Ophef om anti-homo-app in App Store

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Ophef om anti-homo-app in App Store

Bericht door lanier » 21 mar 2011 16:38

AMSTERDAM – Apple heeft een applicatie in de App Store toegelaten die gebruikers onder meer leert hoe homoseksuelen genezen kunnen worden door middel van de krachten van Jezus.
De applicatie heeft tot veel ophef geleid. Inmiddels is een online petitie gestart tegen Apple en de applicatie die getekend is door bijna 80.000 mensen.
De christelijke organisatie Exodus International zit achter de app en Apple heeft de applicatie een rating van 4+ gegeven wat betekent dat er geen 'afkeurenswaardig' materiaal in de app is aangetroffen.

Streng
De app zorgt voor veel verontwaardiging omdat Apple altijd erg streng is wat betreft het toelaten van applicaties in de App Store.
In de huisregels van Apple staat zelfs: “Elke app die lasterlijk, beledigend of kleingeestig is of naar alle waarschijnlijkheid een specifieke persoon of groep kwetst, zal worden afgewezen.” Regelmatig zijn er dan ook applicaties afgekeurd omdat ze bijvoorbeeld Christenen beledigden.
Apple heeft nog niet gereageerd op de ophef.

Bron: nu.nl
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

PietV.
Moderator

Re: Ophef om anti-homo-app in App Store

Bericht door PietV. » 21 mar 2011 16:44

lanier schreef:
Bron: nu.nl
Heb je een link naar het artikel?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 21 mar 2011 16:54

Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 21 mar 2011 16:59

Fenomeen schreef:Oh leuk, een homotopic. :D
Heb je al getekend Fenomeen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 21 mar 2011 17:05

Nee, ik teken nooit petities, daar geloof ik niet (meer) in.
Al lees ik dat Apple een andere 'not gay friendly' app nav een petitie verwijderd heeft.
Ik zie het probleem niet zo.
Vanuit de happy clap relihoek ben ik wel wat gewend.
De bal ligt bij Apple.

De happy clap evangelical relihoek heeft de Amish ontdekt zag ik in een BBC docu en had tenten in Amishland neergezet.
Die Amish vreselijk over de pis.
Je hebt natuurlijk de 'vrije' keuze om weg te gaan bij de Amish maar dat = duivel = hel.
Die evangelicals (they got DJEEEESUUHS) zagen een gat in de markt.
Kom lekker bij ons leuk liedjes voor de Heer zingen, dan kan dat mutsje af en gered word je bij evangelicals altijd. (behalve homo's dan :? )
Als ze liedjes voor de Heer zingen lopen ze geen anderen voor de voeten, da's prettig.
Die onthomotherapieën van ze , vind ik aanmerkelijk minder onschuldig.
Maar je kan m.i. beter voorlichten dan verbieden. (maar dat laaste is aan Apple)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 21 mar 2011 19:40

Fenomeen schreef: Die onthomotherapieën van ze , vind ik aanmerkelijk minder onschuldig.
Maar je kan m.i. beter voorlichten dan verbieden. (maar dat laaste is aan Apple)

Dit is volgens mij goede voorlichting. Wat denk je er van? Geschikt als folder op het consultatie bureau?

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 21 mar 2011 20:09

Fenomeen schreef:Maar je kan m.i. beter voorlichten dan verbieden. (maar dat laaste is aan Apple)
Wel, een verbod op het verminken van de seksualiteit van flikkerjongeren en flikkerkindertjes vind ik dan wel weer redelijk. Als volwassen kastgevallen genezen willen worden van hun geaardheid, dan is dat hun eigen probleem.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 23 mar 2011 10:38

Omstreden anti-homo-app verdwenen uit App Store

AMSTERDAM – Apple lijkt de applicatie die gebruikers onder meer leert hoe homoseksualiteit genezen kan worden door de kracht van Jezus, verwijderd te hebben uit de App Store. Maandag ontstond ophef over de ‘anti-homo’-applicatie nadat bekend werd dat Apple deze had toegelaten tot de App Store. Apple staat bekend om het strenge toelatingsbeleid en weigert in principe apps die een individu of groep beledigen. Zo werden verschillende applicaties afgekeurd omdat Christenen beledigd werden.

Petitie
De applicatie rondom de ‘problemen’ van homoseksualiteit is ontwikkeld door de Christelijke organisatie Exodus International en het feit dat deze wel toegelaten werd tot de applicatiewinkel schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Bijna 150.000 mensen tekenden een online petitie tegen de applicatie en sinds dinsdagavond is de app niet meer te vinden in de App Store. Apple heeft nog niet gereageerd op de situatie

Bron: www.nu.nl
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 24 mar 2011 15:50

Apple genezen door de kracht van Jezus.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

Plaats reactie