijf jaren als waarheid verklaren.
Joepie, de rode haring, het rookrookgordijn en wandelende doelpalen in vol ornaat! Wie kwam hier tot drie of vier keer toe zeuren om commentaar op Zammit? Ik geloof dat jij dat was.

Ik lever dus---desgevraagd---commentaar op Zammit, en vervolgens blijft het van jouw kant akelig stil. Dus neem ik aan dat je het met me eens bent, maar nee! 'Zammit beweert geen wetenschapper te zijn, maar als advocaat verzamelt hij bewijzen.' Nou, als die site zijn gewone manier van doen voorstelt, wil ik die gluiperd niet als advocaat hebben. Ik speel bovendien niet op de man, want ik leg uit waaróm het een gluiperd en een crackpot is. En ik ga geen sites en boeken lezen om erachter te komen dat ik vooral andere boeken en sites moet lezen. Vat ze maar samen tot een bondige boekbesprekeing: jij kent ze blijkbaar tot in voldoende detail om dat te kunnen doen. Kleine moeite, en voor iedereen informatief.

Dus, samenvattend: de volgende keer dat je reageert, zie ik
  1. een lijstje FEITEN of door mij uit te voeren experimenten die het bestaan van leven na de dood wetenschappelijk aannemelijk dan wel ondubbelzinnig aantonen (geen getheoretiseer, gewoon laten zien);
  2. een bondige boekbespreking van The Scole Reports;
  3. optioneel: een weerlegging van mijn korte kritiek op Zammits afschuwelijke nonsens, maar ik zou je willen aanraden om je de moeite te besparen---het IS en BLIJFT kolder.
The floor is yours!
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline » 09 okt 2006 09:23

Jessy schreef: TipX

Ik zelf ben er zeker van Het FEIT dat we reïncarneren en steeds met de zelfde toneelspelers deze aarde bevolken. De vragen die jij je stelt zijn heel natuurlijk, toen JOU het duidelijk werd dat er een voorleven na de dood bestaat. Echter in die zin bestaat er geen dood. Datgene wat men op aarde dood noemt is het afleggen van de vaste vorm of te wel het stoffelijke lijf.

Een raad er zit op dit forum bijna niemand zoals je inmiddels toch wel begrepen hebt, die ook maar met de vragen zit die wel voor jou belangrijk werden nadat het voor jou duidelijk werd dat er alleen leven is in verscheidene vormen om het zo maar eens uit te drukken.

Het enigste wat je hier op dit forum kunt verwachten is vragen naar harde wetenschappelijke hedendaagsche bewijzen. Alles wat je zult aandragen zal met sarcasme worden beantwoord. Stel je zelf liever de vraag waarom dit zo is.
Jessy,

het is maar goed dat er nog mensen zijn die inderdaad om feiten vragen en alles kritisch benaderen. Anders ontstaat er een warboel van "waarheden" en zal diegene die het hardste roept alleen maar gelijk krijgen. Dit laatste zou ook niet in jouw voordeel kunnen uitpakken. Want wat te denken als die gelovigen die hardst roepen het reïncarnatie geloof verbieden en de volgelingen ervan vervolgen. Omdat ze menen te bewijzen dat het geloof in reïncarnatie de wereld langzaam vernietigd.

Bovendien is het vragen van harde bewijzen en feiten en het kritisch zelfstandig nadenken belangrijk om te voorkomen dat kwakzalverij ons valse hoop gaat geven met middelen waarvan we als mensheid alleen maar slechter worden. Die mensen waarvan jij beticht dat zij enkel vragen om harde bewijzen en feiten zijn wel toevallig diegene die de wereld en de mensheid nog dagelijks met sprongen vooruit brengen en oplossingen verzinnen voor de meest gecompliceerde problemen waarmee wij al in deze wereld te maken krijgen. Die "letterknechten van de wetenschap" (ofwel wetenschappers die enkel harde feiten en bewijzen willen zien en daaruit ontdekkingen doen) hebben ervoor gezorgd dat jouw levensstandaard en die van anderen met jou zoveel omhoog is geschoten. Dat heb ik eht geloof of bijgeloof in nog geen 2000 jaar zien bereiken. Enkel verdeelheid, oorlog en vervolging, valse hoop en als enige positieve effect dat mensen, weliswaar vanuit een egoïstisch besef (omdat zij dan hun weg in de hemel kunnen kopen) goede daden gaan doen. Alleen al in de laatste 100 jaar heeft de wetenschap daarentegen, die letterknechten en sarcastici van de wetenschap, de levenstandaard zodanig verbeterd dat jij en ik langer zullen leven, overal kunnen komen op de wereld, meer kunnen verdienen, met elkaar kunnen communiceren via allerlei hulpmiddelen (waardoor meer meningen gehoord kunnen worden), de wereld en het universum beter kunnen leren begrijpen en dat er steeds meer bewezen wordt dat niemand de waarheid in pacht heeft over het bovennatuurlijke (wat juist voor mensen als jou de mogelijkheid geeft om vrij te kunnen geloven, anders zou je een geloof opgelegd kunnen worden).

Kortom het is maar goed dat er "scarcastische feiten geile bewijs verliefde skeptici"(dit zal wel ongeveer de manier zijn van hoe jij atheïsten en ook wetenschappers bekijkt) zijn,

Groet,
Deadline

edit: Even off-topic. Ik hoop dat dit niet storend is, maar ik stoorde mij aan een gemakzuchtige en generaliserende houding en het enkel in kwaad daglicht stellen van mensen met een kritische, feitelijke en bewijsmatige benadering van de wereld en het universum en haar werkelijkheid (wat trouwens ook een off-topic opmerking was in de reactie hierboven van het bewuste forumlid). Want dat heeft, zoals ik hierboven beschrijf, ook uiteindelijk indirect grote voordelen gehad voor gelovigen. Met name op het gebied dat niemand de waarheid in pacht kan hebben wat betreft het bovennatuurlijke, heeft de gelovige de vrijheid gegeven om te geloven wat hij/zij wil.
Laatst gewijzigd door Deadline op 09 okt 2006 10:14, 3 keer totaal gewijzigd.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan

JRV

Bericht door JRV » 09 okt 2006 09:39

TipX schreef:
Ja, en ik meen dat ik tijd noch zin heb om me in dergelijke pseudo's te verdiepen. Ik hoopte dat iemand die hier al van af wist beknopt zou kunnen uitleggen waarom we dit medium in het bijzonder serieus moeten nemen.
En u verwacht dat ik met een dergelijk citaat u serieus ga nemen? Wederom prevaleert uw onwetendheid boven het wetenchapperlijk onderzoek wat er is geweest naar Flint! Het begint eentonig te worden hoor. De wetenschap spreekt en dan verwacht u dat ik dingen uit ga leggen? Waar is uw onderzoeksgeest? Kom nou eens met onderbouwing waarom dit NIET gebeurt zou zijn. Dat dit onderzoek waar in het artikel over geschreven word onzin zou zijn of niet hebben plaatsgevonden. Maar ok.. als u daar 'geen tijd of zin' in heeft begrijp ik dat volkomen hoor.
Je maakt je er wel lekker makkelijk vanaf, hè? Als je nou eens m'n andere vragen beantwoordt? Als het "leven na de dood" door wetenschappers is bevestigd en verklaard, en jij bent hiervan op de hoogte, kun je vast wel even snel zelf samenvatten wat ze zeggen, in plaats van je appeals to authority.

Ik studeer aan een Universiteit. Ik heb veel te doen. Vandaag bijvoorbeeld een pagina of 100 te lezen. Ik heb geen tijd om elke geflipte pseudo serieus te gaan nemen. Het gaat me erom dat ik jou in je eigen woorden wil horen uitleggen hoe leven na de dood in godsnaam mogelijk is, omdat je dan totaal door de mand zult vallen als de vage pseudo die je bent. Bewijs het tegendeel!

JRV

Bericht door JRV » 09 okt 2006 09:42

Onderbouw nou eens je uitspraken.. Het afleggen van het stoffelijke lijf? Je bent je lichaam. Zonder neuronen geen Jessy, sorry!

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 09 okt 2006 10:15

Aangezien er nu achter elkaar van 3 verschillende sceptische personen min of meer dezelfde vragen worden gesteld, stel ik voor dat de heren en dames reïncarneerders eerst eens met droge en dorre wetenschappelijk verantwoorde feiten aankomen voordat iemand anders reageert. We leuteren niet om het leuteren, daar zijn theekransjes en kroegen voor. Hier wordt gediscussiëerd, en het is tijd dat de andere partij eens met de billen bloot gaat. Jessy wilde ik nog A Ghost In The Machine meegeven (volgens mij niet de eerste keer), waarin een samenvatting wordt gegeven van ziektebeelden (geheugenverlies, akinesia, syndroom van Capgras, aphasia, storingen in het corpus callosum, en meer) die stuk voor stuk wijzen op de eenheid van hersenen en geest, en aantoont dat daardoor het alternatief (immateriële geest die een klomp vlees aanstuurt) tot bijzonder nare en onzinnige consequenties voor het hiernamaals leidt, in wat voor vorm dat ook moge bestaan.

Vriendelijk verzoek aan in ieder geval Deadline en JRV (maar ook Herman) om niet meer reageren tot de vragen zijn beantwoord---het leuteren is mooi geweest.

TipX

Bericht door TipX » 09 okt 2006 17:53

Philippe Bottazzi
1867-1941

Professor of Physiology and Director of the Physiological Institute in the University of Naples; held sittings with Eusapia Palladino in 1907. The manifestations, witnessed in the presence of Professors De Amicis, Scarpa and Pansini, were controlled by instruments. Professor Bottazzi became convinced of the reality of physical phenomena and declared:

"The certitude we have acquired is of the same order as that which we attain from the study of chemical, physical or physiological facts."

Two years later, under the title Fenomeni Medianici, he published an important book on the subject.

Oliver Lodge

1851-1940

STUDIED AT the Royal College of Science and at University College. Achieved his DS.c in 1877 and by 1881 he was Professor of Physics and Mathematics at Liverpool.

In 1884 he joined the SPR, not because he liked the subject of psychical research but - as he notes in his autobiography - because he had 'found a series of facts that were unpalatable and mainly neglected by scientific men, and felt them worthy of attention'. Also contributed to the popular scientific magazine Nature.

He became a Fellow of the Royal Society in 1887. In 1900 he accepted an offer to become first Principal of Birmingham University, and shaped its course until he retired in 1919. He had stipulated that he must be allowed to continue his work in psychical research.

He was later knighted in 1902, when he had already served for a year as President of the SPR. Became President of the British Association in 1913.

He first became convinced of survival after extensive examination of Leonora Piper's remarkable phenomena in 1889.

Professor of Physics, University College, Liverpool which was subsequently named after him. Honorable member of the Institute of Electrical Engineers. Lodge was a pioneer in wireless telegraphy and actually sent a radio message one year before Marconi.

President of the Physical Society, the British Association, the Rontgen Society, and SPR (from 1901 to 1903) and then again with Mrs. Eleanor Sidgwick in 1932 as Joint Presidents of Honour.

Ernesto Bozzano

1862-1943

THE DEAN of Italian psychical researches. His attention was first directed to psychical phenomena in 1891 by Prof. Theodore Ribot who forwarded him to the first number of Annales des Sciences Psychique. In the company of Enrico Morselli and Porro he had many sittings with Eusapia Paladino and ended by accepting the survival hypothesis and by becoming a most prolific writer on psychic subjects. He wrote over two dozen books and contributed, for a period of thirty years, hundreds of articles to the Luce e Ombra and the Revne Spirite. His books disclose great erudition and a highly logical, scientific mind. His psychic library at Savona is believed to be unique.

He summed up his position in the following words:

"Whoever, instead of losing himself in idle discussions, undertakes systematic and deep researches in metapsychical phenomena, and who perseveres in them for long years, accumulating immense material in happenings and applying to these the methods of scientific inquiry, must, without fail, end by convincing himself that metapsychical phenomena constitute an admirable assemblage of proofs, all converging as to a centre toward the rigorously scientific demonstration of the existence and of the survival of the Spirit. This is my firm conviction, and I do not doubt that time will show that I am right."

Stephen Braude

Stephen E. Braude is Professor of Philosophy and former Chair of the Department at the University of Maryland Baltimore County.

He studied Philosophy and English at Oberlin College and the University of London, and in 1971 he received his Ph.D. in Philosophy from the University of Massachusetts at Amherst.

After publishing a number of articles in the philosophy of language, temporal logic, and the philosophy of time, he turned his attention to several related problems in the philosophy of science and the philosophy of mind - in particular, questions concerning causality, scientific explanation generally, and psychological explanation specifically. One of his overriding concerns was to demonstrate the inadequacy of mechanistic theories in psychology and cognitive science.

Prof. Braude also examined the evidence of parapsychology to see whether it would provide new insights into these and other traditional philosophical issues.

After that, he shifted his focus to problems in philosophical psychopathology, writing extensively on the connections between dissociation and classic philosophical problems as well as central issues in parapsychology - for example, the unity of consciousness, multiple personality and moral responsibility, and the nature of mental mediumship.

Prof. Braude is past President of the Parapsychological Association and the recipient of several grants and fellowships, including Research Fellowships from the National Endowment for the Humanities and the BIAL Foundation in Portugal. He has published more than 50 philosophical essays in such journals as Noûs; The Philosophical Review; Philosophical Studies; Analysis; Inquiry; Philosophia; Philosophy, Psychiatry and Psychology; The Journal of Scientific Exploration; and The Journal of Trauma and Dissociation.

He has written three books: ESP and Psychokinesis: A Philosophical Examination (Temple University Press, 1979), The Limits of Influence: Psychokinesis and the Philosophy of Science (Routledge, 1986; revised edition, University Press of America, 1997), and First Person Plural: Multiple Personality and the Philosophy of Mind (Routledge, 1991; revised edition, Rowman & Littlefield, 1995).

In 2003, Prof. Braude completed a book on the evidence for life after death entitled Immortal Remains: The Evidence for Life After Death (Rowman & Littlefield, 2003).

James Hyslop

1854-1920

PROFESSOR OF Logic and Ethics from 1889-1902 at Columbia University, New York. One of the most distinguished American psychical researchers. In 1888, in a sceptical frame of mind, he was brought for the first time in touch with the supernormal through Mrs. Piper. Messages from his father and relatives poured through. They reminded him of facts known and unknown to him. He was immensely puzzled. Out of the 250 incidents mentioned in the record of his sixteenth sitting, he was able to verify no fewer than 152.

When Dr. Richard Hodgson died in 1905 Hyslop took his place as chief investigator of Mrs. Piper and devoted the following year to the organisation of a new American SPR. The work was successful and he became the active spirit of the new society, the first Journal of which was published in January 1907. For the first two years he was assisted by Dr. Hereward Carrington, later by Dr. W. F. Prince.

Hyslop was a prolific writer and the greatest American propagandist of survival.

"I regard the existence of discarnate spirits as scientifically proved and I no longer refer to the sceptic as having any right to speak on the subject. Any man who does not accept the existence of discarnate spirits and the proof of it is either ignorant or a moral coward. I give him short shrift, and do not propose any longer to argue with him on the supposition that he knows anything about the subject." Prof. James Hyslop in Life After Death (1918).

Hyslop contributed many ingenious theories to psychical literature. He made a deep study of multiple personality and of obsession, and came to the conclusion that in many cases it is due to "spirit" possession. In his will he founded an Institute for the treatment of obsession through the instrumentality of mediums.

Books by Hyslop include: Science and a Future Life (1906); Borderland of Psychical Research (1906); Enigmas of Psychical Research (1906); Psychical Research and the Resurrection (1908); Psychical Research and Survival (1913); Life After Death (1918 and Contact with the Other World (1919). His treatise on the telepathic induction of hallucination in Phantasms of the Living, 1886, was the first serious scientific attack on the problem.

TipX

Bericht door TipX » 09 okt 2006 18:02

Charles Richet

1850-1935

VERY DISTINGUISHED French physiologist who won the Nobel Prize in 1913 for his discovery of anaphylaxis. Professor of Physiology at the Faculty of Medicine of Paris, member of the medicine and Academy of Science and Honorary president of the Paris-based Institut Métapsychique International in 1919. Richet's insatiable curiosity also led him to explore other fields outside medicine, and with as much of passion. Indeed, he was at the same time a novelist, poet, playwright, sociologist and even pioneer of aviation! Extensively investigated a wide range of phenomena such as telepathy, hypnosis, psychokinesis and ectoplasm (a term first coined by Richet), which he whole-heartedly accepted as real but could only interpret them in a materialistic manner.
He founded the Annales des Sciences Psychiques in 1890 (the first issue appeared in 1891), whose title subsequently changed to Revue Métapsychique in 1920. He worked with colleagues of different nationalities including Gustave Geley, Oliver Lodge and Baron von Schrenck-Notzing and with various mediums, including Mrs. Piper, Eusapia Palladino and Marthe Béraud. He summed up his general conclusions in Thirty Years of Psychical Research, which was translated to English in 1923 by Stanley de Brath.

David Fontana

Professor David Fontana is a Ph.D. in psychology, and is currently Distinguished Visiting Fellow at Cardiff University in South Wales, Great Britain, and Professor of Transpersonal Psychology at Liverpool John Moores University, also in Great Britain. In addition he has held invited professorships at the Universities of Minho and of Algarve in Portugal. He is a Fellow of the British Psychological Society, a Chartered Psychologist and a Chartered Counselling Psychologist and the author of 26 books on psychology translated into 25 languages. Among his academic books Psychology for Teachers is the best-selling text on educational psychology in Britain, and his popular books include works on meditation, dreams, symbols and the psychology of personal growth.
His interest in psychical research goes back to boyhood. He was co-opted to the Council of the British Society for Psychical Research in 1992, elected to Council in 1993, served as President from 1996 to 1999, and is now a Vice-President and Chairman of the Society's Survival Research Committee. He has been investigating mediumship for many years, and takes a particular interest in poltergeist cases and in physical phenomena, writing widely on the subject. He worked with Montague Keen and Arthur Ellison on the extensive investigation of the phenomena witnessed at Scole in Britain, and was one of the co-authors of 'The Scole Report' (Proceedings of the society for Psychical Research 58, Part 220).

Professor Fontana has studied the results of EVP research for a number of years, but it was not until he began work with Dr. Cardoso nearly three years ago that he became finally convinced of the paranormality of the phenomena. He has been present in Dr. Cardoso's studios both in Vigo and in Lyon when results have been obtained under carefully controlled conditions, and at Dr. Cardoso's invitation he now serves on the Editorial Board of the ITC Journal. He was Dr. Cardoso's co-organiser for the 2004 ITC Conference.

The Scole Experiment, Scientific Evidence for Life After Death, by Grant & Jane Solomon in association with the Scole Experimental Group, Judy Piatkus (Publishers) Ltd, 1999. (Amazon.com.uk link)

Back cover--The Scole Experiment chronicles the extraordinary results of a five-year investigation into life after death. At the beginning of 1993 four psychic researchers embarked on a series of experiments in the Norfolk village of Scole. The subsequent events were so astounding that senior members of the prestigious Society for Psychical Research asked to observe, test and record what took place. Those who attended the sessions at Scole came away convinced that discarnate intelligences were making direct contact with them. The incontrovertible evidence they witnessed included:

Handwriting, symbols and messages which appeared on factory-sealed, unopened photographic film
Objects, lights and solid beings which materialized before previously sceptical observers
Spirits who communicated instructions for the building of complex instruments and communication devices
Personal information about those present which was revealed to the group by discarnate intelligences
The Scole Experiment will finally convince you that there really is life after death.

This report is the outcome of a three-year investigation of a Group claiming to receive both messages and materialised or physical objects from a number of collaborative spirit communicators. It has been conducted principally by three senior members of the Society for Psychical Research. In the course of over 20 sittings the investigators were unable to detect any direct indication of fraud or deception, and encountered evidence favouring the hypothesis of intelligent forces, whether originating in the human psyche or from discarnate sources, able to influence material objeccts and to convey associated maningful messages, both visual and aural.

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 09 okt 2006 19:01

JRV schreef:

Onderbouw nou eens je uitspraken.. Het afleggen van het stoffelijke lijf? Je bent je lichaam. Zonder neuronen geen Jessy, sorry!
Dat is wat jij GELOOFT sorry RJV.
Jij mag jouw geloof behouden heb ik geen moeite mee.

En nee ik BEN NIET mijn lijf ik gebruik MIJN lijf, totdat IK het Lijf AFLEG. IK heb niet mijn Lijf nodig om te existeren.

Waarom zou ik iets onderbouwen waar je bij voorbaat gezien je antwoord geen enkele waarde aan hecht.? Aangezien onze meningen omtrent haaks op elkaar staan is het vergeefse moeite.. Blijf maar lekker jouw visie geloven.

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 09 okt 2006 19:54

Deadline schreef
Jessy,

het is maar goed dat er nog mensen zijn die inderdaad om feiten vragen en alles kritisch benaderen. Anders ontstaat er een warboel van "waarheden" en zal diegene die het hardste roept alleen maar gelijk krijgen. Dit laatste zou ook niet in jouw voordeel kunnen uitpakken. Want wat te denken als die gelovigen die hardst roepen het reïncarnatie geloof verbieden en de volgelingen ervan vervolgen. Omdat ze menen te bewijzen dat het geloof in reïncarnatie de wereld langzaam vernietigd.
Of iets in mijn voordeel en of nadeel uitpakt wat andere zeggen of doen doet voor mij niets ter zake Deadline. Of diegene die het hards roept gelijk krijgt ligt eraan, hoe de mens die de hards roepende wil volgen. Ben meer voor hetgeen de zelfstandige mens door zijn eigen denkvermogen te gebruiken gekoppeld aan zijn eigen ervaringen, en eigen verworven inzichten naar voren kan brengen. Van mij mogen ze geloven dat reïncarnatie de wereld vernietigd en er zelfs een heksenketel van maken of wellicht de dood over de reïncarnatiegelovige afroepen. Denk je nu werkelijk dat het de mens die het FEIT reïncarnatie kent zich daar druk over kan maken. Nee toch zeker.
Bovendien is het vragen van harde bewijzen en feiten en het kritisch zelfstandig nadenken belangrijk om te voorkomen dat kwakzalverij ons valse hoop gaat geven met middelen waarvan we als mensheid alleen maar slechter worden. Die mensen waarvan jij beticht dat zij enkel vragen om harde bewijzen en feiten zijn wel toevallig diegene die de wereld en de mensheid nog dagelijks met sprongen vooruit brengen en oplossingen verzinnen voor de meest gecompliceerde problemen waarmee wij al in deze wereld te maken krijgen.
De meest gecompliceerde problemen dezer wereld zie ik echt niet met sprongen vooruit gaan. Zoals het oplossen van het voedselprobleem, de oorlogen, het eerlijkere verdelen van de aardse goederen.
Laat de wetenschap dan eerst misschien eens verzinnen om in jouw woorden te blijven hoe het voedselprobleem op te lossen of wellicht zorg te dragen voor eerlijkere verdeling van de goederen dezer aarde. Dan zou de wereld misschien met sprongen vooruit gaan denk je niet. Misschien dat er een eind zou komen aan oorlogen die om een verkeerde reden worden gevoerd.Maar ik besef heus wel dat jij dit niet bedoeld. Wat jij bedoeld zijn verzonnen problemen wellicht.
Die "letterknechten van de wetenschap" (ofwel wetenschappers die enkel harde feiten en bewijzen willen zien en daaruit ontdekkingen doen) hebben ervoor gezorgd dat jouw levensstandaard en die van anderen met jou zoveel omhoog is geschoten. Dat heb ik eht geloof of bijgeloof in nog geen 2000 jaar zien bereiken. Enkel verdeelheid, oorlog en vervolging, valse hoop en als enige positieve effect dat mensen, weliswaar vanuit een egoïstisch besef (omdat zij dan hun weg in de hemel kunnen kopen) goede daden gaan doen.
Inderdaad vanuit waarschijnlijk een egoïstisch besef hebben de “letterknechten”der wetenschap evenals de “letterknechten”van een of ander geloof veel verkeerd gedaan en nog.
De wetenschap heeft steeds voortgebouwd op hetgeen er de afgelopen 2000 jaar is ontdekt. Voortgebouwd zeg ik uit de ene ontdekking kwam de andere voort. 2000 jaar geleden waren derhalve de ontdekkingen van heden niet mogelijk. De ontdekkingen van de afgelopen eeuwen heeft voor die mogelijkheid gezorgd. Deze ontdekkingen lopen echter in vele gevallen niet in gelijke tred met het bewustwordingsproces van de mens, ook niet met die van de “letterknechten”der wetenschap. Bommen ontwerpen voor de vernietiging van heel de mensheid. Reactoren bouwen en het nageslacht met de kernafval laten zitten in de hoop dat de wetenschap der toekomst dit probleem zullen oplossen nietwaar.

Voor de levensstandaard welke jij nu zo verheerlijkt zijn dure prijzen betaald en nog.
Alleen al in de laatste 100 jaar heeft de wetenschap daarentegen, die letterknechten en sarcastici van de wetenschap, de levenstandaard zodanig verbeterd dat jij en ik langer zullen leven, overal kunnen komen op de wereld, meer kunnen verdienen, met elkaar kunnen communiceren via allerlei hulpmiddelen (waardoor meer meningen gehoord kunnen worden), de wereld en het universum beter kunnen leren begrijpen en dat er steeds meer bewezen wordt dat niemand de waarheid in pacht heeft over het bovennatuurlijke (wat juist voor mensen als jou de mogelijkheid geeft om vrij te kunnen geloven, anders zou je een geloof opgelegd kunnen worden).
Oude koeien te vaak gehoord. Het is een voortbouwen op oude inzichten in de natuur.
Het is maar goed dat er "scarcastische feiten geile bewijs vragende skeptici" zijn,

Groet,
Deadline
Men kan ook doorvragen op voor velen reeds lang bewezen feiten, waar de om in jouw woorden te blijven de "sarcastische feiten geile bewijs vragende sceptici" geen weet van hebben., en waar ze absoluut niets van moeten hebben.

Plaats reactie