Apen DNA in vaccins verantwoordelijk voor gelijke ziektemarkers als mensen in DNA?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Floris1976
Forum fan

Apen DNA in vaccins verantwoordelijk voor gelijke ziektemarkers als mensen in DNA?

Bericht door Floris1976 » 06 dec 2018 16:00

Onlangs weer zwaar in discussie met mijn uberchristlijke zus. De discussie begon over vaccineren (ze is een antivaxer, want autisme enz.). Tijdens de discussie die uiteraard weer uitmonde over het al dan niet bestaan van god noemde ze terloops dat in het poliovaccin dna van apen is gevonden. Één van de argumenten die ik al jaren sterk bewijs vind voor de evolutietheorie is het feit dat ik een keer informatie gevonden heb dat er bepaalde markers van zieketen op precies dezelfde plekken overeenkomen met die van mensen. Een duidelijk bewijs dat we verwanten zijn. Nu vraag ik me af of als mensen daadwerkelijk apen DNA binnen hebben gekregen via een vaccin dit bewijs ter discussie gesteld kan worden? Het lijkt mij dat dit niet het geval is, maar Google heeft me hierin niet verder kunnen brengen en mijn kenis over dit onderwerp is klein. Buiten dit om nog bewijs genoeg voor de evolutietheorie, maar toch erg nieuwsgierig hiernaar. Kan iemand hier een lichtje op schijnen?
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!

appelfflap
Superposter

Re: Apen DNA in vaccins verantwoordelijk voor gelijke ziektemarkers als mensen in DNA?

Bericht door appelfflap » 06 dec 2018 16:54

Floris1976 schreef:
06 dec 2018 16:00
Onlangs weer zwaar in discussie met mijn uberchristlijke zus. De discussie begon over vaccineren (ze is een antivaxer, want autisme enz.). Tijdens de discussie die uiteraard weer uitmonde over het al dan niet bestaan van god noemde ze terloops dat in het poliovaccin dna van apen is gevonden. Één van de argumenten die ik al jaren sterk bewijs vind voor de evolutietheorie is het feit dat ik een keer informatie gevonden heb dat er bepaalde markers van zieketen op precies dezelfde plekken overeenkomen met die van mensen. Een duidelijk bewijs dat we verwanten zijn. Nu vraag ik me af of als mensen daadwerkelijk apen DNA binnen hebben gekregen via een vaccin dit bewijs ter discussie gesteld kan worden? Het lijkt mij dat dit niet het geval is, maar Google heeft me hierin niet verder kunnen brengen en mijn kenis over dit onderwerp is klein. Buiten dit om nog bewijs genoeg voor de evolutietheorie, maar toch erg nieuwsgierig hiernaar. Kan iemand hier een lichtje op schijnen?
dna mens en app is gelijk voor zowat 99%, kenners mogen mij verbeteren.
dat er dus markers overeenkomen lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend :)

dna binnenkrijgen via een vaccin?
een vaccin is doorgaans een verzwakte versie van een virus/bacterie. Ingebracht op een manier dat ons lijf dat verzwakte virus aankan en de nodige informatie kan opslaan voor het geval dat het echte virus langskomt.

Maria
Moderator

Re: Apen DNA in vaccins verantwoordelijk voor gelijke ziektemarkers als mensen in DNA?

Bericht door Maria » 06 dec 2018 18:45

Floris1976 schreef:
06 dec 2018 16:00
.........noemde ze terloops dat in het poliovaccin dna van apen is gevonden.
Ik denk een gevalletje van klok en klepel.
Er zijn een aantal dieren, waaronder de mens, die de ziekte "pokken" kunnen krijgen.
Er zijn een aantal varianten, die toch sterk op elkaar kunnen gelijken, maar waar het ene dier doodziek van wordt, is dat bij een ander dier slechts een lichte ziekte.
Een mens, die ooit besmet was met mensenpokken en genezen is, heeft in zijn lichaam antistoffen opgebouwd tegen tegen mensenpokken.
Deze antistoffen ingeënt bij andere mensen zorgt ook daar voor afweer tegen deze pokken.
Nu is dat natuurlijk te zeldzaam om de wereldbevolking mee in te enten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaccin
Een vaccin is een middel dat bij een persoon (of dier) een immuunrespons opwekt zonder hem ziek te maken. Hierdoor is de gevaccineerde beter bestand tegen de ziekteverwekker waar het vaccin voor bedoeld is, dan zonder de behandeling.

De term vaccineren komt van het Latijnse woord vaccinia, koepokken. De term vaccineren werd namelijk oorspronkelijk gebruikt voor de aan het einde van de 18e eeuw door Edward Jenner ontwikkelde methode om mensen met de koepokken te besmetten, waardoor ze ook weerstand kregen tegen de voor mensen gevaarlijke 'gewone' pokken.
Nu heeft men ontdekt, dat het koepokken virus sterk lijkt op dat van mensenpokken, maar bij de mens niet of weinig verschijnselen geeft.
De pokken vaccinatie wordt meestal uitgevoerd door bij mensen een verzwakte vorm van deze koepokken in te brengen, waardoor er antistoffen worden aangemaakt die voldoende kunnen zijn om de levensbedreigende vorm van de mensenpokken te voorkomen of minstens na een aantal jaren maar met een lichte vorm van ziekteverschijnselen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koepokken
Koepokken (Latijn: vaccinia) is een virale en zeer besmettelijke runderziekte die verwant is aan de bij mensen voorkomende pokken of variola.

Het koepokkenvirus veroorzaakt een ook voor de mens besmettelijke ziekte. De ziekte verloopt goedaardig; er vormt zich een blaas op de huid en daarna is de zieke resistent tegen het virus maar ook tegen het verwante pokkenvirus.

Vaccinus is Latijn en betekent 'van de koe'. De Britse arts Edward Jenner heeft zo de term 'vaccineren' gemunt en "vaccinatie". Vaccinia is hiervan afgeleid.
Zo zijn er meerdere vormen van pokken die al dan niet gevaarlijk zijn voor de mens.
Nu blijkt dat in zeldzame gevallen mensen ook besmet kunnen worden door apenpokken.
Infectie met apenpokken is een zeldzame ziekte bij de mens die door dieren op de mens wordt overgebracht. De ziekte apenpokken wordt veroorzaakt door een relatief nieuwe soort van het virus dat veel overeenkomsten vertoont met het pokkenvirus.

Preventie
De ziekte kan worden voorkomen door contact met dieren zoals apen, eekhoorns en andere dieren te vermijden. De infectie met apenpokken kan gedeeltelijk door vaccinatie worden voorkomen. Het risico voor complicaties als gevolg van het vaccin is echter bijna even groot als het risico om de ziekte te krijgen. Een massaal vaccinatieprogramma tegen apenpokken is niet praktisch, omdat de ziekte maar weinig voorkomt. Het pokkenvaccin biedt enige bescherming tegen apenpokken.
Hier staat meteen de reden beschreven waarom niet meer algemeen ingeënt wordt tegen pokken.
Dus de strijd van antivaxxers hiertegen is zwaar achterhaald, omdat pokken bijna voor 100% zijn uitgeroeid door de vaccinatie programma's in het verleden.

Dus om terug te komen op de vraag:
Appelfflap schreef het ook al, maar die had niet zoveel woorden nodig. :D
appelfflap schreef:
06 dec 2018 16:54
dna binnenkrijgen via een vaccin?
een vaccin is doorgaans een verzwakte versie van een virus/bacterie.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 07 dec 2018 13:16

Floris,

DNA in vaccins klinkt weerzinwekkend, maar dat is het niet.
Op de site van de antivaxxers wordt het uiteraard breed uitgemeten en ik vind daar ook een verwijzing naar tumoren veroorzakende vaccins van een jaar of 30 geleden. Studies daarover worden gelijk gelabeled als "cover up" etc.

Ik heb oppervlakkig nagelopen of dat op zich klopt *) of niet, want het gaat nu alleen om de huidige vaccins.

Hoe een vaccin wordt geproduceerd kan je beter opzoeken en verder naslaan bij:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... -zit-er-in

Roeland
*). WHO rapport
https://www.who.int/bulletin/archives/78(2)195.pdf
*) 1999
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10472327
"CONCLUSIONS:
These data suggest that there may be an increased incidence of certain cancers among the 98 million persons exposed to contaminated polio vaccine in the U.S.; further investigations are clearly justified."

*) 2004
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15322523
" A meta-analysis of five published studies did not support the hypothesis that SV40 exposure increases the overall risk of cancer incidence or cancer mortality. The analysis of specific cancer sites is largely inconclusive because of substantial problems that most studies have had in reliably defining exposure, defining latency effects, or dealing with confounding and other biases. A new generation of molecular epidemiologic studies is necessary to properly address these issues."

en nog vele meer.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Plaats reactie